Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 19:27

Myka schreef:
Samantha_ schreef:
Er zijn ook speciale wedstrijden die je kan gebruiken voor je trainingen naar een marathon Germie.
Ik heb er 2 van 30 km gelopen voor marathon Amsterdam.
Ga nu 16 feb Lansingerland run doen als voorbereiding.

Leuk dat je toch ook Langsingerland gaat doen, hoe veel km ga je doen? :D

Sall, fijn dat je weer hebt kunnen lopen!

30 oeps. Is wel een twijfel geweest, maar ik zag dat je bij 18 km kan switchen naar halve marathon dus ik gok het er maar op .

He bah, dat nastaren is zo irritant.

germie

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 19:36

Ik haal geen 30km in 4 uur helaas. Hoewel het er niet staat als keiharde eis. Maar het is ook wel heel ver weg helaas.

Ik heb die trailrun 5 januari ook gebruikt als training. Die kwam eigenlijk te vroeg omdat ik pas 16 en/of 23 februari 29km zou moeten lopen, maar ik had er ook gewoon zin in.

Op dit moment is er in het noorden helaas niet echt wat wat past. Zondag is er iets in Roden, maar dan kan ik absoluut niet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 19:43

Lies wat een leuke uitdaging! Zou niks voor mij zijn, want ik vind op de mtb door de bossen maar eng.
Zwemlessen om goed te kunnen borstcrawlen lijkt me dan wel weer leuk.

Sall wat fijn dat je weer hebt kunnen lopen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 20:01

Nou, als ik iemand met een teckel zie lopen vraag ik me toch weer af waarom ik nooit met mijn labrador loop. Misschien toch eens meenemen voor de lol (vooral voor hem denk ik dan!). Leuke teckel <3

Jullie hebben erg veel gepost!
Over trainingsschema' s heb ik weinig te melden. Ik ben zelf gestart met C25K, vond het fijn om houvast te hebben toen. Nu vind ik het wel leuk om af en toe Garmin trainingen te lopen omdat ik de afwisseling in training zelf niet kan bedenken :')
Maar het liefst hobbel ik gewoon lekker door het bos :j

Lies, dat klinkt leuk!

germie schreef:
Ik kwam net deze nog tegen, trainingsruns voor de marathon van Rotterdam:
1 februari (25 km)
22 februari (30 km)
15 maart (30/35 km)

Je loopt de afstand in een tempo dat bij je past. Er zijn groepen op 6.30 t/m 5.00 min/km. Iedere groep wordt begeleid door ervaren lopers die ervoor zorgen dat je op het gewenste tempo blijft lopen. Iedere 5 km staat er een verzorgingspost, dus je hoeft geen eigen drinken en/of gels mee te nemen.

Nu haal ik die 6.30 niet en komt 9 tot 9.30 eerder in het vizier, maar het lijkt me wel handig om dit eens te doen, dan hoef ik zelf geen drinken enzo mee te nemen. Misschien dat 22 februari dan het ga proberen. Ga er in ieder geval over nadenken. Ik weet dat ik dan waarschijnlijk ook grotendeels alleen loop omdat ze dus groepen hebben tot 6.30, maar er is wel verzorging en een stok achter de deur. En ik train toch altijd al alleen. Het gaat mij dan om de verzorging en dergelijke.

Ok, dus er loopt een groep onder begeleiding (!!!!) om effectief te trainen voor de marathon en jij wil er achteraan hobbelen omdat je dan zelf geen drinken mee hoeft te nemen?? Deze opzet is dus juist niet voor individuele lopers, maar mensen die in een groep, onder begeleiding op vlot tempo mee lopen.
Een vriendin van me heeft dit vorig jaar trouwens gedaan en het als behoorlijk pittig ervaren, want rustiger lopen is geen optie, je moet echt met de groep mee.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 20:24

Ohhh Sall ik wil ook een Oskar! Ik stel dan ook mijn draver open voor als iemand motivatie nodig heeft voor sprintjes. Dan hoef je zelf niks meer te doen, behalve vasthouden _O-

Lekkere loopjes op lage HR Sall en Suliko +:)+

Gaaf Lies een cross triatlon! En jeetje 100 km mountainbiken! Dat is echt ver zeg. Wanneer zijn deze wedstrijden?

Ik mocht eerder vandaag weer even aan de bak volgens mijn chat gpt schema :+ Het werd een loopje van 7 km met daarin een 'tempo blok' van 3 km. Daarin stelt een tempo blok op dit moment nog niet zo veel voor en ik ben echt mijn gevoel voor tempo verloren. Ik liep dus de eerste km veeels te langzaam, en daarna de laatste twee km het verschil er uit gelopen, het plan was 3 km op 5'50 en het werd uiteindelijk 5'47. Hartstikke prima :) Zat echt precies op dat randje dat je hard gaat, maar het goed vol kan houden. Dat vind ik altijd de lekkerste loopjes, ik voel me altijd zo tevreden dan achteraf :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 21:00

Goed gedaan Piekosjj en dat gevoel is heerlijk. Lekker van genieten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:00

Lekker Piekosjj.

Hier net 10.5km gedaan, 90 minuten onderweg geweest. Ik heb een beetje van dit en een beetje van dat gepakt, maar had eindelijk het gevoel dat m'n longen het aan konden. Ik had echt de laatste tijd vaak dat ik het gevoel had dat m'n longen te weinig lucht kregen. Hoesten moest ik nog wel met lopen en nu na die tijd, maar het voelde vandaag een stuk beter. Kiprun gaf aan 20 minuten inlopen met 10min/km en dan 4 keer 3km marathontempo 8.30 en dan 500m rust er steeds tussen. En dan 10 minuten cooling down.
Vorige week had Ben Parkes strides, oftewel wat sprints en vandaag wat intervallen met een totaal van 7km. Omdat ik eigenlijk al weken geen echte intervallen meer doe (ben niet vooruit te branden omdat m'n longen het niet aan lijken te kunnen zeg maar) had ik vandaag gewoon ZIN in wat snelheidswerk. Dus heb eerst 1km ingelopen op 8.12 wat aardig snel is, toen 1km wat run walk run, en de zgn. strides zoals Jeff ze aangeeft (wandelen, naar hardlopen, naar versnellen en dan weer rustig naar wandelen laten vallen, totale tijd max 30 seconden). En toen kwam dus de 3km van Kiprun op marathontempo. Hier heb ik wat gesprint, wat intervallen van 100m ofzo gedaan op gevoel en 1 keer een 500m op gevoel. Goed buiten adem, voelde m'n spieren zelfs, maar wel de 3km op marathontempo gehaald met het wandelen er bij. De 500m rust na 200m weggeklikt en toen 3km echt op marathontempo gelopen (en dit keer toevallig ook exact 8.30, waarschijnlijk omdat ik per ongeluk de eerste 200m hiervan gewandeld had omdat ik niet doorhad dat het direct begon, dus effectief was het 2.8km aan 1 stuk). Toen 250m wandelen en 1km gedaan met aan het einde versnellen. Mijn plan was onder de 8 min uit te komen, maar het werd 8.02. Nou ja, het versnellen was gelukt. Hierna alles van Kiprun weggeklikt en had ik nog 10 minuten cooling down. Hier mijn spelletje van gemaakt: stukje wandelen en toen gaf Garmin 10.30 aan. Dan ga je hardlopen totdat je gemiddelde 10 is. Dan weer wandelen totdat het 10.15 is. Vervolgens weer hardlopen tot 9.45, wandelen tot 9.55, hardlopen tot 9.40, wandelen tot 9.45, en zo kwam ik uiteindelijk op 8.48 uit en dan ben je best wel buiten adem.
De cooling down in huis gedaan, met rekken en nog 10 minuten kracht op de kuiten en bovenbenen.
Dus eigenlijk best wel tevreden.
EN, eindelijk weer eens een 1.7 op anaeroob gescoord i.p.v. een 0.

100km mountainbiken, als het nu nog vlak is en op de weg, dan zeg ik ok, maar echt onverhard met hoogteverschillen? Oei, haha.
Ik heb vroeger als kind toen ik 15-16 was meerdere toertochten in Frankrijk gedaan door de bergen. Ik mocht altijd mijn racefiets mee en daar waren dan volwassen mannen waar ik mee mocht. Die kon ik toen prima bijhouden. Maar nu? Ik heb na 2km al last van m'n kont zeg maar. En 10km op mijn mtb vind ik nu echt ver (in de winter fiets ik niet). Dus ik vind het knap dat je het kunt.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:10

meehhh nat worden is altijd stom puera, maar dan is een loopgroepje dus wel top want dan heb je iig die stok achter de deur.

Ik heb gevraagd of ik in de groep mag Suliko maar vooralsnog ben ik niet goedgekeurd :')
Heb een beetje zitten snuffelen en heb wat oefenloopjes gevonden die georganiseerd zijn op 30 en 35 km in maart die opde weg zijn. Ik denk dat ik dat ga doen ipv een trail ondanks dat ik veel liever een trail loop maar precies om wat jij zegt, toch ook die impact en vlak oefenen. Een beetje wat Germie ook gevonden heeft alleen wil ik dan wel gewoon op tempo mee :+

Ow wat balen koekie dat je echt hard reset moest doen! Dat is wel echt stom.

Horsii ik stuur je even pb. Wat betreft schema's ik maak ze altijd zelf.

Weer lekker gelopen Suliko! Wel gek dat mensen je nastaren...

En hield Lies zich weer koest Sall? _O-

Nahh Oskar is cute!

Ow wauw wat Tof Lies! En flinke afstanden ook! Succes!

Langsingerland is wat ver maar valt ook nog te overwegen voor mij! Ik probeer dus nog kaartje te krijgen voor de leersum veld trail, en anders zat ik te denken, ik kan ook beginnen en eindigen met 1km wandelen. Dan houd ik 22km over en dat moet wel lukken zonder dat ik het risico loop alles te overbelasten.

Een schema uit chatgpt, wat onwijs grappig en waarom niet! Vind het slim bedacht. Hoor zo vaak dat mensen dat gebruiken voor de slimste dingen.
Maar lekker gelopen dus Piekosjj!

Ik heb gister gespind en vandaag bootcamp gedaan met vooraf 4km op 3% op de loopband. Morgen geef ik een training dus dan loop ik een rustige 3/4km en vrijdag wil ik mijn long run doen. Kijken of ik de 18km kan aantikken. Alleen nog even bedenken waar ik ga lopen want alles is nat :(

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 22:21

Nou ehh gewoon door de modder en de plassen, hoort erbij hoor, krijg je niks van :P. Als je de Leersumse veldtrail wilt lopen, moet je ook door de modder en plassen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:27

Supervixen schreef:
Nou ehh gewoon door de modder en de plassen, hoort erbij hoor, krijg je niks van :P. Als je de Leersumse veldtrail wilt lopen, moet je ook door de modder en plassen.

Ja modder en plassen geeft niet, zwemmen of tot aan mijn heupen in het water hoeft van mij niet :') En dat is nu wel het geval op de kampina op sommige plekken. Ik loop alleen zoveel in Oisterwijk dat ik het leuk vind mijn lange afstanden in wat andere omgeving te lopen alleen is ons bos het "droogste" lees, beste begaanbaar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 22:57

Oh ja die regio is heel nat inderdad, dat zag ik op insta.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 23:17

Sall schreef:
horsii schreef:
Ik kom hier even binnen vallen.
Ik hoop over een aantal weken het hardlopen weer op te kunnen bouwen.
Na mijn vorige bevalling dit gedaan met Evy.
Echter heb ik nu ook een Garmin horloge waar het ook mee kan.
Jullie ervaring met het 0 tot 5 km programma van Garmin coaches? Bouwen deze net als Evy rustig op ?
Als ik weer ga opbouwen moet dat namelijk wel rustig en daar ben ik niet zo goed in, 3liter bloedverlies met nog veel klachten.

Ik heb een schema om naar de 5km te komen van mijn fysio.
Als wil kan ik je die sturen? Bouwt heel rustig op

Lief, mag altijd :D

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 08:34

Ik ben bezig, na een blessure, op te bouwen naar 5k met garmin coach Jeff Galloway. Ik vind het extreem langzaam gaan :') ik zit nu in week 4 en loop 8x 1 minuut, met steeds 2 minuten wandelen ertussen. Ondanks dat ik in die minuut ondertussen 13 km per uur loop, mijn hartslag voor mijn doen vrij laag blijft en ik iedere keer aangeef dat de belasting zeer laag was. Ik weet dus nog niet echt wat ik ervan vind := benieuwd hoe dit verdergaat.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 09:07

VogeltjeM schreef:
Ik ben bezig, na een blessure, op te bouwen naar 5k met garmin coach Jeff Galloway. Ik vind het extreem langzaam gaan :') ik zit nu in week 4 en loop 8x 1 minuut, met steeds 2 minuten wandelen ertussen. Ondanks dat ik in die minuut ondertussen 13 km per uur loop, mijn hartslag voor mijn doen vrij laag blijft en ik iedere keer aangeef dat de belasting zeer laag was. Ik weet dus nog niet echt wat ik ervan vind := benieuwd hoe dit verdergaat.

Is die 8 minuten echt de gehele training? Of heb je ook nog een warming up en loopscholing en cooling down? Ik had bij Jeff dat je ook snelle passen moest gaan maken en walk-run-walk sliders. Maar ik deed geen 5k schema.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 09:28

Pfoe dat is wel heel langzaam zeg! Ik vond de Garmin coach de eerste 2 weken ook heel traag maar daarna ging het wel! Misschien gewoon iets meer je eigen plan trekken? :) Gewoon aanzetten en dan het 2 min wandelen vervangen voor 1 min wandelen + 1 min dribbeltje

De 100 km is half juni en de cross triathlon 2 weken erna :D

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 10:36

horsii schreef:
Sall schreef:

Ik heb een schema om naar de 5km te komen van mijn fysio.
Als wil kan ik je die sturen? Bouwt heel rustig op

Lief, mag altijd :D

Ik heb je het schema gestuurd.

Goedemorgen iedereen!

Dat klinkt wel heeeeeul erg langzaam Vogeltje!

Hier gelukkig alles nog pijnvrij *\o/*

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 10:58

Piekossj, heerlijk is dat! Fijn dat het zo goed ging!

Leonie, oh, dat is suf. :') Hopelijk word je snel goedgekeurd! Ik kan anders ook wel een oproepje plaatsen in die groep? En goed idee om je 30(+) km training op de weg te doen. Vooral als je die afstanden nog overweldigend vind en het ter voorbereiding is voor een wegmarathon! Maar, als je wel eens 20+ trails wil lopen, dan weet je me te vinden :D
Ik zit wel alsnog te overwegen om de Hivernaltrail te lopen... heb hem doorgestuurd naar mijn loopmaatje, 30 km met 930 hoogtemeters is een goede voorbereiding voor de Vogezen!
Zijn de Loonse en Drunense duinen niet wat droger?

VogeltjeM, dat klinkt inderdaad alsof je wel toe bent aan wat meer. Misschien een keer een schema pakken van runnersworld of run2day en daarvan een dag met meer renminuten proberen om te kijken hoe dat gaat? Ik denk niet dat het een verkeerde methode is van Jeff, om rustig de belasting op te bouwen, maar je lijkt er ook niet echt van te leren om echt langere tijd achter elkaar te rennen en als je continu tot rust komt tijdens het wandelen, bouw je ook niet het uithoudingsvermogen op dat nodig is om langer te rennen.

Gaaf hoor Lies, en ik vind het hardloop-gerelateerd genoeg dat je ons hier lekker updates mag blijven geven. :D Krachttraining, fietsen en zwemmen dragen allemaal bij aan een betere hardloper worden, toch?

Sall, fijn dat Lies zich nog koest houdt! :+

Ik ga zo na wat werkoverleggen zo'n 20 km op de weg lopen, verste dat ik op de weg heb gelopen is een paar keer 18, alle verdere afstanden liep ik onverhard, dus het wordt tijd dat ik het op de weg ga uitbouwen. Heb volgens mij wel een leuke route getekend langs het Amsterdam-Rijnkanaal en de Vecht richting Oud-Zuilen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:27

Goof schreef:
germie schreef:
Ik kwam net deze nog tegen, trainingsruns voor de marathon van Rotterdam:
1 februari (25 km)
22 februari (30 km)
15 maart (30/35 km)

Je loopt de afstand in een tempo dat bij je past. Er zijn groepen op 6.30 t/m 5.00 min/km. Iedere groep wordt begeleid door ervaren lopers die ervoor zorgen dat je op het gewenste tempo blijft lopen. Iedere 5 km staat er een verzorgingspost, dus je hoeft geen eigen drinken en/of gels mee te nemen.

Nu haal ik die 6.30 niet en komt 9 tot 9.30 eerder in het vizier, maar het lijkt me wel handig om dit eens te doen, dan hoef ik zelf geen drinken enzo mee te nemen. Misschien dat 22 februari dan het ga proberen. Ga er in ieder geval over nadenken. Ik weet dat ik dan waarschijnlijk ook grotendeels alleen loop omdat ze dus groepen hebben tot 6.30, maar er is wel verzorging en een stok achter de deur. En ik train toch altijd al alleen. Het gaat mij dan om de verzorging en dergelijke.

Ok, dus er loopt een groep onder begeleiding (!!!!) om effectief te trainen voor de marathon en jij wil er achteraan hobbelen omdat je dan zelf geen drinken mee hoeft te nemen?? Deze opzet is dus juist niet voor individuele lopers, maar mensen die in een groep, onder begeleiding op vlot tempo mee lopen.
Een vriendin van me heeft dit vorig jaar trouwens gedaan en het als behoorlijk pittig ervaren, want rustiger lopen is geen optie, je moet echt met de groep mee.

Dat dus.... Aub laat die vrijwilligers met rust!!!!!! Je gaat iedereen tot last zijn! Ik heb die trainingen vorig jaar gedaan. Doe het gewoon NIET

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:55

Waarom zo negatief doen? Ik vraag het eerst na voordat ik me opgeef. Dan is er niets aan het handje.
Niet bij alles vraag ik het na, als er een run is met medaille en er staat geen tijdslimiet bij, dan doe ik gewoon mee (en nog nooit een probleem gehad). Hier staat inderdaad in groepen lopen, en ik vind het niet erg om alleen te lopen, maar heb dan wel het gevoel in een groep te lopen. Zal het dus als ik mee wil doen gewoon even navragen. Niet meer en niet minder.
Maar het lijkt me dus wel handig zoiets. Ik weet nog niet eens of ik op die dagen wel kan, maar hou het dus wel in m'n achterhoofd (1 februari kan ik niet, ik kan pas 's middags eventueel lopen).

Maar ik ben ook een echte HARDloper, ik heb ook gevoel. En wil ook m'n hobby doen. Het is zo jammer dat men zo moeilijk doet in Nederland als je wat langzamer bent dan gemiddeld. Maar ik loop wel weer. Er was gezegd dat ik het nooit meer zou kunnen. Toen ik begon kon ik nog geen paard monsteren, elke stap deed me pijn. Maar heb me er wel doorheen geworsteld. Niet met behulp van bokt, maar gewoon door op mezelf te vertrouwen (en een fysio die zei dat ik het kon gaan proberen). Goed zal het nooit meer worden, maar ik zal gewoon ooit eens die hele marathon lopen en vol trots een echte marathonmedaille in huis hebben. Dat het waarschijnlijk niet in Nederland kan omdat men daar alles gehaast wil doen, dat vind ik oprecht jammer. Maar er zijn in Europa vast wel opties waar het wel kan.
Ik train er gewoon wel voor. En hoop gewoon ooit te kunnen melden dat ik ook 42.2km in de benen heb. Nu is het nog niet zo ver. Voor mij zal het zwaarder zijn dan voor een ander, maar dat geeft niet. Ik ga in ieder geval proberen om een eind te komen met een schema. Dan weet ik of het ooit gaat lukken.

Dus ga vooral het proberen Germie, als niemand je steunt, dan moet je jezelf maar steunen. Ga ervoor, go go.
Laatst bijgewerkt door germie op 30-01-25 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:55

Wat fijn Sall!

Ik denk dat die groepen veel te snel gaan Germie, als de langzaamste op 6:30 loopt.

Ik heb nog even met fysio overlegd, hij wil me naar een sportarts sturen. Dus ik heb maandag een afspraak bij huisarts voor verwijzing.
Ga morgen op zijn aanraden al even bellen met de sportarts en evt afspraak inplannen, anders duurt het allemaal zo lang.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 12:01

Samantha_ schreef:
Wat fijn Sall!

Ik denk dat die groepen veel te snel gaan Germie, als de langzaamste op 6:30 loopt.

Ik heb nog even met fysio overlegd, hij wil me naar een sportarts sturen. Dus ik heb maandag een afspraak bij huisarts voor verwijzing.
Ga morgen op zijn aanraden al even bellen met de sportarts en evt afspraak inplannen, anders duurt het allemaal zo lang.

Daar ben ik ook bang voor hoor. Maar ik kan immers vragen of ik dan gewoon alleen kan lopen. Vragen staat vrij immers. En ik ben er ook nog niet over uit of ik dan kan. 1 februari lukt me sowieso niet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 12:12

Er is niks gehaasts aan een marathon met een tijdslimiet van 6/6,5 uur...
Ik ben ook langzamer dat gemiddeld, maar binnen die tijdslimiet kan ik dat ook halen. Ook als ik 15 km lang buikkramp heb.

En ik vind dat er best eisen gesteld mogen worden aan iemand die een marathon wil hardlopen. Haal je die 6 uur niet, ga dan een wandelmarathon doen met stukken tussendoor joggen oid. Dan heb je ook 42,2 km in de benen, in geval van de Kustmarathon krijg je volgens mij ook gewoon een medaille.
En dan hoef je geen onrealistische eisen aan je lichaam te stellen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 12:16

Ja eens met Sherivey. Ik heb m’n eerste marathon ook langzaam gelopen, vanaf 30 km veel moeten wandelen en toch in 4:55 gefinisht.
Ik vind 6u echt wel ruim.

Ik blijf zeggen dat ik het veel verstandiger vind om te zorgen dat je zonder pijn en moeten wandelen een halve in een redelijke tijd kan lopen.

En als je het zo graag in nl wilt, dan loop je toch in je eigen omgeving een marathon? Heb je m ook gehaald, zonder tijdsdruk.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 12:21

Ik heb met de kustmarathon dankzij die buikkramp dus heel erg veel moeten wandelen. Dat wandeltempo lag tussen de 8:30 en 10:30 min/km. Heb de tijdslimiet net aan gehaald, omdat mijn hardlooptempo tussen de 6:30 en 7:00 lag. :o

Maar gehaast wil ik dat zeker niet noemen. :')
Hoop bij de volgende poging wel iets meer te kunnen doorlopen, maar de tijdslimiet vind ik vrij ruim. Geloof zelfs dat ie bij Marathon Amsterdam 6,5 uur was, maar pin me er niet op vast.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 12:34

Ja volgens mij ook 6,5 bij Amsterdam.
Ik zeg altijd, als ik laatste ben stap ik kilometer vantevoren uit. Wil echt niet op tv als laatste loper. :')

Ik hoop Rotterdam iets sneller dan Amsterdam te lopen, maar met m’n blessure leed mag ik blij zijn met dezelfde tijd gok ik.