Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:49

Ik moet zeggen dat ik het ook eng vind. Hier vader die halverwege januari geopereerd moet worden en pas geleden al in ziekenhuis lag. Toen was er een mogelijkheid dat ze de operatie meteen deden tijdens het kijken maar is niet gebeurd. Ik zou het best spannend vinden als het weer uitgesteld wordt, want ze weten niet zeker of het echt goedaardig is want groeit hard en nu zou het een redelijk simpele operatie zijn. Als het groeit en anders vastgroeid niet meer.

Is geen verwijt naar een ziekenhuis oid want die kunnen niks anders maar ik hoop wel dat de cijfers naar beneden gaan en dat alles weer door kan gaan. En dat de medewerkers daarna ook nog bij kunnen komen...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:50

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:52

Popstra schreef:
dat van die transpl a ntaties is natuurlijk kul! Zo vaak doet een kans voor nieuwe hart of longen niet voor voor een patient die er al lang op wacht en eindelijk aan de beurt is. Ze kunnen die organen immers niet even in vriezen.

Het is geen kul, het is hoe ernstig de situatie is. Het is niet dat het een makkelijk besluit is om dergelijke zaken uit te stellen... maar echt de keuze: deze patient is over een paar uur of paar dagen dood als we die nu niet beademen, laten we die doodgaan om een plek vrij te houden van een transplantatie die kan komen - maar waarvan we het niet zeker weten?

Citaat:
En ook als kanker patient lijkt het mij dood eng als ze belangrijke behandelingen vooruit schuiven. Dat is erg triest natuurlijk want je leeft dan al in zo een vreselijke angst

Ja, dat is doodeng en geeft aan hoe ernstig de situatie is. Men wil die zorg niet afzeggen - maar er is niet zoveel keuze meer. (En de mensen met corona willen net zo goed niet ziek worden en niet dood gaan als mensen met kanker.)

Bo_Y

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:10

Doodeng dat ze van alles uitstellen. Maar goed ze moeten in de ziekenhuizen nu kiezen en alle keuzes zijn moeilijk en raken mensen.
Ik wacht al sinds april 2020 op een operatie aan mijn afgeknelde zenuwen in mijn nek en het wachten gaat nog wel even duren. Ik heb nu al uitval aan mijn linkerarm, maar meestal doet hij het nog, dus geen spoed. Maar anders denk ik dat ik nu ook niet geholpen ga worden. Het is een lange operatie aan meerdere wervels en met een week opname en revalidatie. Dus ik blijf nog even arbeidsongeschikt thuis zitten..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:51

In dorp vlakbij ons heeft familie ook te maken gehad met duivelsdilemma.
Hoogbejaarde vader tussen sinterklaas en kerst gediagnosticeerd met een progressieve dodelijke ziekte, week later krijgt ie die man covid.
Opname in het ziekenhuis, in overleg met ziekenhuis en familie weekje voor de kerst naar huis gegaan om daar te sterven.
Dag of vier voor kerst overleden, inmiddels hebben veel van zijn kinderen positief getest (aanvankelijk enkelen eerst negatief, sneltest)
Vanwege deze toestanden wordt de beste man 2 weken na het overlijden begraven.
En nu maar hopen dat zijn kinderen niet ernstig ziek worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:52

Ik hoop toch zo dat echt iedereen zich morgen en de rest van de tijd aan de maatregelen houd.
Tienus , dat is heftig want wanneer die man hoogbejaard was dan zijn de kinderen ook geen 18 meer.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:55

Klinkt heftig Tienus! Maar ik begrijp je bericht niet helemaal denk ik. Wat is het dilemma?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:00

Ach, op fb komen zoveel Posts voorbij van families die lekker samenkomen...
Who cares he.... ik word er zo verdrietig en ontzettend boos van..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:00

Klopt bigone.

Deze familie weet ook hoe het met mijn vader is gegaan.
Het ging bij hun vader ook zo verschrikkelijk snel.
Dan denk ik weleens, hoe angstig word je wel niet als je het verloop van nabij hebt meegemaakt of uit eerste hand hebt gehoord en het treft je dan.

In de werkelijkheid merk ik dat veel mensen toch wel losser zijn geworden.
Ja we kennen verder niemand die er aan overleden is, alleen je vader zeggen ze dan.
De klachten die mijn moeder ondervindt zijn voor veel mensen onzichtbaar.

Of je krijgt te horen maar je hoort nu niets meer over mensen die aan de griep overlijden.
Nou voordat we van covid gehoord hadden, ken ik niemand die aan de griep is overleden.
Wel longontsteking als complicatie bij operatie of onderliggend lijden.

@sheran, je ouder/ naaste thuis laten sterven wetende dat ie covid heeft en zelf het risico het op te lopen en /of onwetend te verspreiden.
En ik weet dat aantal kinderen ook penibele gezondheid heeft, maar het is wel je vader.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:01

Sheran schreef:
Klinkt heftig Tienus! Maar ik begrijp je bericht niet helemaal denk ik. Wat is het dilemma?

Dilemma...kiezen tussen naar huis halen en bij familie sterven. Of in zn uppie ergens achterlaten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:03

Ah zo, dank je wel voor de uitleg. Dus het alternatief was hem in het ziekenhuis te laten sterven. Vreselijke keus ja. Ik had denk ik hetzelfde gedaan als zij :(:)

Ik kan me ook echt storen aan mensen die zo los zijn. Ik voel me al super schuldig dat ik morgen oud en nieuw vier met 2 vrienden. Dat is iets wat ik normaal niet zou doen, maar in mijn eentje het nieuwe jaar ingaan leek me ook wel weer heel triest. Het blijven afwegingen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:06

Getup schreef:
Sheran schreef:

Dilemma...kiezen tussen naar huis halen en bij familie sterven. Of in zn uppie ergens achterlaten.

Ik was verbaasd te horen dat zij de mogelijkheid als familie niet kregen als familie. Man lag in het zelfde ziekenhuis als mijn vader.
Zij kregen inderdaad te horen dat er maar 1 of 2 familieleden bij mochten zijn. (Cohortafdeling)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:09

Het lijkt me zo gek om het met vrienden te vieren. Normaal is het aftellen en elkaar in de armen vallen. En nu...."hé jij daar -zwaai- , gelukkig nieuwjaar he?"

En in het kader van gekke dingen die je je af kunt vragen: wat zou de R0 zijn tussen 0.00 uur en 0.05 uur? Hoeveel virussen springen er dan over?
(Als je dat zou kunnen berekenen...wat niet kan...maar stel... :+ )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:12

Gelukkig vallen wij elkaar al nooit in de armen, dus het virus kan beter ergens anders heen als het zich wil verspreiden _O- Meestal even proosten met de glaasjes (of alleen heffen) en dan is het wel weer klaar, haha.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:21

Sheran schreef:
Gelukkig vallen wij elkaar al nooit in de armen, dus het virus kan beter ergens anders heen als het zich wil verspreiden _O- Meestal even proosten met de glaasjes (of alleen heffen) en dan is het wel weer klaar, haha.

Oef dat is wel koel. Bijzonder die verschillen in gezinscultuur.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:24

pien_2010 schreef:
Sheran schreef:

Oef dat is wel koel. Bijzonder die verschillen in gezinscultuur.

Inderdaad met gezin, maar ook met vrienden niet. Allen de internationale vrienden _O-

Ik bedoel: een casual begroeting in Frankrijk is al een stuk intiemer dan een normale verjaardagsgroet met mijn beste vriendin _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:27

Ik ben nog nooit iemand in de armen gevallen met oud en nieuw maar ik vind het hoe dan ook jammer om niet gewoon met iemand anders buiten het gezin het glas te heffen.
Mijn dochter zei net dat ze opa en oma zo mist en dat ze bang is dat ze dood gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:28

Sheran schreef:

Wij vieren het samen, mijn man en ik. We vallen elkaar in de armen. Maar dat doen we elke dag al, dus dat maakt niet uit. :D

Als het me lukt om wakker te blijven tenminste. :')

Wat ik wel een piepklein voordeeltje aan deze diepe ellende vind is dat er na de jaarwisseling op het werk geen handen geschud hoeven te worden, laat staan dat er gezoend wordt om elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen. Ik hoop dat dat voor altijd zo blijft. :oo

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:32

Sizzle schreef:
Ik ben nog nooit iemand in de armen gevallen met oud en nieuw maar ik vind het hoe dan ook jammer om niet gewoon met iemand anders buiten het gezin het glas te heffen.
Mijn dochter zei net dat ze opa en oma zo mist en dat ze bang is dat ze dood gaan.

Ach gossie. Dat hoort een kind niet te denken, wat sneu vind ik dit.

Safina ik ben ook met mijn man, dus alles mag *\o/*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:41

Dat horen ze op die leeftijd inderdaad niet te denken maar ondanks dat wij er eigenlijk niet veel mee bezig zijn gebeurd er toch van alles in zo‘n hoofdje.
Ik ben ook bang dat haar verjaardag ook zonder opa en oma wordt.

Hoe dan ook sta ik nu dan maar oliebollen te bakken :+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:42

Ik zou dus nachtdienst hebben. Maar nog steeds ziek onder mijn dekentje.
Uiteraard schupt het paard en ijzer af, dat is volgens mij de 1e keer in 8 jaar. Maar goed. Alles is geregeld.

Hopelijk kan ik maandag weer aan de bak. Ik verheug me enorm op nog 2 weken verpleegkundige zijn en wil er eigenlijk niets van missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:45

Wat is er na die 2 weken raket?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:49

pien_2010 schreef:
Safina ik ben ook met mijn man, dus alles mag *\o/*

Dan wens ik jullie vast een hele fijne jaarwisseling met veel liefde en knuffels.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:53

Relaxed schreef:
Wat is er na die 2 weken raket?

Dan ga ik de opleiding deskundige infectiepreventie doen. If you can not beat them, join them....

Maar iets totaal anders. En ik vind verpleegkundige zijn erg leuk. Dus ik wil er nog even van genieten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:55

Raket sterkte, iK vind je veel ziek dit jaar :knuffel:

Safina jij ook veel liefde en knuffels . Wij gaan cabaret genieten.