Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 23:05

He gatver -O-

Gaat snel achteruit :(

Imre

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:27

Dikke, dikke knuffel Alice, ik weet echt even niet wat ik moet zeggen... :(:)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:15

dat is het he imre. hoeveel tegenslag kan een mens hebben...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:35

Bahbah vervelend nieuws!
Hopelijk lukt het in Nederland om jezelf een beetje prettig te voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:32

Balen dat je zo snel achteruit gaat Alice :(

Over het testen van medicijnen op mensen: dat moet toch worden vergoed door de operator (dus het farmaceutische bedrijf/de onderzoekende partij)?

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:54

Balen van het neiuws Alice.

Nog in Nederland of al in Zweden terug?
Mooie foto’s van je naarling!! Hoe gaat het met Zil? Komt die ook nog naar zweden of blijft zij nog in nl?

Als je trouwens nog op zoek bent naar een piano. Voor een kleine prijs kun je de van mijn ouders kopen. Klein scheurtje in het ijzer. Maar was volgens de stemmer geen probleem. En de piano was verder nog helemaal in orde.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:08

Ben even niet zo actief op Bokt geweest ivm dat ik onverwacht naar Nederland moest ivm het overlijden van mn opa.
Wat balen dat je weer achteruit gaat :(
Hoop dat jullie je Kerstplannen door kunnen zetten en hier in het noorden op bezoek kunnen komen. Hoop dat wij tzt een huis hebben, dan is overnachten ook nog mogelijk.
Stor kram från Gällivare!!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:34

gabyfedde schreef:
Ben even niet zo actief op Bokt geweest ivm dat ik onverwacht naar Nederland moest ivm het overlijden van mn opa.

Gecondoleerd

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:00

YvonneV schreef:
gabyfedde schreef:

Gecondoleerd

Dankjewel!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:53

Hé Alice,
Hopelijk gaat het weer wat beter met je. :(:)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:38

Dat hoop ik inderdaad ook!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 13:20

Er veranderd (helaas) niet zoveel, al wisselt het wel heel erg van dag tot dag. De ene dag is het redelijk te doen, wel pijn, maar kan dan net iets meer dan de hele dag in het donker op bed liggen. Andere dagen gaat t enorm beroerd, vooral enorm veel pijn... Pijnstillers helpen dan ook niet veel.

Over twee weken naar de neurochirurg, weinig zin in eigenlijk, maar goed, ben wel benieuwd hoe en wat. Als t maar niet weer een operatie gaat worden in ieder geval. Ik kan nu ook erg moeilijk zeggen wat t is, het voelt voor mij niet zo typisch als hoge druk. Maar wat wel, ik weet het gewoon niet.

Hondjes van mijn ouders. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:57

Er is niets wat ik kan zeggen om het dragelijker voor je te maken of wat dan ook, maar ik blijf het gewoon heel naar voor je vinden!

Wel prachtige foto's van de hond! Je bent in NL nu toch? Hopelijk heb je het naar je zin!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 08:38

Ik was al even weer terug in Zweden, drie weken denk ik. Wel leuk gehad in Nederland, maar was veel te veel geweest. Al die verplichtingen dan, pff. Maar ook wel echt leuke dingen gedaan. Dagje Efteling, op bezoek bij Livano en Zilvana (die heb ik verkocht naar echt super leuke mensen, beestje gaat t daar super goed krijgen <3 ), high tea gedaan en pannenkoeken gegeten. :))

Verder heb ik nu redelijke dagen en heel slechte dagen. En af en toe een paar uur vreselijke pijn in mijn buik, vergelijkbaar met buikvlies ontsteking met een drain er tegen/in te porren. Meer dan heel stil zitten kan ik dan ook niet...
Wel weer lekker aan t rijden (een keer of 2/3 in de week), wel beetje plannen, want als die pijn in mijn buik er is gaat dat dus absoluut niet. Nadeel is, dat het in eens komt opzetten. Staat een nieuwe op stal in training (en later voor verkoop), grote pony, echt een heerlijk dier en zo gaaf, maar vooral super braaf en lief. Loopt als een paard. Maar mijn balans gaat niet zo goed (vooral op de grond) en ook linker helft wil niet echt...

Vanmiddag mag ik naar de neurochirurg. Ben benieuwd wat hij van mijn ogen gaat zeggen en waarschijnlijk de drukmeter mee naar huis. En misschien dat ie maar eens een scan van m'n hersenen moet aanvragen...

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:03

Hmmm... klinkt nog nket best dus... -O-

Snap niet HOE je aan paardrijden kan denken met zoveel pijn :=
Maar fijn dat dat nog enigszins gaat... foto van nieuwe poow??

En hoe zag je "veulen" eruit van vorig jaar?? :))

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:21

Een hersen scan laten maken is nooit verkeerd,vooral niet in jou situatie.Er kan al iets veranderen in een week b.v. Ben ook benieuwd wat je Neuro te zeggen heeft en eventueel gaat doen. Succes!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 10:17

_KiMbErLeY_ schreef:
Hmmm... klinkt nog nket best dus... -O-

Snap niet HOE je aan paardrijden kan denken met zoveel pijn :=
Maar fijn dat dat nog enigszins gaat... foto van nieuwe poow??

En hoe zag je "veulen" eruit van vorig jaar?? :))

Helaas weinig verbetering, eigenlijk gewoon helemaal niet...

En rijden, de twee dingen wat ik het beste kon, kan ik niet meer. Leren en paard rijden. Fysieke pijn is vreselijk, maar het is echt niets bij wat mijn hersenen doen of niet meer doen. De chaos en prikkels in mijn hoofd zijn niet voor te stellen als je het niet kent. In tien seconde zijn er meer dan 100 dingen/gedachten door mijn hoofd gevlogen. Heel gejaagd en onrustig, dag en nacht, continue en bij prikkels van buiten af (licht, geluid, etc) wordt dat nog veel erger. Als ik met de paarden bezig ben, is dat er nog steeds wel, maar zoveel minder (lezen heeft dat zelfde effect wel, heeft eerst drie bladzijdes nodig, maar meestal komt er dan wel een soort "rust" en dan kan ik die bladzijdes opnieuw lezen en verder lezen. :)) maar de e-reader wordt dagelijks zo veel gebruikt! Ook de enige manier waarop ik meestal kan slapen...). Fysieke pijn valt dan dus echt in t niets. Alleen de pijn in mijn buik kan ik niet aan de kant zetten om toch op te stappen en te gaan rijden. Elke minimale beweging is dan echt al extreem pijnlijk (stel het voor als vijf grote scherpe vleesmessen in je buik, stil zitten voel je het maar gaat het, beweeg je steken ze verder), laat staan als je op een paard zit wat continue beweegt...

Veulen, was al een heel paard! :))
Heel blij met hoe hij eruit ziet en zich ontwikkeld. Benieuwd hoe hij er over een jaar uit ziet als ie 2,5 is. Hij heeft nu wel echt een gaaf kleurtje!
[ITP] Baby paardje alweer een hele hengst...
Foto's <3

En pony:
Afbeelding
Net gewassen, want zo zag ze eruit. :=
Spoiler:
Afbeelding

gohya schreef:
Een hersen scan laten maken is nooit verkeerd,vooral niet in jou situatie.Er kan al iets veranderen in een week b.v. Ben ook benieuwd wat je Neuro te zeggen heeft en eventueel gaat doen. Succes!

Mja ik ben niet zo van telkens weer een scan, CT scan geeft toch elke keer weer straling en ik heb er al zo gigantisch veel gehad. Contrast is daarnaast nog lastiger, want daar ben ik allergisch voor (heel gedoe om toch toe te kunnen dienen, infuus met dexamethason in hoge dosis en spul waar ik even de naam van kwijt ben, daar ben ik elke keer weer een paar dagen goed beroerd van). En MRI is lastig, de kleppen van mijn drain worden versteld met magneten en wat is een MRI, met magnetische velden. :+

Maar goed, zou niet verkeerd zijn nu om een scan te maken denk ik. Laatste is in mei geweest, dus ook alweer even geleden.

Maar even afwachten. :)
Ben ook wel benieuwd wat de druk zo door de dag heen doet, heb namelijk niet t idee dat het echt hoge druk is, niet zo typisch voor nu.

Heb er alleen niet zo veel zin in. :=

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:10

Balen dat het eigenlijk teveel is geweest in NL Quir!
En jeetje Zil verkocht! Dat zal je wel ontzettend jammer vinden
Wel fijn dat je zo af en toe een beetje kunt rijden, en leuk weer een nieuwe op stal! Mooi diertje zeg!
Ik ga duimen dat ze je wat kunnen helpen bij de neuro!
En wat is je knulletje mooi aan het worden zeg!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:52

Oeh... knappe kerel hoor! Mooi dat hij een goed huisje heeft gekregen!! :))

En de nieuwe pony ziet er ook erg leuk uit!

Balen van jou... weet niks anders te zeggen...

Succes bij de neurochirurg vanmiddag!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:46

En wat kwam er gisteren uit?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 13:54

Een opname...

Hij wilde me een paar dagen opnemen, maar terug kunnen krijgen naar 1 nacht + 1/2 dagen. Vandaag of morgen belt ie, dus ben benieuwd wat ie precies van plan is.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:59

Maar weer afwachten dus.
Hou ons op de hoogte
:(:)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:26

Balen :(:) Maar wel goed dat ze in ieder geval even goed naar je gaan kijken!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:57

Vooral niet doen wat de dokters aanbevelen _O-

Hopelijk levert de opname iets op

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 22:25

Mja, gewoon beetje stimuleren het korter te plannen, haha.

Maar goed, t is niet anders, weinig zin in om straks blind te zijn. Weten niet of t nu nog hersteld of dat het blijvend is, kans dat t helemaal hersteld is al niet zo groot. Ik zelf merk er niet echt iets van, behalve dat kozijnen in eens naar me toe springen en zo. En ik continue overal tegen aan loop of mn kop stoot (is ie niet zo blij mee).

Mocht me morgen eigenlijk al melden, komt alleen niet zo heel goed uit, dus nu dinsdag ochtend. Ben benieuwd. In ieder geval gaat de drukmeter mee naar huis en eens meten met dat ding wat de druk zo door de dag heen doet.

Hij was even vergeten dat die er al in zat, hij wilde me al gaan voorbereiden voor de drukmeter. :=
Gelukkig laatste operatie er al in gestopt scheelt nu gelukkig weer een operatie...

Heb er alleen nog zo bijzonder weinig zin in, dat hele ziekenhuis gedoe telkens. Al 4 (5?) jaar en het wordt niet beter... komt steeds van alles bij en steeds meer inleveren.