Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:11

Super om je zo enthousiast te zien! Het idee is dat je 10 dagen level 1 doet, 10 dagen level 2 en 10 dagen level 3 :)

Ik ga morgen ook weer beginnen, heb vandaag heel de dag in mn sport kleren gezeten omdat ik na het studeren zou gaan sporten, maar vond telkens dat ik niet voldoende had gestudeerd om te mogen sporten. Dus morgen weer, first thing in the morning!

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:27

Hallo!
Mag ik me hier melden? Ik ga vandaag met de 30 day shred beginnen :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:09

Welkom en succes!!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:26

Solar succes met studeren, wel goed van jezelf dat je niet aan SOG doet!

Succes Nynke!

Ik ben zojuist aan lvl1 van ripped in 30 begonnen. 30day shred heb ik een maand gelden gefinished...
Jeetje ik durf mij bijna niet meer te vertonen hier :\
Eerst op vakantie geweest en toen een paar dagen later kwam mijn eigen paardje, waar ik nu mijn handen aan vol heb!
Nu dat lijf weer op orde! *\%/*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:15

Hihi, ik vergelijk het maar met lopen. Dat lukte ook niet in 1x en dat vond niemand gek :) gewoon weer doorgaan waar je gebleven bent.
Wij hebben vandaag even 3km gelopen net, wilde eigenlijk ook nog ff sporten, mijn mannetje moet me echt tegenhouden. Zo idioot, een maand geleden had ik de pest aan bewegen... En nu wil ik eigenlijk niet zonder... Morgen mag ik iig weer hardlopen :) en dan donderdag een aangepaste shred proberen. Vrijdag dokter weer bellen om te overleggen, maar heb vanavond mijn diclofenac niet genomen, kijken hoe dat gaat...

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:36

Succes!

Ik heb net een keer killer abs gedaan, erg leuk! Level 1 ging me heel goed af, alles op z'n zwaarst gedaan maar 1 oefening had ik ff de coördinatie niet voor (dancing huppeldepups), ik zat maar te kijken hoe het moest en toen waren ze alweer wat anders aan het doen haha. Maar ga de volgende keer meteen level 2 proberen, zal 'm eerst een keer doorkijken om te zien hoe de oefeningen gaan.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:40

Oke, goed om te weten! Even de gewichtjes regelen en ik kan beginnen. Ik gok dat ik van het weekend ga beginnen en anders maandag! I'll keep you posted! Heb er in ieder geval al heel veel zin in! :D

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:43

Welkom en succes Nynke!
@Nant Ajoh, lekker kunnen genieten mag ook wel 's! En met een eigen paard verbrand je ook weer extra calorieën :P
@sec Ja bizar is dat he. Ik begon een maand of 5 geleden. Daarvoor sportte ik ook nooit, had ik nooit zin in. En nu kan ik niet zonder :=
@Remember Dat had ik ook met level 1 :j Maar heb 'm toch een paar weken gedaan anders ben je zo snel door de levels heen :P

Ik heb vandaag Yoga Meltdown gedaan. Dat was heel anders dan ik had verwacht. Je gebruikt zoveel spieren en is toch best intensief :j

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:47

Ik volg niet echt een strak schema, kijk gewoon hoeveel tijd ik heb en waar ik zin heb!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:23

MadelonSunny, vergelijkbaar met powerYoga dus! Na ripped in 30 die maar eens proberen.

secricible: inderdaad die verslaving, je krijgt er zo ontzettend veel energie van en Jillian pept je ook lekker op altijd na een work out, waardoor je je nog beter voelt!

Vanmorgen 6w6p gedaan :Y)
Toch vind ik beachbabe work out effectiever dan 6w6p

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:55

Secricible we kunnen elkaar de hand schudden, ik heb helaas ook een slijmbeursontsteking opgelopen in mijn schouder. Baal enorm was net lekker bezig met workouts maar ben iets te fanatiek geworden denk ik. Ik moet ook rust nemen, ik mis de workouts echter nu al.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:59

Prff, wat rot zeg.... Jij ook sterkte, heb je medicijnen gekregen?

Van de fysio mag ik wel hardlopen, misschien kun je daar wat frustratie in kwijt? Ik ga vandaag een shred doen zonder de armspieroefeningen en twijfel over de buikspieroefeningen, iig niets met crunch nog...
Wil even heel voorzichtig zijn, over anderhalve maand gaan we verhuizen en wil dan niet immobiel zijn...

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:47

Ik moet eerst zoveel mogelijk rust houden, blijf ik last houden dan krijg ik ontstekingsremmers.

Morgen ben ik vrij en ga ik eerst eens een lekker rondje hardlopen! Oefeningen voor de buikspieren durf ik eigenlijk niet aan omdat ik dan ook vaak mijn schouders aan span. Wel blijf ik lekker paardrijden, heb dan geen last. Het scheelt dat ik een klein paardje heb en zelf lang ben dus kan het redelijk uithouden met opzadelen etc.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:53

Paardrijden doe ik al even niet meer, dus daar geen last van.
Crunches heb ik een paar gedaan, maar niet veel. Wel bijvoorbeeld scissors, maar alles waarbij armen boven mijn schouder komen of krachtoefeningen met schouders heb ik vermeden.
Toch lekker gezweet, voelde me wel voldaan aan het einde :)

Iemand gaf hier de tip voor yoga, heb vandaag dus ook eens geprobeerd de yoga-training van jillian michael te doen, maar dat is bijna allemaal handen boven je hoofd of steunen op je handen (variaties op plank e.d.) dus dat is geen succes voor nu.
Heb het gehouden bij een level 2 shred en de 7-minuten app (ook die in aangepaste vorm).

Bijzonder hoe artsen trouwens hun eigen behandeling op slijmbeursontsteking hebben. Mijn arts van zaterdag op de hap zei 2 dagen diclofenac, als het niet over was maandag direct een spuit erin. Nou hoorde ik maandag van de fysio op mijn werk al dat ik dat vooral niet te snel moest laten doen, dus gewoon lekker even niet gebeld.
Dinsdag moed bij elkaar geraapt (ben er tenslotte zelf bij als die spuit erin zou moeten) en eigen huisarts gebeld, die wilde tot as vrijdag afwachten en was niet zo voor de spuit erin.
Vrijdag ga ik weer bellen, wil iig een verwijzing naar de fysio voor advies bij het sporten, want voel ook mijn knieen wel aardig en wil die straks niet ook blesseren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:11

Hoe doen jullie dat vandaag met dit warme weer?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:12

Extra veel zweten!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:15

Hier sinds afgelopen dinsdag begonnen met de 30day shred, erg leuk! Was al een hele tijd op zoek naar een fijne en toen kwam ik dit topic tegen.

Helaas kan ik niet elke dag sporten, maar 5x in de week moet zeker lukken (andere 2 dagen bij de paarden, dus dat compenseert al). Tellen jullie de niet sportdagen ook als 1 dag?
Zo heb ik dinsdag, woensdag gesport en ga ik vandaag weer. Is vandaag dan dag 3 of 4? (i.v.m. het na 10 dagen overgaan naar niveau 2)

En inderdaad.. Het is wel warm, maar daar ga je extra van zweten *\o/*

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:24

Veel zweten en 's ochtends of 's avonds laat sporten :j Ik sport regelmatig voor het avondeten maar met dit weer doe ik dat liever niet.
@Cardy Ik zou vandaag dan zien als dag 3 :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:25

Volgens mij heeft extra zweten geen toegevoegde waarde toch? Ja. Je verliest meer vocht, maar dat moet je er ook weer aan drinken...
Ik tel de dagen niet als een sportdag, dus echt 10 sportdagen pakken.

Ik heb vandaag de (nog wel aangepaste, maar wel iets actievere) level 2 gedaan, alleen de planks durf ik nog niet aan. Heb bij de eerste push up mee gedaan, maar dat voelde niet lekker. En nog geen gewichtjes gebruikt, dat ga ik morgen doen, wel eerst 0,5kg.
Daarna 7minuten app nog. Maar die valt tegen nu ik veel niet mag :(
Hopelijk volgende week toch door naar level 3, ben er wel heel erg aan toe...

Als we vanavond op tojd thuis zijn ga ik nog een rondje hardlopen, even zien :)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:26

Net wat je zelf fijn vind. Ik telde ze nooit mee, ik telde alleen de dagen dat ik sportte.

En Sec, om even serieus te zijn. Ik sport sowieso in de ochtend, maar op deze dagen zou ik vroeg op de ochtend of wat late op de avond gaan. Als het wat afgekoeld is. Als je thuis kunt sporten gewoon in ondergoed :Y) En een uur van te voren goed water drinken. Het is maar een half uurtje, dus dat valt mee =)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:27

Ik was ook al van plan om alleen de sportdagen mee te tellen, dus goed om te lezen!

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:48

Ik sport altijd 's avonds!

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:45

:wave:

Hallo dames!

Zal me even voorstellen. Ik ben Marianne 28 jaar en net mama geworden van een prachtige dochter. Helaas heb ik door de keizersnee wat extra buikvetjes over gehouden en ben deze week begonnen met de workouts. Man ik ben net een stijve hark. Hoe lenig Ik vroeger was zo stijf is alles nu.
Ik vind de workout echt fijn om te doen maar merk wel dat alles mij nog niet zo goed lukt.Ik hou het niet de hele tijd vol. Maar dat komt straks wel weer. Mn rug werkt al jaren niet mee. Maar ik doe mijn best. Voel me goed na de tijd.
Vanaf volgende week ook elke avond op de skeelers om zo ook mijn conditie omhoog te werken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:18

Welkom!!

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:01

Gisteravond laat dag 18 gedaan en ga zo weer sporten, helaas 5 dagen vertraging gehad door hoofdpijn.
Gisteravond toch nog even gemeten, was 1 cm kwijt rondom mijn navel (rest niet gemeten). En dat terwijl het de laatste dag was van ongesteld zijn ( ben ik altijd opgeblazen).
Dacht vanochtend laat ik weer is meten en er zit dus tussen 's avonds en 's morgens 2,5cm verschil tussen, vind ik nog best veel of gaat dit nog veranderen?

ik baal nu ook echt als ik 1 dag geen shred gedaan heb, wat is het beste om na de shred te doen?