2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:45

Niet precies bijgehouden Hoelang.... maar heel snel iig, doordat ik in ploegen werk eet ik vaak heel erg veel en slecht, en ging gerust 3 x per week naar de mac :=

Nu eet ik normale porties, en drink geen frisdrank meer, doordat ik normaal eet, heb ik ook minder honger... is een cirkel

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:50

Oke. Ik snaai wel is wat te veel.. hier Let ik nu erg op. En misschien moet ik mijn maaltijd porties ook iets minderen.. :o

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:55

Mijn vriend doet mee met afvallen. Die bleek echt veel calorieën te drinken. Voornamelijk karvan cetivan.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 23:19

oh ja daar zitten veel suikers in.
ik drink alleen water of thee zonder suiker en heel af en toe koffie 1 a 2 kopjes per dag ook zwart.

heb vanmorgen voor eerst kwark met verse aardbeien gegeten best lekker!

dat snaaien is ook mijn probleem

helaas krijg ik na een glas water enorm pijn in mn zij.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 08:51

Drinken is inderdaad wel verraderlijk.
Ik dronk veel vruchtensap, maar als ik dat ging optellen was dat echt heel veel. Nu drink ik veel water, thee zonder suiker, cola zero (tegen misselijkheid :+ ) en soms aanmaak limonade met 0 kcal.

Oh en 1 latte macchiato per dag. :))

Dat scheelt al veel in kcal, al ben ik nog altijd wel een slechte drinker.

Ik heb een vraagje, wil een appeltaart gaan maken... Maar hoe reken ik nu uit hoeveel daar ongeveer in zit? Gewoon alle ingrediënten wegen en optellen en dat is hoeveel de taart in totaal is? Of werkt dat zo niet? :=

Wil graag weten of ik het bij 1 stukje moet houden of dat de halve taart ook prima is. _O-
Grapje natuurlijk, maar wil wel graag weten hoeveel ongeveer erin zit.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 09:02

Quir schreef:
Drinken is inderdaad wel verraderlijk.
Ik dronk veel vruchtensap, maar als ik dat ging optellen was dat echt heel veel. Nu drink ik veel water, thee zonder suiker, cola zero (tegen misselijkheid :+ ) en soms aanmaak limonade met 0 kcal.

Oh en 1 latte macchiato per dag. :))

Dat scheelt al veel in kcal, al ben ik nog altijd wel een slechte drinker.

Ik heb een vraagje, wil een appeltaart gaan maken... Maar hoe reken ik nu uit hoeveel daar ongeveer in zit? Gewoon alle ingrediënten wegen en optellen en dat is hoeveel de taart in totaal is? Of werkt dat zo niet? :=

Wil graag weten of ik het bij 1 stukje moet houden of dat de halve taart ook prima is. _O-

Toevallig net goudreinetten gekocht op de markt. Voor het maken van een appeltaart... Hier dus ongeveer hetzelfde dilemma.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 09:25

Staat het gewoon niet op de verpakking hoeveel het is na bereiden? Ik had dat pas met iets.

Ik drink water, pepsi max en thee.

Mijn vriend dronk ook nog weleens een paar speciaal biertjes. We zijn drinken nu weleens ouzo met 7 up of sprite, de ene heeft bijna geen calorieën. Dat scheelt echt heel veel. Mijn vriend is met voornamelijk op drinken letten al bijna 10 kg afgevallen.

Ik ben vandaag voor het eerst na 4 weken bij mijn paard geweest. Het enthousiasme was niet wederzijds, want er werd net brok gevoerd....
Op de terugweg bij de bakker gestopt voor eierkoek. Geen idee hoeveel dat is, maar daar had ik zin in.

Ik heb gevraagd om een longrevalidatie te kunnen gaan doen, kan ik meteen een keer met een diëtiste overleggen.

Fijn weekend allemaal en geniet van de appeltaart!

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 10:52

Quir schreef:

Ja je had het al goed bedacht! Zo moet je het idd uitrekenen :) alles optellen en dan delen door het aantal punten. Dan weet je hoeveel kcal 1 punt is.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:35

pff net bak kwark met aardbeien op en plakje suikerbrood, nu nog thee dan zit ik voorlopig wel vol

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:37

Ik ben een evenement aan het fotograferen en moet mij dan zo inhouden om niet mijn eten nu in eens op te eten. Om de 5 minuten komt er een ruiter voorbij en dat wachten nodigt echt tot eten uit. :=

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:40

amber15 schreef:
magda_90, kan het niet zo zijn dat je spiermassa omhoog is gegaan?

Ik doe al een paar weken mijn best, maar er gaat niks af de laatste anderhalve week -O-

Mogelijk wel inderdaad. :j of ik houd vocht vast.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:42

Connie schreef:
Quir schreef:

Ja je had het al goed bedacht! Zo moet je het idd uitrekenen :) alles optellen en dan delen door het aantal punten. Dan weet je hoeveel kcal 1 punt is.

Perfect. :))

Staat in de oven! Alles in totaal is 3600 kcal. :wow:
Dat eet ik nog niet eens in twee dagen in totaal haha. Maar per stukje dus ongeveer 450. Moet een keer kunnen, is een helemaal zelf gemaakte luchtige wolkencake met appel en caramel geworden. <3

Dus geen pakje waar het op stond wat erin zit.

Wel heel moeilijk hoor, taart bakken en niets snoepen, want het is nog geen 12 uur. :+

Maar gelukt!

magda_90 schreef:
Ik ben een evenement aan het fotograferen en moet mij dan zo inhouden om niet mijn eten nu in eens op te eten. Om de 5 minuten komt er een ruiter voorbij en dat wachten nodigt echt tot eten uit. :=

Oh dat is herkenbaar haha. Ik pak dan maar altijd een kauwgom, daar wordt ik misselijk van en geen trek meer. :+

Succes!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:44

Dat ligt natuurlijk in de auto 1 km terug. :roll: thanks!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 12:22

Mijn vriend wilde een cheesecake met caramel zeezout en rolo’s, dus die ben ik nu voor hem aan ‘t maken. Heb hem met veel pijn in mijn hart de spatels laten aflikken, iets wat ik normaal doe :))

Gelukkig hou ik zelf niet van caramel-zeezout, al zal ik wel een stukje proeven :))

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:42

Knap hoor. Ik kan bijna geen gebak weigeren.. t is zo lekker :x
Vanmiddag ook verjaardag dus een monchou gebakje, chocolade, chipje.. Ben maar gestopt met calorieën bijhouden voor vandaag..
Morgen maar calorie arme boodschappen halen. Kwark in plaats van yoghurt. En ik las iets van koolhydraten arm dieet. Schijnt ook goed te werken. .

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:39

kwark is toch goed? als vulling? ben erachter dat ik dat wel lekker vind met verse aardbeien

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:55

Is kwark nou zoveel beter dan bijvoorbeeld magere yoghurt?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:02

welmoed__ schreef:
Is kwark nou zoveel beter dan bijvoorbeeld magere yoghurt?

Meer eiwitten, tenminste bij de meeste merken. Skyr zitten de meeste in ook. Ik vind die vanille variant ook lekker. Het vult beter, dus als het goed is snoep je dan ook minder. Dat is het voordeel van eiwitten/je vol voelen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:02

Ik heb een keer de skyrr van de Lidl gehad en die vond ik echt niet te eten. Heel dik.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:06

Skyr is dat net zoiets als kwark ? Ik ken dat niet..

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 03:56

Skyr vind ik heel erg lekker. Ik heb altijd de naturel variant.
Ik eet elke ochtend een halve pot zuivel. Dus kan ook magere kwark of griekse yoghurt zijn.
Met daarin een geprakte banaan en mijn muesli.
Soms gooi ik er ook een scheutje kaneel door.
Een enkele keer een mandarijn, als de bananen op zijn.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 05:38

Wouw, iedereen nog steeds goed bezig hier zie ik!

Skyr zit indd veel eiwitten in, maar is erg dik. Ik eet het liefst de 0% vet yoghurt van Almhof. Die is heerlijk qua smaak en heel mager maar geen vreemde textuur als de meeste magere yoghurts.

Mijn dieet is officieel afgelopen. Ik ga nu proberen op gewicht te blijven, dus blijf wel meelezen met jullie! Er hoefde bij mij ook niet heel veel af, ik wilde 4 kilo kwijt. Heb ernaast heel veel gesport en mijn vetpercentage zit nu op 20% wat voor mij echt perfect is. Zit zo ontzettend lekker in mijn vel nu. En sinds ik veel minder suiker eet is mijn huid ook heel erg opgeknapt. Ik merk eigenlijk dat als ik me een dagje laat gaan met snoepen ik de dag erna allemaal rode bultjes heb. Geen idee of er echt verband is met de suiker, maar het lijkt er wel op.

Zet ‘m op allemaal. Ik hoop dat jullie ook je doelen weten te realiseren. Ik blijf lekker meelezen, aanmoedigen en meedoen om op gewicht te blijven!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:21

Oh wauw! Doel bereikt! Gefeliciteerd!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:31

super! vind 4 kilo best veel!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:15

Calorieën drinken is zo zonde want dat gaat zo hard! Ik heb zaterdagavond ook weer een flesje wijn soldaat gemaakt... Auch. Niet best voor de calorieën.

Als ontbijt eet ik altijd kwark met lijnzaad en een appel. Dan zit ik tot een uur of 11 wel echt vol. Skyr heb ik nog niet geprobeerd.

Magda: Balen, maar 0,6 is ook weer ruim een halve kilo die je kwijt bent *\o/*

Dreamy: heerlijk, salted caramel én cheescake, wat een combi. Echt heel knap hoe je hebt gesport en op je eten hebt gelet op je vakantie. Heb je een leuke vakantie gehad? :)

Ceffyl: Gefeliciteerd! Super goed zeg.

Ik had vrijdag een bruiloft en het (heerlijke) taartenbuffet kunnen weerstaan. Zaterdag voor de verjaardag van mijn schoonmoeder wel een klein stukje taart op en s'avonds met een vriendin dus wijn op. Gisteren wedstrijd en dan ben ik de hele dag zo bezig dat ik tot 20 uur geleefd heb op kwark en een granenreep. Dat was ook niet echt de bedoeling dus vandaag weer normaal eten en op de calorieën letten.

Quir: genoten van je appeltaart? Mag ook wel een keer toch!