Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
deviltjh schreef:ik eet jonge kaas, heb soms inderdaad een rauwe wortel bij als afwisseling,
tarwe brood. tussendoor drink ik water,thee en crystal clear
in ieder geval bedankt
ELpatcho schreef:Hoe ouder de kaas, hoe vetter.deviltjh schreef:ik eet jonge kaas, heb soms inderdaad een rauwe wortel bij als afwisseling,
tarwe brood. tussendoor drink ik water,thee en crystal clear
in ieder geval bedankt
Ja maar jonge kaas betekend dus niet minder vet. Dat kan net zo goed 48+ zijn bijvoorbeeld.
30 en 20+ zijn kazen die minder vet zijn, die heb je zowel in belegen en jong. Zeker iets om
op te letten want gewone kaas is veel vet!
Ipv van tarwe brood kan je beter volkorenbrood eten.
ELpatcho schreef:Nee dat klopt niet. Oude kaas is zouter omdat er minder vocht in zit. Het vetpercentage wordt aangeduid met een cijfer en een + getal erachter. 48+ kaas is erg vet, zowel 48+ jonge kaas als 48+ oude kaas. 30 en 20+ kaas is veel minder vet, zowel 20+ oude kaas als 20+ jonge kaas.
ELpatcho schreef:Nee dat klopt niet. Oude kaas is zouter omdat er minder vocht in zit. Het vetpercentage wordt aangeduid met een cijfer en een + getal erachter. 48+ kaas is erg vet, zowel 48+ jonge kaas als 48+ oude kaas. 30 en 20+ kaas is veel minder vet, zowel 20+ oude kaas als 20+ jonge kaas.