Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:55

Waar koop je die kokos eiwitpoeder Gaucho?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:33

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:33

Wat een goede lijst met ontbijtjes :j zien er goed uit, dank voor de tips Gaucho!

ik merk dat het ontbijt mijn eerste ding is dat 'mis' gaat als ik niet zo oplet. Dan eet ik veeel te weinig... met als resultaat dat ik tussendoor en 's avonds meer trek heb en de mist in ga.
Ik ben gisteren weer bij m'n trainer geweest voor een nieuw voedingsschema en heb afgesproken me voortaan wekelijks daar te wegen. Even een stok achter de deur.

Iswan, wat vervelend dat je aankomt als je zoveel beweegt en zo netjes eet. Ik zou ook echt naar de huisarts gaan :(:) hopelijk kan die je helpen!

Daphne goed bezig!
Iedereen hier eigenlijk goed bezig, al is het maar het bewust bezig zijn met wat je eet. :j

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:48

Nou dat vindt ik dus ook, iedereen hier is behulpzaam en goed bezig.

Heeft iemand hier ook ervaring met voeding betreffende hoge bloeddruk?
Moet door verwezen worden naar een dietist hier voor maar toch al wat nieuwsgierig....

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:02

Ik lees hier vooral mee, want mijn lichaam wil nog niet meewerken (lees dikmaakmedicatie), maar vind de sfeer en inspiratie hier wel fijn.

Qua hoge bloeddruk ken ik voornamelijk het zout minderen of zelf zoutloos eten.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:07

Kan ik je niet mee helpen BarbaraNova, misschien iemand anders hier? En internet? Ben je daar wat wijzer van geworden?

Ik moet het even lichamelijk rustig aan doen, m’n oude ribbreuken spelen weer op, ik denk door het zwemmen, dus het met paardrijden even rustig aan doen, als ik er op zit wordt ik vaak zo fanatiek dat ik de pijn niet merk maar erna des te meer... :D
Heeft iemand hier ervaring met het omzetten van vet in meer spiermassa en wat dat betekent voor je omvang in cm? De trouwjurk paste nu om m’n heupen en billen perfect, maar de verkoopster zei dat veel dames zo fanatiek gaan sporten dat een jurk dan minder goed kan gaan zitten omdat de verhoudingen dan anders worden en de jurk telkens vermaakt moet worden...Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...
Ik zie weer heerlijke foto’s voorbij komen van ontbijtjes....ik eet ‘s ochtends veel te weinig als ik zo kijk (1 boterham) maar ik loop de trap af en ga achter m’n laptop zitten, dus verbrand ook niks. Dat komt ‘s avonds pas, dus dan eet ik ook nog wat extra’s. En als ik rond 11.00 trek krijg neem ik nu ook wat, net nog wat mango met blauwe bessen, kwak danio en beetje muesli...dan lunch ik gewoon later.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:09

Detroit schreef:
Ik lees hier vooral mee, want mijn lichaam wil nog niet meewerken (lees dikmaakmedicatie), maar vind de sfeer en inspiratie hier wel fijn.

Qua hoge bloeddruk ken ik voornamelijk het zout minderen of zelf zoutloos eten.

T schijnt ook weer helemaal te maken te hebben met wat voor soort zout je gebruikt, het schijnt dat celtisch zout namelijk juist een bloeddruk verlager is...heel bijzonder, dus ben nog vol aan het uitzoeken enz en benieuwd waar de dietist mee komt ook

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:11

@Pallatin, denk dat het omzetten van vet naar spiermassa er ook mee te maken heeft hoe hoog je vet percentage is/was en hoeveel je nu gaat trainen voor spiermassa? Hoeveel uur per week/dag train je nu dan?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:16

Geen ervaring met hoge bloeddruk hier, juist erg laag dus houd daar geen rekening mee.

Ik moet weer eens meten, heb eigenlijk geen goede centimeter meer. Ik merk wel met nu weer wat fanatieker trainen dat mijn maat 38 broeken nu ook alweer om mijn kont slobberen :(

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:23

Ha hier ook.
Ik heb een maand geleden mijn kledingkast uitgemest en zeker de helft in zakken gepropt voor de kledingbak.
Kwam ook nog nieuwe werkbroeken tegen waar al zeker 5 jaar mijn kont met geen mogelijkheid meer in paste :')
Dus vorige maand eens aangedaan, wat lukte maar zat nog loeistrak.
Gisteren trok ik hem weer tevoorschijn en hij zit rond m'n taille zelf iets te los *\o/* .
Nu zie ik mezelf elke dag in de spiegel en merk zeker aan de kleding dat alles flink losser zit, maar ik zie het zelf nog niet zo (behalve aan de buik/taille).

Toen kwam mijn oude buurvrouw vorig week langs die ik al zeker 4 maand niet had gezien.
Die keek zo naar mij >;) >;) en zegt: zo HALLO, hoeveel kilo ben jij wel niet kwijt.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 17:05

oeh, da's balen en tegelijk ook superfijn toch Gaucho :D knap dat je lijf zo blijft veranderen, ben je nu veel actiever dan voorheen?

haha Claudia, dat is een mooie reactie! Ben je in korte tijd veel afgevallen?

Ik ben weer helemaal braaf, en voel me er ook weer echt goed bij. De chocola en andere verleidingen kan ik nu weer makkelijk laten staan, gek toch hoe dat ineens weer gaat. En eigenlijk vind ik die fases tussendoor waarin ik wél wat neem ook prima, ik heb mezelf wel echt laten zien dat ik niet aankom als ik voor mijn gevoel niet echt 'oplet'. Dat had ik voorheen wel.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 17:28

Al een tijdje een stille meelezer, maar ook ik meld me graag aan. Ben 43 jaar en 3 jaar geleden begonnen met een betere versie van mezelf. Eerste stap stoppen met roken. Achteraf een makje vergeleken met wat ik daarna moest overwinnen (nou verliezen). De kilo’s vlogen om de oren. Ik was er al zo bang voor... met als resultaat:

Afbeelding
Afbeelding

Vanaf vorig jaar net voor de zomer op eigen houtje de eerste 15 eraf gekregen. Nu met Sonja bakker staat de teller op bijna 25 kilo eraf. Weeg nu 77. De grootste reden en stimulans was om ook na 15 jaar weer het paardrijden op te pakken. Ons fokmerrie omgetoverd tot rijpaard en een droom is uitgekomen. Wat hebben wij ook lieve paardjes. Nog nooit beleerd, hop er zo op (mijn dochter dan eerst even) Hoop nog 5 kilo eraf te krijgen, maar ben nu ook al zoveel gelukkiger haha. Helaas is afvallen echt topsport en zonder een goede dosis doorzettingsvermogen bijna niet te doen. Jullie zijn als enige waarbij ik met de billen bloot ga (zo niet mij maar we kennen elkaar toch niet behalve 1 bokker haha) toch eigenlijk best heel trots .... het loont, gezond eten en elke dag wat sporten.

Afbeelding

Afbeelding

Durf ik toch niet te delen .. een andere foto van tijdje geleden.

Afbeelding

Succes allemaal, en blijf wel een beetje genieten van het leven!
Laatst bijgewerkt door Jelle1236 op 16-03-21 18:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 17:37

BarbaraNova schreef:
Nou dat vindt ik dus ook, iedereen hier is behulpzaam en goed bezig.

Heeft iemand hier ook ervaring met voeding betreffende hoge bloeddruk?
Moet door verwezen worden naar een dietist hier voor maar toch al wat nieuwsgierig....

Ik heb al mijn hele leven een te hoge onderdruk. Zit nu sinds begin vorig jaar aan een medicijn waar ik ook zo gelukkig van wordt! Had altijd zoveel hoofdpijn. Weet zo even niet welke maar dat kan ik zo opzoeken. Eet voor de rest nu alles. Met mate...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:34

Ryder, nee niet in korte tijd.
Maar met ups en downs in een jaar tijd ongeveer 10 kilo.
Maar had haar al lang niet gezien dus zo iemand valt dat dan meteen op natuurlijk.

Famke, goed bezig *\o/*
Ik vind het nu eigenlijk wel jammer dat ik geen 'before' foto's heb.
Heb wel foto's van toen ik nog 10 kilo lichter was dan dat ik nu ben :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:42

Ik wilde ook heel weinig helemaal op de foto voor mijn stoppenmetroken/afvalproces. Het koppie mocht wel, daar kon ik wel wat van maken. :') maar echt heel duidelijk voor en na heb ik ook niet.

Goed hoor, famke!!

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:46

Hoe zwaar Uhm licht zijn jullie? Ik zie wel in de 60 kilo maar dat ga ik nooit redden. Denk zware botten ofzo haha.. ben ook niet klein ofzo.
Laatst bijgewerkt door Jelle1236 op 16-03-21 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:47

Ik ben nog geen 1 meter 60 hoog dus mijn kg's zouden heel laag moeten zijn. Laten we het erop houden: nog 11 kg te gaan. :')
Op de een of andere manier is dat getal op de weegschaal toch nog altijd confronterend.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:50

Roosch schreef:
Ik ben nog geen 1 meter 60 hoog dus mijn kg's zouden heel laag moeten zijn. Laten we het erop houden: nog 11 kg te gaan. :')
Op de een of andere manier is dat getal op de weegschaal toch nog altijd confronterend.

Heel herkenbaar... is ook iets voor jezelf. Maar de kilo’s zijn niet het belangrijkste, is ook wat je uit straalt. Denk dat ik van de bijna 100 kilo afkom.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:02

Ik ben 1.69m dus ook vrij klein

Heb wat (niet al te duidelijke) foto's.
Hier was ik denk ik op m'n zwaarst.
Afbeelding
Rond de 75 kilo.

Hier gok ik ietsje lichter.
Afbeelding

En zo was ik 7 jaar geleden. Foto destijds door mij dochter van 4 gemaakt dus bewogen maar geeft wel een beeld van hoe dun ik toen was
Rond de 54 kilo.
Afbeelding

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:15

Omg ja dat gewicht ga ik niet halen... denk dat ik altijd al 70 was ofzo. Misschien zelf iets zwaarden. Maar wel in proportie vond ik...

Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:30

famkeY schreef:
Omg ja dat gewicht ga ik niet halen... denk dat ik altijd al 70 was ofzo. Misschien zelf iets zwaarden. Maar wel in proportie vond ik...

[ [url=m/0uH3TU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar zie je er super slank uit.
Hoe lang ben jij?

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:31

ClaudiaHS schreef:
famkeY schreef:

[ [url=m/0uH3TU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar zie je er super slank uit.
Hoe lang ben jij?

Geen idee.. 1,78 ofzo?? Maar denk nooit heel licht geweest...

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:32

Denk zware botten haha

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:34

Mijn streven nu is ‘onder de 75’ (en dan zien we weer verder), ik ben maar 1.65m. Maar ik kom van 96 kilo dus sommige mensen die mij nu zien noemen me al ‘slank’. Laat mij vooral zien dat het maatschappelijk beeld van wat slank is, wat vertekend is. :+

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:35

Ryder schreef:
Mijn streven nu is ‘onder de 75’ (en dan zien we weer verder), ik ben maar 1.65m. Maar ik kom van 96 kilo dus sommige mensen die mij nu zien noemen me al ‘slank’. Laat mij vooral zien dat het maatschappelijk beeld van wat slank is, wat vertekend is. :+

Mooi streven! Mijn streven haha!