Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:37

Ja, waar waren die begeleiders? Dat geeft toch geen pas om de bieb maar te verbouwen?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:20

waar ik mij over verbaas :\ is als mensen al heel krap zitten dan nog een kind nemen. soms wel 3

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:47

Ja maar de kinderwens is zoooooo groot.

Maar de liefde om je kind wat meer te kunnen geven dan niets niet.
En ja alleen liefde zou genoeg moeten zijn, maar dat is al lang niet meer in deze maatschappij waar klasgenootjes wel van allerhande luxe hebben.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:49

En een maatschappij die gewoon stervensduur is. Ook al laat je alle dure merken en extra's links liggen. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:52

Inderdaad, dan is het al erg duur.
Dat mensen 1 kind willen kan ik zelfs nog wel begrijpen.
Maar zit je in een mindere situatie begrijp ik meerdere kinderen echt niet.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:40

Ik zie het om me heen steeds vaker gebeuren....
Mijn nicht, haar vriend heeft al een kind die hij niet meer mag zien vanwegen zijn drankprobleem, en dan samen een kind nemen.
Een vriendin, die elke week al geld tekort komt voor het eten.
Een andere vriendin die vanwege psychische problemen niet in staat is om te werken, maar blijkbaar wel om een kind op te voeden.
Een vriend die "een" vriendin zwanger maakt op het moment dat hij door een carrièreswitch op het punt staat te emigreren en de boel afblaast om het kind op te voeden (kudos, maar had gewoon een rubbertje gebruikt)

Het lukt me niet eens meer om blij voor ze te zijn, en daardoor word ík met de nek aangekeken -O-
Gelukkig weet ik wel beter

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:48

Ik kom als stille meelezer weer even binnen vallen.. Nu op rtl5 het programma "taboe", een vrouw met dwerggroei die 85cm hoog is, met een man van 1.93...

En ze hebben gewoon een kind. En het kindje heeft de dwerggroei geërfd.. Hoe kún je zoiets nou doen?! :n

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:11

Liefde. Dat is pure liefde.

....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:20

We hebben hier bij onze (studenten!)flat op het moment behoorlijk veel overlast van de scholieren die op naastgelegen sportvelden gym hebben. Gewoon jochies van 12-13 die vrouwelijke bewoners (die zijn 20-25 hier) op hun billen slaan of ze uitschelden voor prutsmuts :x doet me denken aan dat iemand hier wel eens zei dat jongetjes door hun vader werden aangemoedigd om een rondleidster op de billen te tikken in het museum... Echt, wat voor tuig voed je dan op zeg :n en maar klagen over het falende rechtssysteem, hallo ga eerst eens je kinderen opvoeden, voorkomen is beter dan genezen zegmaar.
Maar goed, aan de andere kant... Groepsdruk kan ook veel doen natuurlijk, er hoeft maar één etter tussen te zitten... Sta je daar met je goede bedoelingen, ik mag toch hopen dat niemand zijn kind opvoed met het idee om een kleine aso aan de wereld toe te voegen :o

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:27

Prairy schreef:
Liefde. Dat is pure liefde.

....

Ja. En ze wilden nog een kindje, ondanks wederom 50% kans op extreme dwerggroei. :n

Magrathea, die kinderen zouden van mij een ontzettende rotschop krijgen met maat 40, en het interesseert me niet waar ik ze dan raak. Waag het om aan me te zitten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 01:14

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 01:19

Magrathea schreef:

Ja. Goed. Zolang moeders ook thuis mogen blijven om voor zere keeltjes van kinderen te zorgen.

In weze vind ik dat iemands keuze nooit het probleem van de werkgever mag zijn. Maar zolang moeders vrij krijgen mogen honden/katten/paarden baasjes dat ook wel.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 01:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:49

Zo een kind krijgt van mij toch echt een eerlijke lel op z'n bakkes... maakt niet uit wat de ouders er van vinden. Fikken thuis.
Het is door dat type "grappige" opvoeding dat we er bij meisjes zo hard op moeten benadrukken dat hun lichaam respect verdient.

Dat verlof... ik zou het anders aanpakken. Geef vrij op te nemen eenmalig langdurig verlof dat gelijk staat aan bevallingsverlof. Ideaal voor die wereldreis. Of verbouwing. Of om de laatste maanden met je palliatieve vader/moeder/partner door te brengen zonder loonverlies.

Bereken eens hoe vaak de collega's met kinderen in een jaar thuis zijn geweest voor idiote auwtjes waar ze geen verlof voor hebben genomen maar sociaal verlof, doktersbriefje etc. Maak een gemiddelde, en schenk die dagen aan je kinderloze werknemer. Of geef een kleine premie voor flexibiliteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:28

Zou ideaal zijn inderdaad..

Ik kwam vanmorgen in de supermarkt een gillende koter tegen. Vind ik normaal al irritant, maar nu liep ik er met barstende hoofdpijn (iets met teveel cocktails op en nog half dronken wakker worden). Dus ik zeg tegen dat kind: kan jij uit? En tegen die moeder: kan die ook uit? Naaah die blik van haar :')

Sorry hoor, maar voed je kind beetje op...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:36

Zuip minder of werk je kater niet op anderen uit. :+

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:40

idinn schreef:
Zou ideaal zijn inderdaad..

Ik kwam vanmorgen in de supermarkt een gillende koter tegen. Vind ik normaal al irritant, maar nu liep ik er met barstende hoofdpijn (iets met teveel cocktails op en nog half dronken wakker worden). Dus ik zeg tegen dat kind: kan jij uit? En tegen die moeder: kan die ook uit? Naaah die blik van haar :')

Sorry hoor, maar voed je kind beetje op...

Vind ik vrij asociaal. :=
Ergens last van hebben á la, maar ik zou als moeder me ook afvragen waar je je mee bemoeit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:40

Wij hadden vanochtend een paar schreeuwlelijkerds aan de deur die snoep wouden, mijn vader heeft gezegd dat we daar niet aan deden, omdat hij tandarts is, en snoep is heel slecht voor de tanden. :))

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:49

[***] schreef:
omdat hij tandarts is

Is hij dat ook echt of was dat een poging om nóóóóit meer kinderen aan de deur te krijgen?
"Nee kindertjes, ik heb geen snoepjes, maar wel een stoel, een tang en een boor. Waarom rennen jullie ineens weg?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:13

Als een kind op standje sirene de supermarkt door crosst en mams het staat te negeren... vind ik dat anders ook niet heel sociaal :+

En zonder kater had ik waarschijnlijk precies dezelfde opmerking gemaakt... ik moest het vroeger niet in mn hoofd halen een winkel door te rennen. Zeker niet gillend. Rennen deed je maar in de speeltuin.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:13

oomens schreef:
[***] schreef:
omdat hij tandarts is

Is hij dat ook echt of was dat een poging om nóóóóit meer kinderen aan de deur te krijgen?
"Nee kindertjes, ik heb geen snoepjes, maar wel een stoel, een tang en een boor. Waarom rennen jullie ineens weg?"

Lijkt me wel effectief. :')

Ik was gister aan het werk op de luchthaven. Het is weer herfstvakantie en dat is te merken. Lijkt wel of alle koters extra vervelend zijn.
Er was er 1 bij die op het briljante idee kwam om zo'n karretje van een trapje af te duwen. Moeder was uiteraard nergens te bekennen.
Onderaan het trapje een drukke gang. Karretje crashte bijna op een vrouw die daar liep. Vrouw werd terecht boos op het mormel. Jánken dat ie deed!
Toen pas verscheen daar opeens moeder om arme Pietje te troosten, want die nare mevrouw was wel erg onaardig geweest... 8)7

Wie stemt er ook voor een aanlijningsplicht voor kleine kinderen op een drukke openbare plek als een luchthaven? :list:

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:14

Ik stem gewoon voor altijd. :D :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:18

Als ik getuige was geweest had ik die moeder meteen aangesproken. :oo

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:35

Varekaj, wat jij zegt kan ook zeker een optie zijn :j ik denk dat de oplossing altijd ligt bij een goede communicatie tussen werkgever en werknemer: ik denk dat jij met je relaxte baas ook wel kan veroorloven om een dag verlof te nemen als je paard naar de kliniek moet (als ik je verhalen hoor), zeker als je iemand bent die normaal nooit ziek is, vroeg weg wil of iets anders. Maar als je naar de rechter moet denk ik niet dat iedereen zo begripvol is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:44

Zolang er nog problemen gemaakt worden om mee te kunnen met partner naar ziekenhuis oid, geloof ik niet in vrij voor ziek huisdier. Zou wel een stuk eerlijker zijn, maar ik heb dan dit keer het 'geluk' dat ik door mijn gezondheid niet in loondienst werk. Zo kan er iig altijd iemand bij zieke dieren zijn.