Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:41

Sure_lee schreef:
Is het merk zool bij jullie ook Vibram?

Jep. :)) Mijn “zolen” zien er na dik drie jaar nog zo goed als nieuw uit.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:49

Wat leuk een wandeltopic.

Ik wil ook graag beginnen met wandelen.

Al is het maar 2x per week.

Ben nu sinds vind 7 weken thuis aangezien mijn batterij leeg was.
Maar ik merk dat ik nu lui wordt terwijl ik binnen mijn energiepotje altijd erg aktief ben.

Dus mag ik meelezen en mee praten?

Ik moet toch ergens beginnen.

2 weken geleden gewandeld in Bakkeveen maar na een half uurtje was mijn energiepotje leeg en had ik echt pap in mijn benen.
Laatst bijgewerkt door Mando op 27-12-20 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:52

Leuk Mando enjoy the club +:)+

Ntlie_

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:01

Ik heb ‘simpele’ wandelschoenen van de Decathlon maar ben er erg tevreden over. :j In de zomer wandel ik ook wel eens op mijn hardloopschoenen.

Vandaag klein rondje rond de wijk gewandeld van 2 km. Ging niet heel vlot en ook geen mooi rondje, maar toch even lekker buiten geweest. :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:02

Welkom Mando! Balen dat je al 7 weken thuis zit. Wandelen is een mooie manier om in beweging te zijn en ook je hoofd leeg te maken :j

Ik wil eigenlijk eens wat nieuwe wandelgebieden ontdekken. Iemand tips? Ik wil best een stukje met de auto maar geen uren, ik woon in Maas en Waal, midden Nederland dus kan alle kanten op. Ik wandel graag in gebieden met afwisseling qua paden (smal, breed, zand, trap, brug, noem het maar op) maar zonder wilde dieren die rondlopen.

Qua wandelschoenen hier gewoon Nikes, memory foam schoenen of Dr Martens :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:04

Welkom Mando :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:08

Ik loop ook op renegades.

Bij mij gaan zo ongeveer anderhalf a twee jaar mee als echte dagelijkse wandelschoenen.
En daarna nog een jaartje als stalschoenen.

Kortom, ze kunnen een hoop hebben.

Meindls heb ik in het verleden ook wel op gelopen.

Afgelopen weken wel gewandeld, maar weinig spectaculaire foto's en geen nieuwe gebieden. Dus niet zo veel te vertellen hier.

Nog 3 dagen en dan eens zien hoeveel km dit jaar :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:27

Welkom Mando! Vervelend zeg dat je al 7 weken thuis zit. Goed om te gaan wandelen, gezond en lekker om het hoofd even leeg te maken. Gewoon rustig aan beginnen en genieten van de kleine en mooie dingen onderweg.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:31

Welkom Mando :j

@Ghostattack: ik vind de trage tochten vaak een aanrader qua wandeltochten, gaan door heel Nederland. Enige tijd terug er 1 bij Amerongen gelopen, vond ik een mooie afwisselende wandeling. Gebruik ik vaak als optie om nieuwe gebieden te verkennen. Komende weekend een trage tocht bij Oudewater op het programma.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:45

Welkom Mando!
Vervelend dat je thuis zit.
Hopelijk geeft wandelen je uiteindelijk wat rust.

Ghostattack. Ik vond de Leuvenumsche beekroute erg afwisselend en mooi. Weet niet of dat te ver voor je is? Wij deden de route van 15 km.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 22:50

Mkango schreef:
Sure_lee schreef:
Is het merk zool bij jullie ook Vibram?

Jep. :)) Mijn “zolen” zien er na dik drie jaar nog zo goed als nieuw uit.

Ik heb er net even onder gekeken, zolen zijn inderdaad van Vibram. De buiten-achterhoekjes zien er ruk uit, de rest nog zo goed als nieuw. Dus ik ga maar even contact opnemen met Zwerfkei...

Ghostattack, ik pak vaak een Trage Tocht of Groene Wissel. Tussen Maarn en Renkum kun je vrij veel ontdekken nog, zowel Utrechtse Heuvelrug als bijv. bij Ede, maar ook bij Wolfheze. Klompenpaden kunnen ook leuk zijn, trouwens.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 08:41

Zou zeker even contact opnemen Hilary, zou niet nu al zo mogen slijten.

Trage tochten zijn inderdaad erg leuk. Ik liep in juni een trage tocht bij Vijlen, die was ook erg mooi.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:06

Welkom Mando. Ieder half uurtje dat je wandelt is mooi mee genomen toch?! Komt vanzelf!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:19

Dank jullie wel voor het lieve welkom.
Ja dat is waar Goof.

Ik heb ook nog een step staan dus ik ga proberen het ook weer af te wisselen.

Eerst vanmiddag naar de sportmasseur want ik ben ook behept met een frozen shoulder (puur stress) die nu in de ontdooi stand komt wat best pijnlijk is. Zien of hij even alles los kan masseren.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 13:36

Vandaag een knapzakroute gelopen bij Buinen. Die routes had ik al eerder ergens gevonden, maar toen moest je nog een boekje kopen / bestellen. Daar heb ik op zich niet zo’n probleem mee, maar ik wil wel graag eerst langs routes bladeren om te kijken wat voor soort het zijn en door wat voor gebied ze lopen. En alles op papier is natuurlijk eigenlijk al achterhaald zodra het geprint wordt. Maar ze zijn de knapzakroutes aan het digitaliseren, dus nu kon ik deze mooi uitproberen. Ik vond ‘m niet onaardig, maar wel vrij veel verhard en open veld (soms :brr:).

Wildscore: 5 reeën, 2 ganzen (geen idee wat voor merk), een roofvogel (een grote, verder geen idee) en allemaal kleine leuke vogeltjes. Geen foto’s van de beesten, daar is de camera van m’n telefoon echt niet goed genoeg voor.

Lofar-gebied:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kanaal Buinen-Schoonoord
Afbeelding

Ook nog langs de rand van het bos gelopen waar Lizard eerder deze week was, dat schuilgebouwtje op zijn foto ben ik ook wel eens langsgewandeld.

Morgen maar weer eens een Trage Tocht of Groene Wissel.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:20

Klinkt wel als een leuke route, foto's zien er ook mooi uit. Leuk dat je nog veel dieren spotte onderweg.

Ik was net in m'n pauze nog even een kort rondje (3km).

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:28

Hele andere stijl foto's Faringo. Meer stedelijk. Leuk.

Vandaag naar de Decathlon geweest en schoenen gekocht, een (leuke vond ik) jagersbroek om in te wandelen (ik heb het zo koud de laatste dagen met die gure wind), fijne lange sokken, en extra paar handschoenen.
Zonet twee uur gewandeld, en ik geloof dat de schoenen een schot in de roos zijn. HEt kost wat (200 euries :oo ) maar dan heb je ook wat en ik kon er super op lopen en ik heb de indruk dat ze goed voor mijn knieën en mijn rug zijn (weet ik morgen pas zeker want de pijn is altijd een dag later). Ik hoop het zo.
De broek hield mijn benen heerlijk warm en ik heb echt super gelopen ondanks de koude wind en af en toe regen.
ALS deze schoenen gaan doen wat ik verwacht, dan heb ik voor een deel mijn lichaam weer terug en kan ik absoluut meer gaan doen in de nabije toekomst. Ik hoop het zo.
broek met schoenen . Ze hadden alleen deze kleur en niet dat kekkie roze van Goof <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

foto's van de route die voornamelijk over de wat verharde paden ging, want ik wilde absoluut niet mijn net ingespoten nieuwe schoenen nat maken laat staan spettertjes modder erop _O- → (gaat vanzelf over het zo voorzichtig doen met mijn schoenen en gelijk thuis er een vochtig doekje over halen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:34

Fijn Pien dat je zo goed geslaagd bent. Schoenen zien er goed uit, ik hoop dat ze het resultaat gaan brengen waar je op hoopt. Mooie foto's ook van de natuur en omgeving bij jullie.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:45

Klinkt goed Pien *\o/*

Hier weer mooi weer gelukkig maar ook weer aan het werk. Heb dus ook maar ff snel tijdens de lunch een rondje gewandeld vanaf huis.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:55

Gaucho mooie foto's en wat ben je een mooie leuke vrouw om te zien! <3

Ik straal van binnen en ben onwijs blij met mijn schoenen en morgen weet ik -pas echt of het top of flop is, maar ik hoop en verwacht dat het top is.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:18

Wat een mooie schoenen zeg. Heel veel wandel plezier ermee.

Mooie foto's van onderweg.

Ik ga morgen even met stalgenoot rondje wandelen.
Eerste stap is gezet _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:32

Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben, vallen de schoenen bij jullie ook zo klein. Ik heb maat 41, de allereerste in mijn leven. Normaal 40.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 28-12-20 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:34

pien_2010 schreef:
Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben, vallen de schoenen bij jullie ook zo klein. Ik heb maat 41, de allereerste in mijn leven.

Ik heb mijn wandelschoenen juist een maat groter genomen omdat ik enorm dikke voeten krijg bij lange afstanden :=

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:36

Jup, mijn wandelschoenen zijn ook een halve tot een hele maat groter dan al mijn andere schoenen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:45

Bij mijn Meindls valt dat mee, die vallen breed + hoge wreef, andere wandelschoenen moet ik ook een halve maat groter. Alleen dan heb ik weer te veel ruimte bij mijn tenen. En sowieso draag ik vaak dikkere wandelstokken in mijn wandelschoenen.