Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
leonie87 schreef:Ja wandelen kan natuurlijk ook SV (had ik nog niet aan gedacht) Het haalt mij alleen altijd wat uit mijn ritme en ik ren liever aan 1 stuk. Ik kan natuurlijk wel het einde gewoon wandelen. Het is wel vlak maar ik train normaal bijna alleen maar vlak. Persoonlijk denk ik dat je wel kan afsnijden maar dat ik het zelf gewoon erg spannend zou vinden om te doen ivm de reacties
![]()
haha Suliko zou wel banketstaaf zijn als door mij iemand verkeerd loopt.
Samantha_ schreef:Ik zit sowieso veel ja, kantoor baan.
Ik voel het ook al met wandelen, net ruim 2,5 km gewandeld in m’n pauze, maar bij elke stap voel ik aan de achterkant (is dat de bilspier?) pijn/dat het bekneld zit.
En dat terwijl ik medicatie nog slik. Word er wel beetje moedeloos van. Eigenlijk voel ik dus met wandelen of zitten hetzelfde als met rennen.
Leonie, is het voor je gevoel te ver? Want eigenlijk is het maar 2-3 km meer? Ik zou de gok nemen en voor 24 gaan.
Wat onwijs balen dat je van het 1 in het ander valt. Vaak is het wel zo, als je ergens last hebt, dat je bewust of onbewust gaat compenseren waardoor je misschien weer nieuwe problemen krijgt?
Ik vind mentaal alles boven de 10/12km ver(hoewel dit langzaam wel oprekt merk ik) maar het is meer dat het gewoon niet in mijn opbouw schema past. Ik hoop deze week 18km te lopen in mijn long run. Om dan volgende week 24 te lopen en dus 33% te verhogen vind ik gewoon niet slim. Ook omdat het voor mij een afstand is die ik nog nooit heb gelopen.
aahhh lekker even wandelen Suliko! Dat is soms ook gewoon echt heel fijn.
Samantha_ schreef:Die heb ik nog nooit gehoord, als je 3x 42 km in een week hebt getraind ben je klaar voor een marathon?
In een training voor een marathon ga je daar elke week zowat wel aan komen, ik heb voor Amsterdam elke week bijna tussen de 40-50 km gelopen. Vind het een rare redenatie, want je zou dan ook 5 dagen 8,5 km kunnen lopen en daarmee klaar zijn voor een marathon?
Samantha_ schreef:Die heb ik nog nooit gehoord, als je 3x 42 km in een week hebt getraind ben je klaar voor een marathon?
In een training voor een marathon ga je daar elke week zowat wel aan komen, ik heb voor Amsterdam elke week bijna tussen de 40-50 km gelopen. Vind het een rare redenatie, want je zou dan ook 5 dagen 8,5 km kunnen lopen en daarmee klaar zijn voor een marathon?
Samantha_ schreef:Ik zou me echt richten op een lange afstand in 1x en niet per week totaal.
Dat week totaal vind ik niet zoveel zeggend eigenlijk, je kan 4 dagen achter elkaar 10 km lopen en zo fris als een hoentje zijn, maar 42 km in 1x is echt wel anders.
Ik ben voor mn marathon training nu een beetje zoekende. Vorige keer had ik een schema op maat, maar nu met blessure leed durf ik dat niet aan. Heb net die van Ben Parkes gedownload, kijken of dat wat is.