Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:45

Mijn 3 honden moeten ook uit dus dat deed ik ook, ik zorgde ook dat ik geen contact maakte met anderen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:48

Mensen met een booster mogen ook gewoon de deur uit dus ja.

Mijn zwager en schoonzus gaan gewoon te werk. Kids zitten met corona thuis.

En dan heb je ook nog zat mensen die met corona gewoon naar appie gaan etc.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:56

Is het niet beter dat iedereen het krijgt, dat gebeurd uiteindelijk toch. Nu wordt het angstvallig tegen gehouden, er zijn landen waar geen regels meer zijn en die staan er veel beter voor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:16

marleen_usar schreef:
Is het niet beter dat iedereen het krijgt, dat gebeurd uiteindelijk toch. Nu wordt het angstvallig tegen gehouden, er zijn landen waar geen regels meer zijn en die staan er veel beter voor.

Die landen hebben zo weinig regels omdat de bevolking zich wel goed aan de regels hield en een regering die niet net te laat of te vroeg was met maatregelen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:29

marleen_usar schreef:

Ik denk niet dat het angstvallig tegengehouden wordt. Wij zijn een druk bevolkt land en je wil wel alle basisbehoefte zoals boodschappen, afval inzameling, zorg etc laten doorgaan. Er zijn nu vaak al zoveel mensen ziek dat bedrijven hun planning niet of lastig rond krijgen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:36

simongek schreef:
En dan heb je ook nog zat mensen die met corona gewoon naar appie gaan etc.

Echt bizar gewoon :\ Op die manier heb ik het waarschijnlijk dus ook opgelopen...

Ik heb gisteren de GGD test gedaan, maar nog geen uitslag. Hopelijk komt die snel!
Kan de uitslag langer duren vanwege de achterstand bij de verwerking die ze momenteel hebben?
Ondertussen hebben manlief en ik vanochtend weer getest.
Manlief heel duidelijk negatief gelukkig, maar ik had binnen drie minuten al een knaller van een positieve test -O-

Fitzroy

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:38

Ik heb vannacht gedroomd dat ik zelfs met corona naar het theater ging _O- Waar je al niet mee bezig kunt zijn. Ik kan zometeen pas testen, alle locaties in de omgeving zaten al vol gisteren.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:39

Wat balen dat je gisteren niet terecht kon, Fitzroy!
Hier konden we gelukkig nog wel terecht, al was het wel een stukje rijden.

Links 2 van mij, rechts de negatieve test van manlief..
Ik ben benieuwd naar de GGD uitslag :')
De klachten vallen tot nu toe mee! Keelpijn, beetje hoesten en wat rillerig.
Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:43

Ik denk dat je niet benieuwd hoeft te zijn hoor haha :')

Denk dat het enerzijds de drukte is waardoor het langer duurt maar heb ook gemerkt dat het bij een positieve uitslag wat langer duurt (misschien doen ze dan meer controles). Kan ook toeval zijn hoor.

Ik ben nu ruim 3 weken verder en benauwdheid in rust is grotendeels weg. Kan alweer lekker wandelen en rustig bewegen. Had vrijdag wel ineens een terugval. Helemaal beroerd, rest van het weekend heel moe. Dus moet nog alles in standje traag doen :o

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:27

Wat fijn dat de benauwdheid grotendeels weg is!
Wel rot van de terugval! Maar dat schijnt wel vaker voor te komen volgens mij!

Gisteren na de GGD test liep ik op de parkeerplaats terug naar de auto (netjes mondkapje op uiteraard)...
Doet de persoon voor mij zijn mondkapje af, niest zonder een hand voor zijn mond en gooit vervolgens even een flinke rochel op straat! %)
Die persoon had dus ook net een test gedaan... Echt bijzonder hoe onvoorzichtig sommige mensen zijn..
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-02-22 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:34

Wat een idioten heb je er bij… .
Hier werd net hooi geleverd en heb de chauffeur alleen via de telefoon gesproken en ben pas naar buiten gegaan toen hij weer weg was. Ik loop ook nog volop te hoesten en proesten dus ga ervan uit dat ik flink besmettelijk ben, dus blijf uit de buurt van andere mensen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:45

Binnen hoeveel tijd is herbesmetting mogelijk? Ik ben sinds gister gaan hoesten terwijl ik de hele Corona niet gehoest heb. Of zou het mss een terugval zijn aangezien ik gister een beetje doorgedraafd ben kwa wandelen met de honden.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:48

Tijdens mijn besmetting heb ik enkel de honden uitgelaten. Kon ze moeilijk niet meer uitlaten :=, maar m'n paard is overgenomen zodat ik daar niet heen hoefde.
Ben er 1x geweest na overleg zodat niemand aanwezig zou zijn.

Ik had gister eindelijk een dag waarbij ik niet ongelofelijk moe was *\%/*
Hoop dat het zo blijft want vind het tegenvallen na bijna geen klachten van de besmetting zelf te hebben gehad.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:49

candalisa schreef:
Binnen hoeveel tijd is herbesmetting mogelijk? Ik ben sinds gister gaan hoesten terwijl ik de hele Corona niet gehoest heb. Of zou het mss een terugval zijn aangezien ik gister een beetje doorgedraafd ben kwa wandelen met de honden.

Ik hoorde vd week op tv dat je na 3 weken herbesmet kan raken met omikron :roll: zitten we ook echt op te wachten....

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:55

moyra schreef:
candalisa schreef:

Ik hoorde vd week op tv dat je na 3 weken herbesmet kan raken met omikron :roll: zitten we ook echt op te wachten....

Ok maar testen heeft totaal geen zin toch want hij kan toch tot 8 weken positief blijven. Pfff zou toch niet waar zijn.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:09

Dat vind ik ook zo dubbel.
Je kan na 3 weken herbesmet raken maar wel 8 weken positief testen. Hoe moet je dan weten dat je het weer hebt ?
Als ik niet wist dat ik met een besmet persoon in aanraking was geweest had ik mij de vorige keer niet getest en had ik het met mijn klachten (beetje niezen maar dat doe ik het hele jaar rond :') ) nooit geweten dat ik corona heb gehad.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ing-corona
Na 2 weken zelfs al 8)7

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:33

Net contact met de ggd gehad volgens hun gaat het om mensen die geen of nauwelijks klachten hebben ervaart van de eerste besmetting die hebben te weinig antistoffen opgebouwd om “veilig” te zijn. In mijn geval lijkt het op dat het een terugval is en ik wordt aangeraden om rustig aan te doen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:35

moyra schreef:
Je kan na 3 weken herbesmet raken maar wel 8 weken positief testen. Hoe moet je dan weten dat je het weer hebt ?
Als ik niet wist dat ik met een besmet persoon in aanraking was geweest had ik mij de vorige keer niet getest en had ik het met mijn klachten (beetje niezen maar dat doe ik het hele jaar rond :') ) nooit geweten dat ik corona heb gehad.

Na 2 weken zelfs al 8)7

Ik test al 8 maanden positief. :')

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:37

candalisa schreef:
Net contact met de ggd gehad volgens hun gaat het om mensen die geen of nauwelijks klachten hebben ervaart van de eerste besmetting die hebben te weinig antistoffen opgebouwd om “veilig” te zijn. In mijn geval lijkt het op dat het een terugval is en ik wordt aangeraden om rustig aan te doen.

Fijn dat het bij jou niet het geval lijkt te zijn :j

Iris82 schreef:
moyra schreef:

Na 2 weken zelfs al 8)7

Ik test al 8 maanden positief. :')

Dan ben je waarschijnlijk gewoon een positief persoon :D

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:40

Zoon in ieder geval na precies 11 weken opnieuw positief dus tja

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:44

tammiebels schreef:

Als hij nu positief is dan is dat wel te verklaren natuurlijk.
11 weken geleden was delta nog de dominante variant en omikron wijkt behoorlijk af van delta dus heb je geen bescherming tegen omikron.

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:48

Hier gister om 1 uur getest en net uitslag.

Zoonlief positief en ik negatief.
Nu 2 corona van de 5. Afwachten of dit verder gaat verspreiden. Ook herbestemming na 10 weken allebei.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:50

moyra schreef:
tammiebels schreef:

Als hij nu positief is dan is dat wel te verklaren natuurlijk.
11 weken geleden was delta nog de dominante variant en omikron wijkt behoorlijk af van delta dus heb je geen bescherming tegen omikron.

Het hoeft ook niet verklaard te worden haha. Hij heeft het gewoon weer. Vorige keer geen enkele klacht gehad, nu een kuchje gehad. Quarantaine zit erop, gaat morgen weer naar school. Alleen jammer dat leraren boos zijn op hem dat hij niet op school is...in eerste instantie kon hij volgens hun nl niet positief zijn omdat hij het pas nog gehad had. En nu vinden ze dat hij alweer op school had moeten zijn...rare wereld zo, want wat willen ze nou

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:51

Mensen zeggen altijd dat ik te negatief ben nu ben ik een keer positief is het ook niet goed _O-

Ik vind het wel spannend hoor begin net weer een beetje terug te komen en nu voel ik mij weer bleh. Ik weet van mezelf dat ik snel van stapel loop en te veel wil maar met een eigen bedrijf moet je toch wel een keer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:59

En hier GGD test ook positief. Ga denk ik om de 2 dagen kippen doen. Dat hoeft niet perse iedere dag.

Temperatuur was 36,1 dus nog steeds geen koorts. Alleen die snotkop en zeehonden oefening.