Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:12

Ach ben boven de 55 dus minder risico met AstraZeneca
Laten we die aan 50+ geven en Janssen enz aan jongeren

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:34

Zo schijnt het nu de aanbeveling in Frankrijk te zijn inderdaad. AZ enkel voor 55+.

16 of 17 april zouden we de eerste lading Janssen vaccins krijgen.
België heeft er wel maar 1.4 miljoen besteld, dus niet zo heel erg veel maar elk vaccin telt uiteraard.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:00

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:47

SusanH schreef:
Ze hadden imo niet moeten stoppen met vaccineren dan was die stress er ook niet geweest ze hebben nu juist het tegenovergestelde bereikt van wat ze wilden. Stoppen uit voorzorg om stress tegen te gaan. Maar door te stoppen en de berichtgeving kort erop worden mensen juist achterdochtig.

Het is opzich ook wel twijfelachtig te noemen dat NL wel doorgaat, en omliggende landen wel stoppen omdat er wellicht een verband is met AZ en stolsels. Als NL dan wel doorgaat en zegt 'niks aan de hand' en 'wij zien geen verband'.
Ga het eerst even goed onderzoeken voordat we over enkele weken/maanden een forse toename zien in trombose, longembolie, CVA's en hartinfarcten.

Leuk hoor, voorkomen dat iemand ziek wordt en daardoor een kans bestaat dat een persoon een aantal weken/maanden van moet bijkomen en moet opbouwen... Anderzijds, als dat voorkomen van die ziekte een andere ziekte kan veroorzaken die wellicht veel ergere gevolgen heeft dan waar je voor wilt beschermen....
Idem dito voor alle psychische klachten die zijn ontstaan/verergert door de lockdown.. Is dat het waard?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:22

Hutcherson schreef:
Anderzijds, als dat voorkomen van die ziekte een andere ziekte kan veroorzaken die wellicht veel ergere gevolgen heeft dan waar je voor wilt beschermen....
Idem dito voor alle psychische klachten die zijn ontstaan/verergert door de lockdown.. Is dat het waard?

Ja, dat is het waard! UItgaande van de huidige "trombose" cijfers→ 1 op de 350.000 mensen gevaccineerd met Astra Z heeft die nare ziekte ontwikkeld van de trombose waarvan een minderheid eraan is overleden.
Covid percentages van overlijden cq ernstig ziek worden is vele en dan ook echt vele male hoger. Onvergelijkbaar. Zie de IC, zie de overlijdens.

Daarbij komt dat ook spontaan bij jonge mensen die trombose zich kan ontwikkelen, net zo zeldzaam maar het kan, dus op dit moment is niet onomstotelijk vastgesteld dat dit door het vaccineren komt.

Dus ja , de vaccinatie werkt, zelfs zo was net op het nieuws tegen de Braziliaanse variant. Dus dat is goed nieuws.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:26

pien_2010 schreef:
Hutcherson schreef:
Anderzijds, als dat voorkomen van die ziekte een andere ziekte kan veroorzaken die wellicht veel ergere gevolgen heeft dan waar je voor wilt beschermen....

Ja, dat is het waard! UItgaande van de huidige "trombose" cijfers→ 1 op de 350.000 mensen gevaccineerd met Astra Z heeft die nare ziekte ontwikkeld van de trombose waarvan een minderheid eraan is overleden.
Covid percentages van overlijden cq ernstig ziek worden is vele en dan ook echt vele male hoger. Onvergelijkbaar. Zie de IC, zie de overlijdens.

Daarbij komt dat ook spontaan bij jonge mensen die trombose zich kan ontwikkelen, net zo zeldzaam maar het kan, dus op dit moment is niet onomstotelijk vastgesteld dat dit door het vaccineren komt.

Dus ja , de vaccinatie werkt, zelfs zo was net op het nieuws tegen de Braziliaanse variant. Dus dat is goed nieuws.

Helemaal mee eens

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:27

Je kan niet alle doelgroepen tussen 20-50 met de volledige covid sterfte vergelijken, dat is appels en peren.
Als ik het even voor CH bekijk zijn daar in de groep 20-30 in het totaal maar 3 mensen aan covid overleden. Waarschijnlijk waren die al niet de gezonde gemiddelde jong volwassene.
Dus dan is de verhouding ineens heel anders. Dan is sterfte aan het vaccin mogenlijk hoger dan sterfte aan covid.

Dat op een hoop schuiven doet het EMA gelukkig ook niet.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:52

pien_2010 schreef:
Hutcherson schreef:

jij zou je dus wel zonder enige twijfel met AZ laten vaccineren?

Echwel

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:54

Als ik mag antwoorden
Ja....covid is voor mij gevaarlijker dan vaccin

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:55

Hier ook zonder twijfel. Zodra baby er is ga ik bellen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:59

Daarbij zijn bijwerkingen van deze categorie bij Janssen nog niet bekend
En.schijnen ze bij Pfizer en Moderna ook voor te.komen

Echter omdat deze vnl bij ouderen worden gezet minder.in het nieuws

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:03

Het leed wat er word veroorzaakt als we stoppen met vaccineren met AZ is vele malen groter dan het leed wat we nu zien. Ik zou hem ook nemen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:08

Trombose komt dagelijks bij 240 mensen voor en elke dag overlijden er 40 mensen aan trombose in Nederland. Hoe meer er gevaccineerd wordt des te groter de kans dat iemand na vaccinatie aan trombose overlijdt,door trombose en niet door vaccineren. Het gaat om de zeer zeldzame bijwerking van bijna geen bloedplaatjes meer hebben en daar zijn medicijnen voor mits mensen er op geattendeerd worden bij welke verschijnselen ze direct contact met arts moeten zoeken .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:09

bigone schreef:
Trombose komt dagelijks bij 240 mensen voor en elke dag overlijden er 40 mensen aan trombose in Nederland. Hoe meer er gevaccineerd wordt des te groter de kans dat iemand na vaccinatie aan trombose overlijdt. Het gaat om de zeer zeldzame bijwerking van bijna geen stilling/bloedplaatjes meer hebben en daar zijn medicijnen voor mits mensen er op geattendeerd worden bij welke verschijnselen ze direct contact met arts moeten zoeken .

Maar hoeveel mensen overlijden er wanneer er niet gevaccineerd word?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:12

Veel meer, dat is het hem nu maar net. Het is te hopen dat mensen dat inzien. Desnoods AZ voor 55+ en Janssen voor de rest.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:12

Denk dat.mensen die tot.nu toe binnen blijven en heel voorzichtig zijn.dus een.grote.groep kwetsbare mensen sowieso ernstig ziek zullen worden

Want eerlijk hoe.lang hou je dit nog vol

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:55

Sizzle schreef:
Je kan niet alle doelgroepen tussen 20-50 met de volledige covid sterfte vergelijken, dat is appels en peren.
Als ik het even voor CH bekijk zijn daar in de groep 20-30 in het totaal maar 3 mensen aan covid overleden. Waarschijnlijk waren die al niet de gezonde gemiddelde jong volwassene.
Dus dan is de verhouding ineens heel anders. Dan is sterfte aan het vaccin mogenlijk hoger dan sterfte aan covid.

Ik ken er 1 die overleden is aan corona. 44 jaar... volledig gezonde jongen. Net als die topsporter. Ineens hele immuunsysteem geklapt.
1 op de ic..6 weken coma.. maar godzijdank is ze er nog..
Gezonde vrouw van met 50.
Het zijn uitzonderingen maar zeker weten meer dan degene die mogelijk problemen ondervinden van het vaccin..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:10

Citaat:
zou je dus wel zonder enige twijfel met AZ laten vaccineren?
Net als mijn man zou ik liever voor pfizer gaan. Maar dat kan niet. Het is AZ of niets voorlopig. Dus wordt het AZ. En nee, ik vind het niet echt tof, maar covid vind ik ook niet tof.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:56

IMJ schreef:
Sizzle schreef:

Ik ken er 1 die overleden is aan corona. 44 jaar... volledig gezonde jongen. Net als die topsporter. Ineens hele immuunsysteem geklapt.
1 op de ic..6 weken coma.. maar godzijdank is ze er nog..
Gezonde vrouw van met 50.
Het zijn uitzonderingen maar zeker weten meer dan degene die mogelijk problemen ondervinden van het vaccin..

De groep vanaf 40 is inderdaad al weer meer betroffen. Ik leg enkel uit hoe zoiets werkt. Een analyse is nooit 1 grote emmer met resultaten. Dat zijn allemaal klein bakjes die afzondelijk gewogen moeten worden.
Stel dat een vaccin ggk wordt voor 10-19 jarigen. Bij ons is er geen enkele (nul-nada) sterfte geweest in die groep (ik heb het niet over WW of heel europa). Stel nu (theoretisch) dat een vaccin in die groep voor 1 of 2 gerelateerde sterfgevallen zorgt. Dan is dat gezien op de hele populatie verwaarloosbaar maar absoluut niet acceptabel voor die doelgroep.
Je kan dus niet eenvoudigweg zeggen, wat is nou 1 geval op 60 covid doden per dag. Zo werkt dat niet (gelukkig).

Die interpretatie gaat ook steeds mis bij de mexikaanse griep. Daar is wellicht op het geheel van het totaal aantal spuiten amper een effect te zien, maar de incidentie problemen specifiek bij adolecenten was aanwijsbaar significant verhoogd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 06:55

Er zijn in NL in ieder geval 2 tieners overleden.
Er was bij beide sprake van onderliggend lijden. Wat dat voor lijden was weet ik niet. Kon ik nergens vinden.

Maar over het algemeen zijn er weinig doen onder de tieners. Toch hoop ik dat deze uiteindelijk ook een vaccin krijgen.. bijv ivm de mensen die geen vaccin mogen, zo beschermen we deze. Maar ook omdat ik hoop dat we Covid zoveel mogelijk verbannen, als dat ooit mogelijk is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 07:22

IMJ schreef:
Er zijn in NL in ieder geval 2 tieners overleden.
Er was bij beide sprake van onderliggend lijden. Wat dat voor lijden was weet ik niet. Kon ik nergens vinden.

Maar over het algemeen zijn er weinig doen onder de tieners. Toch hoop ik dat deze uiteindelijk ook een vaccin krijgen.. bijv ivm de mensen die geen vaccin mogen, zo beschermen we deze. Maar ook omdat ik hoop dat we Covid zoveel mogelijk verbannen, als dat ooit mogelijk is.

Heb je toevallig een linkje daarvan? Volgens mij zijn er in Nederland 2 gevallen geweest maar leven die nog (of dat er 1 was overleden met een leeftijd tussen de 20 en 50)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:00

Er zijn inderdaad twee tieners overleden, beide hadden onderliggend lijden .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:20

bigone schreef:

Zijn deze overleden aan covid of AZ vaccin. Ik ben draadje kwijt. Het is nog vroeg. :o

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:35

Covid.

Hoe dan ook, ik hoop dat er snel meer duidelijk wordt over eventuele risicofactoren en AZ.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:47

pien_2010 schreef:
bigone schreef:

Zijn deze overleden aan covid of AZ vaccin. Ik ben draadje kwijt. Het is nog vroeg. :o

Waren niet gevaccineerd, iemand vroeg nav een bericht of er ook tieners overleden waren in Nederland.