[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:20

Weet iemand hoe lang bijwerkingen van de mirena spiraal merkbaar zijn na het verwijderen hiervan? Ik heb deze een paar maanden gehad en half augustus laten verwijderen vanwege een aantal bijwerkingen. Tot nu toe heb ik nog steeds last van de klachten die toen ontstaan zijn (geen bloedingen). Morgen ga ik hier even contact over opnemen met de HA om andere oorzaken uit te sluiten maar ik zou graag andere ervaringen horen.

ikkebenhier

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:17

Ik heb een vraag...
De laatste maanden wordt ik steeds onregelmatiger ongesteld. Of de tijd tussen 2 menstruaties wordt groter.
Vroeger was ik meestal om de 30 (28-31) dagen ongesteld, maar de laatste maanden vaker 5-10 dagen te laat. en tussendoor nog eens 'gewoon' om de 30-31 dagen...
Maar nu ben ik alweer 7 dagen 'te laat' (gezien van de 'normale' 30 dagen die ik normaal heb) en het is er nog steeds niet.
Ik word wel elke maand ongesteld, ik weet alleen nooit wanneer...
Ik heb ook geen echt duidelijke 'signalen' wanneer het gaat komen... Best lastig dus.

Maar weet iemand hoe dit komt dat dit patroon de laatste maanden anders is? Ik kan niet echt bedenken dat er iets anders is in mijn voeding, activiteiten enzo...

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:48

hoe oud ben je? Niet iets meer stress/spanning op werk/school? ik zou je er niet druk over maken ;)

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:03

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:26

Nobel, voor een spiraal heb ik heg nog nooit meegemaakt maar kijkoperatie wel. Wel onder gehele verdoving.
In totaal 3 sneetjes in mijn buik, maar bij mij kwam er drainage bij dus ze kunnen het vast ook met 1 of 2 sneetjes. Littekens zijn minimaal.
Wel vervelend dat het zo gelopen is en dat ze hem niet simpel kunnen uithalen.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:53

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:59

Ah oké, nog handiger :o bij lij was er heel wat en veel complicaties enzo, dus ze zullen wel verschillende dingen gedaan hebben.
Maar normaal zijn al die dingen ondertussen best klein en vermoed dat zo iets redelijk routine is. Of het fijn is voor jezelf is iets anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:34

Even een vraagje... Ben een paar jaar geleden begonnen met de pil omdat ik heftig ongesteld was en oa hierdoor snel bloedarmoede had. Hij werkte prima, was een stuk minder ongesteld en had minder klachten er om heen. Ongeveer een jaar geleden ben ik gestopt, en sinds 3 maanden gebruik ik de pil weer. Heb nog steeds dezelfde pil, alleen lijkt het nu of ie niet meer helpt... Ben weer heftig en langer ongesteld (een week ipv 5 dagen) en heb weer meer klachten (buikpijn, zere borsten, ook humeuriger/emotioneler).

Wat kan dit zijn? Iemand die dit ook heeft gehad?

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:27

Ik ben nu al 2,5 jaar ongestelt. Maar de laatste weken word ik het steeds heel laat.
Anders was het vaak rond de 20e. Vorige maand was ik het pas de 26e. En deze maand ben ik het nog niet -O-

Is dat erg?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:41

Even een vragje.. Ik slik al een langere tijd de microgen 30MG, en nu met een planningsprobleem:
Volgende week heb ik mijn 3e slikweek, ik begin altijd op maandag.
De week daarna, heb ik op donderdag een Schooluitje, dus dat komt erg onhandig uit.. Ik zou hem dus een week kunnen doorslikken, maar de week daarna ga ik weer naar een concert... En als ik hem 2 weken extra doorslik heb ik kans op een doorbraak, en zit ik in de knoop met de kerstvakantie!
Help..!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 01:14

Ik heb een bloederige vraag maar niet echt gepast om hier neer te zetten, diegene die zich geroepen voelt om mij even uit de nood te helpen mag me altijd pb'en, ik ben ook op zoek naar evaringen :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 12:21

Vind het vervelend dat ik jullie niet kan helpen, ken echt helemaal niets van de pil -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 12:22

Yasmijntje schreef:
Even een vragje.. Ik slik al een langere tijd de microgen 30MG, en nu met een planningsprobleem:
Volgende week heb ik mijn 3e slikweek, ik begin altijd op maandag.
De week daarna, heb ik op donderdag een Schooluitje, dus dat komt erg onhandig uit.. Ik zou hem dus een week kunnen doorslikken, maar de week daarna ga ik weer naar een concert... En als ik hem 2 weken extra doorslik heb ik kans op een doorbraak, en zit ik in de knoop met de kerstvakantie!
Help..!

je kan hem ook gewoon een paar maanden doorslikken... als je er na 2 weken extra al doorbreekt is die niet sterk genoeg.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:49

Tja, maar ik heb hem nog nooit 2 weken doorgeslikt en ben bang dat ik dan een doorbraak krijg, of dat ik als ik daarna stop een veel hevigere menstruatie heb..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:13

Je weet dat je geen menstruatie hebt maar onttrekkingsbloed als je aan de pil bent? Het maandelijks stoppen is puur omdat we graag een soort bevestiging hebben dat alles nog goed zit maar het is schijn want het is geen menstruatie.... Als je hem helemaal door zou slikken gebeurd er niets wordt je niet ineens heviger van en een doorbraak gebeurd alleen als de pil te licht voor je is..

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:06

Dat weet ik.. Alleen toen ik hem een keer 1 week extra doorslikte, was hij wel heviger.. Had dat dan waarschijnlijk met iets anders te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:38

Dat denk ik wel , of je pil is gewoonweg niet de juiste voor je , niet sterk genoeg. De meeste mensen slikken hem ook niet een week extra door maar een hele maand. Dat maakt normaal gesproken niets uit. Ik deed ook niet een 1 extra week dan gelijk een hele maand.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:53

Okè, dankjewel voor je reacties :)
Zit nu nog wel met het probleem, dat als ik daarna weer 'gewoon' 3 weken slik, ik dan precies een stopweek heb op vakantie.. dus dan moet ik weer 2 extra weken doorslikken.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:55

Waarom 2 weken extra en niet gewoon een maand doorslikken? Dat is veel makkelijker dan steeds dat gereken met een paar weken extra dan verschuif je de boel ook niet zo enorm.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:59

Dan ben ik gewoon bang dat ik doorbreek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:06

Daar heb je met 2 weken net zoveel kans op... Doorbreken betekend niet dat je ineens een bloedbad hebt hoor... Dan heb je lich bloedverlies en als dat vaker gebeurd ga je even naar de dokter en krijg je een andere pil die zwaarder is.

Wat jij nu doet kan niet als je de pil als anticonceptie gebruikt dan is de kans veel groter dat het niet goed gaat als je je een keertje verrekend. Huisarts raadde mij ook aan als je doorslik, slik dan één hele (of meerdere) strips door en ga niet klooien met een extra week.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:09

Ik gebruik hem niet als anticonceptie :)
Ben daar voorlopig ook nog niet mee bezig (ben nu 15)
Okè, dan begrijp ik dat nu! Maar, waarom breek je dan door eigenlijk? Wat is de reden erachter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:38

Zijn er mensen hier die een implanon gebruiken (hormoonstaafje in de arm), Hoe bevalt deze?

Ik twijfel namelijk tussen een implanon of een spiraal.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 00:55

Dames, zou ik jullie mening eens mogen?

Ik heb vanaf mijn 15e de pil gehad (microginon oid als ik me niet vergis) maar ik werd er steeds vaker niet lekker door. Is natuurlijk ook echt troep.
Daarom heb ik begin dit jaar een implanon laten plaatsen en man man man, ik heb 'm nu denk ik een maand of 7 en ik ben meer wel dan niet ongesteld geweest. Het is echt niet normaal, en ik voel me ook echt superslap enzo. Ik slikte de pil overigens niet vanwege menstruatieklachten ofzo, alleen als anticonceptie.
Maar ik ben soms 5 dagen ongesteld, 2 dagen niet en dan weer een x aantal dagen wel. Dan weer een tijdje niet, en dan begint het weer vooraf aan. De heftigheid verschilt per dag...
Vind het niet helemaal relaxed, bel morgen de huisarts even want ik ben er een beetje klaar mee. Iemand ook die ervaring?

Weet ook niet zo goed wat ik als alternatief zou willen, liever niet weer de pil iig. Iets wat vaginaal ingebracht wordt is eigenlijk ook niet echt een optie, dat is te pijnlijk denk ik. We gebruiken sowieso altijd een condoom maar toch. Ik twijfel. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 02:06

Als je condooms gebruikt, kan je misschien een tijdje proberen om helemaal zonder anticonceptie door het leven te gaan?