Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:36

[***] schreef:
Hier even een ego post, omdat ik vorige week uitgerekend was en de baby nog lekker aan het zwemmen is hebben ze me ter controle naar het ziekenhuis gestuurd. Totaal 2x aan de CTG gelegen en het gemiddelde is goed, maar ze zagen wel een paar dips op momenten die ze niet zouden verwachten. Ze hebben me vanochtend gestript, maar als hij er morgen nog niet is, moet ik me woensdagochtend melden voor inleiding.

Oh en laat ik het zo zeggen. Ik ben geen fan van toucheren. :')
Wat spannend! Ik duim voor jullie!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:37

[***] schreef:
Hier even een ego post, omdat ik vorige week uitgerekend was en de baby nog lekker aan het zwemmen is hebben ze me ter controle naar het ziekenhuis gestuurd. Totaal 2x aan de CTG gelegen en het gemiddelde is goed, maar ze zagen wel een paar dips op momenten die ze niet zouden verwachten. Ze hebben me vanochtend gestript, maar als hij er morgen nog niet is, moet ik me woensdagochtend melden voor inleiding.

Oh en laat ik het zo zeggen. Ik ben geen fan van toucheren. :')

Succes! Hopelijk komt ie morgrn toch vanzelf nog !

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:49

Thanks! <3

Gnome schreef:
Ik vond dat toucheren ook echt verre van prettig. Had verwacht dat het op een euh bepaalde handeling zou lijken maar nooope :')

Ja pffff viel dat even tegen. :') Ze hebben 't twee keer gedaan en ik heb er nog last van. :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 22:15

Hier net weer alles uit staan koken. Die kleine had net echt een vreetbuien. 140cc ging er in een keer in. Tussentijd een dikke poepbroek. Liep er zo aan de zijkant uit. Zijn gelijk over gegaan op een grotere maat.

Nu 24 uur bijgehouden wat hij drinkt. Als ie nu 4kg zou wegen, moet ie 600cc drinken. Hij heeft vandaag 560cc gedronken dus dik tevreden. Ben benieuwd morgen wat er uit de weging komt.

Edit... Hij komt as we speak weer voor een fles. _/-\o_

00.00 90cc kunst
1 uur 20cc mm
4 uur 40cc kunst
7 uur 60 cc kunst
9 uur 40 cc mm
1 uur 70 cc mm
4 uur 100 cc mm
7 uur 70 cc
8 uur 40 cc
8.45 30 cc
22.30 60cc

Volgens mij is dit wel typisch voor een regeldag. Vaak komen en wisselende hoeveelheden.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 05:50

Haha huhhh wij hadden om 20 voeding. Toen kleine boven in z’n wieg gelegd. Zelf om 22 naar bed gegaan. Voeding om 01 en nu komt ie net pas :) Hoe relaxt is dat! Vast aankomende nacht weer anders hoor maar dit was wel lekker!

PeeltjE

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 07:30

Het is zover vandaag dames, its baby day! Wij zijn inmiddels in het ziekenhuis :)

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 08:14

Heel veel succes Hancox & Peeltje *\o/* *\o/*

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 08:14

Succes! Zo spannend weer <3

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 08:21

[***] en Peeltje heel veel succes! Hopelijk een fijne bevalling en hebben jullie snel die kleine in de armen. <3

Gnome wat fijn dat je zo'n overzichtje hebt. Lijkt wel op een regeldagje ja. := Welke maat luier heeft Boris nu?

Hidde heeft gisteravond van half 10 tot 12 alleen maar lopen krijsen. Tenzij hij aan de borst lag, dan was hij stil. Maar ja, die zijn na een tijdje ook leeg. Deed ook gewoon zeer, hij blijft dan wel sabbelen.
Heb zelfs nog een rondje in de auto gereden, maar ook dat hielp niet.
Ik was net bezig met het maken van een flesje kunstvoeding toen hij ineens stopte met krijsen en in slaap viel... Héél voorzichtig in zijn bedje gedaan en toen geslapen van 12 tot kwart voor 6! *\o/*

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 08:26

PeeltjE schreef:
Het is zover vandaag dames, its baby day! Wij zijn inmiddels in het ziekenhuis :)
Succes!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:11

PeeltjE schreef:

Jullie ook succes

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 09:14

@peeltje en [***] heel veel succes dames!!!

Jullie hebben een betere nacht dan ik gehad haha. Gelukkig maar.

Hier is ie ieder uur wakker geweest... Amper willen drinken dus ik voelde de bui steeds al aan komen als ik weer even dacht te kunnen slapen. Dan ook nog kolven tussendoor. En toen gooide ik ook nog 100ml melk zo over het bed. Iets met een mental breakdown momentje hoor.

Heb die kleine om 6 uur in de armen van m'n man gelegd. Ik zei.. Wat je ook doet, ik ga slapen. Succes met m :wave:

Die heeft 'm dus naar beneden meegenomen en daar heeft ie eindelijk een beetje een normale hoeveelheid gedronken. Zal de rest van de dag nu ook wel vaker komen om in te halen. Ik heb mooi nog ff wat geslapen en pit nu ook nog verder tot 10. Vanavond mooi weer een stuk eerder op bed voor de zekerheid.

@mriek we zitten nu in maat 2. Dus vanaf 4 kilo.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:28

PeeltjE schreef:

Succes!

Hier is afgelopen nacht eindelijk de navelstreng af gevallen. Maakt het weer een stuk makkelijker met verschonen.
Afgelopen 2 nachten zijn super. Wel ruim een uur last van krampjes voor het slapen. Maar ze komt rond 22.00, tussen 2 en 3. dan pas weer tussen half 6 en half 7.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:38

Oh wat rot Gnome. Wat kun je je dan machteloos voelen hé? Ook nog de melk morsen, zoiets komt dan altijd op zo'n moment... Dikke knuffel! En hopelijk vandaag/vannacht een betere dag.

Cabalona wat fijn dat de navelstreng eraf is. Scheelt inderdaad een stuk. :) Top dat de nachten zo goed gaan.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:40

Succes peeltje!

Kiwipitje goeie nacht gehad!

Marieke en gnome iets minder helaas.

Cabelona, oh dat lijkt mij ook wel fijn ja. Hoelang duurt zoiets voordat de er afvallen ?

Gister best veel gedaan. Einde van de dag veel last van mn buik en harde buiken. Was helemaal op toen we de paarden en honden laatste ronde hadden gedaan, toen ook meteen naar bed gegaan.

Daar kreeg ik krampen te vergelijken met menstruatie krampen. Maar dat hield uiteindelijk op gelukkig zodat ik kon slapen.

Hier weinig in de planning vandaag behalve huis weer op orde maken zodat schoonouders weer in een schoon huis terecht komen.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:41

Veel succes dames!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:02

Succes Peeltje!

En wat naar Hancox! Dat toucheren lijkt me ook 3 keer niks…duimen draaien dat de baby zelf komt vandaag, maar anders dus morgen sowieso de kleine in de armen :) Jij ook succes!

Verder mensen met goede nachten en met slechte nachten. Vind het interessant om te lezen hoe het gaat bij jullie :)

Hier trouwens geen pakjes van maat 40/44. Die kunnen we altijd nog halen als blijkt dat de kleine kleiner is dan verwacht.

Nicje: klopt ik ben degene die werkt bij het zeehondencentrum! Voor de babyhoek/kamer hebben we ook veel zeedieren, dus deze is superleuk voor erbij :D

Vandaag een dagje vrij, dus even naar paard en vanmiddag heb ik de (telefonische) intake van het kraambureau. En vanavond naar de film, dus misschien dat ik tussendoor nog even een dutje kan doen :)
En dan morgen mijn laatste dag werken, heel apart! Ik heb het gevoel alsof ik gewoon even een paar weken op vakantie ga :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:03

Hier alleen pakjes maat 50 en groter. Overigens zit er belachelijk veel maat verschil tussen de merken.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:04

Hier wel prematuur kleding maar dat komt omdat de kleine van mn zus prematuur was dus heb van hun die kleding nu hier liggen. Mocht het nodig zijn. Maar morgen 37 weken dus denk dat maat 50 hier prima gaat zijn

Hier houden we lekker vocht vast, zelfs na het slapen zijn voeten en benen al dik.

Raar he laatste werkdag Ballard. Je kan je geen voorstelling ervan maken

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:25

Freekieee schreef:
Succes peeltje!

Kiwipitje goeie nacht gehad!

Marieke en gnome iets minder helaas.

Cabelona, oh dat lijkt mij ook wel fijn ja. Hoelang duurt zoiets voordat de er afvallen ?

Gister best veel gedaan. Einde van de dag veel last van mn buik en harde buiken. Was helemaal op toen we de paarden en honden laatste ronde hadden gedaan, toen ook meteen naar bed gegaan.

Daar kreeg ik krampen te vergelijken met menstruatie krampen. Maar dat hield uiteindelijk op gelukkig zodat ik kon slapen.

Hier weinig in de planning vandaag behalve huis weer op orde maken zodat schoonouders weer in een schoon huis terecht komen.

Ik geloof ergens in de kraamweek tot 6 weken na de geboorte normaal is. Dus je kunt er niets van zeggen :+ Bij de oudste heeft het ook wat langer geduurd (ook zo'n 3 weken).

@ Ballard, wat een leuk cadeau zeg!

Qua slapen kennen wij ook de andere kant hoor. Zoon was echt enorm beroerde slaper en is nog steeds om 6 uur wakker. Hier hebben we echt in moeten investeren qua tijd en moeite. Anders kwam hij nog steeds 2x in de nacht en begon hij zijn dag het liefst al om 5 uur...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:36

Oh en voor de ladies die nu gaan bevallen nog twee gratis tips:
1. Je voelt na je bevalling niet dat je moet plassen maar je moet dat dus wel dus regelmatig plassen tenzij je net als ik op je badmat wilt piesen :))
2. In het begin als je niest echt even bewust alles aanspannen of benen over elkaar slaan want anders.. zie bovenstaande :')

Ik had dat na de bevalling van de eerste dus niet maar nu wel.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:38

Kiwipitje schreef:
1. Je voelt na je bevalling niet dat je moet plassen maar je moet dat dus wel dus regelmatig plassen tenzij je net als ik op je badmat wilt piesen :))
2. In het begin als je niest echt even bewust alles aanspannen of benen over elkaar slaan want anders.. zie bovenstaande :')

Nummer 2 heb ik nu al :P ik was laatst goed verkouden en elke keer als ik moest hoesten, was mijn broek nat :') Ahja, dan wordt het gelukkig wat weker daar beneden

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 10:40

Kiwipitje schreef:

Juuup. En de eerste dagen had ik hier echt 2 van die dikke kraamverbanden in die oma onderbroeken van het ziekenhuis per keer vol van het vloeien. Goed om dus een flinke voorraad thuis te hebben ook.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:41

Ik ben blij dat het nu weer iets meer begint aan te voelen zoals het was maar ben alsnog wel benieuwd wat de bekkenbodem fysio er over een paar weken van zegt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:41

Gnome schreef:
Kiwipitje schreef:

Juuup. En de eerste dagen had ik hier echt 2 van die dikke kraamverbanden in die oma onderbroeken van het ziekenhuis per keer vol van het vloeien. Goed om dus een flinke voorraad thuis te hebben ook.
Bij ons hadden ze in het ziekenhuis een soort luiers voor volwassenen. Die lekten niet dus dat is fijn maar dat was wel het toppunt van sexloos :')