GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-25 10:53

Wat fijn!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 10:56

Wat goed!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 11:34

Wauw!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 11:38

Wat een resultaat, knap hoor!

Ik ben al drie dagen te laat met prikken := Maar merk er weinig van.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 11:41

Supergoed! Dat zul je vast merken die 30 kilo!

Berdien ben je het vergeten?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 13:19

Deels vergeten en als ik er aan dacht kwam het niet uit :=

Zak van 0,75 weer terug naar 0,5. Moet nog sowieso 6 kilo af maar langzaam is prima :j Elke keer die rekening is toch wel pittig :))

Zijn wel steeds meer mensen die het benoemen, dat is wel leuk :D 14 kilo eraf zie je ook echt wel.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 15:27

fjordjes schreef:
Vandaag -30.2 kg eraf! Ik ben nu 1/5e en 20 procent van m'n gewicht kwijt! *\o/*

Knap hoor! Dat zul je ook wel goed aan je lijf merken misschien, meer kunnen doen, betere conditie etc?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 16:16

Ja zeker, veeeeel betere conditie, ik slaap beter, veel minder moe, ik kan weer met m'n benen over elkaar zitten

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 17:00

Wat goed van je fjordjes.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 19:22

Wat een resultaat Fjordjes wat goed en wat heerlijk dat je zoveel kwijt bent _/-\o_

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:19

Ik wilde nog een ervaring delen. Ik zit nu op 0.20 mg Ozempic wekelijks dus lager dan de startdosering. Op zich is de honger redelijk te managen. Ik heb zeker wel meer honger en trek in zoet dan toen ik begon en tijdens mijn traject. Maar het is te doen met discipline en goede keuzes. Ik kom weleens een week wat aan, maar wat me het meeste opvalt is hoe makkelijk het er ook weer af gaat. En dat was voorheen absoluut niet. Ik kreeg er niks af, wat ik ook deed. En nu let ik een weekje op, iets minder eten en niet snoepen en het is er weer af. Dat is een luxe die ik voorheen niet ervaarde. Ik blijf daardoor heel stabiel op gewicht. Ik ervaar het echt als een soort fix van mijn stofwisseling die eerst een beetje stuk was zonder dat ik het wist.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:41

Dat is wel een hele mooie ervaring.

Dat klinkt inderdaad zoals "gezonde" mensen van zelf hebben.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:57

Ik heb gister mijn laatste mounjaro gespoten maar ga er mee stoppen. Het doet helemaal niks voor me, en dat vind ik toch zonde van de euros

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:59

Balen, jouw lichaam lijkt dus niet gevoelig te zijn voor deze middelen?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 14:02

De saxenda deed in het begin wel alles wat je er van verwachtte, maar daar viel ik ook niet meer mee af. Maar wel vol, geen zin in zoet, kleinere porties.

Met mounjaro heb ik alsnog elke dag echt zin in chocola etc, kan net zo makkelijk eten als eerst. Ik kom alleen niet echt aan, maar ook omdat ik het nu op wilskracht alsnog niet doe

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 14:03

Ik zou weleens willen weten hoe dit medisch gezien werkt. Waarom werkt GLP-1 bij de ene persoon wel en bij de andere niet? Is dat de gevoeligheid? Of zit ‘het probleem van overgewicht’ hem bij deze mensen dan niet in de hormonen die GLP-1 beïnvloedt?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 14:08

Ja ben ik ook nieuwsgierig naar! Want bij saxenda voelde ik me echt begrepen, zo voelt dat dus die eetrust en geen foodnoise, echt een keer echt vol zitten van een normale portie.
Ik ben ook niet superzwaar of dik, maargoed nog wel steeds een bmi van 28. Al zie je dat er aan de buitenkant niet persee af

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 14:09

Heh bah wat een tegenvaller ;(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 14:16

Jester_ schreef:
Ja ben ik ook nieuwsgierig naar! Want bij saxenda voelde ik me echt begrepen, zo voelt dat dus die eetrust en geen foodnoise, echt een keer echt vol zitten van een normale portie.
Ik ben ook niet superzwaar of dik, maargoed nog wel steeds een bmi van 28. Al zie je dat er aan de buitenkant niet persee af

Mag je niet door met Saxenda dan?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 14:28

Hoeveel MJ heb je nu gebruikt? 5,0 mg toch?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 14:35

Suzanne F. schreef:
Jester_ schreef:

Mag je niet door met Saxenda dan?

Jaa zou kunnen, maar ook daar stopte het afvallen, al bleef het volle gevoel wel. Ik twijfel ook nog of ik dat nog een kans ga geven, maar vind deze 100den die nu weggegooid zijn wel jammer :').

Ik heb ook al 7,5 mounjaro gespoten maar ik voel ook niks van verhogingen.. hoogstens wat zwavelboeren

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 14:37

Meer dan balen joh!!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 14:42

Suzanne F. schreef:
Ik wilde nog een ervaring delen. Ik zit nu op 0.20 mg Ozempic wekelijks dus lager dan de startdosering. Op zich is de honger redelijk te managen. Ik heb zeker wel meer honger en trek in zoet dan toen ik begon en tijdens mijn traject. Maar het is te doen met discipline en goede keuzes. Ik kom weleens een week wat aan, maar wat me het meeste opvalt is hoe makkelijk het er ook weer af gaat. En dat was voorheen absoluut niet. Ik kreeg er niks af, wat ik ook deed. En nu let ik een weekje op, iets minder eten en niet snoepen en het is er weer af. Dat is een luxe die ik voorheen niet ervaarde. Ik blijf daardoor heel stabiel op gewicht. Ik ervaar het echt als een soort fix van mijn stofwisseling die eerst een beetje stuk was zonder dat ik het wist.

Ik heb precies hetzelfde. Kilotje erbij? Een week later is hij er weer af. Ik zit nu op éénderde MG.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 16:09

Hier 23 september gestart met saxenda en ondertussen 12 kg kwijt, zit nu op 27% van mijn doel wat ik eraf wil. Totaal 11% lichaamsgewicht kwijt nu.

Maar nu zat ik gister in dubio, ik was totaal niet fit, algehele malaise+koorts en zat ik te twijfelen wel of niet spuiten. Uiteindelijk besloten om niet te spuiten gezien ik geen eetlust had en ik het wel belangrijk vind dat er wat aan voeding binnen komt. Dus wilde met het spuiten niet veroorzaken dat ik nog minder eetlust had.
Vanmorgen weer iets fitter(ook geen koorts meer), maar honger! Niet normaal, mijn buik ging zo te keer, ze heftig had ik nog nooit gehad, ook niet voordat ik met saxenda begon. Vanmorgen wel weer gespoten en ook ontbeten, daarna een heel weeeig gevoel in mn buik. Heel lang blijven hangen, uiteindelijk tegen 2 uur geluncht, eiwitrijk, want ik vond dat er toch iets in moest. Maar sinds dien ook echt nog last van een heel naar gevoel in mn buik en t gevoel alsof ik moet gaan overgeven maar dat er niks komt..
Nooit gehad deze klachten (geen bijwerkingen van de saxenda).. zou dat kunnen komen van 1 dag niet spuiten? Of toch eerder nog gewoon niet helemaal fit waardoor mijn buik nog van streek is?

En waar doe ik de volgende keer goed aan, wel of niet spuiten?

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 16:34

Ik zou dit met je behandeld arts bespreken.
Ik zit bij Yazen, en mijn arts reageert bij vragen altijd heel erg snel. Meestal binnen een half uur heb ik antwoord op mijn vraag.