scooby09 schreef:Respect hoor Tayga....Pff ik ben zondag echt paar keer dood gegaan op de posbank.
En met klimmen nog net niet omgevallen zo langzaam ging ik.
Het vervelende van langzaam is dat je geen lagere versnelling dan de laagste hebt en dan steeds langzamer trapt, dus steeds MEER krácht moet zetten.
De enige oplossing is op de pedalen gaan staan om met je gewicht de snelheid wat te vergroten en je het verzet weer rond krijgt. Staan is echter minder efficient en zo kom je makkelijk in weer een andere negatieve spiiraal
Wat míj helpt is met mijn armen klimmen; ipv op de pedalen te gaan staan, met mijn armen tegen mijn benen in naar beneden trekken.
Ook let ik héél bewust op de houding van mijn bovenlijf: De neiging is om de rug te krommen doch dat geeft minder uimte aan je middenrif om adem te halen. Dus de ellebogen naar beneden, rug recht en bewust met het middenrif max. ademhalen.
Ik zat er zondag vlak voor de foto bv volstrekt doorheen. De route gaat ruwweg noordwaards en loopt dan tegen de hge bergrug aan de oost-west ligt van Almeria, Granada, Ronda.
Na een paar toppen telkens weer wat afdalen en dan sta je letterlijk op een t-splitsing; links naar de pas van Pedrizas op 860 en rechts Alazores op 1050. Ik rechts want anders voel ik me een watje. Met de klim vanaf de kust in de benen staat er dan nét op de weg oostwaards een bordje; ´13% 500 meter´
Het enige wat je kan doen is hersens op nul en ritme houden, je verzet rond blijven malen in een hoog genoeg tempo.
NIET stoppen, tenzij je verder wil lopen. Op een steile helling weer opstappen is
en je verzurende benen na stilstaan weer opstarten