_KiMbErLeY_ schreef:Hmmm... klinkt nog nket best dus...

Snap niet HOE je aan paardrijden kan denken met zoveel pijn

Maar fijn dat dat nog enigszins gaat... foto van nieuwe poow??
En hoe zag je "veulen" eruit van vorig jaar??

Helaas weinig verbetering, eigenlijk gewoon helemaal niet...
En rijden, de twee dingen wat ik het beste kon, kan ik niet meer. Leren en paard rijden. Fysieke pijn is vreselijk, maar het is echt niets bij wat mijn hersenen doen of niet meer doen. De chaos en prikkels in mijn hoofd zijn niet voor te stellen als je het niet kent. In tien seconde zijn er meer dan 100 dingen/gedachten door mijn hoofd gevlogen. Heel gejaagd en onrustig, dag en nacht, continue en bij prikkels van buiten af (licht, geluid, etc) wordt dat nog veel erger. Als ik met de paarden bezig ben, is dat er nog steeds wel, maar zoveel minder (lezen heeft dat zelfde effect wel, heeft eerst drie bladzijdes nodig, maar meestal komt er dan wel een soort "rust" en dan kan ik die bladzijdes opnieuw lezen en verder lezen.
maar de e-reader wordt dagelijks zo veel gebruikt! Ook de enige manier waarop ik meestal kan slapen...). Fysieke pijn valt dan dus echt in t niets. Alleen de pijn in mijn buik kan ik niet aan de kant zetten om toch op te stappen en te gaan rijden. Elke minimale beweging is dan echt al extreem pijnlijk (stel het voor als vijf grote scherpe vleesmessen in je buik, stil zitten voel je het maar gaat het, beweeg je steken ze verder), laat staan als je op een paard zit wat continue beweegt...
Veulen, was al een heel paard!
Heel blij met hoe hij eruit ziet en zich ontwikkeld. Benieuwd hoe hij er over een jaar uit ziet als ie 2,5 is. Hij heeft nu wel echt een gaaf kleurtje!
[ITP] Baby paardje alweer een hele hengst...
Foto's
En pony:

Net gewassen, want zo zag ze eruit.
Spoiler:

gohya schreef:Een hersen scan laten maken is nooit verkeerd,vooral niet in jou situatie.Er kan al iets veranderen in een week b.v. Ben ook benieuwd wat je Neuro te zeggen heeft en eventueel gaat doen. Succes!
Mja ik ben niet zo van telkens weer een scan, CT scan geeft toch elke keer weer straling en ik heb er al zo gigantisch veel gehad. Contrast is daarnaast nog lastiger, want daar ben ik allergisch voor (heel gedoe om toch toe te kunnen dienen, infuus met dexamethason in hoge dosis en spul waar ik even de naam van kwijt ben, daar ben ik elke keer weer een paar dagen goed beroerd van). En MRI is lastig, de kleppen van mijn drain worden versteld met magneten en wat is een MRI, met magnetische velden.
Maar goed, zou niet verkeerd zijn nu om een scan te maken denk ik. Laatste is in mei geweest, dus ook alweer even geleden.
Maar even afwachten.
Ben ook wel benieuwd wat de druk zo door de dag heen doet, heb namelijk niet t idee dat het echt hoge druk is, niet zo typisch voor nu.
Heb er alleen niet zo veel zin in.