Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:39

Poeh, dat voelt gek en onbevredigend. Voor het eerst in bijna 3 weken een dag niet gesport... Moest mijn knie en schouder echt even rust geven, maar geloof dat ik vannacht slecht ga slapen door de energie, haha.

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:17

secricible schreef:
Poeh, dat voelt gek en onbevredigend. Voor het eerst in bijna 3 weken een dag niet gesport... Moest mijn knie en schouder echt even rust geven, maar geloof dat ik vannacht slecht ga slapen door de energie, haha.

Voelt raar hé als je dan eens niet sport :P Ik heb dat gevoel ook altijd als dat gebeurt, maar inderdaad je moet wel naar je lichaam luisteren anders mag je straks nog langer niet sporten ;)

Ik heb gisteren na BR ook nog de Yoga Meltdown gedaan samen met een vriendin, volgens mij wou niemand ons bezig zien, we waren hilarisch :D Maar ik vond het toch een leuke workout om eens te doen, dus waarschijnlijk neem ik die er vaker eens bij!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:27

@secricible Haha, hoe is je nacht geweest? :P Slim om je lichaam even rust te geven :j Mijn lichaam heeft ook regelmatig rust nodig de laatste weken. Ik red 6 keer per week sporten echt niet meer.
@AnimalCare9 Hmm, misschien dat ik die dan ook maar 's ga proberen. Ik wil wel wat leniger worden :P

Ik heb gisteren de Beachbabeworkout uit de OP gedaan. Spieeeeerpijn :wow: Met KA heb ik nooit meer spierpijn bij m'n buikspieren. Alleen m'n schouders en liezen soms. Misschien toch maar weer een level hoger. Helaas betekent dat ook gelijk het laatste level :oo BB workout iig maar wat vaker doen :j

secricible

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:55

Pfff, idd een zware nacht gehad, dacht om 11 uur nog er even uit te gaan om alsnog te sporten, maar nee. Heb uiteindelijk wel gesport, maar dan anders :o maar dat telt niet :p

Zegt een lieve bewoner van mij vandaag ook nog dat ik vast niet sport, want ik was wel een beetje te dik ("als ik dat mag zeggen" ook nog erachter) pff, had meteen spijt, lol.
Maar merk wel verbetering, mijn man zei het gisteren ook, alles wordt langzaamaan wel strakker, ben meer tevreden in de spiegel en mijn kleding gaat makkelijker aan. We komen er wel, nog 15kg voor mei volgend jaar, heb nog alle tijd :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:28

Vergeet overigens iedere keer te vragen:
Bij de oefening waarbij je je benen moet opliften en weer laten zakken (buikspieroefening) kan ik niet normaal op mijn plek blijven liggen, ik schuif steeds naar onder. Ik houd me nu vast aan de bank met mijn handen, haha, maar dat lijkt me niet ideaal. Doe ik iets fout, of kan ik iets doen om dit te voorkomen?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 10:03

Heb je dat ook op een rubberen yoga matje Sec?

En wat een stomme opmerking!! Zeker weten dat jij er komt, je bent keigoed bezig *\o/*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 10:28

Ja, dan krult het hele matje op onder mijn rug, haha

Gisteren weer goed bezig geweest en voor vandaag veel gezonde hapjes voor op de boot :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:03

Pfff, en nu zit ik er ff doorheen... Vanochtend nergens last van gehad, en nu zo veel pijn in mijn schouder, dat ik niet weet het waar te zoeken. Geloof niet zo dat het overbelast is, eerder een slijmbeurs ofzo.. Twijfel nog ff om naar de huisartsenpost te gaan, maar wil eigenlijk even afwachten.
Maar sporten wordt helemaal niks zo...

EDIT: Na overleg met huisarts leek het hem toch zeer wijs om langs te komen, dus dat gaan we straks maar doen...

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:01

Oh jeetje secricible wat vervelend. Hoop dat t mee valt!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:03

Prfft, baal er gewoon van, ben ik net zo lekker bezig. Dus zit al even te bedenken wat ik straks wellicht nog kan doen aan bewegingen, maar kom nog neit zover... Iig touwtjespringen zonder handen en knielifts e.d. nog wel, maar kijk wel ff wat de dokter adviseert.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:07

Wat vervelend zeg! Hopelijk valt het mee.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:19

Idd slijmbeurs, 2 dagen diclofenac en anders maandag een spuit halen bij de ha. Prfft, dus dit weekend niet sporten, volledige rust...

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:26

:(:)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:06

Oef vervelend. Hopelijk ben je er snel vanaf en dan weer knallen :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:09

Net ff zitten lezen, het is belangrijk zonder belasting te blijven bewegen, dus als pijn onder controle is maar eens starten met hardlopen en met de shred wellicht terug naar 0,5kg ipv 1 als ik weer start. En ik overweeg opnieuw straks 6 dagen level 2 te gaan doen (moest nog 2 dagen gaan...)

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:00

Secricible, balen zeg. Wel rustig aandoen he met je schouder.
vandaag dag 15 gehad, heerlijk!! Merk dat ik door level 2 echt wel strakker word. Ben benieuwd als ik klaar ben!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:47

Vanochtend werd ik wakker zonder pijn, dat was wel lekker. Zo in de qvond wordt het weer erger, heb ook een behoorlijke knak in mijn schouder, dus het zit nog niet helemaal goed. Morgen wel weer hardlopen, voel me nu echt zo nutteloos. Fietsen mag ook las ik al op internet, dus misschien van de week even op de hometrainer in de sportschool anders...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:56

Ik kom mij ook melden. Enige tijd geleden een Insanity workout gehad van een vriend, dit beviel mij wel, maar is mij toch iets te extreem. Ik zie dat Jillian Michaels de wat vrouwelijkere variant is.

Omdat ik zelf voorlopig gestopt ben met paardrijden, en een boel spieren weer opnieuw moet ontwikkelen (ook om klachten te voorkomen) heb ik besloten hier aan mee te gaan doen. Wat ik zoal voorbij heb zien komen zijn de gewichtjes (hoeveel kg), verder heb ik stretschbanden, een matje, skippybal en een springtouw.

Ik ben van plan met uiteraard level 1 te beginnen, kijken hoe ik het oppak. Maar voordat ik begin wil ik natuurlijk wel weten of ik de juiste spullen heb. Zodra ik alle bij elkaar heb ga ik beginnen!

Ik heb nog echte fitness schoenen van een tijd terug, maar ik heb ook hardloopschoenen. Wat zouden jullie adviseren dat ik draag tijdens deze workouts?

Ik wacht nog even jullie feedback af en dan ga ook ik hieraan beginnen! *\o/*

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:07

Wat leuk en welcome BounceBabe.
Ik verwacht dat level 1 van de Shred je wat makkelijk af gaat als je van Insanity af komt, maar desalniettemin zijn het allemaal nuttige workouts. Het enige dat je nodig hebt zijn gewichtjes, van 0.5 tot 5 kilo en alles daar tussen in zijn het meest handig. Ik doe zelf de oefeningen op hardloop schoenen, omdat ik geen andere heb, maar had ik andere gehad had ik het op andere gedaan, omdat je je hardloopschoenen (bij mij aangemeten) op een andere manier belast en wanneer je ze weer gebruikt bij hardlopen ze niet meer zo goed zijn als ze waren. Toen ik nog thuis woonde wisselde ik de schoenen om als ik na Jillian nog ging hardlopen.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:09

@BounceBabe Welkom! :)
Ik heb enkel gewichtjes (0,5 1,5 2,5kg). Ik train in m'n kamer op de vloerbedekking dus heb geen matje nodig maar anders heb je die wel nodig :j Stretchbanden, skippybal en springtouw heb je niet nodig.
Ik train zelf met hardloopschoenen, dat is het enige dat ik heb. Geen idee wat beter is.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:10

Pfff sterkte Sec (ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik je zo noem, maar k schrijf altijd fouten in je naam :P)
Zou iets als rustige yoga helpen om alles weer lekker los te maken? Of zeg ik nu iets heel doms?

Bounce, de meningen over schoenen zijn verdeeld, maar ik heb lekker sterke enkels en voeten gekregen door het blootvoets te doen. Het hupst en springt ook heel wat makkelijker binnenshuis. Ik heb echt nog geen enkel pijntje gehad op mijn blote voeten (en niet vergeten dat er ook andere zeer blessure gevoelige sporten zijn waarbij continu blootvoets wordt gesprongen). Maar wel goed op de houding letten natuurlijk!

Verder vind ik een sportbehaatje onmisbaar, ik heb geen grote tieten, maar dan heb je ook geen last van afzakkende bandjes natuurlijk. Nu het warm is draag ik zo'n sporttop en mijn onderbroek, en anders een comfortabel dun sportbroekje erbij. Een yogamatje is ook wel handig voor de core oefeningen, maar als je dat nog niet hebt, volstaat een handdoek ook. En gewichtjes kan je even vervangen door gevulde flesjes, tot je een beetje basisspier hebt opgebouwd en je een zwaardere set kan kopen. Ik startte met 0,5 kg, maar de laatste vijf dagen kon ik toch met 2 kg aan de slag, dus het gaat erg snel!

O ja. Het belangrijkste. Neem foto's!!!

Edit: Solar was me voor :+ En Madelon ook, haha.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:53

Iedereen schrijft sec, haha, dus prima hoor.
Vind je idee wel goed, misschien de yogaoefeningen van jillian michaels. Eens kijken :)

Vandaag ook even overlegd met collega (zij is fysiotherapeut), die adviseerde me voorlopig even niks te doen, dus ga even aangepast de shred doen, zonder armgedeelte voorlopig. Dan volgend weekend weer eens rustig armen erbij pakken.
Vandaag hardgelopen, nieuw record gelopen qua snelheid op de 2,5km, dus wel tevreden met mezelf :) ook lekker om weer gesport te hebben, haha,

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:03

Bah, lijkt me heel vervelend om niet of nauwelijks te mogen sporten -O-

Ik heb vandaag Killer Abs level 3 gedaan *\%/*
En hij viel mee :oo Veel dingen nog modified gedaan. Sommige oefeningen vergen wel erg veel balans dus zal wel een aantal keren duren voor ik die echt mee kan doen. Maar ik ben blij :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:57

Hardlopen mag gelukkig wel gewoon, hoewel ik het wel voel in mijn schouder. Dus ga me daar even meer op focussen, en de shred ernaast doen voor nu even. Kan ik mezelf ook nog even moed inpraten, lol.
En ach, tot een paar weken terug sportte ik heel weinig, dus er is al verbetering, ook met gematigd sporten ;)

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:04

Dan ga ik denk ik maar op mijn fitness schoenen aan de slag. De hardloopschoenen zijn destijds echt aangemeten voor het hardlopen, het is misschien zonde om deze op een andere manier te belasten.

Oke, de gewichtjes kan ik via mijn vriend regelen, hij haalt dan de zware stukken eraf! :')

Heb er echt zin in om te beginnen, ben er echt aan toe om wat energie kwijt te raken. Ik leef vaak in bed nog helemaal op, niet echt handig! :+

Werkt het zo bij level 1 dat je die gewoon 30 dagen lang zo volgt? En dan de volgende 30 dagen level 2?