Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:57

raket schreef:
Relaxed schreef:
Wat is er na die 2 weken raket?

Dan ga ik de opleiding deskundige infectiepreventie doen. If you can not beat them, join them....

Maar iets totaal anders. En ik vind verpleegkundige zijn erg leuk. Dus ik wil er nog even van genieten.

Ah tof zeg!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:02

Sizzle schreef:
Ik ben nog nooit iemand in de armen gevallen met oud en nieuw maar ik vind het hoe dan ook jammer om niet gewoon met iemand anders buiten het gezin het glas te heffen.
Mijn dochter zei net dat ze opa en oma zo mist en dat ze bang is dat ze dood gaan.

Arm kind..... jullie wonen toch ook erg ver bij familie vandaan? Dus even koffiedrinken op afstand is ook niet mogelijk dan...

raket

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:10

Het valt op zich wel mee met ziek zijn
Alleen die 2x covid was naar. Vooral de 1e omdat ik toen geen prednison mocht. Ik denk dat dit ook nog de nasleep is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:16

Bo_Y, ja 700 km.
Dat was eerder nooit echt een probleem, gewoon effe een dag in de auto. Maar ja...

Vervelend dat je nu net zo aan het einde weer ziek bent Raket :(:)
Je wilt toch een beetje leuk afscheid nemen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:20

Ja dat. En een beetje leuk afscheidskado regelen is locker technisch ook nog niet gelukt. Heb wel wat voor de patiënten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:03

Kuipers en Gommers hebben opgeroepen vaccins naar ziekenhuizen te sturen en maandag te beginnen met personeel daar te vaccineren. Kan ik alleen maar toejuichen ! Anders gaat het echt helemaal fout .

https://nos.nl/l/2362586

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:09

Helemaal mee eens! Te belachelijk voor woorden om dat niet te gaan doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:29

Mark my words... deJonge kennende gaat dat niet doen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 09:56

Ik wens iedereen een 2021 waarin we vrijer zijn, wensen uitkomen en verdraagzaamheid de boventoon voert.
En vooral gezondheid. Maak er wat van vanavond binnen je mogelijkheden

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:09

bigone schreef:
Kuipers en Gommers hebben opgeroepen vaccins naar ziekenhuizen te sturen en maandag te beginnen met personeel daar te vaccineren. Kan ik alleen maar toejuichen ! Anders gaat het echt helemaal fout .

https://nos.nl/l/2362586

En helpen zij dan ook met het logistieke verhaal?

Buiten dat, die twee heren komen er nú mee.. hadden ze daar niet in het begin wat van kunnen zeggen dan, toen de vaccins in beeld kwamen?
Niet dat ik nu vind dat alles gladjes verloopt maar het lijkt me zo verdomd makkelijk om op een laatste moment te zeggen dat iets anders moet. En nog makkelijker om achteraf te zeggen dat het anders had gemoeten...

Ik meen ook gelezen te hebben dat de bereidheid om zich te laten vaccineren bij het zorgpersoneel helemaal niet zo hoog was.. dus eigenlijk willen ze niet? Hóe hebben Gommers en Kuipers daarover nagedacht? Die zeggen dan gewoon 'ook al wil je niet, je gaat maar'.. Maar dat soort dwang wordt juist toegeschreven aan Hugo en Mark?

Ik lees nu ook net dat 8 duitse zorgmedewerkers in Duitsland met een 5x te hoge dosis geent zijn.. dus is haastige spoed altijd goed?
https://www.nu.nl/facebooklinks/6099116 ... accin.html

En in het begin ging de ontwikkeling VEULS te snel en dat kon nooit goed zijn en hoe konden ze nu al alle bijwerkingen weten etc etc... en nu staat men weer de janken dat het te lang duurt..
:')
Echt.. Nederlanders..... t is ook nooit goed

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:13

Ik vind Nederlanders een eigenwijs en ontevreden volk ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:20

Nou nogal ja!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:21

Ik deel je mening Cer. Als het veilig kan en met goede registratie, dan lekker doen. Maar als er straks iets mis blijkt te zijn met een batch of bijwerkingen niet goed geregistreerd staan waardoor er te laat ingegrepen wordt staat men weer op de achterste benen. Dat kan een zkh ook niet registreren voor eigen personeel.
Ik zou bedanken als dat systeem niet in de lucht was iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:22

Electra63 schreef:
Ik vind Nederlanders een eigenwijs en ontevreden volk ;)

:j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:24

Het lijkt wel een wedstrijd te worden met mensen die vinden dat het ene land het beter doet dan het andere
Laten we voorop stellen dat alle regeringen het beste met hun burgers voor hebben.....

En verder ben ik een beetje klaar met vergelijken van landen.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:28

Ik vind Nederlanders over het algemeen best prima te doen (en ik vergelijk geen landen, daar heb ik echt een scheithekel aan)...

Wat ik vind is dat media aandacht de overhand heeft gekregen.. Ik zag er van de week nog een goed stukje over... Het gaat allemaal om aandacht voor het nieuwsbericht, en controversiele dingen verkopen goed... dus vooral media blijft lekker stoken om hun eigen zakken te vullen..
Ik denk dat het in het land allemaal best wel meevalt, en ik hoop dat de meerderheid van de Nederlanders echt te nuchter zijn om steeds op die nieuwskoppen te springen..

Ik bedoel, wát heeft het precies voor nut dat Kuipers/Gommers in de media aangeven dat de vaccinaties aanstaande maandag moeten beginnen...? is de media een soort communicatiekanaal geworden? Kunnen ze niet gewoon even bellen met het ministerie? Desnoods een apjes sturen of iets...
Echt hoor .. :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:28

purny schreef:

Dit beslist de Jonge helemaal niet zelf, maar de Gezondheidsraad.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:32

Electra63 schreef:
purny schreef:

Dit beslist de Jonge helemaal niet zelf, maar de Gezondheidsraad.

Nou, precies dat..

Ik zag van de week de brief die De Jonge aan de Gezondheidsraad had gestuurd mbt of je een vaccinatiebewijs of iets kan invoeren, en of dat juridisch en ethisch verantwoord kan..
Zegt degene die dat laat zien "kijk wat DeJonge nu weer doet!!! Dat kan toch niet!! Dat is tegen de grondwet!!!" en hij was me een partij boos... :')
Dus ik zeg 'maar DeJonge doet dat dus niet, die vraagt er advies over aan een onafhankelijk orgaan.. wat doet DeJonge nu précies volgens jou dan???"
Ja..toen was het een beetje een lastig gesprek zeg maar...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:33

Cer schreef:
Ik vind Nederlanders over het algemeen best prima te doen (en ik vergelijk geen landen, daar heb ik echt een scheithekel aan)...

Wat ik vind is dat media aandacht de overhand heeft gekregen.. Ik zag er van de week nog een goed stukje over... Het gaat allemaal om aandacht voor het nieuwsbericht, en controversiele dingen verkopen goed... dus vooral media blijft lekker stoken om hun eigen zakken te vullen..
Ik denk dat het in het land allemaal best wel meevalt, en ik hoop dat de meerderheid van de Nederlanders echt te nuchter zijn om steeds op die nieuwskoppen te springen..

Ik bedoel, wát heeft het precies voor nut dat Kuipers/Gommers in de media aangeven dat de vaccinaties aanstaande maandag moeten beginnen...? is de media een soort communicatiekanaal geworden? Kunnen ze niet gewoon even bellen met het ministerie? Desnoods een apjes sturen of iets...
Echt hoor .. :')

Er is nergens zoveel weerstand tegen het beleid en de maatregelen dan in Nederland.
Wij hebben een probleem met gezag en bepalen zelf wel, wat we wel of niet doen, lijkt het.

Volg wat Social Media en je ziet het vanzelf.
Daarom zijn bij ons de besmettingen zo hoog, denk ik.

Ik ga ern nog steeds vanuit, dat onze regering en de gezondheidsraad het beste met ons voor hebben en hun uiterste best doen om uit deze crisis te komen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:34

Nou ja, niet alleen bij ons zijn de besmettingen hoog.. ik wil niet met andere landen vergelijken maar als je dat dan toch doet.... :')

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:42

Cer ben het met je eens over de media ..vind dat het door hun allemaal op een (media )circus begint te lijken :j ..eerst leek het een heuse wedstrijd wie eerst zou beginnen ,dan weer wie het hoogste aantal per dag /week/maand zou vaccineren dan weer wie die fameuse eerste prik wou krijgen met alle media aandacht erbovenop pff ..en waarom eerst 100+ als eerste vaccineren ?
Hebben ze de strategie zogezegd al helemaal uitgerold hier maar gaan de virologen / epidemiologen ineens een draai van 90°graden maken dat we misschien beter eerst iedereen 1 prik geven ipv een deel 2 prikken ..Daar leesbik in de verschillende media dan zobeel tegenstrijdige berichten over ..bij de ene msm zeggen ze dat je na 1 prik 40% bescherming hebt, de andere zegt 60 % en nog een andere 90%..als daar nog niet eens éénduidighijd over bestaat :roll:

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:47

Electra
Ik denk echt niet dat nederland meer tegenstand heeft dan elders ..ik denk dat het net afhangt wat je volgt..er is in Belgie net zoveel tegenstand tegen de maatregelen ..in Frankrijk ,Spanje ,Duitsland ..kijk maar naar alle grootsteden
Denk dat alleen de overheden daar sneller hebben ingegrepen ( of het helpt is een andere zaak ) ..sneller mondmaskers ,sneller lockdown ,sneller niet-essentiele winkels ,horeca en contactberoepen dicht, avondklok etc

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:49

Cer schreef:
Ik zag van de week de brief die De Jonge aan de Gezondheidsraad had gestuurd mbt of je een vaccinatiebewijs of iets kan invoeren, en of dat juridisch en ethisch verantwoord kan..
Zegt degene die dat laat zien "kijk wat DeJonge nu weer doet!!! Dat kan toch niet!! Dat is tegen de grondwet!!!" en hij was me een partij boos... :')
Dus ik zeg 'maar DeJonge doet dat dus niet, die vraagt er advies over aan een onafhankelijk orgaan.. wat doet DeJonge nu précies volgens jou dan???"
Ja..toen was het een beetje een lastig gesprek zeg maar...

Ik zag hem ook voorbij komen. Probleem is dat de Jonge aangegeven heeft niet aan een directe of indirecte dwang/verplichting te willen doen. Door toch advies te gaan vragen spreekt hij zichzelf wat mij betreft tegen. Als hij dat echt niet wil dan ga je ook geen advies inwinnen lijkt me. Deze minister heeft wat mij betreft ook alle geloofwaardigheid verloren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:50

Gommers heeft al eerder aangegeven en ziekenhuizen zelf ook dat ze graag bij de eerste lichting horen die gevaccineerd worden. En met code zwart die veel sneller dichterbij komt dan de meesten doorhebben vooral omdat personeel bij de enkels afbreekt snap ik ze volledig. Dit is een noodkreet van Gommers en Kuipers.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:52

Ik ben benieuwd waar dit over gaat? Want er komt nu een vaccinatiebewijs dmv registratiesysteem wat je ook zelf kan inzien maar de Jonge heeft al aangegeven dat daar geen privileges aan vast zitten?