Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:18

Alles in orde bij CB. Ze vonden hem pittig. Vertel mij wat :=

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:31

Oh Sky hier ook een grote baby verwacht hoor. Ligt een stukje boven de curve, maar volgt wel z’n eigen lijn. Was met de groei echo met 36 weken qua schatting al zo’n 3600 gram :o

Maaar mijn tweede was echt nog een stuk groter, die piekte in een rechte lijn omhoog in de groeicurve, was bij geboorte 39+3 ook over de 5 kilo, en dat is ook allemaal goed gekomen :D

Fijn dat alles goed is Kiwipitje :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:51

De groeiechos geloof ik niet meer zo in nadat Nimue er zo enorm tussendoor geglipt is. :=

Even gaan wegen vanmiddag, 2665 gram inmiddels. <<)
Gisteren was ze 4 weken oud.
Afbeelding

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:58

Aah Azmay wat een poppetje <3 .

Misschien een hele gekke vraag hoor. Maar hoe voelen jullie harde buiken? :+
Ik kan me van mijn vorige zwangerschap geen harde buiken meer herinneren.
Nu heb ik zo nu en dan dat mijn buik een grote keiharde bal is. Dan voel ik spanning maar absoluut geen pijn. Is dat dan een harde buik?! :+.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 17:05

_Marjon_ schreef:

Nu heb ik zo nu en dan dat mijn buik een grote keiharde bal is. Dan voel ik spanning maar absoluut geen pijn. Is dat dan een harde buik?! :+.

Ik kon dan niet zo goed meer bewegen. Niet meer bij m'n voeten ofzo kunnen komen. Echt pijn niet zo zeer. Meer oncomfortabel omdat ik inderdaad voor m'n gevoel een bal had ingeslikt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 17:06

Azmay schreef:
De groeiechos geloof ik niet meer zo in nadat Nimue er zo enorm tussendoor geglipt is. :=

[ [url=m/NpsMLf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hallo poppie <3 wat groeit ze goed.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 17:06

Kiwipitje schreef:

Fijn!! Morgen komen ze hier de eerste keer. Vind dat wegen altijd zo sneu. Dat is het enige moment dat ie echt huilt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 17:08

Ik geloof ook niet meer in die groei metingen hoor. Boris hebben ze ook niet goed ingeschat. Hoort het te vaak dat ze ernaast zitten.

Heb nu sinds 12 uur vannacht genoteerd wat erin gaat en wanneer. Hij zit nu op een totaal van 400cc met gemiddeld 3 uur ertussen. Soms komt ie even wat eerder maar volgens mij zitten we nu ook op z'n eerste regeldag met 10 dagen. Als ie nu rond de 4 kilo zit, zou ie tegen de 600cc moeten zitten dus we gaan een heel eind komen. 4 dagen terug zat ie nog onder de 400cc op een dag.

Vandaag heb ik 'm voor het eerst alleen in bad gedaan en het ging super goed. Heel blij mee want ik vond dat met de kraamhulp nog heel spannend om te doen.

Verder samen de huldiging van feyenoord gekeken in stijl natuurlijk. Mijn man heeft overdag op zich genomen waardoor ik net ff lekker wat uurtjes bij kon slapen. Beginnen nu een fijn team te worden.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:13

Gnome schreef:
_Marjon_ schreef:

Ik kon dan niet zo goed meer bewegen. Niet meer bij m'n voeten ofzo kunnen komen. Echt pijn niet zo zeer. Meer oncomfortabel omdat ik inderdaad voor m'n gevoel een bal had ingeslikt.

Hmm dat klinkt dan wel een beetje zo. Maar zie het zo vaak terugkomen dat ik denk "Huh, heb ik dat dan ook of niet :+".

Ik ben benieuwd of hier de groei echo's wel kloppen. Met 34+5 "gemiddeld" geschat. Mijn buik is voor mijn gevoel ook wel kleiner dan bij Gwen op deze termijn, maar dat wilt ook niet altijd iets zeggen geloof ik. We gaan het zien. Nu 37+1 maar ik kan me niet voorstellen dat er de komende weken al wat gaat gebeuren. De verloskundige gaf vorige week ook aan dat als je 1e lang is blijven zitten, dat de 2e waarschijnlijk ook wel over die 40 weken heen gaat.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:20

Gnome schreef:
Kiwipitje schreef:

Fijn!! Morgen komen ze hier de eerste keer. Vind dat wegen altijd zo sneu. Dat is het enige moment dat ie echt huilt.
Heeft jullie kraamzorg ook zo’n platte weegschaal waar ze nakend op moeten?

Edit: ik vond die intake echt intens veel informatie. Lag er helemaal af daarna.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 17:34

Kiwipitje schreef:

Edit: ik vond die intake echt intens veel informatie. Lag er helemaal af daarna.

Ja en de stagair had volgens mij eentje gekregen die niemand anders wilde.. Ding deed er ook nog tergend lang over dus als ie al stil lag, duurde het nog te lang voordat ie het gemeten had. Dat ging me dan wel aan het hart hoor. Hoop dat deze een beetje sneller weegt.

Hoe lang waren ze bij jullie bezig? Heb er nog geen idee van.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:38

Gnome schreef:
Kiwipitje schreef:

Ja en de stagair had volgens mij eentje gekregen die niemand anders wilde.. Ding deed er ook nog tergend lang over dus als ie al stil lag, duurde het nog te lang voordat ie het gemeten had. Dat ging me dan wel aan het hart hoor. Hoop dat deze een beetje sneller weegt.

Hoe lang waren ze bij jullie bezig? Heb er nog geen idee van.
Wij hebben nu zelf eentje die op een koffer weegschaal lijkt met een hangmatje eronder. Dat vind die van ons een stuk beter te doen.

Intake duurde 1,5 uur. Ik dacht met 45 min wel klaar te zijn maar nee.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:48

_Marjon_ schreef:

Precies zoals je het omschrijft. Induwen kan eigenlijk gewoon niet.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:49

Azmay schreef:

Kijk nou wat een poppetje! Hebben jullie nog kleine maatjes moeten kopen?m

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 17:57

Misschien ook nog een goede tip voor aanstaande mama's. Wij hebben 4 omslagdoeken, verschillende diktes. Vinden ze ideaal om in te slapen, voeden maar ook om in af te drogen na het bad of douche. Dan is het ergste nat gelijk weg en drogen we alle plooitjes af met een hydrofiele doek. Weet niet of de andere mama's dit herkennen? Ik had er uit mezelf nooit zoveel gekocht namelijk dus erg blij dat we ze gekregen hebben.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:58

Freekieee schreef:
Azmay schreef:

Kijk nou wat een poppetje! Hebben jullie nog kleine maatjes moeten kopen?m

Ze past nu netjes in maatje 44, pakje op de foto is ook 44. Ze zal wel snel in maat 50 passen. :D

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:18

Geen tijd voor een grote bijleespost, maar kijk even wat ik heb gekregen als kraamcadeau van mijn collega’s:

Afbeelding

They know me <3

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:24

Ballard_L schreef:
Geen tijd voor een grote bijleespost, maar kijk even wat ik heb gekregen als kraamcadeau van mijn collega’s:

[ [url=m/BczutZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

They know me <3

Ooowwwhhh! Die is zoooo leuk!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 19:07

Waaa super cool *\o/* _/-\o_

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 19:29

Ballard_L schreef:

[ [url=m/BczutZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

They know me <3

Aah super leuk.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 19:37

@Freekie, lekker bezig geweest dus.

@Kiwipitje, fijn dat alles goed was. En heerlijk een pittig mannetje.

@Peeltje, wow boven de 5 kilo! Heftig hoor. Moesten jullie toen langer in het ziekenhuis blijven ivm mogelijk suiker?
Hier met 34+6 2,3 kilo geschat.

@Azmay, aaawh ze blijft zo schattig. Het doet mij herinneren dat ik misschien ook nog iets van maat 44 moet kopen. Ik heb alleen vanaf maat 50.

Hebben anderen ook maat 44 gekocht, of alleen vanaf 50?

@marjon, voor mij ook onduidelijk wat een harde buik inhoud. Ik had begrepen een kort steekje/ongemakkelijk gevoel in de buik.

@Gnome, wat fijn dat het in bad doen goed is gegaan. Geeft weer zelfvertrouwen. Je bent goed bezig! Fijn dat jullie een goed team zijn!
Wat voor omslagdoeken heb je gekregen? Ik ben heel benieuwd welke fijn zijn.

@Ballard, super leuk! Ook fijn dat ze precies weten wat je leuk vindt. Was jij ook diegene die met zeehonden werkt? Of was dat DonDon?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 20:05

Nicje87 schreef:
@Freekie, lekker bezig geweest dus.

@Kiwipitje, fijn dat alles goed was. En heerlijk een pittig mannetje.

@Peeltje, wow boven de 5 kilo! Heftig hoor. Moesten jullie toen langer in het ziekenhuis blijven ivm mogelijk suiker?
Hier met 34+6 2,3 kilo geschat.

@Azmay, aaawh ze blijft zo schattig. Het doet mij herinneren dat ik misschien ook nog iets van maat 44 moet kopen. Ik heb alleen vanaf maat 50.

Hebben anderen ook maat 44 gekocht, of alleen vanaf 50?

@marjon, voor mij ook onduidelijk wat een harde buik inhoud. Ik had begrepen een kort steekje/ongemakkelijk gevoel in de buik.

@Gnome, wat fijn dat het in bad doen goed is gegaan. Geeft weer zelfvertrouwen. Je bent goed bezig! Fijn dat jullie een goed team zijn!
Wat voor omslagdoeken heb je gekregen? Ik ben heel benieuwd welke fijn zijn.

@Ballard, super leuk! Ook fijn dat ze precies weten wat je leuk vindt. Was jij ook diegene die met zeehonden werkt? Of was dat DonDon?

Wij hebben als kleinste maat 50 gehaald. Als je kindje niet te vroeg komt, zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat 50 goed is om mee te starten. We zijn daar ook vanuit gegaan en hebben 50 en 56 meegenomen naar het ziekenhuis. Als daar bleek dat het te groot was, was een pakje zo gehaald in de stad in een kleinere maat.

Wij hebben 2 van deze. Daar slaapt ie in en zijn niet heel dik.
https://www.prenatal.nl/bad-en-verzorgi ... HJEALw_wcB

En deze heb ik 2x en zijn lekker dik. Te warm voor Boris om in te slapen maar dus ideaal om heel snel in af te kunnen drogen.

https://musthavesbykell.nl/product/wikk ... ugEALw_wcB

Ik kan de exacte die wij hebben niet zo vinden maar gaat even om het verschil in voering van de doeken.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:17

Hier even een ego post, omdat ik vorige week uitgerekend was en de baby nog lekker aan het zwemmen is hebben ze me ter controle naar het ziekenhuis gestuurd. Totaal 2x aan de CTG gelegen en het gemiddelde is goed, maar ze zagen wel een paar dips op momenten die ze niet zouden verwachten. Ze hebben me vanochtend gestript, maar als hij er morgen nog niet is, moet ik me woensdagochtend melden voor inleiding.

Oh en laat ik het zo zeggen. Ik ben geen fan van toucheren. :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 21:24

[***] schreef:
Hier even een ego post, omdat ik vorige week uitgerekend was en de baby nog lekker aan het zwemmen is hebben ze me ter controle naar het ziekenhuis gestuurd. Totaal 2x aan de CTG gelegen en het gemiddelde is goed, maar ze zagen wel een paar dips op momenten die ze niet zouden verwachten. Ze hebben me vanochtend gestript, maar als hij er morgen nog niet is, moet ik me woensdagochtend melden voor inleiding.

Spannend!! Heel veel succes als het vannacht gaat beginnen. Ik vond dat toucheren ook echt verre van prettig. Had verwacht dat het op een euh bepaalde handeling zou lijken maar nooope :')

Toitoitoi

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:32

[***] schreef:

Succes