Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 08:48

Veel plezier Kylan! Leuk om ook weer in een andere omgeving te lopen. Geniet er inderdaad maar lekker van en laat je maar in de watten leggen!

Hier weer een lange kantoordag voor de boeg en daarna mag ik gelijk door naar een bestuursvergadering. Gelukkig is dat letterlijk naast de deur :D
Vandaag dus geen rondje voor mij, denk dat ik morgenochtend ga, een rondje 10km.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:18

Even een ego post maar ik heb zo genoten vanmorgen! Heerlijk gelopen langs de Weser bij zonsopkomst. Het was koud maar zo mooi.

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 10:29

Kylan schreef:
Even een ego post maar ik heb zo genoten vanmorgen! Heerlijk gelopen langs de Weser bij zonsopkomst. Het was koud maar zo mooi.

[ [url=m/FleRfO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw :wow:

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:46

Heerlijk Kylan!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:58

Wat fijn Kylan! Ziet er prachtig uit.

Succes met je lange dag vandaag Ninus.

Was fijn om samen te lopen Ieris :) Hoe voel je je vandaag?

Jij hebt ook lekker gelopen BeFunny, al helemaal gewend aan je rugzak?

Goed te horen dat het zo lekker ging Sherivey met de Bruggenloop. Wat knap dat je dan ook zo aan je "opdracht" kan blijven denken en lopen.

SV: veel plezier vandaag in het Reichswald. Ben benieuwd hoe de stokken bevallen!

Vanavond staat er weer een work-out van de club op de planning. Ik hoop deze week donderdag nog even te kunnen lopen. Het weekend doe ik met Elmo mee aan onze eerste canicross- uitje :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 17:07

Prachtige foto's Kylan! Mooi geluk dat je tijd had voor een rondje.

Gaaf een canicross! Welke afstand is dat?

Nou, vanmorgen op pad met mijn stokken en een zelfgemaakte gpx van 21km.
Ik was er net na zonsopkomst.
Mijn route was top! Alleen zaten er twee paden in die vrij onbegaanbaar waren. Hij moet dus wat aangepast worden. Ik heb twee stukjes dubbel gelopen, om wat extra hoogtemeters te maken. In het totaal werd het 24km met 504 hoogtemeters.
Conclusie stokken: heel erg fijn en licht, ze bieden echt ondersteuning bij het heuvelop lopen of als het pad wat technischer is.
Leerpuntje is dat je de stok niet schuin voor je voet moet zetten, anders ga je onderuit #) . Geen aanrader met de bevroren grond. Dus een geschaafde elleboog en bij mijn knie een wondje waardoor mijn broek lekker vast zat geplakt. En de muis van mijn duim blauw.
Ik kon gelukkig gewoon verder lopen en heb echt genoten van het prachtige weer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kylan

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:26

Prachtige fotos Sv, mooi in het bos! Fijn dat de stokken extra ondersteuning bieden. Vallen op de bevroren grond lijkt me inderdaad geen aanrader := hopelijk blijft de schade beperkt en krijg je geen spierpijn van de klap.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 09:09

Spierpijn van het vallen valt mee, mijn hand is wel blauw.

Afbeelding

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:59

Sv,beterschap met je hand, ziet behoorlijk blauw inderdaad.
Wat een prachtig bos is het Reichswald toch, mooie foto's zeg!
Die boom met die vele wortels, echt gaaf!
Ik heb daar heel vroeger wel eens paard gereden, je kan daar ook flinke tochten maken.
Mooie bladbloem ook, lag die daar, of heb je die zelf gemaakt?
Fijn dat de stokken bevallen!

Kylan, wat een mooie foto's, prachtig met die vorst.
Fijn dat je lekker gelopen hebt.

Hier gaat het gelukkig wat beter met de verkoudheid, alleen nog wat last van mijn keel, maar geen hoofdpijn meer.
Ga zo ook nog even een rondje de kou in duiken.
Gelukkig schijnt het zonnetje, hoop dat het meevalt met de kou.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:00

Ziet er pijnlijk uit SV!

Fijn dat je je iets beter voelt ieris, hopelijk kan je weer een klein rondje maken.

Hier vanmorgen nog een half uurtje wezen lopen. Even naar het voetbal station en terug, heel simpel, net geen 5km want ik had niet veel tijd. Het ging traag maar verder wel lekker. Nu zit ik alweer een uurtje in de zaal, vanmiddag naar de fabriek en daarna terug naar huis.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:26

Prachtige foto's, zo te zien hebben jullie allemaal genoten. Heerlijk :j

Balen dat je bent gevallen SV, fijn dat je kon doorlopen en dat de spierpijn meevalt.

Fijn dat het wat beter gaat Ieris.

Hier ook weinig tijd, dus in het donker een rondje 5km op 5:30 gelopen. Zal de rest van de week niet veel meer worden gezien mijn agenda :D

Heb straks nog een afspraak buiten de deur, dat is wel lekker, zie ik nog wat daglicht :j

Gelukkig is het vandaag ook weer zo mooi, gisteren was ik bij daglicht niet buiten :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:03

Ieris die bladbloem heb ik niet gemaakt hoor, was veel te koud om lang stil te staan.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:16

Toch weer een rondje Ninus! Ben je zo druk nu vanwege einde van het jaar? Hopelijk neemt het binnenkort weer wat af zodat er meer tijd komt voor rondjes (bij daglicht bij voorkeur ;) )

Ik had trouwens nog bijna een botsing met een mega dikke rat tijdens het lopen _O- Ik liep gewoon op de stoep langs een doorgaande weg, maar van onder een boom vloog die dikkert ineens vlak voor mijn voeten langs. Ik schrok me rot :))

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:57

SV beterschap, gelukkig kon je doorlopen. En wat een allemachtig mooie foto's <3

Ik ga zo nog even een kort rondje. Ik was helemaal verkleumd thuis gekomen naar terug naar huis fietsen van werk. Nu weer opgewarmd en wat moed verzameld dus ga zo gelijk maar. Maar ga niet te lang omdat ik ook vanmorgen verkleumd was en om 17:00 thuis moet zijn (iemand komt wat afhalen). Maar ik wil mezelf er wel gewoon toe aanzetten en mezelf daarna lekkere warme choco gunnen ;)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 21:48

SV, die hand ziet er pijnlijk uit :=

Er zijn weer fijne rondjes gelopen :j

Ik liep er net zo bij
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:44

Bikkel! Ik had er de moed niet voor.
De vloerverwarming op mijn werk doet het al weken niet goed dus het pand werd steeds kouder. Gelukkig kunnen we wel wat bijverwarmen maar ik zit de hele dag met koude voeten. Gelukkig nu wel weer lekker opgewarmd.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:56

Brr ook niet fijn Puera.

Goed gedaan Sherivey!

Ik heb vanmiddag een rustig rondje van 5km gelopen. Morgenmiddag wil ik een bosrondje doen. Zonder vallen hopelijk.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:52

Succes vanmiddag SV; gaan de stokken ook weer mee. Wel prachtige foto's zeg!

Brr, koude voeten zijn erg vervelend Puera. Gelukkig met hardlopen heb ik daar nooit last van. Heb de voeten van een vriendin eens gezien naar hardlopen in koude temperaturen, die waren gewoon helemaal wit :\

Haha, Sherivey, goed ingepakt. Voor je gezicht kan je ook een beetje vaseline smeren, dat houd de kou ook wel een beetje tegen maar kan je wel "bloot" ademen.

Nog lekker kunnen lopen BeFunny gisterenavond?

Ah Kylan, ik schrik al van een kikker die plots oversteekt, laat staan zo'n dikke rat. Niet dat ik er bang voor ben, maar dat onverwachte doet mij schrikken.

Ik denk dat ik nu aan de beurt ben met verkouden worden. Hoofd zit vol en keel voelt pijnlijk... Dat is toch jammer van het onderwijs, je neemt zo snel wat mee naar "huis" .

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:54

Balen dat je verkouden wordt Suusje, hoor om me heen veel mensen. Van mij mag het wegblijven, maar ja, dat heb je niet altijd voor het zeggen :=

Een rat hoeft voor mij ook niet zo, maar ik zie ze regelmatig helaas :D

Lekker warm Sherivey!

Succes SV!

Vervelend dat het zo koud is Puera.

Ik had vanochtend een afspraak buiten de deur met mijn eerste leidinggevende, we hebben 15 jaar samengewerkt en hadden elkaar sinds Covid niet meer gezien. Ze is inmiddels met pensioen en doet een opdracht in de buurt, dus was gezellig. Had dus geen tijd om te lopen en wilde net tijdens de lunch een grote ronde met de hond wandelen, wat is het heerlijk en prachtig buiten <3

Ik probeer om 1600 nog een rondje 10km te doen, voordeel van thuiswerken :D Werk ik vanavond wel door, paardrijden zit er niet in, we hebben best een goede bak voor een stelletje amateurs, maar tegen deze temperaturen is de bak niet bestand.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 16:43

Ninus wat gezellig zo'n reünie. Hopelijk lukt je rondje straks nog.

Ik heb 10km door het bos gedaan, heerlijk was het. Geen stokken meegenomen. Misschien vrijdag weer.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:40

Het was inderdaad echt prachtig weer buiten. Ik ben met mijn zoon lekker gaan wandelen naar de supermarkt toe, gewoon om even met een reden naar buiten te kunnen :')

Hopelijk heb je nog een rondje kunnen lopen @Ninus?

Hier ga ik vandaag even niks doen. Gisteren kickbokstraining gedaan. Morgen weer kickboksen en dan vrijdag en zondag lopen :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:55

Jullie hebben weer lekker gelopen :j

Ik vond het ook heel mooi buiten. Heb mijn nieuwe schoenen uitgetest en ook mijn nieuwe broek. En de camelbak voor achterin de drinkrugzak dus had voor het eerst twee liter water mee ;) . Die zat er niet bij maar had ik los besteld later. En heb lekker 11 km gelopen.

Ik vond het heerlijk weer om hard te lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gister middag had ik ook gelopen maar was 4,4 km dus was net niks haha w een persoonlijk snelheidsrecord op de snelste mijl.

Beetje gekke foto maar de schoentjes vind ik fijn :j
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:36

Prachtig weer om te gaan hardlopen zo zeg.
Mooie afstand Befunny, je bent lekker aan het opbouwen.
SV, gebruik je die stokken dan ook de hele loop door? Of wat doe je ermee op stukken dat je ze niet gebruikt?
Kylan, prachtige foto's vanuit Bremen. Toffe stad ook.

Ik heb maandag en dinsdag niet gelopen, ik vond het serieus te koud. En ik moet van de fysio iedere dag 100x squatten, dus ik had wat last daarvan :')
Morgen weer lekker op pad.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:16

Prachtige foto's BeFunny!

Lekker door het bos SV :j

Kickboksen klinkt ook actief MuSli :))

Heb lekker 11km kunnen lopen, ben met daglicht vertrokken en in het donker geëindigd. Mijn vingers zijn nog niet ontdooid, maar dat is wat het is, het typt alleen wat lastig. Verder geen moment koud gehad. Het was prachtig buiten. Heb ook eindelijk m'n nieuwe Brooks getest, loop ik zo op weg gelukkig :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:57

Heerlijke foto's BeFunny.

Te koud Goof? Ik ben eindelijk blij dat ik me niet kapot zweet na twee kilometer :')
100 squats klinkt als horror!

De stokken heb ik gewoon in mijn handen als ik ze niet gebruik (als het pad makkelijker en vlak is), dan heb ik ze iets lager vast, onder het handvat. Ik had er geen last van, ze wegen bijna niks.

Ninus fijn dat je schoenen lekker zitten!