Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:00

Deijs schreef:
Oh ik wil zo graag vanalles nog eens proberen :Y)

Iemand van jullie toevallig ervaring met Sleek rose gold en antique?
Ik heb zelf een lichte huid en donker haar maar volgens mij staan die 2 er wel mooi bij(niet tegelijk natuurlijk!)

Antique is erg mooi! Zit wel aardig wat glitter in en is ook erg goed gepigmenteerd.

NYC2B

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:13

Thanks beide!

Zijn ze beide gezicht voor een lichte huid? (donker haar?) kunnen jullie misschien een swatch doen en hoe de blush bij jullie staat? :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:54

Ik ga morgen shoppen en vroeg me af of jullie tips hebben qua make up.
Ik ben 22 jaar en wordt vaak geschat als 15/16 wat ik echt vreselijk vind. Ik wil nu dus wat meer make up gaan gebruiken maar wel op een mooie manier, geen barbie pop oid...

Iemand tips wat geschikt is qua merken en spullen, niet té duur :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:57

Pft ben al n lange tijd opzoek om mijn makeup makkelijk en leuk op te bergen. Nu eindelijk iets gevonden :D Zal morgen dus mijn ''stash'' foto plaatsen. zoveel is het niet :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:58

Ben ik heel benieuwd naar :D

Ik heet trouwens Nienke

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:32

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:49

Antique heb ik zelf laten liggen omdat er zo ontzettend veel glitters in zaten, wat ik erg jammer vind omdat de kleur echt prachtig was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:00

Ik hou ook niet van al te veel glitters in mijn blush. Ik gebruik al highlighter en bronzer waar al best wel veel glittertjes in zitten dus hoef dan niet nog een extra bombardement aan glitter in mijn blush.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:01

Kan iemand mij vertellen wat voor standaard producten ik nodig heb voor een mooie look en welke producten wel en niet geschikt zijn

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:41

WinSel schreef:
Ik ga morgen shoppen en vroeg me af of jullie tips hebben qua make up.
Ik ben 22 jaar en wordt vaak geschat als 15/16 wat ik echt vreselijk vind. Ik wil nu dus wat meer make up gaan gebruiken maar wel op een mooie manier, geen barbie pop oid...

Iemand tips wat geschikt is qua merken en spullen, niet té duur :)

Je woont in Groningen? Ik zou naar de MAC gaan, die zit in de Douglas. Dan weet je zeker dat je geen rommel koopt en dat je er heel veel plezier van gaat hebben. MAC is niet duur maar ook niet goedkoop.

Echt standaard producten zijn er niet. Hangt er vanaf wat je zelf wilt. Bij de MAC kunnen ze gewoon heel goed advies geven. Maken ze je op zodat je kunt zien wat je mooi vind en wilt kopen. Ze gaan er dan wel van uit dat je er iets koopt. Als je huid onzuiver is zou je een foundation kunnen nemen en misschien een concealer. Een blush en bronzer vind ik altijd wel een must have en mascara ook.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:48

GRRR, had net een heel verhaal voor je getypt en drukte per ongeluk op het kruisje :+ Stom rund ben ik ook af en toe.

Goed, opnieuw!

Wat voor producten je gaat gebruiken ligt er heel erg aan wat je graag wilt bereiken met het dragen van make-up. Jij geeft aan dat je er graag wat ouder uit wilt zien, dan zou ik beginnen met het egaliseren van je huid met een foundation. Kies er eentje die het beste bij jouw huidskleur past, dit kan je testen op de bovenkant van je hand. Deze kleur komt aardig overeen met die op je gezicht. Kies liever voor een lichte foundation dan een donkere, als je een tint te donker neemt kom je namelijk erg snel oranje over. Als je veel last hebt van puistjes, vlekjes of donkere kringen onder je ogen kan je nog een concealer aanbrengen. Dit is optioneel en echt een kwestie van smaak.

Als je foundation aan hebt gebracht kan je de hele boel afpoederen. Dit kan met een gekleurd poeder, of met een transparant poeder. Transparant poeder maakt je niet wit, het maakt je foundation alleen mat (zodat je niet de hele dag als een gek loopt te glimmen) en zorgt ervoor dat het blijft zitten. Ik zou zeker aanraden om een poeder te kopen als je met foundation aan de slag gaat. Bij poeder moet je een poederkwast kopen, je kan dit niet zoals foundation met je handen aanbrengen. Een poederkwast ziet er zo uit.

Wat ik zelf heel belangrijk vind is het bijwerken van mijn wenkbrauwen. Je kan bij de Kruidvat verschillende manieren vinden om deze bij te werken. Het makkelijkste is met een potlood. Deze geven vaak niet zo veel pigment af en daardoor kan je het heel makkelijk opbouwen. Zelf gebruik ik liever een poeder. Een poeder geeft wat meer pigment af en vooral als je een donkere haarkleur hebt is dit makkelijker en sneller.

Als ik klaar ben met mijn gezicht en wenkbrauwen breng ik het liefst een eyeliner aan. Dit maakt iedereen gelijk een stuk volwassener. Oogschaduw is niet eens per se nodig. Als je geen oogschaduw draagt vind ik het zelf mooier om een wat dikker lijntje te trekken met de eyeliner. Niet té dik, maar er mag best wel een flinke lijn zitten. Er zijn 3 soorten eyeliners:
1: Gel Eyeliner: Vrij lastig om mee te werken. Dikke substantie die in een potje zit en je aan moet brengen met een apart kwastje.
2: Stift Eyeliner: Een soort viltstift die een zwarte kleur afgeeft, erg makkelijk in gebruik
3: Vloeibare eyeliner: Zit in een "flesje" met daarin een draaidop met een kwastje eraan. Vrij makkelijk in gebruik.
Ik kan het gebruiken van een stift eyeliner, vooral in het begin, aanraden. Werkt erg prettig :)

Na je eyeliner breng je mascara aan. Ik vind mascara zelf behoorlijk essentieel in de make-up. Het is het eerste wat ik ging gebruiken voordat ik ging experimenteren met gitzwarte oogpotloden op mijn waterlijn :') Als je hem in combinatie met een wimperkruller gebruikt is bijna elke mascara best goed, ook die van Essence van 2 euro.

Als mijn ogen goed zitten ga ik details aanzetten! Als je foundation gebruikt, en vooral een foundation met een flinke dekking, kan je de natuurlijke kleur uit je gezicht verliezen en dan kan je er nogal spookachtig uit zien. Dit kan je corrigeren door een blush te gebruiken. In dit filmpje wordt uitgelegd welke kleuren blush het mooist dragen op welke huidskleuren en welke kleuren juist universeel zijn. Je brengt blush aan met een blushkwast, over het algemeen. Dit is een poederkwast maar dan ietsjes kleiner, zodat je gericht aan het werk kan gaan. Blush breng je aan in het gedeelte van je gezicht waar je normaal blosjes zou krijgen. Zelf ga ik echt de deur niet uit zonder, je krijgt er zo'n gezonde en opgewekte uitstraling van!

Als laatste kan je ervoor kiezen om een lipkleur aan te brengen. Vooral als je wat ouder wilt lijken kan dit erg handig zijn. Een mooie, matte diep rode kleur staat werkelijk iedereen mooi, maar kan nogal heftig zijn als je het niet gewend bent bij jezelf. Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen voor een meisjesachtige roze, maar als je volwassener wilt lijken ben ik vooral fan van een "my lips but better" kleur. In veel gevallen is dit een oudroze kleur, bijvoorbeeld Please Me van MAC. Een goedkope versie daarvan is de Apocalips van Rimmel in de kleur Celestial. Die is echt een aanrader als je wat ouder wilt lijken! Is een oudroze lipgloss-achtige kleur. Apocalips is als het ware een lipgloss die matte opdroogt. Daardoor is hij heel chique en de kleur is werkelijk prachtig.

Alles op een rijtje:
- Foundation
- (transparant) Poeder
- Wenkbrauwpoeder/potlood
- Eyeliner
- Mascara
- Blush
- Lipstick
- Kwasten voor poeder en blush (en evt foundation, maar dit kan ook met je handen)

Al met al zal je voor dit hele pakketje tussen de €25 en €30 kwijt zijn. Dit is mocht je alles van de merken Catrice en Essence kopen. Dit zijn twee merken die te koop zijn bij het Kruidvat en allebei echt heel erg budget. Beide hebben hele goede producten voor de prijzen die ze ervoor vragen.

Voor de rest kan ik je aanraden te beginnen met het volgen van Beautybloggers.
Een leuk voorbeeld vind ik Teske, zij heeft bijvoorbeeld dit artikel geschreven over het beginnen met make-up.
Andere beautybloggers zijn:
http://www.beautygloss.nl
http://www.misslipgloss.nl
http://www.beautylab.nl

Zij posten regelmatig tutorials en het nieuwste van het nieuwste op make-up en mode gebied. Niet alleen goedkopere merken, maar ook duurdere merken voor als je bereid bent er wat meer in te gaan investeren.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 01:22

Emma heel erg bedankt. Hier kan ik zeker wat mee _/-\o_ _/-\o_

Glossi jij ook bedankt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 01:24

Graag gedaan! Als je ooit nog iets wilt weten kan je het altijd vragen :j

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 02:03

Dankje wel. Ik ben echt een leek op dit gebied en wil er van alles over leren, had al gedacht aan workshop oid

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:33

Suus___ schreef:
Deijs: absoluut! Maar ik zit in Frankrijk dus een Swatch wordt lastig.
Maar heb ff voor je gegoogled:
http://www.misslipgloss.nl/verjaardagslook/
http://www.teskuh.nl/2013/09/17/sleek-vintage-romance/

Dankjewel! ik had deze inderdaad al gezien ik probeer de blush op zoveel mogelijk huidtypes te zien in verschillende daglichten zegmaar. Ik ga denk ik rose gold en antique gewoon bestellen.

Ja mooie aankopen he Glossi? :D ik heb de lipstick nog niet weer gebruikt maar die lipcreme van Philosophy is goddelijk!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:12

Welk merk kwasten raden jullie aan ? :D

Ik heb de blog veracamilla.nl ontdenkt, erg leuk haha :D Krijg er steeds meer zin in om dingen te kopen

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:17

Ik gebruik vrijwel alleen mn real techniques en sigma kwasten nog maar, maar die zijn wat duurder :)) Al valt real techniques nog wel mee vind ik persoonlijk :j Sigma trouwens ook wel :+
In ieder geval, toen ik die nog niet had en nog meer van de goedkopere dingen was gebruikte ik een set van ebay en een powder kwast van de primark (die ik nogsteeds geweldig vind want hij is heerlijk zacht, klein en koste geen drol). Kruitvat en alles vind ik niks :n

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:23

En waar vind ik die merken kwasten ? Sorry voor al mijn vragen, ben echt een leek....

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:35

In de stad Groningen zit in de oude boteringenstraat naast de skin cosmetics een klein make up zaakje, Beau heet het volgens mij, en daar verkopen ze RT kwasten

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:36

En anders op internet (:

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:53

Mijn mini stash :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat is hem :)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:03

Oh wat super leuk neergezet! :D

Is die porefessional echt zo'n wondermiddel? er zijn veel youtubers en bloggers die er helemaal gek van zijn maar is hij die 33 euro echt waard?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:07

Deijs schreef:
Oh wat super leuk neergezet! :D

Is die porefessional echt zo'n wondermiddel? er zijn veel youtubers en bloggers die er helemaal gek van zijn maar is hij die 33 euro echt waard?

Bij mij zat hij als mini in een pakket met meerdere benefit producten. Ik ben er zelf niet wild van gebruik hem eigenlijk nooit :+ Nu heb ik ook geen grote poriën en geen probleemhuid oid dus kan er erg weinig over zeggen :o Dat zilveren etage ding komt van kruidvat kost 3 euro is voor cupcakes bedoeld :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:10

Ik ben er wel echt happy mee <3 Het maakt je gezicht gewoon veel gladder en baby zacht en mijn porien verdwijnen echt een heel eind :j