Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 08:00

IvysToeter schreef:
Zijn jullie bekend met spierpijn/gewricht pijn onderaan je nek vlak ná je quarantaine periode?
Ik heb sinds gisteren avond last onderaan mijn nek begin van mijn rug.
Zou dit komen van misschien toch te hard van stapel zijn gelopen de afgelopen 3 dagen?
Herkent iemand dit?

Stress uit zich natuurlijk ook veelal in de nek. Ik zou dus een fysiotherapeut opzoeken. Die kan vaak ook een advies geven.

Chita

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:28

Hier zoonlief ook een positieve zelftest. Dochter sinds vorige week zondag positief, helaas nog verkouden dus nog niet naar school....

De jongste dochter nog negatief en dus naar school. Die heeft het 10 weken geleden ook niet gekregen toen haar broer en zus en ik het hadden. Ik zal ook wel weer aan de beurt komen ben ik bang.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:30

Weet iemand hoe snel je uitslag krijgt bij kinderen?

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:32

Ik kreeg steeds snel uitslag, meestal met een uur of 6, maar wel via digid. Bellen duurt veeeel langer vrees ik

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:39

Gelukkig wel eerder al een digid aangevraagd. Schijnt dat ze eerder sneltest deden maar nu alleen pcr meer. Vandaar dat ik benieuwd was.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:41

Ja was ik ook blij mee dat ik dat had geregeld.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:10

Hier ook een positieve zelftest, ik ben net op vakantie geweest en gok dat ik het in het vliegtuig heb opgelopen.

Edit: je bent maar besmettelijk 2 dagen voor je klachten krijgt toch? Ik kreeg van vrijdag op zaterdag klachten en heb woensdagavond nog mensen gezien op Curaçao en een hug gegeven. Vraag me af of ik hen nog moet inlichten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:15

Cemlys schreef:
Weet iemand hoe snel je uitslag krijgt bij kinderen?

Hier met digid zowel van mij als van de kinderen na 26 uur de uitslag. Om me heen hoorde ik vaak in de ochtend getest en in de avond al uitslag.
Er lijkt geen peil op te trekken soms.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:28

Fitzroy schreef:
Hier ook een positieve zelftest, ik ben net op vakantie geweest en gok dat ik het in het vliegtuig heb opgelopen.

Edit: je bent maar besmettelijk 2 dagen voor je klachten krijgt toch? Ik kreeg van vrijdag op zaterdag klachten en heb woensdagavond nog mensen gezien op Curaçao en een hug gegeven. Vraag me af of ik hen nog moet inlichten.

Waarom zou je het niet doen ?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:31

Fitzroy schreef:

Hier had mijn oudste laatst een positieve zelftest. In de klas testte de één na de ander positief, dus voor ons duidelijk dat ze daar haar besmetting opgelopen heeft. Vrijdags is ze nog naar school geweest. In het weekend niet veel bijzonders gedaan en maandag heb ik haar thuis school laten volgen omdat ik geen zin had in besmettingen.
Zondag en maandag testte zij nog negatief. Ze heeft meerdere keren getest. Dinsdag testte ze ineens positief. Toen pas begon ze ook wat verkouden te worden. Al is het ook bij die hele milde klachten gebleven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:06

Ik weet nog niet of ik me hier ook moet melden..
Sinds zaterdagavond heb ik keelklachten, hoesten en verkoudheid, vandaag ook rillerig erbij..

Zelftest 1 (neustest) = positief
Zelftest 2 (speekseltest) = negatief
Zelftest 3 (neustest) = positief

2 keer positief dus (had meerdere tests gedaan omdat ik het zeker wilde weten).

's middags doet manlief een test en die is gelukkig negatief.
Ik test met hem mee omdat hij het eng vindt...

Zelftest 4 (neustest) = negatief.

Umm, wtf? Vanochtend waren ze nog 2 keer positief? :?

Nog een keer testen dan maar...
Zelftest 5 (neustest) = negatief.

Ja, nou weet ik het ook niet meer _O-
2 keer positief en 2 keer negatief dus (speekseltest niet meegeteld)..
Straks naar de GGD voor een test, want zo blijf ik aan de gang.
De eerste 2 waren wel duidelijk positief. Kan het zo zijn dat je daarna niet meer positief test?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:43

Cayenne, ik weet wel dat als je zelftest positief is, je ervan uit kan gaan dat je corona hebt. Kans op een vals positief is heel erg klein, terwijl een vals negatief juist groter is, al helemaal met zelftesten omdat het lastig is ze echt goed uit te voeren. Als ik jou was zou ik ervan uitgaan dat je positief bent!

Ik heb gister helaas 5 uur lang in een kleine keuken gewerkt met iemand die nu positief blijkt... Baal enorm want ik moet dus officieel 5 dagen in quarantaine. Alleen als je een booster hebt gehad, hoef je niet in quarantaine. Ik had die nog niet genomen omdat ik van de zomer gevaccineerd ben en in november corona heb gehad, het voelde een beetje dubbelop om nu al te boosteren dus wilde ik daar nog mee wachten. Daar baal ik nu wel van, want er zijn zoveel positieve mensen dat je zonder booster dus de kans hebt dat je wekelijks 5 dagen in quarantaine moet tot je op de 5e dag negatief test en er weer uit mag -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:44

Dank je Suliko! Ik vind het echt lastig allemaal!
Iedereen in mijn omgeving is inmiddels negatief getest, maar bij mij dus wel 2 positieve tests.
Ik hoop dat dat er bij de GGD ook uit komt, want dan is de twijfel in ieder geval weg.

Wat rot dat je in quarantaine moet :\ Hopelijk blijf je gewoon negatief!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:50

Dat hoop ik ook voor je Cayenna! Blijft ingewikkeld soms.

Dat hoop ik ook, het is vooral heel erg onhandig allemaal. Allerlei afspraken, werk en studie waar ik nu niet heen kan... juist terwijl studie nu weer grotendeels fysiek is en niet meer online te volgen. En dat ik de uitslag op tijd krijg, zodat ik wel naar mijn werk kan gaan, weekendopvang voor een (mentaal) kwetsbare groep meiden, zou er echt van balen als ik dat moet afzeggen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:52

Schoonzoon ook positief getest gisteren, dochter gaat voor alle zekerheid vanmiddag pcr test doen. Is bijna 30 weken zwanger dus die zit niet op ziek zijn te wachten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:56

Cayenne schreef:
Ik weet nog niet of ik me hier ook moet melden..
Sinds zaterdagavond heb ik keelklachten, hoesten en verkoudheid, vandaag ook rillerig erbij..

Zelftest 1 (neustest) = positief
Zelftest 2 (speekseltest) = negatief
Zelftest 3 (neustest) = positief

2 keer positief dus (had meerdere tests gedaan omdat ik het zeker wilde weten).

's middags doet manlief een test en die is gelukkig negatief.
Ik test met hem mee omdat hij het eng vindt...

Zelftest 4 (neustest) = negatief.

Umm, wtf? Vanochtend waren ze nog 2 keer positief? :?

Nog een keer testen dan maar...
Zelftest 5 (neustest) = negatief.

Ja, nou weet ik het ook niet meer _O-
2 keer positief en 2 keer negatief dus (speekseltest niet meegeteld)..
Straks naar de GGD voor een test, want zo blijf ik aan de gang.
De eerste 2 waren wel duidelijk positief. Kan het zo zijn dat je daarna niet meer positief test?

De GGD test is sowieso leidend. Dat staat ook in de uitslag. Hier een vals positieve gehad, maar dat was slechts één test en een heel licht 2e streepje. GGD test was negatief. Mijn kinderen testte heel duidelijk positief met de zelftest, maar dan wel als ze de keel ook deden. Zij waren bij de GGD ook positief.

Dochter van een vriend had een licht positieve, daarna 3x negatief en de andere dag weer positief. Die bleek bij de GGD wel positief te zijn.

Ik zou er dus vanuit gaan dat je positief bent. Wij zijn na de uitslag van de GGD gaan tellen vanaf de eerste positieve zelftest. Ik zou voor de zekerheid de datum van je eerste positieve zelftest even opschrijven.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:05

Sinds ik vorig jaar juli corona heb gehad test ik regelmatig licht positief op de zelftest. Hier is zoonlief weer besmet. Wij zullen wel volgen.

VL en ZL hebben gisteren getest, kregen vannacht de uitslag. ZL positief, VL negatief. Ik heb vanochtend getest. Ik heb wel een booster, VL nog niet. ZL (9) is niet ingeent.

ZL nu vooral aan het niezen, snotteren en lichte verhoging. Voelt zich verder prima. VL lichte keelpijn en wat vermoeid.

Ik zou dus in principe niet in quarantaine hoeven. Maar dat voelt zo raar?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:49

Ik kom me ook melden, vanmiddag via een organisatie die de GGD ondersteund een sneltest laten doen en binnen 30 minuten had ik de uitslag. Mijn vrouw is ook positief dus we hoeven ons niet af te zonderen gelukkig. Ik ben al een paar dagen ziek, ergste heb ik hopelijk gehad, zij begint net maar is normaal altijd veel korter ziek dan ik dus laten we hopen dat dat nu ook het geval is. Ben stiekem wel heel blij met mijn positieve test want ben niet gevaccineerd en heb nu dus voor het komend half jaar weer overal toegang :=

Enige waar ik dus kwam zijn de winkels dus daar zal ik het dan wel ergens opgepikt hebben.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:50

Hier valt het milde van de Omikron variant toch best tegen. Dochter waar het mee begon heeft een flinke terugval, ze was zaterdag weer naar stage geweest en zondag weer gewerkt. En vandaag enorm spierpijn en hoofdpijn, dus nu weer ziek thuis.
En zelf heb ik weer een kruisje op mijn Corona bingo kaart, geen smaak en reuk… jippie -O- . Thee is echt niet te drinken als je niets proeft.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:16

Hier gaat het ook wisselend ik doe gewoon rustig aan, dat kan gelukkig ook.Geen reuk en smaak lijkt me echt niet fijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:59

Rustig aan doen! Vriendin van mij heeft ook aardig veel klachten en niet alleen een snotneus. Doet ook weer veel te druk zeg ook heel vaak doe nu rustig aan anders duurt het herstel veeel langer.

Het valt mij overigens op dat ik mensen met klachten en een positieve test buiten zie lopen of naar hun paard gaan.

En nee deze mensen wonen niet alleen... ik vindt het nogal bijzonder.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:03

Heb haar ook haar werk af laten bellen, en dat is maar goed ook. Ze is echt flink ziek nu… .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:07

Sharani schreef:
Heb haar ook haar werk af laten bellen, en dat is maar goed ook. Ze is echt flink ziek nu… .

Wat sneu :(:) hopelijk knapt ze snel weer op

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:17

Ik heb mijn paarden en geiten in eigen beheer, ik heb geen hulp dus moet ik zelf gaan. Ze moeten toch verzorgd worden.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:26

Toen ik corona had heb ik ook elke dag met de hond gewandeld, juist ook om nog wat beweging te krijgen. Als iemand me tegemoet liep ging ik naar de andere kant van de weg of bij een breed pad ging ik aan de kant en draaide mijn rug naar iemand toe.

Ik had zelfs naar het paard kunnen gaan zonder in contact te komen met anderen, zolang ik niet op stal zelf blijf hangen maar op een rustig tijdstip paard uit de wei vis voor een wandelingetje en dan weer terugzet. Maar daar had ik de energie niet voor.