3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ilsee_

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:17

Ah Kimmie vervelend is dat! Vooral als je de oorzaak niet weet is het lastig om het te veranderen. Hopelijk kom je snel uit je slechte vibes! Je kan het!

Riddershow, dat klinkt als een goede workout haha. Wel voorzichtig blijven doen met je rug hoor!
Andere meiden trouwens ook pas op met je rug! Als je die kapot heb ben je verder van huis..

Ik ben dus dit weekend ook uitgegaan, en normaal maak ik het niet zo gek, maar ik had echt veel te veel gedronken op zaterdag.. Ik heb gisteren dus bijna niks kunnen eten en kwam pas om 15.00 mn bed uit.

Gelukkig vandaag weer helemaal fit en al druk bezig met mn scriptie! En ga vanavond naar Hairspray de musical zin in!
Ik heb al even niet op de weegschaal gestaan maar ik heb wel een meetlint gepakt. Mn buik is 5 cm kwijt en mn boven benen ook bijna! Heel fijn. En nog leuker ik pas in een broek die ik te klein had gekocht, niet omdat ik perse die maat wou, maar hij was er niet groter!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:48

Mijn lijstje voor vandaag:
O: twee maiswafels met Huttenkase, ham en gekookt ei
L: kaas croissant, salade met komkommer, paksoi, boontjes en garnalen
T: paaseitje, twee maiswafels met ossenworst, appel
A: kommetje tomatensoep, couscous salade en een stukje focaccia

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:14

Wauw wat goed Ilse!

Zijn die maiswafels lekker Maanlicht?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:54

Benthh: ik voel me ook veel beter lichamelijk en mentaal in de zomer! En hoor dat van wel meer mensen.

Vervelend van je rug Yonker!

Kimmie25501: lastig, hopelijk snel weer in de gezonde vibe!

Bhriseis: wat vervelend zeg!! Maar even goed in de gaten blijven houden, vind het best heftig klinken.

Ilsee: veel plezier bij de musical! En super van die verloren centimeters!

Vandaag eindelijk bij de tandarts geweest ivm het gat in mijn kies, was mijn tand zelf afgebroken ipv de vulling. Had niks met het boren te maken (zogenaamd) Uhu }:0 Wel heel bizar, dat met een normaal stuk chocola, wat heel Nederland eet, een groot deel van je kies afbreekt, waar de tandarts de dag van te voren in heeft lopen boren :') Nouja het is weer gefixt, ik eet nu wel even geen harde dingen meer aan die kant :+

Vandaag als lunch vers broodje met walnoten van de Lidl, erop geitenkaasspread met honing en gebakken ontbijtspek dat was zoooo lekker <3

Verder kon ik vandaag eindelijk weer wat doen met Luna, even gelongeerd, misschien morgen rijden, maar ligt even aan hoe ik me voel. Eindelijk de vorst weg *\o/*

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:29

Omdat ik eigenlijk nooit tijd heb voor bijleesposten post ik amper in dit topic, ik lees en leef nog wel mee. Maar nu had ik toch een vraag en ik hoop dat ik hem hier mag stellen.
Sinds een poos heb ik een fitbit en ik vind het echt een geweldig ding. Maar nu heb ik het paardrijden ook weer opgepakt en dat registreert mijn fitbit als hardlopen. Bovendien heb ik het idee dat hij de stappen van mijn paard telt. Hoe doen jullie dat?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:09

Ik doe hem af tijdens het rijden...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:51

Lieszje schreef:
Wauw wat goed Ilse!

Zijn die maiswafels lekker Maanlicht?

Ja, ik vind ze super lekker :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:05

Ga ik die ook een keer proberen :D
Begin rijstwafels ook wel een beetje zat te worden :')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:54

Esplendido schreef:
Omdat ik eigenlijk nooit tijd heb voor bijleesposten post ik amper in dit topic, ik lees en leef nog wel mee. Maar nu had ik toch een vraag en ik hoop dat ik hem hier mag stellen.
Sinds een poos heb ik een fitbit en ik vind het echt een geweldig ding. Maar nu heb ik het paardrijden ook weer opgepakt en dat registreert mijn fitbit als hardlopen. Bovendien heb ik het idee dat hij de stappen van mijn paard telt. Hoe doen jullie dat?

Ik zet hem dan op cardio. Dan kijkt hij alleen naar mijn hartslag.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 07:17

Riddershow schreef:
Esplendido schreef:

Ik zet hem dan op cardio. Dan kijkt hij alleen naar mijn hartslag.

Hoe doe je dat? :)
Ik wil hem het liefste ook wel omhouden eigenlijk.

Ik heb een beetje een standaard lijstje gemaakt voor overdag, eens kijken of ik zo terug in het regiem kom ~~}>

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:21

Op het knopje drukken tot je bij run aankomt en dan met je vinger op het beeldscherm tikken, dan krijg je allerlei varianten. Wil je er een aanzetten druk je wat langer de knop in :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:23

Maar ook bij cardio telt die toch stappen???

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:37

Ik heb geen idee, fietsen telt hij niet de stappen bij mij.
Paardrijden doe ik nooit :') En wil je reëel blijven doe je hem toch gewoon even af?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:42

Voor de stappen kijk ik wel altijd even naar het aantal stappen vlak voor ik opstap en ook meteen na het afstappen. De tussenliggende stappen trek ik af van het aantal. Ik kom meestal makkelijk aan de 10.000-15.000 per dag dus daar maak ik me niet zo druk om.
Maar hoe zit het met de verbrande kcal? Gaat dat naar hartslag? Of meet de fitbit dat anders?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:43

Volgens mij staat dit wel in combinatie met je hartslag. Maar zeker weten doe ik het niet. Wellicht dat Google je meer antwoorden kan geven?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:02

Ik heb een Garmin en ik weet dat hij mijn stappen niet meet tijdens "cardio". Want zo weet ik namelijk of ik mijn stappendoel ook behaal zonder de bootcamp. Hij maakt s.w.s. gebruik van je hartslag. Ook tijdens lopen. want dat zegt iets over de intensiteit.

Dat doet een fitnessapparatuur ook. hartslag vs verbruik. daar heb je van die leuke tabellen voor.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:27

Hij de fitbit is dat dus niet, ook tijdens het fietsen telt die stappen. Niet zoveel maar als je stuur trilt dan telt die wel eens stappen :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:28

Sorry dat ik zo binnenval, maar ik heb even een vraag tussendoor; stel nou dat je een tijdje zou crashen en daardoor 3 kilo afvalt, maar dat je daarna gewoon op verbruik gaat eten, dan houd je die 3 kilo er toch af? Dit is trouwens puur hypothetisch, ik ben dit niet van plan en raad het ook niemand aan. Ik vraag me dit af, omdat je vaak leest dat een crashdieet niet helpt en dat je daarna weer veel meer aankomt, maar als je het doet zoals ik het hierboven beschreef, is dat toch niet zo?

Dankjewel alvast! :)

Ik reageer trouwens niet zoveel meer, omdat ik het een beetje druk heb, de bijleespost is inmiddels zo groot dat ie niet meer te doen is :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:31

Dan val je idd af theoretisch gezien. Maar crashen is vaak weinig eten en daarna weer eten zoals je voorheen deed wat dus wss teveel is voor met die 3kilo eraf.... want je bent die kilo’s ook erbij gaan eten ooit. En bij crashen is t vaak zo dat je ontzettend veel gaat eten na t crashen. Vandaar dat t vaak wordt gezien als dat je veel meer aankomt lijkt me?

Awh van mij hoeft een bijleespost sowieso niet altijd hoor. Het is leuk om op elkaar te reageren maar ech een bijleespost elke keer is imo niet nodig :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:39

Sharon, volgens mij hangt dat er een beetje van af. Als je lichaam echt een soort van schade heeft opgelopen, gaat je lichaam alles wat het binnenkrijgt aanwenden om opnieuw de beschadigde weefsels te herstellen.

Ik denk wel dat het er van afhangt in welke fase je zit; ik heb een ES gehad toen ik zwaar was, en ben daarna naar mooi licht gegaan (niet extreem mager), en kon jaren een gewicht van zo'n 58 kg handhaven op een dieet van 1400 kcal max. Kwam ik eens een kilo bij, hoppa nog minder eten en het was er weer af. Maar het laatste jaar begon ik toch vaker en vaker 'plots' twee kilo meer te wegen. Van zodra ik meer at, viel ik weer af.

Nu is het het omgekeerde: sporten als een malle, goed eten, maar van zodra er teveel stress op mijn lichaam komt: bijkomen. Alsof mijn lichaam denkt: ooh, daar gaan we weer, ze eet weer niet voldoende/zorgt slecht voor mij :roll:

Gewoon af en toe komen kletsen hoor! Verschillenden maken hier geen bijleespost, is niet erg.

Geen idee Esplendida!

Urosa, dank je. Oh jee, ja, natuurlijk lag het niet aan het werk van de tandarts :') Maar aan het feit dat je iets probeerde te kauwen... met je tanden, die daarvoor dienen :roll: Heb je niet te veel tandpijn nu? Jouw lunch klinkt héérlijk, ook al eet ik geen vlees haha.

Ik woon helaas in België dus kan mij geen kandidaat stellen voor sportmassage. Jammer wel!

Hoera Ilse, goed gedaan! 5 cm is een heuse maat minder! Een musical zag ik nog nooit live, lijkt me wel erg leuk om te doen.

Mijn mankepoot gaat al beter, en 1700 a 1800 kcal eten eigenlijk ook. Het is ook wel eens fijn, om gewoon niet te sporten, en meer tijd te hebben voor mijn werk en mijn vriend. Vanavond uit eten bij de Italiaan, waar het gelukkig ieniemienie porties zijn :Y)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:36

Hmm ik heb een fitbit alta HR, die heeft geen knopje. Via de app heb ik nog niet kunnen vinden hoe het dan moet. Dan ga ik maar de stappen tellen en van het totaal aftrekken.

Heb je lekker gegeten gisteren Bhriseis? :)
Ik ga vrijdag carbonara eten, en ik kijk er echt al de hele week naar uit :')

Crashen; ik vind het altijd zo verleidelijk, van de week toevallig weer zo'n verleiding nadat een collega al 7 kg afgevallen is. Maar toch even hard nagedacht, en ik blijf bij wat ik al doe. Dan maar minder hard, ik heb in het verleden wel eens cambridge gedaan. Bovendien wordt ik er doodongelukkig van, want ik hou nou eenmaal van eten :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:01

Ik heb ook wel eens aan crambridge gedacht maar als ik dan bedenk dat je niet mag sporten enzo denk ik nee toch maar niet :=

Hmm ja de alta heeft dat wss niet, ik heb de charge 2 die heeft dat wel. Ik zou hem gewoon af doen als ik jou was??

Gisteren goed dagje gehad dus wel blij mee. Vandaag hopelijk ook zo’n dagje :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:15

Crashen is echt niet iets wat in mij opkomt, dat is niet goed voor je lijf, en het hele doel van afvallen is juist omdat je toch gezonder wilt zijn? :') Liever langzaam en duurzaam dan je lijf mishandelen.

Yonker: fijn, hopelijk kun je het vast houden!

Bhriseis: vervelend zeg, hopelijk kun je het doorbreken op de langere termijn door goed vast te houden aan een goed eetpatroon en sporten. Gelukkig geen tandpijn. Alleen sinds gisteren wel migraine. Gistermiddag echt een aanval en vandaag sluimert het. Gaat fantastisch hier :+ Hopelijk morgen weer klaar. Hoe was het eten bij de Italiaan?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:37

Awh urosa hopelijk voel je, jezelf snel beter :(:) beterschap!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:47

Crashen ga ik ook echt niet aan beginnen..
Was laatst al redelijk snel afgevallen in korte tijd.
Eerste wat opviel was dat mijn vel erg los voelde..
Dus val liever langzamer af en dat mijn vel het kan bijhouden..

Pfff wat vervelend Bhriseis :(
Hoe was de italiaan verder? Lekker van kunnen genieten?

Beterschap Urosa!