Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gaucho schreef:Imre schreef:Voor vanavond staat een salade met bietjes, ruccola, pecannoten en appel op het programma, moet nog even kijken wat ik daar voor eiwitbron bij ga bedenken.
Van harte nog! Veel groente en fruit is een feestjeals eiwitbron hierbij zou ik kiezen voor feta (light) of een vega (linzen) burger of (kaas) schnitzel. Gehaktballetjes is ook lekker maar wel heel veel meer kcal en past ook niet bij orthomoleculair denk ik. Oh, een wat vettere vis als gerookte makreel, forel of haring zou ook heel lekker zijn denk ik.
Iloveiswan schreef:Jemig die verbrandde kcal kan toch niet kloppen? 12 km gelopen en 10 uur actief werk.
Moet woensdag echt even betere lunch en tussendoortjes halen denk ik![]()
[ [url=m/TStPaY.jpg]Afbeelding[/url] ]
gaucho schreef:Heerlijk zoete aardappel soep
Ik reken zelf voor 12 km wandelen zelfs een stuk minder dan 1000 kcal
Ine23 schreef:Hangt natuurlijk ook van je gewicht af, als je 120kg weegt dan verbrand je op die 12km veel meer dan wanneer je 60kg weegt oid
En welk tempo: 3-5-6km/u? 12km doorstappen aan 6km/u is stevig, maar 3km/u is meteen veel minder aan kcal.
MuSLi schreef:Ine23 schreef:Hangt natuurlijk ook van je gewicht af, als je 120kg weegt dan verbrand je op die 12km veel meer dan wanneer je 60kg weegt oid
En welk tempo: 3-5-6km/u? 12km doorstappen aan 6km/u is stevig, maar 3km/u is meteen veel minder aan kcal.
Dat is helemaal waar Ine. Maar dan nog is bijna 2000kcal voor 18.000 stappen echt wel heel erg veel.