[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:14

LauLauu schreef:
Ik word doodziek van hormonen, heb al vanalles geprobeerd kwa hormonen maar met allen dezelfde effect.. heb al last van stemmingswisselingen van mijn eigen maar met hormonen ga ik door het dolle heen.. altijd ziek/boos/agressief en overgeven/duizelig/misselijk..

De (natuur)geneeskunde leert, dat je hormonen eerst wateroplosbaar zijn en dan door je lever omgezet moeten worden naar de vetoplosbare (methyl) vorm.
En als die omzetting niet goed lukt, is pijn, kramp en "al die emoties" het resultaat.
Dus dit zou je aan je gyn of anders een arts voor orthomoleculaire geneeswijzen kunnen vragen.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:43

Janneke2 schreef:
Nou, ik zou of naar het rutgershuis gaan of naar een goede natuurgeneeskundige.
Je mag heus in je eerste menstruatiejaar wat onregelmatig zijn, maar er zijn wel grenzen.
En pijn bij menstruatie, ik weet wel dat het vaak voorkomt maar het is goed te voorkomen (dus niet met pijnstillers, maar door je lichaam sterker te maken).
In plaats daarvan heeft je arts je een lapmiddel gegeven. Om even een vakantie door te maken, het zij zo, maar er hoort nu toch echt eens werk van gemaakt te worden.
Want menstruatie kan ook zonder pillezooi regelmatig worden en pijn is niet nodig.

Als pijn niet nodig is, waarom lopen enorm veel mensen dan met pijn rond? Ik geloof best in een natuurgeneeskundige, maar er is al zoveel geprobeerd en er blijft pijn.. dus tsja niet alles is boem pats door middel van een natuurgeneeskundige op te lossen.

LoveGlove

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:21

Maar mijn menstruatie zonder pil is echt niet leuk. Eerst gewoon onregelmatigheid, nou 2, 3 weken te vroeg of te laat. Ik kan nooit verwachten wat er gebeurt. Dan de buikpijn. Ben al 2x ziek naar huis gemoeten van school zo'n buikpijn en paracetemollen helpen niet eens meer zo heftig. En ik ben dan ook nog eens heel erg ongesteld. Ik moet zeker om het half uur naar de plee als ik niet wil doorlekken. Ook met tampons in en maandverband erbij. En 's nachts moet ik gwn 2 of 3 nachtmaandverbanden bij elkaar doen wil ik niet doorlekken. Ook met een tampon ja. Dus ja. En met de pil met verlenging was wel degelijk de echte pil want mama kreeg precies dezelfde. En nu met de pil is alles veel beter. Alleen omdat ik ziek was had ik vreselijk veel buikpijn. Onder maar ook boven. Dus ja dat gaat bij mij sws niet goed samen. Met de pil ben ik veel blijer

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:40

drawerlover schreef:
Maar mijn menstruatie zonder pil is echt niet leuk. Eerst gewoon onregelmatigheid, nou 2, 3 weken te vroeg of te laat. Ik kan nooit verwachten wat er gebeurt. Dan de buikpijn. Ben al 2x ziek naar huis gemoeten van school zo'n buikpijn en paracetemollen helpen niet eens meer zo heftig. En ik ben dan ook nog eens heel erg ongesteld. Ik moet zeker om het half uur naar de plee als ik niet wil doorlekken. Ook met tampons in en maandverband erbij. En 's nachts moet ik gwn 2 of 3 nachtmaandverbanden bij elkaar doen wil ik niet doorlekken. Ook met een tampon ja. Dus ja. En met de pil met verlenging was wel degelijk de echte pil want mama kreeg precies dezelfde. En nu met de pil is alles veel beter. Alleen omdat ik ziek was had ik vreselijk veel buikpijn. Onder maar ook boven. Dus ja dat gaat bij mij sws niet goed samen. Met de pil ben ik veel blijer

heb ik ook, naja de pijn dan. Ben al naar natuurgeneeskundige geweest. Heeft me met andere dingen goed kunnen helpen, maar niet met menstruatiepijn. Ondanks allemaal verschillende kruiden en whatever bleef ik die pijn houden. Dus dan maar met pil, als dat wel werkt liever gewoon de pil xD

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:33

soloro schreef:
Janneke2 schreef:
Nou, ik zou of naar het rutgershuis gaan of naar een goede natuurgeneeskundige.
Je mag heus in je eerste menstruatiejaar wat onregelmatig zijn, maar er zijn wel grenzen.
En pijn bij menstruatie, ik weet wel dat het vaak voorkomt maar het is goed te voorkomen (dus niet met pijnstillers, maar door je lichaam sterker te maken).
In plaats daarvan heeft je arts je een lapmiddel gegeven. Om even een vakantie door te maken, het zij zo, maar er hoort nu toch echt eens werk van gemaakt te worden.
Want menstruatie kan ook zonder pillezooi regelmatig worden en pijn is niet nodig.

Als pijn niet nodig is, waarom lopen enorm veel mensen dan met pijn rond? Ik geloof best in een natuurgeneeskundige, maar er is al zoveel geprobeerd en er blijft pijn.. dus tsja niet alles is boem pats door middel van een natuurgeneeskundige op te lossen.

Goede vragen, nu de antwoorden nog....!
Eerst een paar misverstanden: noch bij reguliere geneeskunde (zoals het rutgershuis) noch bij natuurlijke geneeswijzen is geloof nodig.
En het gaat mij ook niet om een simpel therapietje: de juiste aanpak kan geducht zoeken zijn.
En het trieste feit dat veel vrouwen rondlopen met pijn is hetzij dat ze worden afgescheept ('dat hoort erbij') hetzij dat het zoeken gestaakt wordt na de optie pil/ spiraaltje/ ander hormonen - dan maar pijnstillers.
Nu wil ik niet beweren dat alles op te lossen is met voedsel en een sterke lever, of dat gerichte yoga voor vrouwelijke hormonen of cesartherapie dan wel bindweefselmassage - maar die kunnen wel doorkijkjes bieden in waar m nou wel de schoen wringt.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:42

Ik kom hier even binnen vallen met een vraag :)
Ik ben ondertussen al zo'n 11 jaar ongesteld en ik kon er altijd de klok op gelijk stellen. Alleen de laatste maanden merkte ik dat mijn cyclus langer werd, van 28 dagen naar 31-32 dagen. En mijn menstruatie werd lichter (van 7 dagen naar 3-4 dagen)
En nu ben ik dus al 2 maanden niet ongesteld geworden .. :\ Zwanger zijn is uitgesloten en ik ben een beetje bang dat ik dus nu al minder vruchtbaar wordt, dat zit helaas in de familie.
Heeft iemand ook zoiets meegemaakt? Ik ga sowieso van de week even de huisarts bellen hoor!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:22

Geen ervaring mee, maar kan volgens mij ook goed te maken hebben met eventuele stress of verandering in eten.
Ik heb namelijk sinds ik de pil slik een zwaardere menstruatie en nu ik van tevoren meer noten ging eten, is hij in plaats van 4/5 dagen 3/4 dagen (wat ik niet zo erg vind trouwens).
Succes iig!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:27

Yasmijntje schreef:
Geen ervaring mee, maar kan volgens mij ook goed te maken hebben met eventuele stress of verandering in eten.
Ik heb namelijk sinds ik de pil slik een zwaardere menstruatie en nu ik van tevoren meer noten ging eten, is hij in plaats van 4/5 dagen 3/4 dagen (wat ik niet zo erg vind trouwens).
Succes iig!

Stress zou zeker kunnen, heb een stressvolle periode laatste tijd :(
Maar ik weet niet of je menstruatie dan meerdere maanden uit kan blijven ..

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:29

Tja, volgensmij kan vanalles gebeuren, het is ook zo ingewikkeld.
Maar als je je echt zorgen maakt kan een bezoekje aan de HA geen kwaad lijkt mij.
Beter een keertje te veel dan te weinig, maar zal je niet al te veel zorgen maken.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:43

Mam denkt gewoon meteen aan de pil. Wel grappig. Als het dan echt minder is. Dat is het nu dus ook. Blije ik!!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:35

Hé! Ik heb hier een tijdje geleden ook op gereageerd over dat ik de pil wou. Ik heb uiteindelijk al mijn moed bijeen geraapt, en mijn mama erom gevraagd. Gelukkig begreep ze het en ben ik vorige week naar de dokter geweest. Nu had ik nog een vraag, als je nu seks hebt en je vergeet bv. 2 dagen erna je pil te pakken. Heb je dan nog steeds kans op zwangerschap? Of hoe zit dat dan? Gewoon uit nieuwsgierigheid haha.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:41

Als ik me niet vergis staat dat in de bijsluiter uitgelegd, hoe het precies zit als je je pil in week 1, 2 of 3 vergeet, wat je dan moet doen etc. Althans dat is bij mij zo. Er zit iig een verschil in welke week je die pil vergeet :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:14

Sperma blijft geloof ik 6 dagen 'leven', dus als je op dat moment ovuleert kan je wel degelijk zwanger worden ja.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:20

Als je een dag de pil vergeet dan kun je zwanger worden maar als je de bijsluiter leest dan staat daar in wat je moet doen. Ik heb die vraag ook gehad XD

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:57

Oke bedankt!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:21

Hoi! Ik heb een vraag, ik heb nu 2 jaar 'last' van menstruatie en slik sindsdien ook de pil omdat ik zo ziek elke maand was er van. Ik slik de microgynon 30en dit bevalt prima, in het begin hield ik me netjes aan de stopweken maar ik was het dan nog wel erg maar wel minder dan zonder pil maar vind dit nog steeds vergeten, dus ik slik hem door en stop een week als het uit komt.

Ik had deze week dus een stopweek en ik heb dus wat last van donkere haren, kunnen die spontaan gaan groeien, het valt me namelijk op , misschien zat het er al langer maar ik vroeg me af of dit er te maken mee heeft?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:32

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:05

Je zou de zoekfunctie even kunnen gebruiken :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:28

Yasmijntje schreef:
Je zou de zoekfunctie even kunnen gebruiken :)

Is dit aan mij gericht? Want dat heb ik gedaan en niets gevonden hier :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:28

Ja, was aan jou gericht.
Zoek maar eens op 'cup'.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:45

Hoi ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niet echt een antwoord op mijn vraag vinden. Ik heb ook op google gezocht maar daar hetzelfde verhaal.
Ik zit nu een half jaar aan de pil maar bloed erdoor heen, ook als ik hem niet doorslik. Ik ben dus bang dat de pil te licht is voor me, maar als dat het geval is is mijn pil dan wel 100% veilig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:51

Als je er echt elke maand een volledige menstruatie doorheen bloedt zou ik er niet vanuit gaan dat hij veilig is nee. Dat je na 3 maanden door de pil heen bloedt is vrij gebruikelijk (ook al gebeurt dat ook lang niet bij iedereen), maar iedere maand zou ik niet vertrouwen. Waarom ben je niet eerder terug gegaan als je er zo vaak doorheen bloedt? Is het tegenwoordig niet meer zo dat je automatisch nog een vervolgafspraak krijgt als je een aantal maanden aan de pil bent?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:54

Nee dat is ondertussen niet meer zo Emma, sterker nog, ik hoefde niet eens naar de huisarts de 1e keer.
Kon gewoon telefonisch.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:54

Ik ben na de 3e maand voor het eerst erdoorheen gebloed en nu (de 4e en 5e maand) slik ik hem voor het eerst een maand door en bloedde ik er na een week al door heen. En ik heb inderdaad geen vervolgafspraak gehad, en had ook sneller naar de huisarts moeten gaan maar zal maandag maar even bellen.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:54

Yasmijntje schreef:
Ja, was aan jou gericht.
Zoek maar eens op 'cup'.

De cups ken ik wel, ging meer om deze nieuwe "opvouwbare" variant :)