[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:07

_mexx_lady_ schreef:
Okéé ik ben echt de wanhoop nabij! Je kent ze wel die donuts voor in je haar.
In het begin gingen ze goed, bleven goed zitten en zat de hele dag goed maar nu...
Ik krijg ten eerste al niet meer als mijn haar netjes plat tegen dat vervloekte ding aan, als dat dan eindelijk zit en begin te draaien om alles vast te spelden... schiet nog alles los!
Heb al vanalles geprobeerd. Elastiekje in haar-donut erover-haar over donut-elastiekje-ronddraaien-spelden-elastiekje. Gebruik zo'n 10 of 12 schuifspeldjes maar die verrekte krengen komen iedere keer weer uit mijn donut geschoten. Heb al geprobeerd ze enkel in mijn haar te steken maar ook daar laten ze los en schuiven ze zo mijn haar uit.
Wie o wie heeft de tip zodat mijn haar op een bad hair day toch in een mooie dot terecht komt??

Bij mij werken die dingen ook niet, mijn haar is behoorlijk dik en lang en ik ben niet handig genoeg :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:16

_Micha_ schreef:
Ik zit te twijfelen om zoiets met mijn haar te doen, maar dan wel een ander figuurtjes enzo, want deze vind ik niet zo mooi. Moet alleen even met mijn kapper overleggen of mijn overige haar niet te dun is zodat het er raar uit ziet als je het los hebt.
[ Afbeelding ]

Echt balen van je haar Lee, dat van mij begint eindelijk een beetje bij te komen. Maar ik weet hoe het is. Ik denk wel dat mint je echt geweldig gaat staan, maar het is zo'n klote kleur om het bij te houden. Tenminste met mijn pastel roze en lichtpaars wel.

Een leerling van mij had dat! Awesome, ik wilde het ook maar ik heb nooit mijn haar omhoog.

Ja ik heb nu al plukjes mint geprobeerd, maar ik vind het lastig te doseren. Ik doe gelukkig lang met zo'n potje en na de zomer moet ik weer in mijn docentenuiterlijk schieten :(

muntdrop

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:20

Mint lijkt me super gaaf! Soms vind ik het wel jammer dat ik zulk donker haar heb, durf het ook niet zo extreem te laten ontkleuren.

Stiekem wil ik ook al een tijdje een pony, maar weet niet of ik het ga doen en of het mij wel staat :')

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:21

Ik vind dat geschoren gedeelte geen gezicht, sorry. Totaal niet vrouwelijk etc. Maar dat is smaak gevoelig natuurlijk :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:40

Ik de laatste tijd juist steeds vaker, en dan vind ik het juist zo saai _O-

Is ook lastig dat doseren, op de een of andere manier pakt het altijd anders uit dan je dacht en in je bakje was. Heb je potje van directions? Ja is wel fijn dat je er zo lang mee doet, je verdunt ze gewoon zelf neem ik aan?
Is dat een no go als docent?

Ach elkee als je door je haar niet meer vrouwelijk kunt zijn is er sowieso al wat mis. :')

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:53

Appelmoes_11 schreef:
Vivi, wauw wat is je haar licht! :o Hoe lang heb je het al zo? Heb je misschien ook een foto van je gezicht/huidskleur?

Even foto uit het kledingtopic gepakt van mij :)
Heb mijn haar denk ik in totaal jaartje of 5 zo (de kleur) met tussendoor een half jaar mijn eigen kleur.
http://i6.photobucket.com/albums/y225/skellington-jack/pussypakje_zpsa1308057.jpg

Leuk dat rode en totaal niet ordinair!

Dat geschoren plaatje ziet er ook wel tof uit zeg!
Laatst bijgewerkt door Milky_Way op 05-04-14 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:55

Dat geschoren past totaal niet bij mijn stijl, maar vind het verder wel gaaf :D

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:37

Ik bedoel niet dat je daardoor meteen een halve vent bent, uiteraard niet. Maar ik vind het kapsel opzichzelf niet zo vrouwelijk. Niet banketstaaf bedoeld oid :j

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:42

_vivi_ schreef:
Appelmoes_11 schreef:
Vivi, wauw wat is je haar licht! :o Hoe lang heb je het al zo? Heb je misschien ook een foto van je gezicht/huidskleur?

Even foto uit het kledingtopic gepakt van mij :)
Heb mijn haar denk ik in totaal jaartje of 5 zo (de kleur) met tussendoor een half jaar mijn eigen kleur.
http://i6.photobucket.com/albums/y225/skellington-jack/pussypakje_zpsa1308057.jpg

Leuk dat rode en totaal niet ordinair!

Dat geschoren plaatje ziet er ook wel tof uit zeg!

jaaa gave kleur!

Ik ben nou net ietsje blonder dan jou op deze foto, nu wil ik het net wat grijzer hebben!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:53

Ik kom mijn vraag hier ff stellen :)
Ik heb vorige week mijn haar laten knippen (niet door een professional) en ik heb nu èèn laag die korter is dan de rest. Ik heb krullend haar en wilde dus ook laagjes maar heb nu dus èèn laag die wijd uit staat aan de onderkant en een dunnere langere laag eronder.
Ik wil dit dus laten fixen maar ik wil liever niet teveel van de lengte af.

Waar moet ik dan om vragen bij de kapper? :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:05

_Micha_ schreef:

Is ook lastig dat doseren, op de een of andere manier pakt het altijd anders uit dan je dacht en in je bakje was. Heb je potje van directions? Ja is wel fijn dat je er zo lang mee doet, je verdunt ze gewoon zelf neem ik aan?

Ach elkee als je door je haar niet meer vrouwelijk kunt zijn is er sowieso al wat mis. :')

Ja directions, maar het is te blauw. Dus even een potje groen erbij kopen.

_Micha_ schreef:

Ik vind het juist vrouwelijk, maar oh well :D

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:20

muntdrop schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Okéé ik ben echt de wanhoop nabij! Je kent ze wel die donuts voor in je haar.
In het begin gingen ze goed, bleven goed zitten en zat de hele dag goed maar nu...
Ik krijg ten eerste al niet meer als mijn haar netjes plat tegen dat vervloekte ding aan, als dat dan eindelijk zit en begin te draaien om alles vast te spelden... schiet nog alles los!
Heb al vanalles geprobeerd. Elastiekje in haar-donut erover-haar over donut-elastiekje-ronddraaien-spelden-elastiekje. Gebruik zo'n 10 of 12 schuifspeldjes maar die verrekte krengen komen iedere keer weer uit mijn donut geschoten. Heb al geprobeerd ze enkel in mijn haar te steken maar ook daar laten ze los en schuiven ze zo mijn haar uit.
Wie o wie heeft de tip zodat mijn haar op een bad hair day toch in een mooie dot terecht komt??

Bij mij werken die dingen ook niet, mijn haar is behoorlijk dik en lang en ik ben niet handig genoeg :')

Slechte uitvinding die dingen!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:23

Zou iemand mijn kunnen helpen? Elke ochtend als ik wakker word zit heel mijn haarscheiding anders dan die moet zitten wat uitend tot een ruzie met mijn haar in de ochtend en het naar achteren moet kammen ik heb best een lage scheiding vanwege mijn lok vandaag was het weer prijs en ik ben het echt zat wat kan ik hier nou aan doen

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:50

dat heb ik ook vaak genoeg, dat gekluns met je scheiding.
Ik kam dan altijd al mijn haar naar voren en deel het dan in 2 op de juiste plek :')

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:10

Heb ik ook al geprobeerd maar helpt ook niet

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:05

Dat is precies de reden dat ik elke dag mijn haar was :')
Ik heb vrij pluizig, stug, en dun haar en ik rol nogal veel in mijn slaap, met als gevolg de volgende ochtend een absurde scheiding en allerlei kruinen. Daarbij wordt mijn haar ook nog eens ontzettend snel vet, dus de enige oplossing voor mij is gewoon elke dag wassen dan blijft het redelijk zitten. :)
En als ik het in de avond was, dan doe ik het met een varkensharenborstel (enkel haren, zonder pinnetjes, en de haartjes staan heel dicht op elkaar) heel strak in een lage staart met het haar bovenop strak op mijn hoofd geborsteld, en dan gel er in. De volgende ochtend uit borstelen en in model brengen. Nadeel is wel dat het weer snel vet wordt, want ik ben zo een type dat elke drie minuten d'r haar uit d'r gezicht veegt. :o

Edit; foutje
Laatst bijgewerkt door Frummels op 06-04-14 14:14, in het totaal 2 keer bewerkt

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:09

Bedankt voor je uitleg dat heb ik ook met mijn haar zit zelf al te denken om het voortaan alleen mijn lok vast te maken als ik ga slapen slaap best onrustig als iemand anders nog tips heeft hoor ik het graag

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:14

Oja, bijna vergeten. Een poosje terug heb ik een flink stuk van mijn haren afgeknipt, en nu heb ik het natuurlijk helemaal te pakken en wil ik er nog een stukje af.
Het is nu zo: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos ... 6147_n.jpg

En ik wil het graag zo(iets):
Afbeelding

Ik twijfel alleen of het bij mijn gezichtsvorm past, ik heb namelijk een behoorlijk rond gezicht.. :=
Gewoon doen? Of toch maar zo laten?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:30

Hmmm lastig. Ik ben natuurkijk geen kapster, maar ik denk dat het wel mooi gaat staan :). Vind zoals je het nu hebt ook heel leuk :).

Ik heb nu donkerbruin in mijn haar zitten :). Over 20 minuten uitspoelen :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:53

Ik denk dat ik het gewoon ga doen. Mag als beloning voor mezelf wanneer ik 5 kg ben afgevallen :j

Ben benieuwd naar de kleur muntdrop! :)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:07

Denk dat je dat leuk staat Frummels.

Donkerbruin, spannend! Werd bij mij altijd bekand zwart.

Ik sliep, toen ik daar last van had, altijd met een hoge losse knot. Echt absurd hoog, midden op de kop. Daardoor werd het niet door elkaar geschuurd en die volgende ochtend meer volume :)

TessaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:11

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:15

prachtig !!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:18

Frummels schreef:
Oja, bijna vergeten. Een poosje terug heb ik een flink stuk van mijn haren afgeknipt, en nu heb ik het natuurlijk helemaal te pakken en wil ik er nog een stukje af.
Het is nu zo: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos ... 6147_n.jpg

En ik wil het graag zo(iets):
[ Afbeelding ]

Ik twijfel alleen of het bij mijn gezichtsvorm past, ik heb namelijk een behoorlijk rond gezicht.. :=
Gewoon doen? Of toch maar zo laten?

Wat heb jij altijd praaachtig haar :+:
Ik denk dat het jou erg mooi staat! Ik dacht eerst dat jij het was in die foto omdat ze zo op jou gelijkt :)) Ik heb ook een rond gezicht en heb daarom lang zo'n lengte niet aangedurfd, tot de kapster me vertelde dat zo'n lengte voor ronde gezichten net héél goed is. Doen doen doen! :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:28

Mooi TessaS! :j

elkee; oh dat is ook een goede, misschien het proberen waard! Heb je dan alleen niet de volgende ochtend zo een gekke knik in je haar? :=

Yasmine: ah wat lief, dankje! En oh, echt? Stom he, dat je er eigenlijk van uit gaat dat wanneer je een rond gezicht hebt, kort haar het nog ronder maakt? Ik zal gewoon eens langsgaan bij mijn kapper inderdaad, om wat advies in te winnen!
Haha, nou dat mocht ik willen hoor, dat ik op haar leek :D