[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:48

Vraag je of ze die eraf laten.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:04

Hmmm, toch maar een simpele pasta voor mezelf gemaakt, maar die patat rook wel érg lekker! :(

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:19

Knap dat je een pasta hebt gemaakt voor jezelf, maar...waarom eigenlijk geen patat als ik vragen mag?
Ik heb zojuist ook een grote friet op met een kroket en een klodder ketchup. Het moet wel leuk blijven hoor :=
Maar, dit kan ook betekenen waarom ik al 6 maanden doe over 16 kilo :')

Dat gerecht klinkt goed. Dat wil ik ook wel eens maken :j En als je het bakt in olie of vloeibare boter dan zal het met die vetten ook wel meevallen lijkt me?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:28

Ik heb vanavond een lekker recept gemaakt, geroosterde kip met honing-mosterd marinade! :9 gewoon uit de oven.

Heb trouwens ook een leuke App gevonden voor het hardlopen (om de motivatie te houden) : Zombies, run! info: http://www.iphoneclub.nl/172938/zombies ... r-zombies/

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:50

Maylover, dat klinkt lekker!

Ik zou ook gewoon af en toe patat eten, doe ik hier ook. Ik neem alleen geen mayo en niet 2x (wij frituren het eigenlijk altijd wel zelf als we het halen). En dan 1 frikandel óf 1 kroket ofzo erbij :).

Ik eet ook elke avond 1 koffiekopje (is dus niet veel) vla, vind het zo lekker, is dan mijn toetje :) nou en val nog af, dus zolang dat gaat :D is dat elke dag iets waar ik naar uit kijk om te eten :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:30

Madeira,
sorry voor het nu pas reageren,
ik zal nu anderhalve maand bezig zijn?

ondertussen nog steeds geen nieuwe weegschaal,
vandaag wel de hele dag wezen lopen op en neer tijdens de fotoshoot,
stukkie gereden zonder zadel, dus mijn beweging heb ik wel gehad

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:58

Ik wist niet dat water zoveel woog....
Om 21.15 uur ging ik wegen, 71,3kg en nog 1 liter water gedronken en om 23.00 uur 72,1kg

Dat vind ik totaal niet grappig.
Wou eens zien of dat veel uitmaakte, maar wow wat een verschil! Had ik dat water maar niet meer gedronken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:59

Dat plas je er over een uur/later op de avond/nacht vanzelf weer uit, dus zo erg is het niet?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:02

Plas je zoveel? :P

Mijn weegschaal is nu leeg trouwens dus geen idee wanneer ik weer kan wegen. :=
Heb geen batterijen in huis.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 08:56

Ja, je plast/zweet zoveel. Maar daarom moet je dus 's ochtends na het plassen voor het eten/drinken wegen. Water weegt gewoon 1kg/L. Erger nog, daar is ons meetstelsel op gebaseerd.

In water zit geen kcal, dus je komt er niet echt van aan.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 09:14

Wat ik al wel dacht, weeg nu 71,3 na plassen enzo. Oke ik ga de 70kg niet redden donderdag :P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:26

Deviltjh, maar je hebt dus ook geen weegschaal begrijp ik? Dus je weet eigenlijk niet of je dan bent afgevallen toch? Of begrijp ik je nu verkeerd? :P

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:56

Madeira, nu sinds ongeveer een week niet meer nee :')
maar ik meet mezelf steeds sinds dat die weegschaal dood is,
en van buik of beenomvang gaat het ook niet af..

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:24

Bonjoy, denk dat t rennen on hold wel slim is van je, je krijgt natuurkijk niet veel callorien binnen en als je dan krachtige inspanning moet leveren hardlopen net te intensief is.

Ik was begonnen met shredden icm met evy, maar ga nu alleen door met evy en dadelijk voor de laatste kilootjes pak ik de shred erweeer bij.

Vanochtend gewogen, maar helaas niets eraf :?

Maar weer vol goede moed vereer!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:43

Malima schreef:
Ik wist niet dat water zoveel woog....
Om 21.15 uur ging ik wegen, 71,3kg en nog 1 liter water gedronken en om 23.00 uur 72,1kg

Dat vind ik totaal niet grappig.
Wou eens zien of dat veel uitmaakte, maar wow wat een verschil! Had ik dat water maar niet meer gedronken :P

Dat is toch niet meer dan logisch? := En het is geen vet dus waar maak je je druk om. Je moet je niet zo op de getallen vast pinnen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:34

Haha ja 1 liter water = 1 kilo. Maar wel een kilo zonder calorieën, zonder vet etc! Maak je daar maar niet druk om!

Jammer dat er niks af is wollie! Maar hou vol! Opeens gaat het naar beneden!

Evy is leuk! Heb ik al twee keer volbracht haha maar ben een echte mooi weer hardloper, dus heb vaak weken aan een geen zin om te rennen. Maar krijg wel weer zin met dit weer zoals vandaag, misschien toch maar weer beginnen.

Hier gaat het wel lekker, gisteren wel wezen stappen en de daarbij behorende drankjes genuttigd hihi. Maar vandaag weer lekker gezond bezig qua eten. 2x drie kwartier fietsen, 2 paarden rijden, stallen gemest en met de hondjes lopen. En vanavond nog shredden. Dus dat zit wel snor! :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:06

Hmm balen Devil! Wat eet je zoal op een dag? Misschien meer variaties aanbrengen? Of je staat heel erg stil dat is ook heel vervelend :(

Mam had mij en Madeira gefilmd, en dan zie ik mezelf en denk ik: huh ik ben minder dik dan ik dacht. Wel steeds nog stevig enzo hoor, maar veel minder dan ik in mijn hoofd heb..

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:16

Verdomme, ben ik nog aangekomen ook,
Poedersuiker weegschaal en poedersuiker dieet.
Waarom lukt dit niet :'(

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:22

deviltjh schreef:
Verdomme, ben ik nog aangekomen ook,
Poedersuiker weegschaal en poedersuiker dieet.
Waarom lukt dit niet :'(

En als je eens eeen paar dagen alles wat je eet invoert op voedingscentrum.nl op hoeveel kcal kom je dan gemiddeld?
Je was vooral bezig met dingen vervangen door gezonder toch? Misschien krijg je toch nog gewoon te veel kcal binnen. Calorieën zijn belangrijk bij afvallen... daarna pas wat je eet en afwisseling. Je kunt ook afvallen door enkel snickers te eten, als je je kcal-inname maar laag houdt.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:36

kcal was tot nu toe minder dan wat ik eerst had,
had dat gedaan via zo'n zelfde soort kcalteller op de telefoon en dan voor en na,
beweeg ook veel meer dan eerst,
en dan 1,5 kilo aankomen in een week?
zie ook niks aan mijn lijf, niks aan kleding en niks aan omtrek

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:56

Nou ik kan eindelijk trots vertellen dat ik ben afgevallen :'). Mijn manier van eten en sporten slaat eindelijk aan. Mn moeder vroeg zelfs al of ik was afgevallen, want mijn buik was een stuk dunner. 72,2 naar 71,4 :) dus het begin is er eindelijk!! Vanmorgen weer hard gesport, dus ben benieuwd hoe het de komende tijd gaat.

Recept klinkt lekker mayflower!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:11

Wat balen deviltjuh! Eet je niet te weinig dan? Voor het sporten heb je natuurlijk ook energie nodig!
Fijn noa! Zeker als anderen het ook zeggen! Hier helaas nog niet. Collega van mij doet Sonja bakker en kreeg te horen dat het al goed te zien was....ik ben toch ook al 4kg kwijt en hoor niets....

Hier 8 ons er af tov vorige week, 1 ons tov maandag......maar heb donderdag mezelf uitgeleefd met Mexicaans en vrijdag me ook niet heel erg aan mijn maaltijden gehouden.....dus het valt me alleszins mee!

Vanochtend 4,1km gelopen met verzorgpony, morgen hardlopen en dan de nachtdienst in! Vaak eet ik dan nauwelijks of alleen groente en fruit.....dus mogelijk ga ik daar ook wel effect van zien :D!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:34

Deviltjuh ik wil niet vervelend zijn maar volgens mij ben je er veel te veel mee bezig!
Kijk je wel uit dat het geen obsessie wordt? Zo klinkt nu af en toe wel!

Ik ben ondertussen 1,5 kilo kwijt! Heb niet eens heel gezond gegeten wel meer gewandeld. Elke avond na het eten even een rondje. Ik heb eindelijk de dutchrunners app weer geïnstalleerd en als ik het aandurf ga ik dinsdag even een rondje. Hoop zo dat ik geen last van mijn schenen krijg.
Heb zo een verjaardag van mijn schoonmoeder en morgen van mijn eigen moeder :+

Heb de weegschaal verplaatst naar de badkamer, stond eerst in de inloopkast maar daar ligt vloerbedekking en dat is toch niet ideaal!!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:37

nee,
ik maak er zeker geen obsessie van,
maar vanuit niksdoen naar beweging iedere dag,
en ongezond vet voer eten naar steeds gezonder eten,
zou je denken dat er toch iets af gaat..niet dus :(

te weinig eten zal het denk ik niet zijn,
een hongergevoel heb ik niet en ik eet meestal iets voor ik ga sporten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:42

Deviljh, hoe kom je uit in je maand? Dat scheelt zomaar 2kg. En je moet een hoop sporten om eten eraf te krijgen. Je eet al snel te veel voor en na het sporten. Dat is wel iets waar je op kan letten.

Bij mij was de weegschaal gelukkig wel aardig tegen me. Volgende week wordt kritischer qua weegschaal, want dan komt mijn maandelijkse moment er weer aan. Maar ik hoop heel hard dat het er wel iets af is. Dat motiveert toch meer. En dan de keer erop vaak dubbel. Meestal ben ik dan het lichtst van de maand (als ik niet aan het afvallen ben).