Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
horsii schreef:Ik kom hier even binnen vallen.
Ik hoop over een aantal weken het hardlopen weer op te kunnen bouwen.
Na mijn vorige bevalling dit gedaan met Evy.
Echter heb ik nu ook een Garmin horloge waar het ook mee kan.
Jullie ervaring met het 0 tot 5 km programma van Garmin coaches? Bouwen deze net als Evy rustig op ?
Als ik weer ga opbouwen moet dat namelijk wel rustig en daar ben ik niet zo goed in, 3liter bloedverlies met nog veel klachten.
horsii schreef:Ik kom hier even binnen vallen.
Jullie ervaring met het 0 tot 5 km programma van Garmin coaches? Bouwen deze net als Evy rustig op ?
Als ik weer ga opbouwen moet dat namelijk wel rustig en daar ben ik niet zo goed in, 3liter bloedverlies met nog veel klachten.
Jet_33 schreef:horsii schreef:Ik kom hier even binnen vallen.
Ik vond zelf de Garmin coach helemaal niet fijn (kort gebruikt voor de 10km). Je krijgt soms rare suggesties. Wij gaven aan dat onze long run op zaterdag plaatsvindt, maar moesten in eens 14 kilometer op de maandag lopen. Daarnaast krijg je een run-walk-run methode aangeboden (bij Jeff) waarbij je nooit lange afstanden aan 1 stuk kunt lopen, maar altijd korte 800m stukken op heel hoog tempo loopt. Destijds zijn we begonnen in december en in februari hadden we het gevoel dat we alleen maar slechter liepen.
Je kunt ook bij run2day kijken, zij hebben ook gratis schema’s voor echte beginners. Deze zijn zo laagdrempelig dat je ervoor kunt kiezen om te beginnen met 1 minuut rennen, 2 minuten wandelen. Ze bouwen hierin qua tijd mooi op je bent niet gebonden aan een tempo. Runkeeper heeft ook de optie (wel betaald) om schema’s te maken op basis van persoonlijke input. Deze bevallen ons tot nu toe ook heel erg.
IMAY1990 schreef:Nu is Jeff Galloway wel echt bekend van de run-walk-run methode. Bij andere trainers zal je niet of in ieder geval niet altijd die structuur aangeboden krijgen.
Jet_33 schreef:IMAY1990 schreef:Nu is Jeff Galloway wel echt bekend van de run-walk-run methode. Bij andere trainers zal je niet of in ieder geval niet altijd die structuur aangeboden krijgen.
Klopt, het nadeel is alleen dat ik destijds Jeff moest kiezen. De andere trainers waren toen pas beschikbaar als je 4x per week wilde trainen (misschien is dit inmiddels wel aangepast).
Samantha_ schreef:Er zijn ook speciale wedstrijden die je kan gebruiken voor je trainingen naar een marathon Germie.
Ik heb er 2 van 30 km gelopen voor marathon Amsterdam.
Ga nu 16 feb Lansingerland run doen als voorbereiding.