Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:20

Lauraennala schreef:
Is dus maar een klein stukje haha, pak dan mijn 'gewone' fiets. We hebben een afgesloten fietsenstalling voor studenten en personeel, alleen toegankelijk met je pas.

De racefiets zou ik niet zo snel daar durven laten staan. Die staat veilig op mn kamer O:)

Ah, ik dacht dat je op de racefiets ging :D Ik zou ook wel graag op de racefiets naar het sportcentrum willen, die 6 km vind ik altijd zo'n roteind (vooral na een uurtje spinning, pfff :') ) met mijn studentenbarrel, maar ik kan 'm daar ook niet veilig stallen. Helaas! Ben je al klaar voor de klimclassic?

Welkom terug, T2T! Klinkt alsof je ondanks de tegenvallers een onwijs leuke tijd hebt gehad! Was jullie zwemtraining daar alleen in het zwembad of ook in open water? De zee zal nog wel fris zijn zo na de winter :brr:

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:34

Wat jammer dat jullie minder weer hebben gehad. Desondanks hebben jullie volgens mij keihard getraind.. Lekker uitrusten nu.

Fijn he die studentenbarrels :Y) Ik heb er gelukkig nog een met versnellingen.
Ben min of meer klaar voor de klimclassic ja! Vanavond nog even een uurtje fietsen denk ik, woensdag dan misschien even kort de benen los en donderdag om 5:30 uur in de auto 8)7
Hoe bevalt je fiets tot nu toe Culaccino?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:09

@culaccino ;We hebben alleen in het 25 meter bad gezwommen , die
had 27 graden .
Het zee water was idd erg :brr: , zonder wetsuit geen doen .
En die had ik niet mee gesleept .

Op 1 mei was er de Ferrer Hotel Triathlon , daar heb ik een filmpje van
de start in de zee gemaakt .
Deze zal ik nog uploaden en hier plaatsen .

Foto Cap de Formentor

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:20

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:22

Mooie foto T2T :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:34

MuSLi schreef:
Mooie foto T2T :D

Helaas niet alleen O:)
Scheelt dat het een bekende is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:54

Hele toffe foto! En dat filmpje, gaaf. Spectaculair gezicht :j

De racefiets bevalt erg goed! Helaas heb ik nog nauwelijks tijd gehad om te fietsen dus het voelt allemaal nog wat onwennig (schakelen, fietshouding, etc.), maar het is nog verslavender dan ik had verwacht. Deze week start ook de beginnerscursus; hopelijk kan ik alles dan meteen goed aanleren. Tot nu toe vind ik het heeeel erg leuk :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:40

Aan de horizon nog net soort van zee te zien: daar kwam ik vandaan, zo'n 900 meter lager ;)

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:49

Buneas tardes señoritas/señoras,

Zondagavond rustig het cross circuit bekeken en met de mannen besproken wat we willen. Verder alleen wat technische dingetjes. Niets spannends.

Gistenmorgen en vanmorgen naar het dorp heen en weer gefietst voor boodschappen en aansluitend met berglief een rondje van 28 km gedaan om haar weer wat in de fietsroutine te helpen komen.
Daarna lekker een half uurtje opwarmen in de zon op de patio {:} Word je nog ongemerkt streeploos bruin ook *D

Voor de rest van de week hoogst instabiel weer in de vooruitzichten dus zero patatero plan ;(

Had berglief voorgesteld om de eerstvolgende stabiel mooie dag naar de kust te gaan en daar samen van Málaga zo ver mogelijk het fietspad langs de boulevard oostwaards te rijden en terug. Nul hellingen en lekker lunchen. Prefect plan voor haar :)*
Zij met haar fiets in de auto en ik met de fiets de bergen af.
Maar nee, dat is niet leuk voor haar zegt ze.
Tja, in de auto naar beneden en langs de boulevard rollen voor míj?? 8)7
Maar goed, heb het voorgesteld en trek verder beter mijn eigen (fiets)plan; het wordt vroeg of laat máándenlang stabiel mooi weer *\%/*

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:55

culaccino schreef:
Hele toffe foto! En dat filmpje, gaaf. Spectaculair gezicht :j

De racefiets bevalt erg goed! Helaas heb ik nog nauwelijks tijd gehad om te fietsen dus het voelt allemaal nog wat onwennig (schakelen, fietshouding, etc.), maar het is nog verslavender dan ik had verwacht. Deze week start ook de beginnerscursus; hopelijk kan ik alles dan meteen goed aanleren. Tot nu toe vind ik het heeeel erg leuk :D

Het is zo leuk *\o/*

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:59

Fietsritjes hoeven toch niet altijd mega uitdagend te zijn toch HC?

Gisteren avond nog lekker even op de fiets gestapt! Ik verbaas mij er soms echt over hoe mensen op de fiets stappen. Geen helm, slechte schoenen, oortjes in, mannen zonder bovenkleding, of gewoon een combinatie van dat alles _-:(
Dat het warm is (wat nou ook wel weer mee viel) betekent niet dat alles gelijk uit/af mag :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:02

Ik zag zelfs mensen die meereden met de AGR, zonder helm...
Waarom? Zeker als de organisatie een helm verplicht stelt _-:(

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:11

Lauraennala schreef:
Gisteren avond nog lekker even op de fiets gestapt! Ik verbaas mij er soms echt over hoe mensen op de fiets stappen. Geen helm, slechte schoenen, oortjes in, mannen zonder bovenkleding, of gewoon een combinatie van dat alles _-:(
Dat het warm is (wat nou ook wel weer mee viel) betekent niet dat alles gelijk uit/af mag :')

Tot een bepaalde snelheid snap ik alles van bovenstaande eigenlijk wel. Zou willen dat "het kan" om in een sportbh te fietsen, zou ik tenminste nog mooi bruin worden :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:28

Lauraennala schreef:
Fietsritjes hoeven toch niet altijd mega uitdagend te zijn toch HC?

Ik fiets toch óók mee langs de boulevard?!
Omdat ik lief voorstel mee langs de kust te rollen mag ik ook niet naar die kust fietsen :?
Het lijkt wel dat hoe aardiger je bent hoe meer je éxtra moet geven.
Geef een vinger en het kost je een arm heet dat.

Ik heb het voorgesteld en kom er niet meer op terug.
Fiets wel zelf naar de kust (en terug) of ergens ander heen en weer; fietsen we toch niet samen langs de kust. Tant pis; graag of niet.

@helmen; tja, dat ís nog steeds niet verplicht in NL en imo terecht.
Zelf zet ik er liever geen op als ik met de htk fiets op pad ben naar/van/in het dorp. Is imo dan ook helemaal niet nodig.
Heb wél verschillende goede helmen voor risico-gedrag. Vanmorgen een nieuwe binnen gekregen ter vervanging van mijn 11 jaar oude MET Parachute.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:57

Doubtless schreef:
Lauraennala schreef:

Tot een bepaalde snelheid snap ik alles van bovenstaande eigenlijk wel. Zou willen dat "het kan" om in een sportbh te fietsen, zou ik tenminste nog mooi bruin worden :)

Nou dat mooie bruin worden zou mij ook wel lijken hoor.
Maar goed ik vind iets aan om in te zweten persoonlijk fijner dan zo`n bloot lijf.
En net als bij paardrijden heb ik altijd mijn helm op als is het bloed heet.
Ik heb ze trouwens bij de Holland Classic zondag ook niet zonder zien fietsen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 17:08

scooby09 schreef:
Doubtless schreef:

Zou willen dat "het kan" om in een sportbh te fietsen, zou ik tenminste nog mooi bruin worden :)

Nou dat mooie bruin worden zou mij ook wel lijken hoor.
Maar goed ik vind iets aan om in te zweten persoonlijk fijner dan zo`n bloot lijf.

Al heb je het idee dat je smelt; hou je shirt AAN! Dat koelt je én beter af én voorkomt kou vatten.

Met alleen het shirt uit word je toch niet mooi bruin en op de fiets al helemáál niet. Krijg je alleen verbrande schouders/ - stuk rug van. Steekt lekker af bij een nog steeds witte voorkant :=

Door bij thuiskomst éérst even een half uurtje streeploos in de zon op te warmen heb ik tot nu toe de wielren-tan weg kunnen houden *D

Als het eindelijk begint te zomeren hier, dan is dat met af en toe een dagje naaktstrand geen punt meer. Ook dat is een reden om de wielren-tan weg te houden want onder de zuidelijke zomerzon hier verbrand maagdelijk witte huid in een kwartier nachtbrakend erg.

Zondag zag ik verschillende blauwigwitte benen de berg op trappen. Gegarandeerd toeristen en gegarandeerd blaartrekkend verbrande kuiten aan het einde van de dag die lui.

Heb overigens een superlicht, megadun zomershirt waar je doorheen bruin wordt! Is een jaren 70 limited edition van gaatjesspul:

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:23

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:49

Leuke foto's T2T. Wel onwijs gaaf zo'n trainingsweek!

Naar je werk fietsen is ook erg lekker Michiel. Mooie route ook!

Wij verbazen ons ook altijd over het aantal mensen dat nog zonder helm fietst.
Ik fiets overigens wel bij warm weer in een tanktop. Dat vind ik veruit het lekkerst sporten (ook met hardlopen en sportschool). Vind mouwtjes en kraagjes al vrij snel irritant met zweten. Ik kan overigens wel heel goed tegen de warmte, hoe warmer hoe beter *\o/*

Vanavond gelijk uit het werk een rondje Posbank gereden. 45 km met 250 hoogtemeters en een gemiddelde van 28 km/h, best netjes voor in mijn remi. Was echt genieten :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:18

Respect hoor Tayga....Pff ik ben zondag echt paar keer dood gegaan op de posbank.
En met klimmen nog net niet omgevallen zo langzaam ging ik.
Had de rit met mijn fitte pony nog in mijn benen zitten dus die wilde echt niet mee werken.

Gaaf zo`n shirt HC en voor kant wit achterkant rood geeft best bijzonder patroontje. :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:59

scooby09 schreef:
Respect hoor Tayga....Pff ik ben zondag echt paar keer dood gegaan op de posbank.
En met klimmen nog net niet omgevallen zo langzaam ging ik.

Het vervelende van langzaam is dat je geen lagere versnelling dan de laagste hebt en dan steeds langzamer trapt, dus steeds MEER krácht moet zetten.
De enige oplossing is op de pedalen gaan staan om met je gewicht de snelheid wat te vergroten en je het verzet weer rond krijgt. Staan is echter minder efficient en zo kom je makkelijk in weer een andere negatieve spiiraal -O-

Wat míj helpt is met mijn armen klimmen; ipv op de pedalen te gaan staan, met mijn armen tegen mijn benen in naar beneden trekken.
Ook let ik héél bewust op de houding van mijn bovenlijf: De neiging is om de rug te krommen doch dat geeft minder uimte aan je middenrif om adem te halen. Dus de ellebogen naar beneden, rug recht en bewust met het middenrif max. ademhalen.

Ik zat er zondag vlak voor de foto bv volstrekt doorheen. De route gaat ruwweg noordwaards en loopt dan tegen de hge bergrug aan de oost-west ligt van Almeria, Granada, Ronda.
Na een paar toppen telkens weer wat afdalen en dan sta je letterlijk op een t-splitsing; links naar de pas van Pedrizas op 860 en rechts Alazores op 1050. Ik rechts want anders voel ik me een watje. Met de klim vanaf de kust in de benen staat er dan nét op de weg oostwaards een bordje; ´13% 500 meter´ :roll:
Het enige wat je kan doen is hersens op nul en ritme houden, je verzet rond blijven malen in een hoog genoeg tempo.
NIET stoppen, tenzij je verder wil lopen. Op een steile helling weer opstappen is |( en je verzurende benen na stilstaan weer opstarten |( |(

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:35

Goed bezig Tayga!

Klimmen is ook echt niet mijn sterkste punt. Ik ben al heel erg blij als ik het tempo op wat langere klimmetjes rond de 10-12 km/u kan houden. Maar op stukken >10% gaat het eerder richting de 8 :')

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:43

Misschien zijn we elkaar zondag wel tegengekomen Scooby :D Wij zijn best veel wielrenners van die tocht tegengekomen. Posbank is echt prachtig he!

Hoe stijl zijn die klimmetjes dan Laura?

Ik kan behoorlijk klimmen en word er juist op het vlakke afgereden :+ Weet niet precies waar het aan ligt. Ben in ieder geval geen lichtgewichtje. Ik klim wel in een vrij licht verzet met hoog beentempo en probeer mijn beentempo altijd gelijk te houden (vlak en klimmen).

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:18

Gisteren naar Gladbeck geweest voor een zwemanalyse en een bike-fitting .
Voor het eerst in een 50 meterbad gezwommen .
Wel gaaf , was een verwarmd buitenbad ....dus niks koud water .
Was heel interessant , ca 1 uur met een prof gezwommen die dan ook
foto,s en filmpjes maakte (boven en onderwater )
Om vervolgens allerlei oefeningen te doen , in en uit het water .
Daarna door naar de bike fit , hij vond mijn fiets gaaf :wow:
Was echt een beetje finetuning van de schoenplaatjes , en
het tijdritstuur ( arm steunen ). Voor de rest paste alles .
Maar merkte in Aero een duidelijk verschil .
Heb twee snelhechters gekregen met alle info , oefeningen etc .
En een USB stick met foto,s ( 200 ?? ) en filmpjes :=
En twee bidons ...( of is het bidonnen ? )

Alvast foto,s van de bike-fitting .

Voor :

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:41

Tayga schreef:
Misschien zijn we elkaar zondag wel tegengekomen Scooby :D Wij zijn best veel wielrenners van die tocht tegengekomen. Posbank is echt prachtig he!

Hoe stijl zijn die klimmetjes dan Laura?

Ik kan behoorlijk klimmen en word er juist op het vlakke afgereden :+ Weet niet precies waar het aan ligt. Ben in ieder geval geen lichtgewichtje. Ik klim wel in een vrij licht verzet met hoog beentempo en probeer mijn beentempo altijd gelijk te houden (vlak en klimmen).

7% lukt nog wel met 10 tot 12 km/u.
Morgen in de Klimclassic zijn er stukken van 17% ~~}>

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:42

Lijkt mij een hele leuke ervaring Time2Tri!