[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:48

BiBiQ schreef:
Mastilo studios in Ede. Lina heeft echt kennis van zaken en is echt een toffe dame.

De shop in Ede is nieuw, maar ze heeft jaren in Veenendaal gewerkt, en is nu samen met haar man deze shop begonnen.

Dankjewel voor je reactie !

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:05

Alaskan schreef:
Hi!

Ik wil al een tijdje een eerste piercing laten zetten, een helix. Ik heb gezocht naar informatie, ook in andere topics. Het zijn alleen zoveel pagina’s en het liefst zou ik er morgen 1 laten zetten (als de piercer tijd heeft). Heeft iemand van jullie gelijk een ringetje laten zetten ipv een staafje en kan hij/zij hier iets over vertellen (lees tegenstrijdige info)? :)

En heeft iemand ervaring met Knuckledusters & Pony’s of een andere shop waar je ook kan piercen in Apeldoorn?

Ik heb 2 ringetjes onder elkaar laten zetten, vind de helix wel vervelend genezen omdat ik lang haar heb en er nog wel eens iets blijft haken. Met slapen is het ook wel gevoelig als je omdraait in je slaap bijvoorbeeld. Zo'n donut kussen kan dan echt een uitkomst zijn. Verder ben ik er heel blij mee, het heeft gewoon wat tijd nodig :D

Met je shop heb ik geen ervaringen.

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:10

Macyy schreef:
Alaskan schreef:
Hi!

Ik wil al een tijdje een eerste piercing laten zetten, een helix. Ik heb gezocht naar informatie, ook in andere topics. Het zijn alleen zoveel pagina’s en het liefst zou ik er morgen 1 laten zetten (als de piercer tijd heeft). Heeft iemand van jullie gelijk een ringetje laten zetten ipv een staafje en kan hij/zij hier iets over vertellen (lees tegenstrijdige info)? :)

En heeft iemand ervaring met Knuckledusters & Pony’s of een andere shop waar je ook kan piercen in Apeldoorn?

Ik heb 2 ringetjes onder elkaar laten zetten, vind de helix wel vervelend genezen omdat ik lang haar heb en er nog wel eens iets blijft haken. Met slapen is het ook wel gevoelig als je omdraait in je slaap bijvoorbeeld. Zo'n donut kussen kan dan echt een uitkomst zijn. Verder ben ik er heel blij mee, het heeft gewoon wat tijd nodig :D

Met je shop heb ik geen ervaringen.

Bedankt! 2 ringetjes lijkt mij inderdaad ook echt mooi. Ik heb ook best wel lang haar dus dat wordt nog wat haha, donut kussen is inderdaad wel een goede.

ODonoghue

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:13

Ik heb mijn eerste helix een staafje gehad, en de tweede een ringetje en voor de eerste keer kan je echt het beste een staafje doen! Dan kan je m altijd nog vervangen.
Het is makkelijker schoonmaken en je blijft minder snel hangen, dus voor de heling is het makkelijker, al helemaal bij de eerste!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:36

Grappig! Gister de staafjes dus naar de ringetjes vervangen. Of het kan toeval zijn, maar vanavond op het werk ineens migraine. :=

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 23:00

Ik laat altijd alles met een staafje piercen! Ringetjes bewegen echt te veel voor mijn gevoel.

Ik heb mijn conch nu een jaar dus ik wilde die eigenlijk wel aan vervangen voor een ringetje. 10mm is voor mijn oor eigenlijk net te klein waardoor ik een wondje kreeg op de buitenste kraakbeen rand van mijn oor. Ook kan ik er echt niet op slapen wanneer ik er toch een ringetje in doe. Dit lijkt te komen door druk in het gaatje van de piercing. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Het doel was eigenlijk wel om er ooit een ringetje in te hebben, zou een ringetje van 11/12mm dit probleem oplossen?

Binnenkort wil ik nog een keer en tragus laten piercen, dan ben ik (hopelijk) wel echt tevreden :+ . Ik heb dan in een oor aan daith, conch en twee oorbellen en dan in het andere oor een helix, tragus en twee oorbellen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 23:10

Ik merk dat mijn piercings ook altijd een moment van woede hebben op 't moment dat ik wissel van staafje naar ringetje of omgekeerd.

Heb zelf ook gemerkt dat een groter ringetje dan wel fijner is omdat er minder druk op de randen komt te staan.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 01:33

Ja, echt he! Wellicht dat het een andere reden heeft, en is het gewoon eeeeerg groot toeval! Zelfs m'n manager zei nog van: "je hebt het keilang niet meer gehad"...

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 02:27

Ik heb bijna 7 jaar geleden een helix laten zetten en heb nogsteeds een staafje. Ik werk in de zorg dus moet hem makkelijk in / uit krijgen. Dus een ringetje was helaas voor mij geen goed idee. Mijn helix is heel lang onstoken, vuurrood en pijnlijk geweest met slapen (ondanks goed ontsmetten). Maar ik ben er nu alles weer normaal is nogsteeds heel blij mee. :D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:53

Ik heb mijn helix met een ringetje laten piercen, is hartstikke netjes in 6 maanden genezen zonder problemen. Binnenkort ga ik hem (samen met een versere nieuwe piercing tegelijk) laten wisselen naar een click-ringetje. Vind het balletje niet zo mooi

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:12

Bedankt voor jullie reacties! Veel wisselende meningen nog steeds dus over een ringetje/staafje. Fijn om te lezen dat een ringetje ook vaak goed gaat, dit vind ik toch het mooist denk ik. Ik ga straks langs de shop en zal laten weten of het is gelukt haha. Lijkt me leuk om hier mee te praten, want ik wil in de toekomst misschien nog wel meer piercings in mijn oor :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 15:56

Ik heb mijn helix 14 jaar geleden laten zetten. Helaas werd het toen bij die shop nog met een schiet apparaatje gedaan en een gewone oorbel. Ik heb hem er na anderhalf jaar uitgehaald omdat het nog steeds aan het etteren was. Sindsdien draag ik er sporadisch een ringoorbelletje in (piercings passen niet, het gaatje is te smal) maar het doet nog steeds veel pijn als ik erop lig. Het kraakbeen is heel erg beschadigd. :n Wou dat ik toen wat meer onderzoek had gedaan..

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:08

Alaskan schreef:

Ja, met Black Sword Tattoo Parlour aan de Hofstraat. Erg fijne shop voor zowel tattoos als piercings, werken vakkundige mensen!

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:35

Maaike schreef:
Alaskan schreef:

Ja, met Black Sword Tattoo Parlour aan de Hofstraat. Erg fijne shop voor zowel tattoos als piercings, werken vakkundige mensen!

Bedankt nog, zal ik onthouden! Kom alleen net van Knuckledusters and Pony’s af, omdat ik daar ook wel goede recensies over las. Ben echt heel erg fijn geholpen en de piercer was heel aardig. Ik heb nu dus een helix haha, vind ‘em echt heel tof staan :D .

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:58

Frummels schreef:
Ik heb mijn helix 14 jaar geleden laten zetten. Helaas werd het toen bij die shop nog met een schiet apparaatje gedaan en een gewone oorbel. Ik heb hem er na anderhalf jaar uitgehaald omdat het nog steeds aan het etteren was. Sindsdien draag ik er sporadisch een ringoorbelletje in (piercings passen niet, het gaatje is te smal) maar het doet nog steeds veel pijn als ik erop lig. Het kraakbeen is heel erg beschadigd. :n Wou dat ik toen wat meer onderzoek had gedaan..

Dit heb ik precies hetzelfde gehad! Dus ik weet hoe je je voelt. :(:) gelukkig is mijn bultje en het etteren na een aantal keer met speciale unicura zweep ontsmet en afkloppen nu al ruim 1 jaar is het volledig over en voel ik niks meer.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 19:31

Ik heb hem! *\o/* inner conch!

Afbeelding

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:11

Je foto doet het helaas niet meer :(

Ik heb groen licht gekregen van de chirurg, met wat mokken mag alles in mijn oren in blijven dus morgen laat ik eindelijk mijn daith zetten! die hoeft dus niet uit met de operatie!

Ik laat hem zetten met een standaard ringetje met balletje ipv gelijk een high end ring, mijn daith ligt namelijk niet diep en het stuk waar hij op rust is vrij hoog. Geen idee of hij dus mooi is...

zo wel dan ga ik later denk ik voor deze:

https://www.buddhajewelryorganics.com/c ... ld-clicker

Buddha heeft net nieuwe clickers gelanceerd en ik was maar aan t piekeren welke ik als eind sierraad wilde hebben, maar ik zag bovenstaande en dacht gelijk ja!!!

deze is ook tof maar heb de plugs er al van dus dat wordt wel heel druk :')
https://www.buddhajewelryorganics.com/c ... ld-clicker

Deze is ook zo tof <3
https://www.buddhajewelryorganics.com/c ... al-clicker

Lottehorse27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:48

Hoi, ik kom hier zomaar binnenvallen maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet echt ergens vinden en hoop dat iemand hier ervaring heeft.
Ik wil al een hele tijd een helix laten piercen maar nu vroeg ik me dus af als je de helix er ooit weer uit wilt halen blijft er dan voor altijd een gat zitten of kan dat weer helen? (Of hoe erg zie je zo een gaatje als je hem eruit haalt voor werk ofzo?)
Het is niet zo dat ik nu al twijfel maar ik zou graag in de zorg willen werken en ik vraag me af of dat dan voor problemen kan zorgen.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij een antwoord kan geven. :)

GigiGlitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:55

Lottehorse27 schreef:
Hoi, ik kom hier zomaar binnenvallen maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet echt ergens vinden en hoop dat iemand hier ervaring heeft.
Ik wil al een hele tijd een helix laten piercen maar nu vroeg ik me dus af als je de helix er ooit weer uit wilt halen blijft er dan voor altijd een gat zitten of kan dat weer helen? (Of hoe erg zie je zo een gaatje als je hem eruit haalt voor werk ofzo?)
Het is niet zo dat ik nu al twijfel maar ik zou graag in de zorg willen werken en ik vraag me af of dat dan voor problemen kan zorgen.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij een antwoord kan geven. :)

Als je hem hebt kun je altijd een doorzichtig staafje erin zetten. Zo valt het echt niet op als je aan het werk bent!

Ik heb de mijne alweer 11 jaar en denk wel dat mijn gat zichtbaar blijft. Maar ik weet het niet zeker..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:57

Hier in de zorg heeft 80% van mijn collega’s een helix volgens mij, ik dus zelf een inner conch ringetje. Geen probleem. Gemept wordt je toch wel. :')

GigiGlitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:00

Alaskan schreef:
Hi!

Ik heb mijn helix met een ringetje laten zetten en puur voor het feit dat je zo het wondvocht eruit kan draaien als het ware. Met een staafje blijft dit zitten en kan het er niet echt uit. Als je hem nog niet hebt, ik raad een ringetje aan.

Lottehorse27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:01

GigiGlitter schreef:
Als je hem hebt kun je altijd een doorzichtig staafje erin zetten. Zo valt het echt niet op als je aan het werk bent!

Ik heb de mijne alweer 11 jaar en denk wel dat mijn gat zichtbaar blijft. Maar ik weet het niet zeker..

Ooh ik wist helemaal niet dat zoiets bestond, bedankt voor je antwoord!

Giolli schreef:
Hier in de zorg heeft 80% van mijn collega’s een helix volgens mij, ik dus zelf een inner conch ringetje. Geen probleem. Gemept wordt je toch wel. :')

:') :')

GigiGlitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:03

Lottehorse27 schreef:
GigiGlitter schreef:

Ooh ik wist helemaal niet dat zoiets bestond, bedankt voor je antwoord!

Giolli schreef:

:') :')

Een retainer heet het!

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:20

Ik werk ook in de zorg. Heb ondertussen mijn helix al ruim 6,5 jaar en heb er nooit commentaar op gekregen (zelfs niet in mijn stageperiodes). Het ligt denk ik ook aan de werkplek waar je werkt, of zij helix / piercings accepteren. Een helix is geen probleem hier, maar een piercing in het gezicht mag bij ons dan weer niet, wat ik ook begrip.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:24

Kraakbeen groeit nooit meer aan. Dus wanneer je je helix dicht laat groeien, groeit je huid dicht, maar het gaatje in je kraakbeen niet meer.