Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

pien_2010

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:09

Sorry, ik was net wakker en ik las terug, maar het lukte nog niet goed (dyslexie en soms gaat lezen wat moeilijker). Dank jullie wel.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:15

Ah oké ik dacht ook aan het vaccin omdat het daar ook om draait in dit topic dus was ook even in de war.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:22

Ik zat daar ook aan te denken, maar bedacht later dat tieners volgens mij niet ingeent zijn en ook niet gaan worden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:27

Hier ( belgie ) is er nu sprake van dat ze vanaf 16jaar toch gaan vaccineren omdat die groep eigenlijk ook onder de ( jong ) volwassenen valt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:28

Dat denk ik ook niet. En ik denk dat wanneer die mogelijkheid er wel komt, veel mensen beslissen ze niet te laten vaccineren. Mijn tieners laat ik in ieder geval niet vaccineren. In mijn directe omgeving nu zeker 45-50 mensen die Corona hebben (gehad) waarvan aardig wat kinderen van vrienden/klasgenoten/teamgenoten sport. Als ik om me heen kijk hebben kinderen en tieners er amper last van. Voor velen is het niet meer dan een verkoudheid. Veel hebben amper klachten of zijn zelfs a-symptomatisch. En degene die wel wat ziek geworden zijn, waren er in enkele dagen helemaal bovenop.
Ik heb mezelf laten vaccineren om zo snel mogelijk hier uit te komen, van de maatregelen af te komen en om mijn cliënten te beschermen. Maar zolang kinderen er over het algemeen zo weinig last van hebben, laat ik mijn kinderen niet vaccineren. Het is nog niet bewezen dat de vaccins geen nadelige lange termijn gevolgen kunnen hebben, dus ik vind het risico voor mijn kinderen te groot.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:35

Helemaal eens met Vayo, ik laat mijn kind ook niet vaccineren. Mijzelf ben ik nog niet over uit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:01

Eerst maar eens kijken hoe de wereld er uit ziet als de volwassenen zijn geweest lijkt me.
Fijn als kinderen wel gevaccineerd kunnen worden, voor alle hoog risico kinderen lijkt dat me een opluchting.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:56

Ik lees nu net dit. Hier gaan ze het uiteindelijk dus toch over een andere boeg gooien.
De minister is dus de minister van Volksgezondheid.

Citaat:
Volgens de minister kan een terugkeer naar een normaal leven pas als minstens 70 procent van de Belgen gevacineerd zijn, kinderen en jongeren inbegrepen. Dat moet volgens Vandenbroucke mogelijk zijn tegen het najaar. "Wat wel voor de zomer moet lukken, is alle kwetsbare groepen vaccineren. Dat wordt het kantelpunt. Dan wordt de druk op onze zorg kleiner én kunnen we ons iets meer permitteren.", besluit hij. (Skwadra by

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:03

Ik snap zoiezo niet waarom ze de obese groep niet als eerste hebben meegenomen in de planning. Dat deze groep groter risico loopt konden ze naar aanleiding van de eerste golf zien.
Het vaccinatiebeleid loopt voor geen meter. Teveel onrust voor iedereen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:10

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:42

Interessant Pandora, bedankt voor het plaatsen. Je ziet dat Frankrijk, NL en België ook in die volgorde ongeveer gelijk opgaan. Ik denk dat vooral het vaccin tekort de boel zo lang laat duren want ik weet dat Frankrijk gelijk enorm kan opschalen. Maar tja moet je wel iets hebben om te prikken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 15:53

purny schreef:
Ik snap zoiezo niet waarom ze de obese groep niet als eerste hebben meegenomen in de planning. Dat deze groep groter risico loopt konden ze naar aanleiding van de eerste golf zien.

In het coronatopic werd ook al gevraagd om die stelling te onderbouwen. In plaats daarvan kun je ook hetzelfde in een ander topic gaan roepen maar echt chique discussieren is dat niet.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:40

purny schreef:

Mensen met een BMI boven de 40 krijgen toch ook voorrang?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:48

Dat hebben ze tussendoor ineens besloten en niet toen ze de strategie op stelden.
Bovendien loopt dit niet soepel omdat er word verwacht van elke huisarts dat die weet wie er een bmi van boven de 40 heeft

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 18:01

purny schreef:
Dat hebben ze tussendoor ineens besloten en niet toen ze de strategie op stelden.
Bovendien loopt dit niet soepel omdat er word verwacht van elke huisarts dat die weet wie er een bmi van boven de 40 heeft

Nouja, wat gek dat ze tot nieuwe inzichten komen bij een ziekte van een jaar oud en vaccins van 3 maanden oud... hoe kan het nou dat ze dat niet allemaal vooraf wisten {:)-:(
En nee, de huisarts weet dat niet altijd. Wat stel je voor dan? Er is al opgeroepen dat je ook zelf mag contacten sls je denkt dat je overgeslagen wordt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 18:53

Wij hebben de meesten er al uit gehaald verwacht ik, zo heel veel zijn het er niet met en BMI boven de 40 en je kan wel enigszins selecteren. Ik hoop dat de anderen die wij gemist hebben met zo'n hoog BMI zelf aan de bel trekken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 18:59

secricible schreef:
purny schreef:

Nouja, wat gek dat ze tot nieuwe inzichten komen bij een ziekte van een jaar oud en vaccins van 3 maanden oud... hoe kan het nou dat ze dat niet allemaal vooraf wisten {:)-:(
En nee, de huisarts weet dat niet altijd. Wat stel je voor dan? Er is al opgeroepen dat je ook zelf mag contacten sls je denkt dat je overgeslagen wordt.

Nee dat bedoel ik niet. Dat ze ineens de obese mensen voorrang geven na een aantal weken of maanden terwijl er in de eerste golf al duidelijk was dat deze groep een verhoogde risico was.
Maar je mag dus kennelijk nog steeds geen kritiek hebben op de jonge en co

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:04

Van mij wel, maar onderbouw dan eens ipv te roepen dat het zo slecht gaat en andere landen het zoveel beter doen en zelfs dat "veel landen al klaar zijn".
Ik word een beetje moe van het constante "beste stuurlui"-geroep.

Ja, het is oliebol. Nee, het gaat niet perfect en er worden soms fouten gemaakt. En het is koffiedik kijken. Achteraf is alles makkelijk en roepen hoe slecht het gaat zonder enige onderbouwing en constant datzelfde riedeltje levert ook geen bal op.
Het is niet constant iemands schuld en het ligt niet constant aan iemand of een beleid. We hebben gewoob te maken met een pandemie. Die volgt geen regels en gedraagt zich niet volgens een boekje. Hoe waardeloos ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:05

Kritiek mag Purny maar dan wel gefundeerde en niet zo. Eerste golf was er heel veel nog niet bekend en nog belangrijker, geen vaccins. Nu wel en worden er door de Gezondheidsraad keuzes gemaakt. Aantal doden naar beneden ( verpleegtehuizen) en van oud naar jong met uitzonderingen voor bepaalde groepen op basis van aanwezige vaccins.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:59

https://nos.nl/l/2373627

Extra onderzoek van AZ . Amerika had hier om gevraagd, toch hoopvolle resultaten, nu nog leveren.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:13

Mooi artikel!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:37

Hopelijk bied het ook bescherming tegen de andere varianten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:01

bigone schreef:

Extra onderzoek van AZ . Amerika had hier om gevraagd, toch hoopvolle resultaten, nu nog leveren.

Klein detail :D
Mijn gok? Nu de resultaten voor de VS goed zijn willen die graag afnemen en he verdikkeme EU, we kunnen toch niet voldoen aan wat we beloofd hebben, sorrrrrryyyyyyy :wave:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:14

secricible schreef:
bigone schreef:

Klein detail :D
Mijn gok? Nu de resultaten voor de VS goed zijn willen die graag afnemen en he verdikkeme EU, we kunnen toch niet voldoen aan wat we beloofd hebben, sorrrrrryyyyyyy :wave:

Dat had ik er nu bewust niet bijgezet, scheelt de USA al miljoenen vaccins op voorraad hebben van AZ.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:32

Moderatoropmerking:
Als je linkjes deelt leg dan uit wat daarin te zien of lezen is en eventueel waarom je het deelt
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 23-03-21 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd