[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:29

Ik heb m'n helix er regelmatig jaren uit gehad. Nooit een probleem om 'm er weer in te doen. Duurde wel twee jaar voor ie 100% genezen was.

Lottehorse27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:16

Bedankt voor de antwoorden! Ik denk dat ik er binnenkort maar een laat piercen. :)

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:51

Lottehorse27 schreef:
Hoi, ik kom hier zomaar binnenvallen maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet echt ergens vinden en hoop dat iemand hier ervaring heeft.
Ik wil al een hele tijd een helix laten piercen maar nu vroeg ik me dus af als je de helix er ooit weer uit wilt halen blijft er dan voor altijd een gat zitten of kan dat weer helen? (Of hoe erg zie je zo een gaatje als je hem eruit haalt voor werk ofzo?)
Het is niet zo dat ik nu al twijfel maar ik zou graag in de zorg willen werken en ik vraag me af of dat dan voor problemen kan zorgen.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij een antwoord kan geven. :)

Ik werk in de zorg en heb veel oor piercings en 10mm tunnels (die ik overigens wel "dicht" doe voor het werk). Nooit problemen bij werkgevers of opmerkingen van gehad, alleen sommige zorgvragers die mij complimenteerde omdat het er zo mooi uit zag in mij oren :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:51

Spelt: dat roept om een foto!

Ik ben eruit dat ik in mijn linkeroor graag een daith wil, maar ik heb kleine oortjes dus vraag me af of dat wel gaat passen.. weet iemand waarvan het afhankelijk is? Is het puur afhankelijk van het stukje kraakbeen wat er zit of inderdaad ook de ruimte verder?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:02

Ik werk in de zorg, niemand die wat over mijn piercings of tattoo’s zegt.
Het enige waar ik rekening mee moet houden, is dat het geen extra risico oplevert in escalaties.

Omg ik zei toch dat mijn septum niet genas?
Net bij een andere shop laten controleren, bleek het sieraad een scherp randje te hebben :\
Meteen laten verwisselen en ook twee piercings in mijn oorlel erbij :D

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:46

Ik heb dat ook gehad met een ringetje in mijn septum! Had een click ring en het scharniertje was te hoog dus die haalde de binnenkant de hele tijd open... duurde even voordat ik erachter kwam. Daarna gewisseld en nooit meer last gehad!

Mijn daith zit! Ik was zoooo zenuwachtig, stel deze piercing al jaren uit, had zoiets van ok na mijn operatie doe ik het! En toen zei mn chrirug dat t nu mocht want in mijn oren mag alles in blijven.

Dus ik de hele dag stressen en klotsoksels. Maar goed ik ga altijd naar soesha daar voel ik me altijd zo op mijn gemak dus moest wel goed komen ook als ik ga huilen. Dus ze zegt diep inademen maar... (bij het uitademen prikt ze dan) en terwijl ik aan t uitademen was hoor ik alleen de naald in de tube vallen :') ik heb gewoon niets gevoeld :') lekker altijd drama om niets gemaakt dus :')

Hier is ie dan:
Afbeelding

Blij!!! Helemaal omdat ik ook zo'n vreemd oor had dus was bang dat ie niet mooi zou zijn maar ik bleek juist een mooi oor ervoor te hebben zei ze :D

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:55

Nou, hoop dat de mijne nu ook gaat genezen :))

Mooi die daith en fijn dat het zo mee viel :D

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 13:13

Hier werd de lage helix die ik liet piercen 2 (of 3?) jaar geleden met ringetje gepierced. In mijn andere oor heb ik mijn hoge helix al jàren zitten (ik denk dat ik zo'n 12 jaar was) en die is geschoten geweest (wist ik toen veel...). Ik heb er geluk mee gehad, is mooi genezen en heeft nooit lastig gedaan. Dan enkele jaren uit gedaan, maar is nooit dichtgegroeid en na jaren kon ik er gewoon terug een juweeltje in doen.

Amai _Friemel, fijn dat je het zetten niet voelde! Mijn daith heb ik wel gevoeld hoor :j 1 stevige prik en dan was het al voorbij, dus het viel wel goed mee. Volgende maand met mijn verjaardig mag ik 'm wisselen van juweel en hij is sinds kort ook echt echt rustig geworden dus dat gaat lukken denk ik *\o/*

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:24

_Friemel schreef:
Ik heb dat ook gehad met een ringetje in mijn septum! Had een click ring en het scharniertje was te hoog dus die haalde de binnenkant de hele tijd open... duurde even voordat ik erachter kwam. Daarna gewisseld en nooit meer last gehad!

Mijn daith zit! Ik was zoooo zenuwachtig, stel deze piercing al jaren uit, had zoiets van ok na mijn operatie doe ik het! En toen zei mn chrirug dat t nu mocht want in mijn oren mag alles in blijven.

Dus ik de hele dag stressen en klotsoksels. Maar goed ik ga altijd naar soesha daar voel ik me altijd zo op mijn gemak dus moest wel goed komen ook als ik ga huilen. Dus ze zegt diep inademen maar... (bij het uitademen prikt ze dan) en terwijl ik aan t uitademen was hoor ik alleen de naald in de tube vallen :') ik heb gewoon niets gevoeld :') lekker altijd drama om niets gemaakt dus :')

Hier is ie dan:
[ [url=m/HbicIX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blij!!! Helemaal omdat ik ook zo'n vreemd oor had dus was bang dat ie niet mooi zou zijn maar ik bleek juist een mooi oor ervoor te hebben zei ze :D

Wauw mooi!! Ik ga komende maandag voor de daith.... Wel super zenuwachtig, behalve 3 oorgaatjes geen piercings in mijn oor... Maar ben wel 4x flauwgevallen bij het zetten van mijn navelpiercing. Ben heel bang dat dat weer gebeurd.... Heeft iemand tips om niet van je stokje te gaan?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:54

Blijven ademen, gaan liggen. :)

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:02

Dextro meenemen, dat was mijn redding bij het zetten van mijn helix.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:04

Idd gewoon even lekker blijven liggen/zitten.
Ik heb ondertussen al 12 piercings laten zetten, en werd bij de eerste 2 super duizelig toen ik stond. Dus weer gaan zitten en wat te drinken genomen en het was weer helemaal goed! Voor de rest nooit meer gehad :)

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:42

Oké dus letten op blijven ademen, even wat eten en drinken en misschien even blijven liggen, ga ik proberen, bedankt!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:12

Stevig eten en blikje cola of fanta voor het piercen :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 00:44

noakim0203 schreef:
Oké dus letten op blijven ademen, even wat eten en drinken en misschien even blijven liggen, ga ik proberen, bedankt!

En je vooral niet te druk maken. Want als je van tevoren al gaat denken dat je zal gaan flauwvallen, gebeurt het vaak ook. Laat het los en zeg jezelf dat het allemaal zo gebeurt is en je weet dat het best meevalt :))

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 22:36

noakim0203 schreef:
Wauw mooi!! Ik ga komende maandag voor de daith.... Wel super zenuwachtig, behalve 3 oorgaatjes geen piercings in mijn oor... Maar ben wel 4x flauwgevallen bij het zetten van mijn navelpiercing. Ben heel bang dat dat weer gebeurd.... Heeft iemand tips om niet van je stokje te gaan?

Oorpiercings vallen vaak reuze mee vind ik :j
Niet al te druk maken, is maar een klein prikje en is zo voorbij :D

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:07

Ik heb hem! Echt super blij mee, er mocht ook gelijk een ringetje in *\%/* Ik ben door jullie tips ook niet flauwgevallen! Heb van te voren uitgebreid geluncht in de stad samen met mijn vriend, en heb tijdens het piercen goed gelet op dat ik rustig bleef ademen. Was na de tijd wel licht in mijn hoofd maar ben even blijven liggen en daarna voelde ik me prima! Voel hem nu ook nauwelijks, alleen als ik erg moet lachen :j dus hartstikke bedankt!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:27

Ik was eigenlijk aan het wachten met m'n neuspiercing tot na m'n operatie, maar werd vanochtend gebeld dat die weer verzet is dus eh...

Afbeelding

Ben niet impulsief verder :+ Heel blij mee!

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:56

Staat je goed zeg! Is het ringetje niet wat krap? Of lijkt dat zo?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:04

Dankje! Is de hoek van de foto denk ik, in het echt heeft ie wat meer ruimte :j

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:46

Leuk!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:09

Pff daar was k dus al bang voor. Heb nu al een aantal maanden 3 mm in mn oor zitten. Klaar voor een stapje groter. Maar nu heb k 4 mm besteld en deze wil er niet doorheen, en daar was ik al bang voor. Ik kan alleen echt nérgens een tussenmaat vinden...

Heeft iemand ideeën/tips?

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:44

Pepperrr schreef:
Pff daar was k dus al bang voor. Heb nu al een aantal maanden 3 mm in mn oor zitten. Klaar voor een stapje groter. Maar nu heb k 4 mm besteld en deze wil er niet doorheen, en daar was ik al bang voor. Ik kan alleen echt nérgens een tussenmaat vinden...

Heeft iemand ideeën/tips?

Ik had hetzelfde probleem, vanaf 3 wilde het niet meer. Had al alles geprobeerd en zelfs de piercer lukte het niet na een half jaar masseren met olie. Ik ben toen gaan tapen. Gewoon teflon tape van de bouwmarkt om je sieraad doen en steeds een laagje opbouwen. Ik reageerde niet geweldig op de tape, maar lekker vet houden met jojabo olie ging prima.
Als je het nog niet doet kan je eerst nog lekker proberen te masseren met olie, dat werkt soms ook.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:53

Ja tapen zat ik ook al aan te denken idd :j

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 08:46

Wauw friemel echt super mooi die daith! En heerlijk als de pijn zo erg meevalt haha.

Eulogy staat je goed!!

Jaren terug had ik verschillende piercings maar door omstandigheden liep ik de afgelopen jaren alleen nog met een navelpiercing en 1 oorgaatje per oor.

2 maanden geleden een helix laten zetten en 2 gaatjes per oorlel erbij gedaan.

..Ik was al een tijdje verliefd op een innerconch maar las ook veel over dat ie pijn deed.

Mijn helix deed een beetje zeer maar mijn oorbellen waren hel (misschien geen goed idee geweest om die helix en totaal 4 oorgaatjes tegelijk te laten piercen :') ).

Maar na lang twijfelen gister wakker geworden met het idee: vandaag ga ik een conch laten zetten!

Zo gezegd zo gedaan en.. Ik voelde er helemaal niks van. Echt super blij mee:

Afbeelding

Ook gelijk ander spul mee gekregen dan zoutoplossing, want mijn 3e oorgaatje is nog steeds een beetje aan het ontsteken.

Nu het volgende probleem.. Mijn andere oor is nu zo leeg haha. Heb alleen 3 gaatjes in mijn oorlel. Wat zouden jullie mooi erbij vinden?