ElSea schreef:Ik volg al een héle lange tijd en heb ook al heel lang een idee in mijn hoofd. Ik wilde graag even inbreken om een eerlijke vraag te stellen. Ik zie vaak tattoos voorbij komen die net gezet zijn, en dan vind ik ze allemaal prachtig. Vooral de minimalistische stijl met dunne lijntjes spreekt mij aan. Maar in hoeverre blijft dat nou echt lang mooi? Ik zag laatst een oortattoo voorbij komen (met stipjes en streepjes) en schrok best wel van de 2e foto, in de zin van dat het strakke/verse er best snel af is... Hebben mensen misschien foto's van tattoos die er al een paar jaar op zitten? En dan vergelijking met hoe ze waren toen ze net gezet waren? Dat is echt het enige wat mij nog tegenhoudt namelijk
Hoe lang een tattoo mooi blijft heeft echt met meerdere factoren te maken:
- De kundigheid van de artiest; te diep gezet zul je sneller blowouts krijgen, lijnen lopen uit etc. Te ondiep vervaagt de tattoo snelm
- De plek van de tattoo. Op handen, knieën, voeten en ellebogen zal een tattoo sneller vervagen doordat het een dunne huid is, je er veel mee beweegt en het veel te verduren heeft.
- Je huid. Een lichte huid blijft langer mooi zwart dan een donkerdere huid. Een dikke huid blijft langer mooi dan een dunne huid. Over striae, littekens etc zal het sneller wat minder mooi worden.
- Hoe je je tattoo verzorgt. Goede nazorg is belangrijk voor het behoud van je tattoo. Smeren smeren smeren. Voorkom dat je lang met je tattoo in de zon zit, smeer het in met een goeie factor 50.
Sowieso zullen fineline tattoos over de tijd heen wat minder fijn worden. Lijnen worden dikker, als het dicht op elkaar staat kan het voor komen dat lijnen in elkaar over lopen.
Hier helaas een minder goed voorbeeld van een genezen tattoo. Maar ligt ook aan de artiest om eerlijk te zijn. Het is alles behalve symmetrisch en consistent

Beetje rare foto, achterkant bovenarm.

Vers na het zetten: