Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Ze hadden imo niet moeten stoppen met vaccineren dan was die stress er ook niet geweest ze hebben nu juist het tegenovergestelde bereikt van wat ze wilden. Stoppen uit voorzorg om stress tegen te gaan. Maar door te stoppen en de berichtgeving kort erop worden mensen juist achterdochtig.
Hutcherson schreef:Anderzijds, als dat voorkomen van die ziekte een andere ziekte kan veroorzaken die wellicht veel ergere gevolgen heeft dan waar je voor wilt beschermen....
Idem dito voor alle psychische klachten die zijn ontstaan/verergert door de lockdown.. Is dat het waard?
pien_2010 schreef:Hutcherson schreef:Anderzijds, als dat voorkomen van die ziekte een andere ziekte kan veroorzaken die wellicht veel ergere gevolgen heeft dan waar je voor wilt beschermen....
Idem dito voor alle psychische klachten die zijn ontstaan/verergert door de lockdown.. Is dat het waard?
Ja, dat is het waard! UItgaande van de huidige "trombose" cijfers→ 1 op de 350.000 mensen gevaccineerd met Astra Z heeft die nare ziekte ontwikkeld van de trombose waarvan een minderheid eraan is overleden.
Covid percentages van overlijden cq ernstig ziek worden is vele en dan ook echt vele male hoger. Onvergelijkbaar. Zie de IC, zie de overlijdens.
Daarbij komt dat ook spontaan bij jonge mensen die trombose zich kan ontwikkelen, net zo zeldzaam maar het kan, dus op dit moment is niet onomstotelijk vastgesteld dat dit door het vaccineren komt.
Dus ja , de vaccinatie werkt, zelfs zo was net op het nieuws tegen de Braziliaanse variant. Dus dat is goed nieuws.
pien_2010 schreef:Hutcherson schreef:Anderzijds, als dat voorkomen van die ziekte een andere ziekte kan veroorzaken die wellicht veel ergere gevolgen heeft dan waar je voor wilt beschermen....
Ja, dat is het waard! UItgaande van de huidige "trombose" cijfers→ 1 op de 350.000 mensen gevaccineerd met Astra Z heeft die nare ziekte ontwikkeld van de trombose waarvan een minderheid eraan is overleden.
Covid percentages van overlijden cq ernstig ziek worden is vele en dan ook echt vele male hoger. Onvergelijkbaar. Zie de IC, zie de overlijdens.
Daarbij komt dat ook spontaan bij jonge mensen die trombose zich kan ontwikkelen, net zo zeldzaam maar het kan, dus op dit moment is niet onomstotelijk vastgesteld dat dit door het vaccineren komt.
Dus ja , de vaccinatie werkt, zelfs zo was net op het nieuws tegen de Braziliaanse variant. Dus dat is goed nieuws.
bigone schreef:Trombose komt dagelijks bij 240 mensen voor en elke dag overlijden er 40 mensen aan trombose in Nederland. Hoe meer er gevaccineerd wordt des te groter de kans dat iemand na vaccinatie aan trombose overlijdt. Het gaat om de zeer zeldzame bijwerking van bijna geen stilling/bloedplaatjes meer hebben en daar zijn medicijnen voor mits mensen er op geattendeerd worden bij welke verschijnselen ze direct contact met arts moeten zoeken .
Sizzle schreef:Je kan niet alle doelgroepen tussen 20-50 met de volledige covid sterfte vergelijken, dat is appels en peren.
Als ik het even voor CH bekijk zijn daar in de groep 20-30 in het totaal maar 3 mensen aan covid overleden. Waarschijnlijk waren die al niet de gezonde gemiddelde jong volwassene.
Dus dan is de verhouding ineens heel anders. Dan is sterfte aan het vaccin mogenlijk hoger dan sterfte aan covid.
Dat op een hoop schuiven doet het EMA gelukkig ook niet.
IMJ schreef:Sizzle schreef:Je kan niet alle doelgroepen tussen 20-50 met de volledige covid sterfte vergelijken, dat is appels en peren.
Als ik het even voor CH bekijk zijn daar in de groep 20-30 in het totaal maar 3 mensen aan covid overleden. Waarschijnlijk waren die al niet de gezonde gemiddelde jong volwassene.
Dus dan is de verhouding ineens heel anders. Dan is sterfte aan het vaccin mogenlijk hoger dan sterfte aan covid.
Dat op een hoop schuiven doet het EMA gelukkig ook niet.
Ik ken er 1 die overleden is aan corona. 44 jaar... volledig gezonde jongen. Net als die topsporter. Ineens hele immuunsysteem geklapt.
1 op de ic..6 weken coma.. maar godzijdank is ze er nog..
Gezonde vrouw van met 50.
Het zijn uitzonderingen maar zeker weten meer dan degene die mogelijk problemen ondervinden van het vaccin..
IMJ schreef:Er zijn in NL in ieder geval 2 tieners overleden.
Er was bij beide sprake van onderliggend lijden. Wat dat voor lijden was weet ik niet. Kon ik nergens vinden.
Maar over het algemeen zijn er weinig doen onder de tieners. Toch hoop ik dat deze uiteindelijk ook een vaccin krijgen.. bijv ivm de mensen die geen vaccin mogen, zo beschermen we deze. Maar ook omdat ik hoop dat we Covid zoveel mogelijk verbannen, als dat ooit mogelijk is.