Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:56

Sportshirts, liefste zonder mouwen :j Katoen vind ik zo warm en gaat zo stinken als ik zweet, en met mouwen is het net of ik nog breder ben dan ik al ben :o

Favoriete shirtjes zijn toch wel de dames basketbal shirts van (jaja, alweer) Decathlon. De meeste shirts zijn me snel te kort, deze niet.

@Keeyzie: welkom! :wave:

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:24

Es_ther schreef:
Succes Frummels!

Haha Marlinde, dat wil ik wel zien :') .

Hebben jullie echte sport shirts of gewoon “normale” t-shirts/hempjes?
Ik heb shirtjes aan die lekker zitten, maar die net te groot zijn voor school ed. En ze zitten prima voor sporten!

Ik heb sporttops van de primark. Heerlijk losjes en maar 4 euro.

PreHungaro

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:33

Welke oefeningen doen jullie het liefste voor ronde billen?
Ik ben daarin nog erg zoeken.

Doe veel E-Gym waarmee ik full body heb.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:41

keeyzie schreef:
Welke oefeningen doen jullie het liefste voor ronde billen?
Ik ben daarin nog erg zoeken.

Doe veel E-Gym waarmee ik full body heb.

Traplopen en daarbij je benen uitstrekken naar achteren.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:16

Hip thrusts en zware squats :+ Maar daar gaat behoorlijk wat tijd overheen.

Je hebt progressive overload nodig om spiermassa op te bouwen en traplopen en je benen uitstrekken zal daar niet heel erg bij helpen imo :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:17

Ik heb over het algemeen wel echte sportshirt aan ja :) Vind die qua stof toch echt wel een stuk fijner over het algemeen :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:20

Eulogy schreef:
Hip thrusts en zware squats :+ Maar daar gaat behoorlijk wat tijd overheen.

Je hebt progressive overload nodig om spiermassa op te bouwen en traplopen en je benen uitstrekken zal daar niet heel erg bij helpen imo :o

Nou de laatste keer dat ik dat deed, voelde ik het anders flink. Ligt ook maar net aan je huidige niveau denk ik. Er zijn meerdere wegen naar Rome. Zie ook mensen met van die weerstandsbanden maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:21

Mudrun shirts!
Ik mag nu al twee weken niet sporten (lukt ook niet echt vanwege medicijnen afbouw- ontwenningsverschijnselen) maar volgende week mag ik het weer heel voorzichtig proberen *\o/* .
Nu al zin in. Deze afgelopen weken heb ik maar gewoon wat gefietst en vooral ook mijn rust genomen. Het is wel jammer, maar aan de andere kant was ik ook pas een paar weken begonnen. Komt wel weer goed.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 13:59

Oefeningen voor je billen zonder extra gewicht zullen vast iets met je spieren doen :j maar je krijgt er geen grote ronde billen van. Je spieren hebben inderdaad progressieve overload nodig om zo te groeien. Dus wat Eulogy zegt.
Ik ben in elk geval fan van zware oefeningen met hoog gewicht zoals sumo deadlifts, hip thrusts, lunges en split squats. :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:14

Frummels schreef:
Oefeningen voor je billen zonder extra gewicht zullen vast iets met je spieren doen :j maar je krijgt er geen grote ronde billen van. Je spieren hebben inderdaad progressieve overload nodig om zo te groeien. Dus wat Eulogy zegt.
Ik ben in elk geval fan van zware oefeningen met hoog gewicht zoals sumo deadlifts, hip thrusts, lunges en split squats. :)

Dat sowieso. En gaat veel tijd overheen inderdaad. Ik vond de app heel prettig trouwens! Ben benieuwd hoe de progressie eruit ziet over een paar weken. Kon nu nog niet echt kijken hoe dat dan inzichtelijk zou worden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:32

Ik doe juist squads en hip thrusts om mijn billen te halveren. _O- zo grappig.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:34

MarlindeRooz schreef:

Maar dan denk ik met minder hoog gewicht en meer herhalingen? (bv niet 5x5 met 80% van je 1 RM)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:50

Het is met dingen als kickbacks zonder gewicht gewoon heel lastig om genoeg intensiteit te hebben om iets anders te bereiken dan alleen energie verbruiken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:56

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:04

Frummels schreef:
MarlindeRooz schreef:

Maar dan denk ik met minder hoog gewicht en meer herhalingen? (bv niet 5x5 met 80% van je 1 RM)

Klopt! Maar wil wel vlot gewicht opbouwen omdat ik het leuk vind. :)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 16:38

Leuk om te lezen dat iedereen dus zijn persoonlijke doelen heeft met het sporten.
Mijn billen zijn echt heel plat, dus wil daar graag wat meer vorm in krijgen.

Egym geeft wel een mooi inzicht in je spierbalans. Zo weet je dus precies wat je meer/minder moet trainen.

Heel interessant artikel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:14

Marlinde in je squat lijkt het alsof je veel te veel naar voren komt. Komt denk ik deels omdat je op je tenen staat en niet op je hielen, maar je bovenlichaam komt ook (te) ver naar voren. Ik zou echt eens voor de spiegel goed naar je vorm gaan kijken, misschien een keer met begeleiding? Want zo komt een groot deel van het gewicht op je schouders en rug terecht ipv je benen omdat je zwaartepunt anders ligt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:39

Hier genoeg spierpijn van gisteren in ieder geval. Maar goed dat ik morgen een stuk ga hardlopen denk ik.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:41

Amira_ schreef:
Ik heb een legging van h&m die niet doorschijnt, heb m gelijk in nog een kleur gekocht (toevallig de legging van de foto). Leggings die wel een beetje doorschijnen draag ik niks onder, gaat toch weer in de was en het schijnt niet zo erg door dat je ook echt huid ziet.

Vorige week heb ik weer een filmpje gemaakt van mn squat. Diepte is echt enorm vooruit gegaan vergeleken met het vorige filmpje. Het probleempunt is echt mn voeten. Merk het tijdens het squatten zelf ook maar altijd gaat wel of mn tenen of mn hiel een stukje omhoog. Alleen bij de front squat heb ik er geen last van.

Edit: krijg de foto er niet op met het internet hier. Komt er nog aan!

[ [url=m/UwluvT.png]Afbeelding[/url] ]

Tipje? Als je je ellebogen meer onder de bar drukt ( naar voren) kun je je bovenlichaam wat meer terug houden waardoor je stabieler boven je voeten komt.
Waarschijnlijk doe je dit met je frontsquat dus wel omdat je gewicht dan zorgt dat je meer achterover durft te blijven.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:17

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:33

smurffie schreef:
Amira_ schreef:
Ik heb een legging van h&m die niet doorschijnt, heb m gelijk in nog een kleur gekocht (toevallig de legging van de foto). Leggings die wel een beetje doorschijnen draag ik niks onder, gaat toch weer in de was en het schijnt niet zo erg door dat je ook echt huid ziet.

Vorige week heb ik weer een filmpje gemaakt van mn squat. Diepte is echt enorm vooruit gegaan vergeleken met het vorige filmpje. Het probleempunt is echt mn voeten. Merk het tijdens het squatten zelf ook maar altijd gaat wel of mn tenen of mn hiel een stukje omhoog. Alleen bij de front squat heb ik er geen last van.

Edit: krijg de foto er niet op met het internet hier. Komt er nog aan!

[ [url=m/UwluvT.png]Afbeelding[/url] ]

Tipje? Als je je ellebogen meer onder de bar drukt ( naar voren) kun je je bovenlichaam wat meer terug houden waardoor je stabieler boven je voeten komt.
Waarschijnlijk doe je dit met je frontsquat dus wel omdat je gewicht dan zorgt dat je meer achterover durft te blijven.

Top dankje, ga ik gelijk proberen morgen! Doe ik met de frontsquat inderdaad wel!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:40

Frummels schreef:

Doe maar een flinke set single leg feet elevated hipthrusts. Geen gewicht nodig hoor.
Of frogpumps tot failure.
Of een glutebridges/Abduction ladder.
Au!
Bret programmeert genoeg oefeningen zoals dat en oefeningen met een hipcircle.
En als er één weet hoe je billen moet kweken is hij het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:57

Ik train m'n billen ook niet met 'gewichten' of iets dergelijks en begin toch echt verschil te zien nu :D

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:19

Ik wou net zeggen, ik hèb me toch een partij spierpijn in mijn billen, en ik heb deze week geen gewicht aangeraakt. Allemaal door frogjumps en een andere oefening waarvan ik geen idee heb hoe hij heet (op één been staan, bovenlichaam en zwevende been parallel aan de bodem, en dan zo diep mogelijk inzakken, twee seconden houden en langzaam weer omhoog).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:35

Net wezen bootcampen. Kapot gaan en nu ik thuis zit, heb ik zin om weer volle bak te gaan. :')