De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:44

Bij mijn vriend op z’n werk (groot internationaal bedrijf) hebben ze ook al 2 weken de mededeling om niet noodzakelijke reizen naar het buitenland af te zeggen, en kijken of je thuis kan werken. Mensen die uit risicogebieden kwamen mochten sowieso al 2 weken niet op kantoor komen, ook als ze geen klachten hadden. Pas na de incubatietijd mogen ze weer komen. Die maatregel ging al in toen de eerste cases in Italië bekend werden.

Zowel ik als mijn vriend voelen ons niet 100%, en waar ik gewoon naar college moest, had zijn bedrijf begrip en werkt hij al 2 dagen thuis ondanks dat hij geen risicocontact heeft gehad. Waarom onbedoeld risico nemen als je net zo makkelijk vanuit huis kan werken?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:44

germie schreef:
Ach ja, thuiswerken. Dat doen er wel meer. En nu misschien wat vaker dan normaal.

De meeste mensen merken niet eens dat ze het virus gehad hebben, dus die zijn dan al immuum.

De 4 overledenen zijn gewoon oversterfte, wel vervelend of erg, maar oversterfte. De rest geneest gewoon weer volledig.

Als ze wat ziekenhuizen testen, dan komen er morgen vast meer gevallen bij. Niet raar, en nog steeds geen reden tot paniek. Zulke testen doen ze ook niet bij een verkoudheidsvirus waar je zeer waarschijnlijk dezelfde resultaten zou krijgen.

Er is meer dan genoeg grip. De meesten worden niet ziek en gewoon uitzieken is het advies.

Hoe kom je erbij dat de meeste mensen niet merken dat ze het virus hebben gehad?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:45

germie schreef:
De meeste mensen merken niet eens dat ze het virus gehad hebben, dus die zijn dan al immuum.

Oh, ben je voor dit virus gelijk immuun als je niet weet dat je het gehad hebt? Is daar meer informatie over te vinden?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:46

Hoe oud zijn eigenlijk de twee bokkers die toch best akelige bijwerkingen van het virus hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:47

Joman schreef:
ardon, lieverd?
Je hoeft mij niet duidelijk te maken hoor, dat het er is en dat nederland er geen grip over heeft. Lees mijn bericht even fatsoenlijk, wil je. Ik geef enkel uitleg waarom de vraag wordt ontweken.

Relax. Ik leg alleen even uit waarom ik denk dat helemaal niemand in de politiek meent te moeten doen of hier controle over is.

Maar misschien heb ik je post wel niet goed begrepen. In dat geval sorry. :j
Lieverd. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:47

Pipodipo schreef:
germie schreef:

Oh, ben je voor dit virus gelijk immuun als je niet weet dat je het gehad hebt? Is daar meer informatie over te vinden?

Volgens mij is juist duidelijk geworden dat er mensen zijn die het meerdere keren (2?) hebben gekregen?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:48

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:48

bigone schreef:
Hoe meer besmettingen worden gevonden die niet te herleiden zijn hoe meer besmette mensen gewoon anderen besmetten zonder dat ze het door hebben. Dus is dat ene kuchje of op welke manier die je kunt verzinnen dus toch net teveel. Dus over een week denk ik dat we nog wel een flinke stijging gaan zien, los van alle zieke mensen die thuis zitten en het ook kunnen hebben( worden niet getest) .

Of...een theorie die ik van de week bij iemand op fb voorbij zag komen:

Het virus was al op de wereld maar niet eerder ontdekt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:49

germie schreef:
De 4 overledenen zijn gewoon oversterfte, wel vervelend of erg, maar oversterfte.

Wat bedoel je met oversterfte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:49

safina schreef:
Joman schreef:
ardon, lieverd?
Je hoeft mij niet duidelijk te maken hoor, dat het er is en dat nederland er geen grip over heeft. Lees mijn bericht even fatsoenlijk, wil je. Ik geef enkel uitleg waarom de vraag wordt ontweken.

Relax. Ik leg alleen even uit waarom ik denk dat helemaal niemand in de politiek meent te moeten doen of hier controle over is.

Maar misschien heb ik je post wel niet goed begrepen. In dat geval sorry. :j
Lieverd. ;)

Dat denk ik :)
Dat lieverd komt heel vervelend en denigrerend over. Nergens voor nodig lijkt me, dus bij dezen de vraag het achterwege te laten. (Snap dat je laatste een grap is, maar toch).

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:50

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:50

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:51

corine1981 schreef:
bigone schreef:
Hoe meer besmettingen worden gevonden die niet te herleiden zijn hoe meer besmette mensen gewoon anderen besmetten zonder dat ze het door hebben. Dus is dat ene kuchje of op welke manier die je kunt verzinnen dus toch net teveel. Dus over een week denk ik dat we nog wel een flinke stijging gaan zien, los van alle zieke mensen die thuis zitten en het ook kunnen hebben( worden niet getest) .

Dat lijkt me niet heel waarschijnlijk gezien de grote hoeveelheid patiënten en doden die er in de afgelopen periode zijn door het Coronavirus.

safina schreef:
germie schreef:
De 4 overledenen zijn gewoon oversterfte, wel vervelend of erg, maar oversterfte.

Wat bedoel je met oversterfte?

Ik denk het aantal mensen dat extra sterft door bijvoorbeeld een epidemie?

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:51

4 MINUTEN GELEDEN
Alle grote evenementen Brabant afgelast
Alle grote evenementen in Noord-Brabant worden afgelast. Dat heeft de NOS vernomen van verschillende bronnen. Om welke evenementen het precies gaat, is nog niet bekend. Dat wordt straks op een persconferentie van de Brabantse veiligheidsregio's bekendgemaakt. Het eerstvolgende grote evenement is de paardenshow Indoor Brabant. Die gaat aanstaande donderdag van start.

11 MINUTEN GELEDEN

DIt staat op NOS. Indoor Brabant gaat dus niet door!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:53

Ladybird schreef:
4 MINUTEN GELEDEN
Alle grote evenementen in Noord-Brabant worden afgelast. Dat heeft de NOS vernomen van verschillende bronnen. Om welke evenementen het precies gaat, is nog niet bekend. Dat wordt straks op een persconferentie van de Brabantse veiligheidsregio's bekendgemaakt. Het eerstvolgende grote evenement is de paardenshow Indoor Brabant. Die gaat aanstaande donderdag van start.

11 MINUTEN GELEDEN

Verstandig besluit.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:54

Ik vind het toch wel heel bijzonder hoe sommige mensen blijven volhouden het allemaal wel mee valt en dat de maatregelen ook bullshit zijn terwijl er landen compleet in lockdown gaan en waar er echt crisis is en er grote aantallen mensen echt doodziek van zijn...

Hoe ver kun je je kop nog in het zand steken??? Echt bizar 8)7

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:54

Dat gaat ineens snel. Gister zei Mark Rutte nog dat evenementen doorgingen :=

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:55

verootjoo schreef:
Dat gaat ineens snel. Gister zei Mark Rutte nog dat evenementen doorgingen :=

Misschien is het besloten naar aanleiding van de tests in het ziekenhuis in Tilburg? Daar zijn besmette medewerkers waarvan het niet duidelijk is waar de besmetting vandaan komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:55

Alle collega's uit Brabant mogen bij mij op werk iig deze week niet op kantoor komen. Werken vanuit huis wat mogelijk is. Zelf heb ik nu vakantie.. donderdag naar Nepal. Benieuwd waar het hele reisgezelschap zoal vandaan komt :')

En ik zie dan over 3 weken wel of heel NL in quarantaine zit. Kan er weinig aan veranderen. Vind wel lekker om even weg te gaan nu het hier de kop op begint te steken :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:57

Uit een Chinees onderzoek Practical Preventive Medicine gepubliceerd 6 mrt'20

-In een bus zijn passagiers die 4 mtr achter zich een Corona-slachtoffer hadden zitten besmet geraakt.
-Bij 37C/98F kan het virus zich op gladde oppervlakken 2 a 3 dagen in leven houden.
-Het virus kan 5 dagen (of langer als de condities goed zijn) in leven blijven als het is uitgescheiden via menselijke uitwerpselen of lichaamsvloeistoffen.

De 1e is nav terugwerkend 'case'onderzoek.
De 2e lijkt me (gezien de hoge temperatuur) een lab-uitkomst
De 3e was nav een vraag van rioleringswerkers of die gevaar liepen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:57

Komt zo extra nieuws om 16.00 op 1 ivm corona in Brabant

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:58

corine1981 schreef:

Zou me niks verbazen. De wetenschappers zeggen nu al dat als de perma-frost gaat smelten er veel meer ziektes rond gaan waren die we nog niet kennen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:58

Ladybird schreef:
4 MINUTEN GELEDEN

11 MINUTEN GELEDEN

Nee hoor, er staat niet dat het afgelast is. Er staat alleen dat het niet in de huidige vorm kan doorgaan. Wellicht kunnen ze het evenement 'verkleinen' door maar een X aantal mensen te laten komen :)
https://nos.nl/liveblog/2326530-eveneme ... 0-uur.html

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:00

Ladybird schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik weet dat je in het vaccinatietopic geen linkjes en plaatjes zonder uitleg mag plaatsen. Kunnen we die hulk hier ook krijgen?

in de moderatoropmerking in OP staat aangegeven dat je inderdaad als je een linkje plaatst ook kort uitlegt wat er te zien is. Nu kan ik het zelf over het hoofd gezien hebben, maar waar mis je dat?
Het is in elk geval wel de bedoeling.

Sorry ik had poep in m'n ogen Y;(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:02

He he een slimme maatregel.
Ik vermoed dat ze zich rotgeschrokken zijn van het best hoge aantal besmette mensen na de test. Ruim 10% van het geteste ziekenhuis personeel zonder bekend risico contact is besmet. Dat is heel erg hoog