Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanna

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 17:54

Wat balen Sharoontje! Goed idee om even een maand pauze te nemen voordat je weer verder gaat.

@Boompje ik gebruik Progynova en heb eigenlijk nog geen bijwerkingen gevonden. Het enige wat ik merk is dat mijn huid er heel goed eruit ziet en ik heb nauwelijks pukkels. Van wat voor bijwerkingen heb je last?

Ik heb net de tweede terugplaatsing gehad. Ik hoop dat deze ons meer gelukt gaat brengen!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:06

Ik heb vooral last van misselijkheid maar ik had via Google ook gelezen dat meer vrouwen dat hebben. Ja mijn huid is ook ineens rustig en geen migraine meer dus dat is ook een fijne bijkomstigheid!

Nanna ik ga voor je duimen!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:32

Vandaag een terugplaatsing gehad, embryo was van goede kwaliteit. Nou hopen dat het blijft plakken en dat die wacht weken snel voorbij zijn!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:34

Ik geef dit topic even een schopje.

Hoe gaat het met iedereen?

Ik ben ruim 2 en een halve week over tijd. Alle testen zijn negatief. Ook de bloedtest bij de HA. Ik heb nu een doorverwijzing naar de poli om zwanger te worden.
Vandaag gebeld om een afspraak te maken, maar helaas sturen ze eerst een vragenlijst op die ik weer moet terugsturen en daarna kan ik pas een afspraak maken en dan is de wachttijd ongeveer 3 weken.

Ik vind get erg lang duren. Ik ben een beetje bang dat er van binnen iets niet goed is. Ik had liever gehad dat ze alvast wat onderzoeken zouden doen zoals een echo ipv nog 4 weken in onzekerheid zitten. Maar ja, niks aan te doen nu.
Normaal gesproken heb ik een regelmatige cyclus.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:14

Helaas is deze ronde niet gelukt, voor de zekerheid zal ik morgenochtend nog een keer testen (vandaag was de officiële testdag). Maar ik voelde het al aankomen, alles wees er de afgelopen dagen op dat ik ongesteld ga worden.
Nu hebben we nog 1 cryo over maar eerlijk gezegd heb ik er niet veel vertrouwen in dat die wel blijft plakken.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:54

Wat vervelend Boompje! Helaas herken ik je gevoel, die van ons is ook niet gelukt en de moed zakt me best wel in de schoenen. We nemen nu even een maandje pauze voor we weer een poging gaan wagen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:41

Ja hier dus ook een maandje pauze en dan de laatste poging wagen. Mocht die niet blijven plakken dan kan ik het hele traject weer opnieuw gaan doen -O- .

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:09

Ik mag bij de eerst volgende keer beginnen met het innemen van Progynova en daarna Utrogestan.
Na 2 puncties helaas nog niet zwanger. Wel zijn er uit de 2e punctie nog 3 goede embryo's over. Ik probeer positief te blijven maar het is en blijft een moeilijk intensief proces.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:28

Al die tijd heb ik hier meegelezen, maar nooit gereageerd, in 2018 wilden we graag voor nummer 3 gaan, in dat jaar 4x zwanger geworden, maar 3x een miskraam en 1x buitenbaarmoederlijke zwangerschap met operatie (en verwijderen van 1 eileider).
In 2019 was het erg stil, ik had me er dus feitelijk bij neergelegd dat het gewoon simpelweg niet meer zou gebeuren (voor 2018 wel 2 kinderen gekregen, binnen maximaal 2 maanden zwanger).
Tot ik 6 maart dit jaar een positieve test in mijn handen had en inmiddels 4 goede echo's achter de rug, ruim 12 weken nu.

Het kan soms dus onverwachts, het komt soms alsnog. Ik duim voor iedereen hier dat het alsnog mag lukken, want als de wens hoog is, zijn de emoties vaak ook heel erg hoog.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:25

ooh wat een fijn bericht Poosje en van harte gefeliciteerd :*

Voor iedereen in dit topic: worden jullie behandelingen in het ZH alweer opgestart? of ligt dat nu tijdelijk stil? lijkt me heel frustrerend?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:33

Wij hebben een doorverwijzing maar moeten idd wachten.

Onze dochter is inmiddels 15 maanden en langzaam aan zijn we wel klaar voor een 2de.
Maar eerst moeten we die pcos onder controle krijgen.

Als ze beginnen komen we eerst op een wachtlijst

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:10

Gefeliciteerd Poosje!

Wij wachten nog.. Het St Antonius is wel weer gestart met IUI, maar voor IVF zijn we afhankelijk van het UMC en die was nog niet opgestart toen ik maandag belde. Ik ben zo bang voor een 2e golf Corona waardoor alles weer dicht moet net als we weer kunnen starten en we nog langer moeten wachten.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:23

Wij hebben vandaag bericht gehad dat we weer door kunnen! *\o/*
Hopelijk kan de rest hier ook weer snel van start!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:29

Wij hebben een telefonische intake gehad. Vandaag heb ik laten bloedprikken. Over 2 weken hebben we weer een belafspraak.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:14

Ik krijg binnenkort ook een telefonische intake hoorde ik vanmiddag.
Ben benieuwd

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:08

Ik ben een lange tijd weg geweest hier. Na mijn miskraam in december 2018 had ik even tijd voor mezelf nodig. Het was een moeilijke en verdrietige periode. Inmiddels zijn we bij poging 4 aan beland en hebben we de overstap gemaakt naar Duitsland omdat ze daar meer onderzoek doen. Uit onderzoek bleek dat mijn baarmoederslijmvlies niet goed was. Ik heb hier medicatie voor gehad en en nu is dat goed. We zijn nu voor de 3e dag aan het stimuleren. We gaan ook PICSI doen en een calcium activator bij de embryo's zodat ze hopelijk van betere kwaliteit kunnen worden. Erg spannend allemaal weer!

Wat fijn dat jullie langzaam aan ook weer mogen beginnen dames!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:49

Goedemiddag,

Ik meld me eigen ook in dit topic.

Zal me kort voorstellen:
Ik ben 38 jr mijn man bijna 40.
We lopen nu 1 jr in het ziekenhuis voor onze kinderwens na 1 jaar zelf proberen.
Hij heeft al 1 zoon van 6 uit een vorige relatie.

We hebben inmiddels 6 iui pogingen gehad waarvan 1 biochemische zwangerschap.

Nu ben ik bezig met injecties voor onze 1e ivf poging in het jbz te den bosch. Die hormonen zijn echt een pretje :+

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 15:28

Ik mag ook weer beginnen zodra ik ongesteld word maar zit nu blijkbaar weer in een lange cyclus +/- 5 weken nu. |o

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:34

Succes chance! Ik had weinig last van de hormonen gelukkig, maar op den duur paste ik mijn spijkerbroeken niet meer. Ik vond IVF best wel heftig en door overstimulatie was de punctie bij mij heel pijnlijk. Ook de emotionele achtbaan met alle onzekerheden en spanning hoeveel embryo’s je zult krijgen vond ik heftiger dan verwacht. Maar gelukkig is het allemaal te doen en krijg je fijne begeleiding vanuit het ziekenhuis! De terugplaatsingen vallen daarentegen weer 10x mee, dus dat is een fijne meevaller. Hopelijk gaat het voor jullie eindelijk je zo gewenste kindje opleveren!

Vervelend die onvoorspelbare cyclussen boompje! Hopelijk kun je snel weer beginnen!

Boven alle verwachtingen in was onze eerste terugplaatsing na Corona succesvol en hebben we vandaag met 7 weken een kloppend hartje op de echo gezien! We zijn er nog niet, maar het besef dat het na 3 jaar eindelijk zover is, begint langzaam te komen.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:30

Boompje1985 schreef:
Ik mag ook weer beginnen zodra ik ongesteld word maar zit nu blijkbaar weer in een lange cyclus +/- 5 weken nu. |o

Zeer vervelend die cyclussen. Hoop dat het snel op gang komt.

@nanna , gefeliciteerd met je zwangerschap. Had/heb je zwangerschapskwaaltjes?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:37

Chance succes!

Boompje frustrerend!

Nanna gefeliciteerd!

Nou ik had dus telefonisch intake gehad maar was een beetje zuur over de uitkomst.

Sinds november al 7 kilo zelf afgevallen, woog ten tijde van de intake nog 84 kilo.
Nu hebben ze een streefgewicht neergezet wat ik moet wegen voor we weer mogen beginnen met de hormoon injecties.
En dat streefgewicht is... Jawel... 80 kilo.... Ondanks dat ik wel al goed afgevallen was doen ze nu dus moeilijk om 4 kilo.
Of nouja, inmiddels ben ik er 2 kwijt dus nog 2 te gaan maar dat zijn 2 hele hardnekkige kilo's.
Het is erg lastig om die laatste 2 kilo af te vallen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:04

Hoi allemaal, ik lees en klets hier graag mee.

In maart is er bij mij pcos geconstateerd. Dat was voor mij een verrassing, want ik heb bijvoorbeeld geen last van overmatige haargroei of overgewicht (wel een periode te zwaar geweest overigens, maar ik ben vorig jaar 14 kg afgevallen). Ik menstrueer maar heel af en toe (inmiddels is het alweer een half jaar geleden) en onregelmatig, waardoor natuurlijk zwanger worden lastig zal worden. Met voeding en voedinssuplementen probeer ik de kans op een zwangerschap te vergroten, maar tot nu toe zonder resultaat. We zullen ook nog even moeten wachten voordat we welkom zijn bij de fertiliteitspoli. Momenteel zijn ze namelijk vol en willen ze nog niet teveel vooruit plannen.

@Nanna, wat een fijn nieuws. Gefeliciteerd!

@Ellionora, vervelend dat ze die grens stellen, maar die twee kilo verliezen gaat je vast lukken! Je bent de andere kilo's ook al kwijtgeraakt.

@Boompje, wat frustrerend. Hopelijk mag je snel beginnen.

@Chance, welkom! Ik kan me voorstellen dat die hormonen geen pretje zijn.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:51

Bedankt allemaal! Ik ben vaak wat misselijk, maar ik vind het eigenlijk vooral een fijne bevestiging van dat het gelukt is.

Ik wil jullie veel succes wensen met het wachten en de behandelingen! Het is een pittig traject en ik hoop dat het ook voor jullie uiteindelijk het gewenste resultaat mag hebben!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:19

Eilinora schreef:
Chance succes!

Boompje frustrerend!

Nanna gefeliciteerd!

Nou ik had dus telefonisch intake gehad maar was een beetje zuur over de uitkomst.

Sinds november al 7 kilo zelf afgevallen, woog ten tijde van de intake nog 84 kilo.
Nu hebben ze een streefgewicht neergezet wat ik moet wegen voor we weer mogen beginnen met de hormoon injecties.
En dat streefgewicht is... Jawel... 80 kilo.... Ondanks dat ik wel al goed afgevallen was doen ze nu dus moeilijk om 4 kilo.
Of nouja, inmiddels ben ik er 2 kwijt dus nog 2 te gaan maar dat zijn 2 hele hardnekkige kilo's.
Het is erg lastig om die laatste 2 kilo af te vallen.

Ik heb ook overgewicht, afvallen gaat zeer moeizaam. Bmi moet onder de 35 blijven voor ivf.

Adamootje schreef:
Hoi allemaal, ik lees en klets hier graag mee.

In maart is er bij mij pcos geconstateerd. Dat was voor mij een verrassing, want ik heb bijvoorbeeld geen last van overmatige haargroei of overgewicht (wel een periode te zwaar geweest overigens, maar ik ben vorig jaar 14 kg afgevallen). Ik menstrueer maar heel af en toe (inmiddels is het alweer een half jaar geleden) en onregelmatig, waardoor natuurlijk zwanger worden lastig zal worden. Met voeding en voedinssuplementen probeer ik de kans op een zwangerschap te vergroten, maar tot nu toe zonder resultaat. We zullen ook nog even moeten wachten voordat we welkom zijn bij de fertiliteitspoli. Momenteel zijn ze namelijk vol en willen ze nog niet teveel vooruit plannen.

@Nanna, wat een fijn nieuws. Gefeliciteerd!

@Ellionora, vervelend dat ze die grens stellen, maar die twee kilo verliezen gaat je vast lukken! Je bent de andere kilo's ook al kwijtgeraakt.

@Boompje, wat frustrerend. Hopelijk mag je snel beginnen.

@Chance, welkom! Ik kan me voorstellen dat die hormonen geen pretje zijn.

Hoop dat het voor jou ook snel mag lukken, of dat je snel bij de kliniek terecht kan.

Nanna schreef:
Bedankt allemaal! Ik ben vaak wat misselijk, maar ik vind het eigenlijk vooral een fijne bevestiging van dat het gelukt is.

Ik wil jullie veel succes wensen met het wachten en de behandelingen! Het is een pittig traject en ik hoop dat het ook voor jullie uiteindelijk het gewenste resultaat mag hebben!

<3 nu lekker genieten je roze of blauwe wolk.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:24

Nanna schreef:

Dat snap ik helemaal, ik was bij mijn dochter totaal niet misselijk.
Geen enkel moment maar werd daar ontzettend onzeker van.
Heb denk ik wel 9 testen gedaan omdat ik helemaal niks aan symptomen had.
Pas na een aantal weken en na de eerste echo begon de extreme vermoeidheid.

Hier inmiddels dag 32 van de cyclus en nog geen menstruatie in zicht.
Nog maar even afwachten, door de PCOS is mijn cyclus erg onvoorspelbaar.