De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:02

MarcoBorsato schreef:
Ladybird schreef:
in de moderatoropmerking in OP staat aangegeven dat je inderdaad als je een linkje plaatst ook kort uitlegt wat er te zien is. Nu kan ik het zelf over het hoofd gezien hebben, maar waar mis je dat?
Het is in elk geval wel de bedoeling.

Sorry ik had poep in m'n ogen Y;(

Pas op! Via poep kan het ook verspreiden las ik net hierboven :P

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:02

moonsparkle schreef:
Komt zo extra nieuws om 16.00 op 1 ivm corona in Brabant

Het begint alvast niet om 16:00 :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:03

Hanafubuki schreef:
Pas op! Via poep kan het ook verspreiden las ik net hierboven :P

Ik drink mezelf gauw weer in veiligheid!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:04

karuna schreef:
He he een slimme maatregel.
Ik vermoed dat ze zich rotgeschrokken zijn van het best hoge aantal besmette mensen na de test. Ruim 10% van het geteste ziekenhuis personeel zonder bekend risico contact is besmet. Dat is heel erg hoog

Het is minder dan 10% ? 10% van 301 personeelsleden is 30 personeelsleden. 28 van de 301 hebben positief getest.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:05

Destination schreef:
karuna schreef:
He he een slimme maatregel.
Ik vermoed dat ze zich rotgeschrokken zijn van het best hoge aantal besmette mensen na de test. Ruim 10% van het geteste ziekenhuis personeel zonder bekend risico contact is besmet. Dat is heel erg hoog

Het is minder dan 10% ? 10% van 301 personeelsleden is 30 personeelsleden. 28 van de 301 hebben positief getest.

8)7

9.3% dan beter voor je 8)7

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:06

elnienjo schreef:
Hoe oud zijn eigenlijk de twee bokkers die toch best akelige bijwerkingen van het virus hebben?

Ik ben 26.

karuna schreef:
Destination schreef:

8)7

Ruim 10% betekend > 10%, 9,3% is < 10%. Zo breng je een hoop onwaarheden in de wereld.
Laatst bijgewerkt door Chiren op 10-03-20 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:06

sureido schreef:
Ja, een vriendin werkt op de uni en die heeft een app van d'r baas gekregen dat ze d'r werklaptop mee moet nemen voor als de uni sluit en dat ze daar maandag over gaan evalueren. Die zal wel dicht bij het vuur zitten en er over horen. Maar ik lees elders weer dat een school niet mag sluiten als de GGD dit niet adviseert. We zullen zien..

Oh! Ben benieuwd! Hopelijk weten we snel meer, voor mij zijn de tentamens ook erg dichtbij haha

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:07

Chiren schreef:
elnienjo schreef:
Hoe oud zijn eigenlijk de twee bokkers die toch best akelige bijwerkingen van het virus hebben?

Ik ben 26.

Waar heb je vooral last van als ik vragen mag? Wat maakt voor jouw Corona anders dan een gewone griepklachten?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:07

karuna schreef:
8)7

Ik vind afgerond 9% beter dan ruim 10% ja.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:09

Popstra schreef:
Ik vind het toch wel heel bijzonder hoe sommige mensen blijven volhouden het allemaal wel mee valt en dat de maatregelen ook bullshit zijn terwijl er landen compleet in lockdown gaan en waar er echt crisis is en er grote aantallen mensen echt doodziek van zijn...

Hoe ver kun je je kop nog in het zand steken??? Echt bizar 8)7

Dit inderdaad -O-

Met "oversterfte" bedoeld Germie de mensen "die toch al dood zouden gaan" omdat ze oud of ziek zijn. Dat vindt hij/zij "jammer" maar ook niet meer dan dat, zo begrijp ik van hem/haar...

Urbanus

karuna schreef:

Doe es even normaal. Jij zit hier te panikeren en te overdrijven. Dan hoef je niet zo raar te reageren als je gecorrigeerd wordt.

Ethelate

Neonlight schreef:
Wij zijn nu bezig met richtlijnen te maken als we met zijn allen van huis werken. Vanuit het bedrijf nog niets gehoord, gisteravond werden we gebeld met dat er drastische maatregelen genomen werden, maar dat was tijdens de persconferentie en sloot niet aan bij het advies van de RVIM. _O- De hele campus is nu opgedeeld in compartimenten, cleanroom personeel wordt gescheiden gehouden van de kantoormensen in hetzelfde gebouw, en mensen die beiden doen worden verdeeld, of kantoor of in de cleanroom. Maar niets over vanuit thuis werken, wat kantoormensen dus allemaal kunnen. Ons team is binnen onze afdeling de enige club die helemaal onder kantoorpersoneel valt, en er was al eerder vastgesteld dat we vanuit thuis konden werken, alleen de go dat we dat ook gaan doen, daar zitten we nu op te wachten.
Heel vreemd nu allemaal, kantines zijn niet bereikbaar, alleen voor cleanroompersoneel. Nu zijn ze hier ook gigantisch aan het bouwen en waren er routes vanaf de bushaltes door dit gebouw, die moeten allemaal omlopen als ze in een ander gebouw moeten zijn. Parkeren is ook redelijk ver weg, en eigenlijk moesten we altijd andere gebouwen door als snelste weg, maar dat kan ook niet meer, stuk omlopen. Goed voor de frisse neus en de stappenteller, niet leuk als het, zoals vanmorgen, behoorlijk hard regent.

In welk gebouw zit jij?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:10

Brabanders worden gevraagd om 7 dagen van sociale onthouding te doen. Geen nieuwe contacten en terughoudend met andere contacten. Niet zomaar naar de huisarts te gaan, eerst bellen.
Voorzicht met oudere en zeker niet gaan als je wel toch contacten gaat doen.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 10-03-20 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:10

DubbelDun schreef:
Uit een Chinees onderzoek Practical Preventive Medicine gepubliceerd 6 mrt'20

-In een bus zijn passagiers die 4 mtr achter zich een Corona-slachtoffer hadden zitten besmet geraakt.
-Bij 37C/98F kan het virus zich op gladde oppervlakken 2 a 3 dagen in leven houden.
-Het virus kan 5 dagen (of langer als de condities goed zijn) in leven blijven als het is uitgescheiden via menselijke uitwerpselen of lichaamsvloeistoffen.

De 1e is nav terugwerkend 'case'onderzoek.
De 2e lijkt me (gezien de hoge temperatuur) een lab-uitkomst
De 3e was nav een vraag van rioleringswerkers of die gevaar liepen.

Ja, dit heb ik ook al een keer geschreven. Vormt echt wel een probleem, naast overbrengen via de lucht dmv hoesten/niezen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:12

Kunnen we aub stoppen met de term “oversterfte” en alle soortgelijke uitdrukkingen? En, om maar even een link te maken met een ander topic, dat dit je mening is wil nog niet zeggen dat je die mening dan ook maar te hooi en te gras moet neerschrijven. Het mag dan wel een officiële term zijn waar instanties zich van bedienen. Maar in zo'n topic als dit vind ik het ontzettend onmenselijk en kil overkomen en getuigen van weinig empathie met de medemens.

De mensen die nu aan Corona zijn overleden hadden zonder Corona nog geleefd. Dus het zijn gewoon slachtoffers van het virus. Dan maakt het niet uit of ze 16, 36, 56 of 86 jaar oud zijn. In alle gevallen is het verschrikkelijk voor de naasten om een dierbare te verliezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:13

Nikass schreef:
Met "oversterfte" bedoeld Germie de mensen "die toch al dood zouden gaan" omdat ze oud of ziek zijn. Dat vindt hij/zij "jammer" maar ook niet meer dan dat, zo begrijp ik van hem/haar...

Ik zou het wel fijn vinden als Germie het zelf even uitlegt. Dan weet ik het zeker. Ik heb Germie wel eens horen klagen dat zijn of haar woorden verdraaid worden en dat mag natuurlijk niet gebeuren. ;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:15

Ze geven nu toch wel aan dat het dus niet verstandig is om sociaal druk te blijven, in Brabant dan. Hij zegt dat ze kroegen niet echt kunnen sluiten, maar dat het dus eigenlijk niet slim is als je dus wel naar zo'n plek gaat omdat het goed is om te denken aan je medemens die wel gevoelig kan zijn/in de risicogroep valt. 'sociale onthouding'. Beperk sociale contacten. 7 dagen onthouding.

"Nee er komt geen verbod op het bezoeken van kroegen en andere sociale gebieden, maar..."

Nu gaan ze over op de evenementen. Daar gaan ze volgens mij behoorlijk serieus mee aan de slag nu wat betreft maatregelen.

EDIT:
alle betaalde voetbalwedstrijden o.a. worden verboden dit weekend.
Dance festivals... carnavals optochten ook.
Beurs op de universiteit wordt gestopt.

Ze pakken flink door.

Saskia9

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:19

Zo, dat was best een pittige conferentie.

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:20

zodan duidelijke Conferentie. Ik denk dat ze er geod aan doen. Ook duidelijker als dat Rutte gisteravond was. Goede zaak toch wel denk ik

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:20

Ja alle evenementen in Brabant waar meer dan 1000 bezoekers op af komen gaan niet door of wordt aangeraden om niet door te laten gaan als het een evenement betreft die de burgemeesters nog niet hebben gesproken.

Hoe gaat dat nu met de efteling? Het is geen evenement maar wel iets waar dagelijks volgens mij wel duizend of meer mensen op af komen in het weekend of overschat ik dat en zijn het er niet zoveel?
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 10-03-20 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:21

Het is wel degelijk een verschil. Dus 4 gestorven, allen oversterfte (mensen die al tot een risicogroep horen en waar een ander virus ook een probleem zou zijn). Dus dat mag genoemd worden. Geeft zelfs een eerlijker beeld.
Wil je het niet lezen, er is ergens een foei knop.
Maar dit zijn feiten. Net als nu 382 op 17 miljoen mensen. Promille van promille. Er is wel eens 3.4 procent van de Nederlandse bevolking thuisgeweest wegens 'griep', dan wordt ook niet iedereen getest en tellen verkoudheidjes ook mee.
Ja, we zijn dichtbevolkt, maar de kaartjes met rode stippen vertekenen enorm. Dit mag genoemd worden. Je hoeft niet alleen oh wat erg en wat veel te schrijven.
Aantallen zullen nog wel toenemen, gaussverdeling. Dus ik ontken niet, maar kijk nuchter naar feiten.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:21

Waar ik wel een beetje benieuwd naar ben...
Stel scholen gaan dicht en kinderen komen dus thuis te zitten.
Sommige winkels zullen niet kunnen draaien zonder de ouders van deze kinderen (vind maar eens een blik met oneindig veel werknemers) en de ouders zullen niet altijd een opvangnet hebben voor deze kinderen.
Wat doen werkgevers dan? De zaak maar dicht gooien? En stel er zijn een aantal werknemers zonder kinderen. Moeten deze dan volledig alles maar opvangen?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:22

Indoor Brabant is nog in onderhandeling met ze om te zien of het event 'opgeknipt' kan worden tot events met minder als 1000 bezoekers. Als dat niet lukt, wordt ook indoor Brabant verboden.

@Sani,
ze proberen de (basis)scholen nu dus zolang mogelijk open te houden om dit te voorkomen. Maar ze geven dus nog niet echt antwoord op wat er gebeurt op langere termijn als vooral basisscholen dus echt dicht zouden gaan.

Saskia9

Vond het ook wel een goede oproep. Vrijwilligers vragen die op scholen kinderen kunnen opvangen, zodat eventuele ouders gewoon kunnen gaan werken. Vooral voor de zorg is dat fijn. Ik stap morgen naar school en vraag wat zij ermee doen, wellicht kan ik hieraan meedragen.

Urbanus

germie schreef:
Het is wel degelijk een verschil. Dus 4 gestorven, allen oversterfte (mensen die al tot een risicogroep horen en waar een ander virus ook een probleem zou zijn). Dus dat mag genoemd worden. Geeft zelfs een eerlijker beeld.
Wil je het niet lezen, er is ergens een foei knop.
Maar dit zijn feiten. Net als nu 382 op 17 miljoen mensen. Promille van promille. Er is wel eens 3.4 procent van de Nederlandse bevolking thuisgeweest wegens 'griep', dan wordt ook niet iedereen getest en tellen verkoudheidjes ook mee.
Ja, we zijn dichtbevolkt, maar de kaartjes met rode stippen vertekenen enorm. Dit mag genoemd worden. Je hoeft niet alleen oh wat erg en wat veel te schrijven.
Aantallen zullen nog wel toenemen, gaussverdeling. Dus ik ontken niet, maar kijk nuchter naar feiten.

Nee, jij verdraait feiten en vult in waar je kennis ontbreekt.