[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:43

Meid geef het even de tijd. Je lichaam moet aan veel dingen wennen! Daarnaast maak je ook spieren aan door het bewegen. Koop een meetlint en ga je lichaam meten en vergeet die weegschaal.
Hoelang ben je nu bezig?
En wat eet je zoal! Hoeveel kcal kreeg je binnen toen je het invulde op een kcal checken?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:57

Mizora hoe bedoel je hoe kom je uit?

heb al een meetlint, hier heb ik ook tegelijk mee gemeten,
ik ben nu ong anderhalve maand bezig,
omtrek buik? 103 cm :\

ik eet smorgens 2 boterhammen met kipfilet of kaas,
tussendoor een koekje van sultana,
smiddags 2 boterhammen met komkommer en kaas of 1 met jam
en daarbij een bakje yoghurt.

tussendoor een stuk fruit, vaak mango of ananas,

savonds gewoon wat de pot schaft, meestel 1/3e groentej 1/3e vlees 1/3e aardappel of rijst

moet ik trouwens even opnieuwe invoeren, ik dacht na aanpassing ornd de 1200 kcal? en dat was met drinken meegeteld

SAKKIA

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:02

Oké schrap de sultana! Veel te veel suiker! Ook een mango zit vol met suiker! Die mag wel maar niet elke dag! Vervang het door een appel, peer of sinaasappel.

Probeer ook eens appelstroop als beleg! Heel erg gezond!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:06

Of je ongesteld moet worden.

Vlees gaat meestal behoorlijk hard, 1 slavink is al ruim 300kcal bijv. Een boterham met halvarine, ook 100kcal. Een plak kaas, weer 100kcal. Sultana's weet ik niet zo uit mijn hoofd.

Eet je een hele mango of ananas? Dat gaat ook heel hard.

150gr aardappelen is 1 gewonige aardappel.

Veel groente, weinig vlees, beperkt koolhydraten (pasta, rijst, aardappel)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:14

nee, ongesteld ben ik al geweest.
wij eten met vlees altijd zeer mager, geen boter in de pan en zo min mogelijk olijfolie,
slavinken? nope, rundervinken, magere hamburgers ( alleen vlees ) en ga zo maar door,
vaak gewoon kipfilet waar al het vet vanaf word gehaald.

smeer nooit boter op mijn boterhammen en altijd bruin brood.
hele mango of ananas? phoe dat kan ik niet eens op!
sinaassappel gaat me nog wel lukken, die vind ik wel lekker :)
dan vervang ik de sultana voor de boterham met appelstroop,
want ik krijg meestal net zoveel botrhammen op

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:00

Hallo allemaal,

Ik heb alweer een poosje niks van me laten horen. Inmiddels zijn we de keuken er aan het inzetten hopelijk kan ik woensdag of donderdag in mijn nieuwe keuken een gezonde maaltijd maken.

Deze week had ik dus geen keuken, geen werk ongesteld geworden heb ook helemaal niet op het eten gelet. Veel gesnoept en genackt. Maandag weer een gewone werk week dus dat worden shake's mee naar het werk.

Ik ben in een dikke week alweer aan gekomen ongeveer 1,5 kilo, Is dit dan gelijk vet of vocht?

joda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:28

2caj2008 lijkt mij eigenlijk vocht..als je morgen weer begint zul je waarschijnlijk al weer veel vaker moeten plassen!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:53

Devil hoe zit het met je weegschaal, weegt die wel consequent? Wij hebben ooit eens zo'n goedkoop dingetje gehad, ene dag was je drie kilo zwaarder dan de andere dag, en dan weer 4 kilo lichter etc.

Daarnaast; eet je volle kaas? Of 30 of 20 +? Waarom een sultana koekje en niet bijvoorbeeld rauwkost? Bruin brood, is het tarwe of volkoren brood? Je portie groente vind ik ook weinig, daar zou ik meer van eten en wat minder aardappelen/rijst/vlees.. Mango en ananas zijn inderdaad erg suikerrijke fruitsoorten. En wat drink je tussen door? Zo maar eens een paar dingen die in me op komen.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:00

ik eet jonge kaas, heb soms inderdaad een rauwe wortel bij als afwisseling,
tarwe brood. tussendoor drink ik water,thee en crystal clear

in ieder geval bedankt :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:02

Devil, wat vervelend. Ik hoop dat je met alle tips iets kunt :)

Caj, ik denk dat je ook 1,5 kg er zo weer af hebt :) ik merk tenminste bij mezelf als ik is 0,5 kg zwaarder ben ik dat binnen 1 á 2 dagen er weer af heb.

Ik val wel af maar gaat heel langzaam, soms raak ik wat gedemotiveerd haha, maar hou vol want weet dat het van zelf weer omlaag gaat :)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:04

deviltjh schreef:

Ja maar jonge kaas betekend dus niet minder vet. Dat kan net zo goed 48+ zijn bijvoorbeeld.
30 en 20+ zijn kazen die minder vet zijn, die heb je zowel in belegen en jong. Zeker iets om
op te letten want gewone kaas is veel vet!

Ipv van tarwe brood kan je beter volkorenbrood eten.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:24

ELpatcho schreef:
deviltjh schreef:

Ja maar jonge kaas betekend dus niet minder vet. Dat kan net zo goed 48+ zijn bijvoorbeeld.
30 en 20+ zijn kazen die minder vet zijn, die heb je zowel in belegen en jong. Zeker iets om
op te letten want gewone kaas is veel vet!

Ipv van tarwe brood kan je beter volkorenbrood eten.
Hoe ouder de kaas, hoe vetter.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:37

Nee dat klopt niet. Oude kaas is zouter omdat er minder vocht in zit. Het vetpercentage wordt aangeduid met een cijfer en een + getal erachter. 48+ kaas is erg vet, zowel 48+ jonge kaas als 48+ oude kaas. 30 en 20+ kaas is veel minder vet, zowel 20+ oude kaas als 20+ jonge kaas.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:38

Ja en nee. Het ds% behoudt vaak dezelfde hoeveelheid vet (48+/60+), maar de kaas wordt wel steeds droger. Dus op dat punt dan weer wel.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:39

ELpatcho schreef:
Nee dat klopt niet. Oude kaas is zouter omdat er minder vocht in zit. Het vetpercentage wordt aangeduid met een cijfer en een + getal erachter. 48+ kaas is erg vet, zowel 48+ jonge kaas als 48+ oude kaas. 30 en 20+ kaas is veel minder vet, zowel 20+ oude kaas als 20+ jonge kaas.

Maar kijk, kaas blijft kaas, maar hoe ouder die wordt hoe meer vocht eruit trekt dus het percentage vet wordt hoger. Ze voegen niet meer vet aan de ene kaas toe als aan de andere ofzo.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:43

Ja dat klopt, hoe minder vocht hoe meer vet erover blijft. Blijft toch het punt dat 30+ belegen kaas een stuk gezonder is dan 48+ jonge kaas. ;) Zeker voor mensen die op dieet zijn goed om op te letten

Edit; anders uitgelegd. Oude 48+ kaas is inderdaad vetter dan jonge 48+ kaas. Maar daarom is het nog wel veel verstandiger om 10, 20 of 30+ kaas te eten

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:48

Of gewoon kipfilet met tuinkruiden haha!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:55

Haha ja of dat ;) Alleen eet ik dan weer geen vlees ;)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:55

Sorry dat ik even kom binnenvallen, maar ik ben op zoek naar tips om gezond eten vol te houden.
Ik hoef niet veel af te vallen, maar ik kan vette dingen zoals chips en zoete dingen zoals chocolade en frisdrank niet laten :( .
Mijn pogingen gezond te eten stranden altijd binnen een paar dagen omdat ik dan continue aan eten denk.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:59

@ Josien: misschien kun je voor elk product dat je laat staan iets gezonds bedenken wat je dan wel mag eten? Heb je zin in hartig? Eet dan iets gezonders hartigs om te beginnen in plaats van die chips. Tussendoortjes heb je wel nodig, strikt 3x op een dag eten is zo gezond nog niet.

Mij helpt het ook wel om te weten dat je vaak dorst hebt ipv honger als je trek hebt. Als een glas water nog niet helpt en het is 10 minuten later nog zo pak ik pas iets.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:26

ELpatcho schreef:

Heb maandenlang 20+ kaas gegeten, nou. Net karton. Toen probeerde ik weer eens 48+ kaas. Lekker man. :D

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:33

Ik eet dan 30+ kaas, maar het verschilt echt heel erg per merk! Het ene is niet te eten, en het andere is wel lekker. Maar indd 48+ is ook lekker :)

@ Josien, doorzettingsvermogen! ;) Maak een motivatielijstje, bedenk 's ochtends één ding dat je wel mag hebben, Wel genoeg eten zodat je geen hongergevoel krijgt, en indd vaak is honger gevoel eigenlijk dorst.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:42

Zoooo, broodtrommeltje weer gevuld met komkommer, tomaatjes en een gebakken eitje. Kom maar op met die laatste nachtdienst! :D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:13

Knal 'm eruit, succes! :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:38

Ben even op vakantie en zo 10 pagina's verder...!

Hier iets aangekomen tijdens de vakantie. Ben vandaag begonnen met trainen voor een 1/8 triathlon op 9 juni, dus veel sporten. Net les 6 van Evy hardgelopen, na een halfjaar niet meer gelopen te hebben. Heb nu al spierpijn. Maar ik hoop wel dat al dat sporten effect gaat hebben op mijn gewicht. Het gaat nu wel heel langzaam een beetje omlaag maar ik hoop dat het toch sneller kan.