Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:21

Dimphyl schreef:
---
Los daarvan, een nieuw overlijdensgeval na vaccinatie: link van daily mail, betrouwbaar genoeg? Doodsoorzaak wordt nu onderzocht, maar gaat om een gezonde 41 jarige vrouw uit portugal die 2 dagen na het vaccin dood neer viel.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9111311/Portuguese-health-worker-41-dies-two-days-getting-Pfizer-covid-vaccine.html

Ja, betrouwbaar overleden voor zover ik kan zien.

Of dat samenhangt met dat vaccin is nog volkomen onduidelijk.

Als je 500.000 mensen hebt, is er altijd een kans dat iemand overlijdt. Aan een hartaanval, aan een ongeluk, aan ouderdom.

Als er dus 500.000 mensen gevaccineerd zijn, zal er dus ook altijd wel iemand overlijden aan een hartaanval, ongeluk, ouderdom.

Of het vaccin hier al dan niet daadwerkelijk óórzaak is van het overlijden, of toevallig 2 dagen voor het overlijden toegediend zal autopsie moeten gaan uitwijzen.

Het feit dat ze géén bijwerkingen had tot het moment dat ze omviel, én het feit dat er wereldwijd nauwelijks ernstige bijwerkingen gemeld worden (echt heel weinig gezien de hoeveelheid geënte mensen)

Maakt dat ik de kans groot acht dat dit een heel tragisch overlijden is, maar níet gekoppeld kan worden aan het vaccin.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:23

Dimphyl schreef:
link van daily mail, betrouwbaar genoeg?

:+
Citaat:
In februari 2017 hebben de redacteuren van de Engelstalige Wikipedia na een stemming besloten om artikelen van Daily Mail niet langer meer toe te staan als bronvermelding in Engelstalige Wikipedia-artikelen, daar de artikelen van deze krant door hen als 'in het algemeen onbetrouwbaar' werden geacht.[2]

Citaat:
The editors described the arguments for a ban as “centred on the Daily Mail’s reputation for poor fact checking, sensationalism and flat-out fabrication”.

https://www.theguardian.com/technology/ ... or-website

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:24

Dimphyl schreef:
Volgens mij zitten jullie allemaal in het verkeerde topic. Dit topic gaat namelijk over de weerstand tegen de maatregelen, niet over hoe je mensen die (deels) tegen de maatregelen zijn, belachelijk kunt maken.

Imandra, de sterfte is 0.13%, dus ja, ik ben inderdaad tegen de maatregelen zoals ze er nu zijn. We zitten al langer in (gedeeltelijke) lockdown, en er veranderd niks aan de cijfers. Mensen die risico lopen, bang zijn, of om welke reden dan ook graag in lockdown willen, be my guest, voor de rest van het land gewoon alles weer open.
Er zijn sinds de maatregelen 38% meer mensen met een depressie, er zijn talloze zelfmoorden (ook onder kinderen!) En volgens diverse studies een algeheel meer neerslachtig gevoel. Er gaan bedrijven onherstelbaar financieel achteruit, er zitten mensen al maanden (werkeloos) thuis.

---
Los daarvan, een nieuw overlijdensgeval na vaccinatie: link van daily mail, betrouwbaar genoeg? Doodsoorzaak wordt nu onderzocht, maar gaat om een gezonde 41 jarige vrouw uit portugal die 2 dagen na het vaccin dood neer viel.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9111311/Portuguese-health-worker-41-dies-two-days-getting-Pfizer-covid-vaccine.html

Draai het eens om, wat zou de sterfte geweest zijn zonder maatregelen ? Een van de kritische artsen op het beleid , gr Bonten heeft al gezegd dat er dan puur alleen aan Corona minimaal 70.000 mensen zouden zijn overleden en dat is los van de mensen die geen hulp van de zorg konden krijgen wegens het niet meer functioneren van de zorg.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 05-01-21 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:29

Dimphyl schreef:
Waar haal jij vandaan dat er al 3miljoen vaccinaties zijn gezet?

Staat in de volkskrant.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F

Daarnaast zijn er voor het ontwikkelen van die drie vaccins (pfizer, astrazeneca en moderna) 98000 mensen gevaccineerd, en daarvan is er niemand overleden als gevolg van het vaccin.

En trouwens; mensen gaan ook gewoon dood he. Je hebt elke dag de kans om dood te gaan. Dat kan ook zomaar. En dat kan ook net nadat je gevaccineerd bent. Dat kan dan komen omdat de vaccinatie niet goed is, maar het kan ook komen door toeval of domme pech. Uit onderzoeken blijkt dat de vaccinatie nog geen sterfgeval heeft veroorzaakt doordat het een dodelijk vaccin is.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 05-01-21 12:36, in het totaal 2 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:30

13 milj zijn er al gezet ondertussen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:31

Dimphyl schreef:
Imandra, de sterfte is 0.13%, dus ja, ik ben inderdaad tegen de maatregelen zoals ze er nu zijn.

Maar waarom zijn 10.000 overleden Nederlanders iets dat we maar moeten accepteren maar een (1) verpleegkundige die flauw valt een bewijs dat het vaccin slecht voor ons is.
Waarom mogen die overleden Nederlanders wel gerelativeerd worden tot een cijfer, maar die ene zuster word wel gezien als individu?

Of denk ik dan echt te makkelijk.

Mizora

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:35

@Dimphyl: kan je onderbouwen waar die 0.13% vandaan komt? Of is dat nog steeds die 0.13% van begin oktober?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:36

Dat van die portugese klopt wel
Als je op haar naam googeld dan komen er meerdere news sites tevoorschijn

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:44

Jup, wat ik al zei.

Het overlijden zélf is betrouwbaar. Prima terug te vinden.

Het is nog volkómen onduidelijk of het vaccin er mee te maken heeft.
(Ik denk niet dat er een causaal verband gevonden gaat worden, maar dat is nog slechts hypothese uiteraard. Onderzoek moet nog volgen en zál ook volgen.)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:47

besita schreef:
Dat van die portugese klopt wel
Als je op haar naam googeld dan komen er meerdere news sites tevoorschijn

Maar niemand hier ontkent dat er mensen dood gaan.
Het alleen nooit bewezen dat dat komt door het vaccin en dat het vaccin dodelijk is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:50

Dimphyl schreef:
secricible schreef:

Mooi dat je deze deelt. Dit laat dus zien dat een mogelijk overlijden na een vaccin totaal niet de doofpot in gaat. Er is media-aandacht voor en er vindt zsm een autopsie plaats. Er wordt serieus gezocht of de oorzaak daadwerkelijk het vaccin is.

En zelfs als deze 2 mensen zouden zijn overleden door het vaccin, dan is dat 2 uit 3 miljoen (volgens mij ondertussen nog meer, maar prima)
Waarom is een sterfte van 0.13% voor corona nauwelijks de moeite waard, en een sterfte van 2 uit 3miljoen een reden om het vaccin als gevaarlijk te zien?

Waar haal jij vandaan dat er al 3miljoen vaccinaties zijn gezet?

Artikel vd Volkskrant idd dat hierboven staat.
Hun bron staat ondertussen al op 13 miljoen
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:03

Dimphyl schreef:
Volgens mij zitten jullie allemaal in het verkeerde topic. Dit topic gaat namelijk over de weerstand tegen de maatregelen, niet over hoe je mensen die (deels) tegen de maatregelen zijn, belachelijk kunt maken.

Imandra, de sterfte is 0.13%, dus ja, ik ben inderdaad tegen de maatregelen zoals ze er nu zijn. We zitten al langer in (gedeeltelijke) lockdown, en er veranderd niks aan de cijfers. Mensen die risico lopen, bang zijn, of om welke reden dan ook graag in lockdown willen, be my guest, voor de rest van het land gewoon alles weer open.
Er zijn sinds de maatregelen 38% meer mensen met een depressie, er zijn talloze zelfmoorden (ook onder kinderen!) En volgens diverse studies een algeheel meer neerslachtig gevoel. Er gaan bedrijven onherstelbaar financieel achteruit, er zitten mensen al maanden (werkeloos) thuis.

---

Niks meer toe te voegen aan de bijdragen van de rest :D.

Maar, jouw geniale idee om Covid te bestrijden is dus gewoon rond laten razen? Zonder enige vorm van maatregelen en vaccins?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:15

Dimphyl schreef:

Het aantal zelfdodingen is in 2020 zover bekend (t/m eind oktober) niet toegenomen:
https://www.113.nl/actueel/geen-toename ... ederland-0

Kan je een bron geven van die 38% meer mensen met een depressie? Ik kan dat cijfer niet vinden.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:22

bigone schreef:
Draai het eens om, wat zou de sterfte geweest zijn zonder maatregelen ?

Dat weet niemand want er is geen controlegroep ;)

Zou je die controlegroep wel hebben (dan denk ik aan mensen die niet weggezet worden in angst, die nog gewoon naar buiten durven en geen kapjes op hun mond zetten in de gezonde frisse buitenlucht, die in aanraking komen met virussen en bacteriën door sociale contacten met anderen, die mogen sporten, ontspanning en lol in hun leven hebben, eigenlijk zoals ooit normaal verder zijn gegaan.... ) tsja, dan ben ik benieuwd wat eruit komt.

Helaas is dat niet gebeurd, dus kunnen we nooit weten of de maatregelen ECHT werken.

Wat verder aannemelijk is is dat de maatregelen heel veel nevenschade maken, die uiteindelijk nog veel meer mensenlevens kosten dan dat er nu gered worden (denk aan uitgestelde behandelingen, zelfmoorden, armoede, extra voedseltekorten in 3e wereldlanden etc.) en dat is veelal langere termijn werk dus nog niet altijd even goed meetbaar (al kun je je ook afvragen wat de maatregelen voor de ouderen -opsluiten, geen sociale contacten, angst-, toch de zwaarst getroffen groep, hun mentale en dus ook inherent lichamelijke gezondheid aangedaan hebben).

Maar dat is vast veel te logisch gedacht :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:23

mwah, er zijn wel modellen natuurlijk. Ik weet dat in de eerste golf berekend werd dat er 25.000 IC-bedden nodig waren geweest zonder maatregelen. Dat soort berekeningen kunnen ze ook loslaten op het sterftecijfer lijkt me.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:24

@Dimphyl, je geeft in je beginpost dit aan: "Ik ben vooral benieuwd naar links naar onderzoeken, statistieken etc die gewoon helder aantonen wat er niet klopt. -of die juist aan tonen dat het wél klopt, dat mag uiteraard ook, maar die ben ik ook nog niet tegen gekomen hier op bokt."

Maar vooralsnog vind je dat niks klopt... ja, dan wordt het een beetje lastig denk :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:27

Meer depressies vind ik op zich wel heel waarschijnlijk hoor.

Ik merk bij mijzelf dat het toch best wat doet mentaal.

38% lijkt me veel.

Aantal zelfdodingen weet ik niet, maar ik vermoed wel een stijging uiteindelijk.
Eind 2020 bij mijn weten nog niét significant meetbaar, maar het zou mij niet verbazen als het de komende jaren wel invloed geeft/gaat hebben.

Maar dit ligt niet per se aan de maatregelen.
Dat had evenzogoed kunnen gebeuren zonder maatregelen namelijk.

Als zorg het wérkelijk niet meer aankan, als verpleging en artsen met veel en veel meer moeten dealen dan ze mentaal aankunnen, als er in gezinnen dode na dode te betreuren is, als bedrijven niet meer kunnen draaien omdat er té veel zieken zijn, als de voltallige directie van een bedrijf dood gaat aan corona, dan heb je evenzogoed meer depressies en meer zelfdodingen....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:29

Mizora schreef:
Dimphyl schreef:

Het aantal zelfdodingen is in 2020 zover bekend (t/m eind oktober) niet toegenomen:
https://www.113.nl/actueel/geen-toename ... ederland-0

Kan je een bron geven van die 38% meer mensen met een depressie? Ik kan dat cijfer niet vinden.

In mijn eigen omgeving zie ik zeker wel dergelijke problematiek weer opsteken.
Het is daarom denk ik belangrijk dat de maatregelen in balans zijn. Enerzijds zo kort mogelijke lockdowns, anderzijds wel maatregelen op het juiste moment zodat besmettingen e.d. binnen de perken blijven. We hadden ook sinds maart het hele land geheel dicht kunnen gooien :D was vast heel goed geweest voor de verspreiding, maar dat is dus niet in balans.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:30

corine1981 schreef:
bigone schreef:
Draai het eens om, wat zou de sterfte geweest zijn zonder maatregelen ?

Dat weet niemand want er is geen controlegroep ;)

Zou je die controlegroep wel hebben (dan denk ik aan mensen die niet weggezet worden in angst, die nog gewoon naar buiten durven en geen kapjes op hun mond zetten in de gezonde frisse buitenlucht, die in aanraking komen met virussen en bacteriën door sociale contacten met anderen, die mogen sporten, ontspanning en lol in hun leven hebben, eigenlijk zoals ooit normaal verder zijn gegaan.... ) tsja, dan ben ik benieuwd wat eruit komt.

Helaas is dat niet gebeurd, dus kunnen we nooit weten of de maatregelen ECHT werken.

Wat verder aannemelijk is is dat de maatregelen heel veel nevenschade maken, die uiteindelijk nog veel meer mensenlevens kosten dan dat er nu gered worden (denk aan uitgestelde behandelingen, zelfmoorden, armoede, extra voedseltekorten in 3e wereldlanden etc.) en dat is veelal langere termijn werk dus nog niet altijd even goed meetbaar (al kun je je ook afvragen wat de maatregelen voor de ouderen -opsluiten, geen sociale contacten, angst-, toch de zwaarst getroffen groep, hun mentale en dus ook inherent lichamelijke gezondheid aangedaan hebben).

Maar dat is vast veel te logisch gedacht :')

Neen ,ik deel deze mening ook :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:35

secricible schreef:
mwah, er zijn wel modellen natuurlijk. Ik weet dat in de eerste golf berekend werd dat er 25.000 IC-bedden nodig waren geweest zonder maatregelen. Dat soort berekeningen kunnen ze ook loslaten op het sterftecijfer lijkt me.

Maar ligt dat dan aan de maatregelen of is het toch gewoon een seizoensgebonden beweging?
https://www.maurice.nl/2020/12/16/fasci ... lockdowns/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:41

corine1981 schreef:
secricible schreef:

Maar ligt dat dan aan de maatregelen of is het toch gewoon een seizoensgebonden beweging?
https://www.maurice.nl/2020/12/16/fasci ... lockdowns/

Indien het seizoensgebonden is , vooral winter en binnen zitten, hoe verklaar je de uitbraken in bvb californie en andere gebieden ( zuid afrika) waar mensen zeer veel buiten zijn bij aangename temperaturen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:42

Waarom wordt er eigenlijk beweerd dat mensen die door corona gestorven zijn, door onderliggende problemen zijn gestorven ipv door corona, en dat een verpleegster die ingeënt is, gestorven is door die enting en niet door eventuele onderliggende problemen :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:46

Er is zeker wel een seizoensfactor maar het is ook weer niet zo dat het "magically dissapears" ;)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:55

bigone schreef:
Indien het seizoensgebonden is , vooral winter en binnen zitten, hoe verklaar je de uitbraken in bvb californie en andere gebieden ( zuid afrika) waar mensen zeer veel buiten zijn bij aangename temperaturen?

Kijk vooral het filmpje even :)
Edit: in maart zei Maurice de Hond al dat het meer samenhangt met de luchtvochtigheid dan met temperatuur. Dan gaan mensen ook nog meer binnen op elkaar zitten (slechte ventilatie) en tel uit je 'winst'.
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 05-01-21 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:58

Magrathea schreef:
Er is zeker wel een seizoensfactor maar het is ook weer niet zo dat het "magically dissapears" ;)

Het gaat om de correlatie tussen maatregelen en verloop van het virus.
Uiteraard is een virus (geen enkel virus) zomaar weg, alleen heeft het wel degelijk minder invloed in bepaalde seizoenen.