Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:50

Fijn Pien, hoop echt dat je morgen geen last hebt!

Ik heb vanmiddag de honden nog even laten uitrazen in het park, het was erg mooi.

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:59

Mooie luchten Goof!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:07

Oh prachtig Goof :j Ik was net nog ff uurtje hardlopen en hoopte ook op dat soort luchten, helaas hingen hier de donkere wolken net voor de zon.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:29

Mooi Goof :D

Mijn uitzicht voor de komende dagen is vooral mn computerscherm en mensen hun verzekeringen :+

En vanmiddag nog wat zonnestralen door de ruit :))

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:42

Ik ben wel aan het werk maar bijna alle collega's zijn vrij, minder meetings dus, kan ik mijn dag wat flexibeler indelen. Om 7 uur achter de pc en nu ook nog, laat met licht wat ruimte voor buiten zijn. Voel ik me ook echt beter van, alles gaat sneller :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:45

gaucho schreef:
Ik ben wel aan het werk maar bijna alle collega's zijn vrij, minder meetings dus, kan ik mijn dag wat flexibeler indelen. Om 7 uur achter de pc en nu ook nog, laat met licht wat ruimte voor buiten zijn. Voel ik me ook echt beter van, alles gaat sneller :D

Snap ik. :j

Helaas heb ik die optie niet. Pauze is te kort om te eten en te wandelen. Alles gaat bij ons op ingedeelde tijdsvlakken. Maar hopelijk vanaf half januari weer wat meer ademruimte

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:58

Mooie schoenen, Pien! Hopelijk ben je er morgen net zo tevreden over als dat je vandaag was :)

Mooie luchten, Goof :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:06

Hilary schreef:
Morgen maar weer eens een Trage Tocht of Groene Wissel.

Volg jij de route dan via de telefoon? Of print je dat uit?

Merk dat wij gewoon onze bekende rondes wandelen en het meest spannende wat we doen is het eens andersom lopen :')

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:07

Zo,ik let even niet op,en kan gelijk 2 pagina's bijlezen. :)
Mooie foto's,en wandelingen van iedereen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:27

lenaa_tje schreef:
Hilary schreef:

Merk dat wij gewoon onze bekende rondes wandelen en het meest spannende wat we doen is het eens andersom lopen :')

Heftig :wow: :')

Ik had twee nieuwe sportleggings en 2 paar schoenen besteld bij Decathlon, had hoop dat het deze week binnen zou komen. Maar ik kreeg al mail dat er nogal wat vertraging is. Jammerrrrr

Vandaag was heerlijk weer! Niet gewandeld, maar wel lang op stal geweest. Dus toch de frisse lucht meegepakt :)) Hoop dat het de rest van de week wat vaker zulk weer is. Zag een leuke route bij Leersum om te wandelen!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:39

Heftig hé haha. Nu hebben we wel 5 verschillende rondjes die we lopen dus we wisselen nog wel :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:58

lenaa_tje schreef:
Hilary schreef:

Ik heb thuis geen printer, dus als ik wat wil lopen en ik kom niet op kantoor voor die tijd schrijf ik de route over (cue lamme hand). Tot nu toe had mijn vader (we lopen meestal samen) dan TopoGPS op z’n telefoon waar we de gpx in laden. Sinds vandaag heb ik een andere telefoon mét ruimte voor nieuwe apps, dus ook gelijk die maar aangeschaft (kaart van Nederland is eenmalig €3,99). Morgen loop ik dus de handgeschreven route en dan de app erbij als ik twijfel aan de beschrijving.

Edit: in een normale werkweek wandelen we dagelijks 10.000 stappen ongeveer, dat zijn wel vrij standaard rondjes. We hebben een paar varianten, maar ook die overlappen deels.
Dus als we wat anders doen, dan gaat dat ongeveer als
- “vandaag doen we experiment”
- “oehhhh spann0nd”
- “we gaan zo en zo [beschrijving met vage aanwijzingen volgt]”
- “zozo, durven we dat wel?”
- “nou, eigenlijk niet natuurlijk, maar ja”

Twee halve autisten op pad :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:13

Ik loop het liefst met GPS op de telefoon :j ik kan goed kaartlezen en vind dat ook leuk, maar telefoon zegt gewoon 'links' of 'rechts' en dan kan ik wat meer om me heen kijken :D

Alle trage tochten zijn er met GPS volgens mij.

Ik vind deel van het plezier van wandelen juist nieuwe gebieden ontdekken ;) met hardlopen heb ik wel een aantal standaard rondjes waarbij ik andersom lopen ook al heel heftig vind :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:18

Als ik in onbekend gebied ben ga ik eerst gewoon een uur/anderhalf uur/2 uur lopen waarheen ik wil en als ik weer terug wil zet ik mijn navigatie aan naar mijn startpunt.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:22

Welke app gebruik jij dan Gaucho? Ik heb ooit zo’n pratende app geprobeerd, maar die riep bij elk flauw bochtje in het pad dat ik rechts / links moest, terwijl je gewoon het pad moest volgen. Dat vond ik gruwelijk irritant, dus gelijk die app er weer vanaf gegooid. Eentje die op een daadwerkelijke kruising of driesprong “linksaf” zegt, lijkt me wel wat om te testen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:28

Komoot. Volgens mij is 1 regio gratis.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:39

Wauw Goof, wat een prachtige foto's! <3

Ik heb in m'n pauze een rondje gewandeld met een vriendin, maar weer geen foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:32

Prachtig, Goof! :wow:

En toffe wolkenluchten ook bij Gaucho!

Pien: Fijn dat je geslaagd bent voor goede schoenen! Fingers crossed dat de pijn uitblijft! Verder ben ik helemáááááál niet jaloers op jullie omgeving. |( ;)

Hilary: 5 reeën! :wow:

Ik zit nu te kijken bij die Trage Tochten en ik krijg meteen zin om te gaan wandelen. :)) Vandaag hebben m'n vader en ik een stukje door Delft gelopen, maar dat was omdat m'n moeders auto even een goede 'blow' nodig had, want die doet normaliter alleen korte stukken en begint daardoor nu wat kuren te vertonen. Ik heb er verder ook geen foto's van, want het was grijs, en koud, en er is geen hond en niets is open en en en... :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:36

Hilary en Gaucho bedankt! Ik zal even kijken. Wij zijn over het algemeen slecht in routes lopen. Wij doen het in nieuwe gebieden idd vaak zoals Goof.
We hebben wel een wandelnavigator. Die gebruiken we normaal gezien in de bergen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 00:19

Zo het topic gaat hard.
Ik lees veel verhalen over schoenen en nieuwe schoenen die gekocht zijn of worden.
Zelf loop ik al jaren op een paar lage schoenen die ik bij de Vrijbuiter heb gekocht. Momenteel liggen ze te drogen onder de verwarming. Door alle regen de laatste tijd zien ze er echt niet uit. Haha.

Vandaag een wandeling gemaakt in het spaarbankbos in Hoogeveen. Aanrader!
Super mooi naaldbos en zelfs met het natte weer zeer goed begaanbaar.
We kwamen ook dit indrukwekkende monument tegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 00:45

Daphne mooie foto's en wat een indrukwekkend monument ;( , zo waar helaas.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 09:22

Ik had ook even wat bij te lezen :D

Ik ben deze dagen ook nog aan het werk dus beperk ik me ook tot lunchwandelingetjes mits het weer het toe laat.

Zelf heb ik een heel oud GPS apparaatje van Garmin. Werkt nog goed, maar is niet altijd even ideaal om het ding continu in je hand te moeten houden dus die gebruik ik eigenlijk alleen tijdens vakanties. Die betaalde app klinkt als een prima vervanging voor m'n apparaat. Ik maak zelf nog wel eens wandelroutes via route.nl. Dan schrijf ik de te volgen nummers gewoon op een blaadje. Nadeel daarvan vind ik wel dat je vaak op de gangbare wandelpaden blijft terwijl ik juist de kruip- en sluipdoor paadjes zo leuk vind.

Het Pieterpad lopen wij op de stickers en waar nodig het boekje. Tot nu toe het boekje maar zelden nodig gehad. Hopelijk kunnen we het pad volgend jaar voltooien. Nog 11 etappes te gaan.

@Pien, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je lijf aanvoelt vandaag na de wandeling op je nieuwe schoenen gisteren.

@Daphne, mooie foto's. Blijft toch indrukwekkend altijd die monumenten. Goed dat ze er zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 13:44

Jullie belangstelling ervaar ik als zeer lief! <3

*\o/* Vandaag lekker klein rondje gedaan om niet gelijk te forceren. Maar gisteren had ik op nieuwe plekken spierpijn (is niet erg), mijn knieën waren gevoelig maar zeker niet slecht en zo goed vanochtend waren mijn rug en mijn knieën dat ik een klein rondje heb gedaan van 50 minuten en dat ging goed.
Ik ben wel nog te bang om mijn schoenen modderig of nat te maken :o → klein kind dat zo verguld is met dit grote bezit _O- . Ik ben benieuwd of ik na een jaar nog mijn schoenen elke keer na loop met een vochtig doekje voordat ik ze binnen (niet in de schuur _O- ) weg zet. Ik heb dus lol om mijzelf en voel me erg gelukkig hiermee. Tja ben altijd kind met de kinderen in deze dingen. Ook ben ik vanochtend begonnen met glucosamine . Ik heb hier puur staan van de paarden nog en ik heb uitgerekend hoeveel ik zelf hiervan mag hebben. Paar jaar geleden een half jaar gedaan en toen ging alles opeens van pijnlijk en ouder aanvoelen naar soepel en weer jong zijn. Dus wie weet na 6 weken dat alles beter aanvoelt.

Garmin heb ik lang geleden gehad en ik kon er helemaal niets mee en heb het toen weggegeven aan zusje die handiger is met die dingen. Hhier ook iemand die de kleine paadjes zo leuk vind en verkeerd lopen absoluut niet erg.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:07

Goed om te horen dat alles goed genoeg voelde om vandaag nog een klein uurtje op pad te gaan. Haha ik was met m'n nieuwe schoenen ook erg zuinig in het begin. Nu niet meer, sterker nog ik moet ze nodig even goed schoonmaken en weer inspuiten. Slim om de glucosamine weer te starten als je er toen baat bij hebt gehad.

Ik was net weer even een rondje in m'n pauze op pad. In 25 minuten had ik zon maar ook regen. Gelukkig viel het laatste mee.

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:11

<3 Mooie Nl plaatjes zo met dat slootje. Hou daarvan.