[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:30

Resfeber schreef:
Ik vraag met altijd af in welke branches het echt not done is. Kantoorbanen? :+

ik ben kaderlid - hoger management (en werk dus in pak).. het enige dat ik doe is ervoor zorgen dat mijn tattoo niet gezien kan worden.. enkelen weten het echter wel.. maar ik ga het weliswaar niet aan de grote klok hangen op kantoor... uiteindelijk heb ik dat ook voor mezelf gedaan en niet voor de wereld om me heen.. ;)

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:36

Ik draag eigenlijk vrij weinig kledingstukken met korte mouwen dus ik ontkom er niet helemaal aan dat er af ent toe een stukje van mijn tatt te zien is. Heb er echt alleen nog maar positieve reacties op gehad :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:46

Emmaa_ schreef:
Ik kom als het goed is in de journalistiek te werken en heb ook nog nooit ervaren dat het daar een probleem is :n

Enge mensen, die journalist mensen met tattoo’s -O-

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:49

Courses schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik kom als het goed is in de journalistiek te werken en heb ook nog nooit ervaren dat het daar een probleem is :n

zo, dat is beter *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:55

Courses schreef:
Emmaa_ schreef:

|(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:12

Überhaupt journalisten :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:22

Ik werk als paraveterinair.
geen idee of dat problemen geeft.

Maar ik werk ook als educatief medewerkster in een dierentuin, waar ik rondleidingen geef. Als ik zichtbare tattoo's heb wordt ik op staande voet ontslagen denk ik. Staat zelfs in het contract. Ook vreemde haarkleur en piercings mogen niet.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:34

Ik heb een paar keer als verpleegkundige stage gelopen (nu gestopt met opleiding) en had vaak korte mouwen (warm in verzorgingshuizen...) en heb nooit problemen gehad met de tattoo aan de binnenkant van mijn onderarm. Hij valt ook niet erg op, maar als mensen hem zagen, waren ze wel geïnteresseerd :j
Nu doe ik communicatie, hoop dat de mensen hier ook zo schappelijk zijn :p

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:36

Ik denk dat voor veel mensen er ook wel een verschil is tussen wat voor een tattoo's. Als je met doodshoofden en kruizen aan komt is het al anders dan wanneer het een tekst of bloemetje oid is. Merk dat hier in de omgeving heel erg.

Daarnaast kan je heel veel tattoos nog redelijk goed verbergen.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:01

Toen mijn opa in het ziekenhuis lag was er ook een verpleegster met een grote tekst op haar onderarm, met nog wat dingen eromheen. Viel dus duidelijk op. Maar zij had ook nog nooit problemen ondervonden, juist dat veel mensen er naar vragen. Zo wij ook, was met de as van haar overleden vader getatoeëerd en tekst sloeg ook op hem. Ze had het bewust op die plek, dan kon ze het aanraken of vastpakken.
Laatst bijgewerkt door DewiRox op 19-01-15 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:02

Ik denk dat het tegenwoordig eerder een uitzondering is dan een regel dat je er negatieve reacties op krijgt, ongeacht in welk veld je werkt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:04

In de wetenschapsbranche wordt er ook geen probleem van gemaakt. Sowieso loopt de helft hier rond op sandalen met dreadlocks :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:06

Op heb lab geen probleem, langs de weg geen probleem, kerk van mn ouders geen proble...naja klein probleempje maar de dominee had er ook 2 :D

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:08

ik had in een winkel waar ik stage liep een waarschuwing gekregen.

ik heb een kleine tekst en er was vanuit mn tshirt op mijn shouder 1 woordje zichtbaar. 4 cm breed ofzo als het niet kleiner is. Iig maakte ik geen kans op een baan daar als ik er meer zou laten zetten. Zou ik dat niet doen, maakte ik wel kans.

Nu sta ik in een kraam en daar worden ook geen tattoos gewaardeerd op de armen oid. Nu verkoop ik een luxe product misschien ligt het daar aan.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:11

Wat mij opvalt is dat er in winkels/supermarkten en grote fastfoodketens er eerder een probleem van wordt gemaakt dan bij welke willekeurige andere baan ook. Best vreemd eigenlijk.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:13

Bij ons op school wordt het wel geaccepteerd maar ze raden het je wel af. Ik studeer [***] [***] en omdat de opleiding wilt dat wij representatief zijn, mag je geen opvallende tattoo's, piercings, opgeschoren haar (voor de dames dan) ed mag hebben. Er werden vorig jaar zelfs mensen afgebrand omdat ze slippers aan hadden :+

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:15

Het wordt wel meer geaccepteerd.
Op mijn werk past het absoluut niet bij de uitstraling en beleving. Dus dat snap ik wel.
Heb daarom ook heel bewust voor plekken gekozen die heel makkelijk te verbergen zijn, waarbij ik nog wel korte mouwen en korte broek kan dragen (erg prettig in een hete bus van 50 graden)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:30

Ik als meelezer wil ook ff reageren... Hier vind mijn baas het ook niet kunnen dat je zichtbare tattoo's hebt en ik denk eigenlijk in heel ons beroepsveld wel... Werk bij een administratiekantoor, de accountants-wereld dus. Ik denk dat het ook scheelt of je met klanten te maken hebt of niet :) Als je bij een groot bedrijf werkt als bijv Essent en je ziet geen klant ofzo zal het ook geen probleem zijn gok ik. Maar zichtbare tattoo's is nog steeds wel en issue bij sommige beroepsvelden.

/kruipt weer terug in meeleesmodus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:31

Maar wat is tegenwoordig een zichtbare tattoo? In je gezicht of op je handen snap ik wel, maar zo lang je hem kán bedekken zie ik het probleem er persoonlijk niet zo van :n

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:36

Ik heb bij de AH gewerkt,en daar mocht ik geen lippiercing,geen zichtbare tattoo en geen fel (lichtgevend rood,paars enz) haar.

Daarna heb ik in een hotel gewerkt als kamermeisje en daar mocht wel een piercing maar geen zichtbare tattoo's.
Nou was dat ook bijna onmogelijk om ze te laten zien want we hadden bedrijfskleding die echt alles bedekte. (ja,ook in de zomer)

Nu werk ik bij de thuiszorg,en mijn vaste cliënten vinden het iig geen probleem.
Mijn baas ook niet . (heb net weer vrij gevraagd voor de volgende sessie)

Ik heb het uitgesteld naar 19 Februari.
Dan ga ik er weer 5 uur tegenaan . *D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:36

Zichtbaar als een ander hem ziet.
Als ik er 1 op mn pols zou hebben en ik draag gewoon een horloge is het geen probleem :) Heb een collega die heeft heel z'n arm onder zitten... die zit dus in de zomer ook met langen mouwen te werken :Y)

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:41

ik hou inderdaad rekening met de hals en t-shirt. Daaronder moet hij te 'verbergen' zijn.. nu lijkt de vogel-boom tattoo eigenlijk net op het randje te zijn.. laatst had ik geen das om en er is iemand die een uiteinde van een takje zag.. Ik had die boom graag nog verder willen laten lopen tot in mijn armen maar die vlieger zal niet opgaan omwille van het werk..

In ieder geval, in mijn werk omgeving is het ook 'not done'

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:43

Naja een sleeve kan je natuurlijk enkel verbergen met lange mouwen en moet er niet aan denken om in de altijd al warme omgeving bij de ouderen ook nog met lange mouwen te moeten werken als t buiten 40 graden is :=

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:54

pff ik ook niet. Maar dat is natuurlijk je eigen keuze!
En daarom kies ik daar niet voor :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:00

Bij mij op het werk als paraveterinair kan het gewoon :) Stagiaires lopen ook vaak met tattoo's tegenwoordig. Maar meestal bedenken ze zelf al wel dat het handig is als ze dan shirt met lange mouwen aandoen.
Ach, als het netjes is, maakt het mijn baas ook niet veel uit. Net even het idee geopperd dat ik eentekst wil op mijn onderarm. Zegt ze, wij betalen hem wel voor je verjaardag... :') (als grapje uiteraard) Maar het maakt der dus niet zoveel uit.
Daarbij kan ik ook dat met shirt altijd bedekken.

Ik loop nu in de zomer ook met kortere broeken en dan zie degene die ik op enkel heb ook al.
Net wat RoosG ook zegt. Denk dat het ook al ligt aan wat voor tattoo je hebt.

* Gaat weer verder denken over eigen tattoo.... *