Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:47

Ik tel mijn activiteiten ook niet mee inderdaad Ine. Ik heb ook een bepaalde bewegingsfactor ingevuld en daarop is ook mijn dagelijkse verbruik gebaseerd :j

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:51

Ga ook niet meer kijken naar hoeveel ik verbrand. Ik weeg nu juist even elke dag om een lijstje te hebben voor huisarts naast mijn etenslijst. Dan heb ik tenminste even info. Op het werk er ook over gehad en die vinden het ook allemaal maar raar.

heb 1 collega die gooit overal zoveel suiker bij. eet 3 witte bolletjes bij lunch en alleen maar cola. En veel frituur.

En ze is super slank. Was in gesprek met haar vandaag dat doet wel echt pijn hoor. Iemand zo ongezond eten en dan nog zo slank.

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:54

Ja dat steekt mij ook altijd. :') alles kunnen eten en zo slank zijn.

Maar toen ik het er met iemand over had zei ze "maar ik ben jaloers op jouw mooie lange haar, wat ik ook doe, ik hou een strobosje."

Zo heeft iedereen wat. Al zou ik er toch wat voor over hebben om mooi slank te zijn zonder dat ik op mijn eten/drinken zou moeten letten. :o

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:57

MuSLi schreef:
Ine23 schreef:
Hangt natuurlijk ook van je gewicht af, als je 120kg weegt dan verbrand je op die 12km veel meer dan wanneer je 60kg weegt oid :D

En welk tempo: 3-5-6km/u? 12km doorstappen aan 6km/u is stevig, maar 3km/u is meteen veel minder aan kcal.

Dat is helemaal waar Ine. Maar dan nog is bijna 2000kcal voor 18.000 stappen echt wel heel erg veel.

Das idd errug veel...toen ik nog trainde met een hartslagmeter (wielrennen) heb ik 1x bijna 2000 kcal verbrandt op 1 dag: toen ik 150 kilometer had gefietst in de limburgse heuvels....Met een gemiddelde van 28 km per uur....
Iloveiswan: ik zou je beweging buiten beschouwing laten in die app, maar je richten op dat bmr + pal te kijken en in jouw geval een lagere pal dan je levensstijl nu laat zien. Dan zou alles wat je meer beweegt extra zijn. Het lijkt me in jouw geval niet onrealistisch als je lijf door het langdurig weinig eten in een soort permanente spaarstand is gegaan. Hopelijk herstelt zich dat weer... :j

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:13

Afbeelding

Mijn afbeelding is trouwens ook van 16500 stappen Loveiswan.
Dus die van jouw heeft dubbel geteld.
Ik hoop overigens niet dat je maar 1100 kcal hebt gegeten vandaag, want dan eet je echt onder je onderhoud.
Een afspraakje met de ha/dieettist is misschien wel heel erg verstandig.
700 gram aankomen in een dag is praktisch onmogelijk.
Maar uiteraard schommelt je gewicht per dag.
Als ik een bakje chips heb gegeten =zout, hou ik vocht vast en dat zie ik meteen terug op de weegschaal.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:16

Claudia, hoe komt het dat hij zegt dat je nog 1286kcal over hebt. Is hij dan echt ingesteld op een aantal van 2933 kcal per dag? :wow:

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:18

Nee hij staat zo omdat hij de verbrande kcal er weer bij opteld.
Dit kan je overigens ook gewoon uitzetten haha.
Ik hou me netjes aan de 1600/1700 kcal per dag.

Afbeelding

Nu is de optie uit :j
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 15-03-21 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:19

uiteindelijk is het 1438 geworden de kcal.

Ik zit er ook gewoon mee dat ik een slecht gebit heb dus langzaam eet. Dan heb ik gewoon te kort in een half uur stevig te lunchen + drinken + eten pakken en wc enzo en uitklokken weer.

Vandaag gegeten: Griekse yoghurt 3 eetlepels + 30 gram my meusli
Lunch: 1 eigen gemaakt boterham Italiaans brood. 1 plak kaas
diner: 100 gram aardappeltjes uit airfryer. 3 mini slavinken. en 300 gram sperziebonen

Tussendoor: 3 manderijntjes ( zijn klein :P ) Hand cashewnoten. en 1 koekje toen ik uit werk kwam.

Gewerkt van kwart voor 7 tot half 5. Morgen van kwart voor 7 tot 5.

Moet nog even een betere lunch vinden dus. wat ik in een 15 min op kan eten ongeveer.

Wortels en appels zijn eigenlijk te hard voor mijn tanden dan breken ze nog verder af |o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:22

Ik kan zo een hele dag teren op een broodje maar als ik lees wat jij eet ga ik op voorhand al van mijn graatje.

Ik raad je inderdaad echt aan meer te eten/hulp te vragen hierbij, want inzage in voedsel is echt stap 1.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:24

Met Roosch eens.
Als jij hebt gegeten wat jij in jouw post heb staan, dan kom je bij lange na niet aan 1400 kcal.
Ik eet per dag alleen al 6 volkoren boterhammen.
Savonds 160 gram aardappel, stuk vlees en groenten.
En als ik patatjes eet oid dan is dat vaak al 200 gram.
Dan kom ik perfect uit op 1600/1700 kcal per dag.

Dit is niet om gemeen tegen je te doen hoor, maar dit is erg slecht voor je lichaam en gezondheid.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:29

Ja dat is dus het stomme ik zit nu zo vol vandaag. Heb echt mijn best gedaan meer te eten.

Op mijn vorige werk was het onderdeel dat ik dus mensen adviseer over gezonde voeding en salades enzovoort klaar maak. Verse soepen en dan vragen beantwoorden van lunch gasten. Ik weet gelukkig genoeg van gezond voedsel.

Alleen de uitvoering is lastig. te weinig tijd op het werk. Ik sta dus al half 6 op om een half uur te ontbijten en zelfs dan krijg ik het niet snel genoeg op.

Meer dan 2 boterhammen gaan er sowieso nooit in. Dat past niet _O-

Ik eet normaal ook geen aardappelen. Maar nu 2 dagen wel al. vind ik al een hele stap.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:29

Ik krijg al honger als ik het lees @Iloveiswan. Ik zou echt een diëtist in de hand nemen om eens een goede basis te creëeren, die op jouw lichaam en dagelijkse beweging is afgestemd. Waarschijnlijk gaat het afvallen dan ook wel vorm aannemen...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:37

Er zit een verschil tussen gezonde voeding en proportioneren. Ik zeg het met de beste intenties, maar als jij daadwerkelijk hebt gegeten wat je ingevoerd hebt vind ik het knap dat je nog niet gestrekt ligt.

Afvallen is niet gebaseerd op weinig eten. Afvallen is gebaseerd op inzage in wat je eet, wanneer je eet en hoeveel je beweegt.

Stap 1 is bewustzijn. Die heb je, want je meldt je hier.
Stap 2 is inzage en kennis. Die moet je nog opdoen. Ik raad je inderdaad aan dit met hulp te doen.
Stap 3 is toepassen.
Stap 4 is volhouden.

Je geeft bijvoorbeeld aan:
"Lunch: 1 eigen gemaakt boterham Italiaans brood. 1 plak kaas"
Heb je daarvan alles ingevoerd? Het gewicht van het brood? Boter? De broodvorm? Drink je koffie, thee? Vul je daarbij in of je er wat in drinkt? Wat drink je verder op een dag? Allemaal zaken die je niet aan mij hoeft te antwoorden, maar het zijn wel vragen die je moet stellen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:38

Als je inderdaad moeite hebt met eten, dan zal je lichaam hieraan gewent zijn en zul je denk ik ook niet afvallen om die reden.
Dan is het zeker verstandig dat je contact opneemt met je huisarts om dingen uit te kunnen sluiten.
Dat is al een stap in de goede richting +:)+

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:41

Ik drink hele dag water. Sochtends een glas. Dan elke pauze. Middag pauze een grote. En savonds mijn 1 liter fles water op drinken. Boter gebruik ik niet op brood. Gewicht weet ik niet. Denk gewicht van 1.5 boterham normaal. Wel kleiner dan een normale boterham vorm.
Ik zal morgen huisarts een bericht doen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:45

Huisarts contacten lijkt me een hele goede stap.

En meten = weten, wegen dus, al doe je het maar een week.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:22

Afwegen is dan ook een goede tip.
Het inschatten van grammen is echt niet te doen kom ik elke keer weer achter. Haha.

Mijn chocolade cruesli weeg ik af, want anders eet ik stiekem altijd teveel ervan. :=

Dit heb ik vandaag gegeten en mijn beweging.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zojuist ook naar mijn begeleider gestuurd. Ben wel echt zoekende rondom inname, beweging en verbruik. Moeilijk om voor elkaar te krijgen. Maar daar ben ik dus niet de enige in lees ik. Dat is stiekem wel een beetje fijn. :o

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:56

Ik ga met de rest mee @Iloveiswan, dat is niet heel veel wat je eet!
Ik vind mijn horloge stom.. net ruim 5 kilometer gewandeld (oké, voor de avondklok weer thuis :+) en maar 22 trainingsminuten -O- .
Betekent dat ik of heel langzaam liep, of m’n conditie omhoog gaat en ik harder moet gaan wandelen.
Was wel ff lekker. Vriend en ik beide gaar na ene dag werken en wilde een blokje om.. dat werden een paar blokjes _O- .

We hebben de afspraak echt te gaan letten op het eten. Tuurlijk soms wel wat lekkers, maar we aten echt te ongezond samen.. dus nu proberen we ook elkaar te stimuleren om gezonder te eten en wanneer iemand na het eten zin heeft in een ijsje (ik vooral :') ) te zeggen dat het niet altijd hoeft en een aanwensel is.
En dit betekent niet dat de ijsjes verbannen worden, maar wel minder dan voorheen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 07:38

Goedemorgen :j
Vandaag hier een wat rustiger dagje gepland qua beweging, alleen rondje wandelen en stal werkzaamheden.

SdaphneS - jij bent in ieder geval al goed bezig met inzicht krijgen :j hoe zit je qua koolhydraten / eiwit / vetten? Ik weet niet of dit een typische dag is, maar ik zie wel wat mogelijkheden. Gaat je begeleider je ongetwijfeld goed in adviseren.

Es_ther goed voornemen, zeker om het samen te doen :j Mijn strategie bij zo iets (want ik vind ook echt alles lekker :roll:) is een gezonder alternatief of inderdaad genieten met mate. Ik heb nog nooit zo genoten van wijn en chocolade als dit jaar, en dat was periodes van 1 blokje chocolade en 1 glas wijn per week. Of minder :') mijn favo "gezond" ijs is bevroren banaan met wat amandelmelk, kaneel en vanille eiwit poeder in de blender en dan wat cacao nibs er over heen :9 ander diepvries fruit er bij gaat ook prima.

Wil niet dat we verzanden in eetlijstjes, maar even wat inspiratie met kcal erbij, zal het nu even bij ontbijt houden:

Banaan spelt pancakes van de ah (even makkelijk nu ze 1+1 gratis waren, normaal maak ik ze zelf), met 1 appel en 100gram kwark, 331 kcal
Afbeelding

Zwarte rijstpudding met granaatappel, nectarine en kokos, 366 kcal
Afbeelding

Smoothie met bosvruchten, bleekselderij, spinazie en eiwit poeder (kijk niet naar de kleur :')) 383 kcal
Afbeelding

Kwark - ik ben groot fan van Kvarg qua samenstelling, alleen wel duur. Ik wissel af met Zaanse Hoeve magere kwark. 300 gram kwark, 25 gram Holie granola - er zit ontzettend veel verschil qua suikers tussen merken - pruim - kleine banaan 380 kcal
Afbeelding

Nog een smoothie maar nu met mango, spinazie en kokos eiwit poeder. 398kcal
Afbeelding

Op een dag met veel wandelen voor de boeg: havermout met o.a gekarameliseerde peer, en wat meer kcal door amandel pasta en pompoenpit olie, 545 kcal.
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:54

Jouw eet foto’s zijn altijd zo mooi he! Mijn eten ziet er altijd uit alsof t al is gegeten :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:06

Mijn eet foto's zouden qua ontbijt heel simpel zijn. Een foto van een bak Skyr Vanille :')

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:18

Goed voornemen Esther! Herkenbaar van dat ijs en wie het dan graag wilt haha :D
En die 5km zijn sowieso mooi meegenomen na een dag werken :j

Mooie ontbijtjes Gaucho, goed om inzichtelijk te maken hoeveel kcal het dan is!

Mijn standaard ontbijt zijn 2 proteïne pannenkoeken van de AH met een beetje bio kwark/yoghurt en framboos+blauwe bessen. En 10g extra pure chocolade (minimaal 70%). Dat zijn dan ongeveer 390kcal. Als ik een drukke voormiddag heb, eet ik vaak ipv kwark een beetje pindakaas met extra proteïne of ipv de frambozen/blauwe bessen doe ik er een banaan op. Dan wordt het rond de 450kcal.

Als ik geen proteinepannenkoeken heb, eet ik 150gram bio kwark of 100gram kokosyoghurt (dus van kokosmelk, niet koemelk met kokossmaak), 30gram zonnatura muesli zonder toegevoegde suikers, 5gram hennepzaad, 10 gram extra pure chocolade en iets van fruit: banaan, rood fruit, kiwi, appel...

2 basis ontbijtjes die ik varieer naargelang welke fruitsoort of wat ik er op smeer.

Goed bezig Daphne om bewustzijn te creëren! Er kan vast nog wat geoptimaliseerd worden, maar inzicht is stap 1 dus ik ben trots op je!

Haha musli, dat is alleszins wel een lekker ontbijt. Mis je dan niks om op te kauwen? Ik wil graag het idee hebben dat ik gekauwd heb, of mijn hoofd zegt dat ik niet gegeten heb :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:24

Ik ontbijt vaak met volkoren crackers met smeerkaas (20+) en dan kipfilet erop.
Of 200 gram Griekse yoghurt met fruit. Teer zelf langer op yoghurt, maar soms heb ik er echt geen zin in :') .

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:34

Ik heb ook een aantal standaard opties waarmee ik varieer hoor :j Anders kom ik er ook niet meer uit met een boodschappen lijstje. maar ik houd dus van variatie :o en wat ik met name wou laten zien dat er best veel mogelijk is qua ontbijt tussen de 300-400kcal. Wat eiwitrijker ontbijt werkt voor mij het best. Naast deze standaard opties eet ik ook vaak iets met ei of wafels. 's winters vaker warm, zomers vaker iets kouds.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:40

@Ine, nee hoor. Ik mis niet echt iets om op te kauwen. Ik vind het juist fijn dat ik lekker makkelijk m'n ontbijt naar binnen werk ;)