Nou, als ik iemand met een teckel zie lopen vraag ik me toch weer af waarom ik nooit met mijn labrador loop. Misschien toch eens meenemen voor de lol (vooral voor hem denk ik dan!). Leuke teckel
Jullie hebben erg veel gepost!
Over trainingsschema' s heb ik weinig te melden. Ik ben zelf gestart met C25K, vond het fijn om houvast te hebben toen. Nu vind ik het wel leuk om af en toe Garmin trainingen te lopen omdat ik de afwisseling in training zelf niet kan bedenken
Maar het liefst hobbel ik gewoon lekker door het bos
Lies, dat klinkt leuk!
germie schreef:Ik kwam net deze nog tegen, trainingsruns voor de marathon van Rotterdam:
1 februari (25 km)
22 februari (30 km)
15 maart (30/35 km)
Je loopt de afstand in een tempo dat bij je past. Er zijn groepen op 6.30 t/m 5.00 min/km. Iedere groep wordt begeleid door ervaren lopers die ervoor zorgen dat je op het gewenste tempo blijft lopen. Iedere 5 km staat er een verzorgingspost, dus je hoeft geen eigen drinken en/of gels mee te nemen.
Nu haal ik die 6.30 niet en komt 9 tot 9.30 eerder in het vizier, maar het lijkt me wel handig om dit eens te doen, dan hoef ik zelf geen drinken enzo mee te nemen. Misschien dat 22 februari dan het ga proberen. Ga er in ieder geval over nadenken. Ik weet dat ik dan waarschijnlijk ook grotendeels alleen loop omdat ze dus groepen hebben tot 6.30, maar er is wel verzorging en een stok achter de deur. En ik train toch altijd al alleen. Het gaat mij dan om de verzorging en dergelijke.
Ok, dus er loopt een groep onder begeleiding (!!!!) om effectief te trainen voor de marathon en jij wil er achteraan hobbelen omdat je dan zelf geen drinken mee hoeft te nemen?? Deze opzet is dus juist niet voor individuele lopers, maar mensen die in een groep, onder begeleiding op vlot tempo mee lopen.
Een vriendin van me heeft dit vorig jaar trouwens gedaan en het als behoorlijk pittig ervaren, want rustiger lopen is geen optie, je moet echt met de groep mee.