3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:26

Geniet van je eten Kelly! En mooi lijstje hoor! En wat goed van je dat je bent afgevallen!
Goed bezig Lieszje!
Mooi lijstje Frummels! Jaloers op je pizza haha.
Wat vervelend dat je hoofd zo vol zit Yonker. Hoe komt het? Zorg gewoon dat je tijd vrijmaakt om leuke dingen te doen, ik weet dat het lastig is. Maar beter dan dat je straks helemaal niks meer kan.
Dagje sauna lijkt mij ook leuk, heb het eig nog nooit gedaan haha. Het gekke is dat wij thuis een sauna én een stoomdouche hebben, maar ik gebruik het echt nooit. Superstom eigenlijk. Ik weet ook niet of ik ooit naakt naar de sauna zou durven. Dat lijkt me heel eng.
Veel succes met je meeting Bhriseis!
Ik hou ook echt ontzettend van uit eten gaan, maar naar mijn mening doen we dat thuis veel te weinig. Misschien ergens ook wel goed haha
Veel beterschap voor je paardje en voor jouzelf Riddershow! Wat fijn dat hij weer thuis is. Je lasagne klinkt heerlijk en gezond!

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met Gelders gekookte worst en abrikozenjam. (225)
T: een appel. (58)
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, abrikozenjam en skippy pindakaas. (420)
T: een banaan. (124)
T: een haverkoekje en twee handjes ongezouten ongebrande noten. (239)
A: ijsbergsla, kropsla, komkommer, paprika, tomaat, champignons, zonnebloempitten, een ei, kipdijfilet en een klein stukje Mc2 Burger. (515)
T: ik heb nog wel wat kcal over, dus iets lekkers.
B: 3000 stappen.
Totaal kcal: 1581.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:24

Hallo allemaal! Mij lijkt het ook wel gezellig mee te kletsen. Zit ook in een ander topic, maar die is nogal stil :o
Wil graag een paar kilo afvallen omdat ik ga trouwen in augustus <3

Ben al eerder afgevallen door gezond eten en veel sporten (ook in dit topic, eerdere delen) , helaas heb ik onlangs de diagnose MS gekregen en dat maakt het wel wat lastiger, want mijn gezondheid gaat niet lekker. Probeer echter wel een paar keer per week te 'sporten' omdat dit juist goed is en hoop met sporten (sta ook onder begeleiding van fysio) en gezond eten de ziekte wat tegen te kunnen gaan.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:37

Ik ben jaloers Kimmie :')
Wat zou ik dat graag thuis willen hebben zeg :=

Welkom Urosa :)
Dat is een heel mooi doel!
Jeetje wat een rot diagnose zeg :(
Hoop dat sporten en gezond eten helpt!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:44

Kimmie, wat klink jij volwassen voor je leeftijd; ik had totaal niet door dat je nog op het middelbaar zat en bij je ouders woonde. Uittesten hoor, die sauna en stoombad, echt erg leuk! Welke richting doe je eigenlijk op school? Net lijstje trouwens.

Welkom Urosa! Misschien is het ook leuk om contact op te nemen met bokker Phormicola, zij weet onwijs veel over voeding en sport en heeft zelf een spierziekte. Heel veel succes in elk geval!

Liesje, haha, over dat hotel :') Ik weet niet welke weegschaal je hebt, maar vaak zijn ze niet zo betrouwbaar... Ik zeg het liever even zodat je je er niet op blind staart!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:21

Welkom urosa! Pittige diagnose zeg, en super dat je aan je lijf wil werken.

Sauna :') Mij krijg je er met geen stok in, no way hahaha. Ik vind om te beginnen die warmte al niet lekker, word er erg benauwd van, maar al die naakte lijven hoef ik niet te zien. En zij die van mij ook niet. Bij de gym hebben we een communal douche, wordt hem ook niet :n

Ik zit me vanavond mentaal voor te bereiden op de rest van de week. Vanaf morgen tot en met zondag ben ik namelijk van 8 tot 5 buiten. Jawel. Pfff :brr: En dan ben ik nog niet thuis, pas om 10 uur kan ik onder de douche weer ontdooien. Ondanks dat ik de reden heel leuk vind (seminar mantrailing) zit ik er nog niet om te springen zeg maar.

En dus ook 4 dagen uit eten. Dat zou 3 zijn, maar de schoonfamilie wil zondag ook _O-

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 07:25

Oh BK wat een hel! Het is zoooo koud :brr: ik was gisteren van een kwartiertje in de kou lopen al bevroren haha. Nou was ik er ook niet echt op gekleed.

Welkom Urosa! :wave:

Gisteren lekker uit eten geweest, vandaag weer gewoon normaal :)
Dromen jullie ook weleens over eten? :') m'n vriend werd helemaal wakker van me haha

Lijstje van vandaag:
O: havermout pap met een lepel jam
T: Griekse yoghurt met een banaan
L: 2 boterhammen filet american, 2 cracottes kaas. Mandarijntje
T: havermout reep, mandarijn. Misschien later nog iets als ik thuis ben.
A: armoe macaroni (maakt m'n moeder, en zo noemt ze het altijd :') )
Bakje optimel vla
T: misschien nog iets, weet ik nog niet

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:48

Bhriseis schreef:
Kimmie, wat klink jij volwassen voor je leeftijd; ik had totaal niet door dat je nog op het middelbaar zat en bij je ouders woonde. Uittesten hoor, die sauna en stoombad, echt erg leuk! Welke richting doe je eigenlijk op school? Net lijstje trouwens.

Hierin ga ik zeker mee!! Had niet door dat je zo jong was joh.

Welkom Urosa!!!

4 dagen uit eten, wel lekker :9 Maar idd niet goed voor de lijn haha _O- Lekker van genieten toch!!

Hahah ja ik droom wel eens over eten en dan vooral wat ik niet mag _O- Chocola, taart, pizza, alles wat vet is zeg maar :Y)

Gisteren was opzich geen verkeerd dagje... maar ik had nog zo'n honger dat ik savonds nog wel crackers heb gegeten. Wel lekker "gelopen" ging best prima!! Alleen een blaar gelopen dus vanavond toch even langs runnersworld, zien of ze me kunnen helpen met andere schoenen.

Vandaag planning:

O: Skyr met ontbijtgranen bolletje
T: rauwkost
L: 3vk boterhammen met nog geen idee wat
T: appel en 2 mandarijnen
A: Ik wou dit maken: https://chickslovefood.com/recept/5-or- ... enschotel/ maar niet zo gezond geloof ik :+ Dus miss wordt het iets anders, maar heb nog een brocolli liggen dus die moet op :j
T: goed bezig reep

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:55

Eetdromen :)) ik droom echt super vaak over donuts.. :=

Yonker: Ik haat blaren.. zo naar. Hopelijk kunnen ze je helpen met andere schoenen! En goed dat je lekker gelopen hebt. :)

Kim: ik had ook helemaal niet door dat je nog zo jong bent, haha. Vind je ook heel volwassen overkomen :j

Hier gisterenavond onverwacht uit eten geweest voor de verjaardag van mijn schoonmoeder, dus vandaag weer even normaal.

O: scrambled eggs 3 eieren met champignons, bospaddestoelen en ui.
T: cappuccino en een mineola
L: Indonesische soep met heeel veel verse groenten en noodles erin! (is erg veel dus denk niet dat ik er iets bij neem)
T: banaan en appel
T: kvarg en een handje noten
A: ketjap tempeh met sperziebonen, rijst en noten
T: eiwitshake

B: 40 min fietsen (retour werk) uur krachttraining. Ballet gaat niet door ivm voorjaarsvakantie.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:01

Omg donuts <3
In de winkel loop ik er snel voorbij :')

Tot nu toe één keer een suikerdroom gehad met name over tompouchen..
Nog twee kilo eraf en dan mag ik er eentje eten :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:03

Als je er echt zin in heb moet je, jezelf gewoon 1tje gunnen hoor!!! Als ik echt zin in iets heb dan eet ik het gewoon en probeer ik het in de dag te passen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:07

Ik doe het op vrijdag :j Dan kan ik het de rest van de week gewoon goed weerstaan en hoef ik mezelf ook niets te ontzeggen. Werkt hier wel goed!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:55

Zie het meer als een 'beloning' :')
Ik ben iemand die er anders te makkelijk in gaat worden..
Gisteren wel een gevulde koek gehad, kon er nog makkelijk bij.
Was wel lekker, maar denk dat ik achteraf toch liever gezondere voeding had gehad..

Heb net een (roze :')) aerobic halterset besteld en een step.
Denk dat ik het wel fijn ga vinden om thuis ook wat oefeningen te kunnen doen als ik net te weinig tijd heb om naar de sportschool te gaan :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:56

Hihi ik droomde zondag nog van cheesecake en chocolade :o roze halters, dat is erg eighties :D

Wat een heerlijk lijstje Frummels!

Haha Kelly, armoe macaroni :P is dat gewoon macaroni met ham en kaassaus?

Yonker, vergeet je blaren pleisters niet :(:) blaren zijn echt naar... Heb de indruk dat ik ze veel minder heb sinds ballet.

Brrrr Kelpie, wordt een pittige week... Misschien warme thee meenemen en warmte pleisters? Doen je eigen honden mee?

Hier nog steeds zo'n pijn in mijn quads, wss heb ik ze overstretcht. De koude zal er ook niet veel goed aan doen qua spierpijn.
Zo even de koude trotseren, en dan thuiswerken en vanavond armen trainen.

O: haver met vanille soja melk, latte
B: naar de paarden toe, boodschappen doen
L: Mg brood met cottage cheese en verse aardbeien jam, 1 Milka eitje
T: theekoek van de bakker
B: half uur KT
T: mandarijn, kwark met 2 aardbeien en bosbessen kwark
A: wat rijst met curry (kokosmelk, passata, kruiden, broccoli, paprika, courgette) en 200 g quorn

Niet zo heel veel beweging maar het wandelen gisteren hielp niet.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:08

Bedankt voor het compliment!
Bhriseis, ik zit nu in klas 6 vwo en Doe de richting E&M, helaas kan ik echt totaal geen economie :')
Oh ja, en stiekem is mijn boktnaam mijn geboortedatum haha

Ik reageer later op iedereen, op telefoon kan ik niet lekker typen

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:20

Wat gaan jullie snel!

Hopelijk komt het snel goed met je paardje Riddershow, lijkt me heel moeilijk om hem zo te zien, en dan is het ook nog eens super koud!

Welkom Urosa, leuk dat je komt meepraten :)

Oei black_kelpie, ik zit met dit weer echt alleen maar binnen, brrr... Heel veel succes

Bhriseis: voorzichtig aan dan maar, erg vervelend die spierpijn, hopelijk is het snel over.

Gister ben ik toevallig de hele dag in de sauna geweest met mijn moeder, was super fijn. We waren bij Weesp, en die hadden een actie omdat ze gaan verbouwen. Dus mochten we voor 1 euro pp naar binnen!

Ben al vanaf maandag best wel euforisch, heb mijn eerste dressuurzadel gekocht maandagavond. Ik reed op mijn bijrijdpaard echt met een zadel wat mij voor geen meter zat, en daardoor voelde ik me echt een soort sukkeltje. Was telkens uit balans, schoof alle kanten uit en rijden was heel vermoeiend. Ik vond er echt niets meer aan. Maar met het nieuwe zadel is het plezier weer helemaal terug. Vanmorgen naar de Epplejeck geweest, daar beugelriemen, beugels en een zadelhoes gekocht. Morgen kan ik eindelijk weer rijden.

Lijstje voor vandaag:
L: geroosterd brood met gerookte zalm, mosterd-dille saus, rode ui, tuinkers en alfalfa
T: Daim, appel
A: All you can eat sushi

Een lijstje naar mijn hart, haha B-)
Ik sla bij de sushi wel de gefrituurde dingen en toetjes over.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:23

Maanlicht schreef:
Ben al vanaf maandag best wel euforisch, heb mijn eerste dressuurzadel gekocht maandagavond. Ik reed op mijn bijrijdpaard echt met een zadel wat mij voor geen meter zat, en daardoor voelde ik me echt een soort sukkeltje. Was telkens uit balans, schoof alle kanten uit en rijden was heel vermoeiend. Ik vond er echt niets meer aan. Maar met het nieuwe zadel is het plezier weer helemaal terug. Vanmorgen naar de Epplejeck geweest, daar beugelriemen, beugels en een zadelhoes gekocht. Morgen kan ik eindelijk weer rijden.

Dit is echt zó enorm herkenbaar. Ik heb ook al 7 jaar een bijrijdpaard maar dat zadel zit voor mij echt voor geen meter. Mijn kont past er niet in (17,5 inch) de zweetbladen zijn veel te kort (mijn knie komt er deels onderuit) en het diepste deel van het zadel ligt voor mij te ver naar achteren waardoor ik helemaal voorover zit. :') Echt ellende. Denk er ook al jaren over om een eigen zadel te kopen - van de eigenaresse mag het mits ik dezelfde zadelmaker aanhoud - maar vind het zo een klap geld. -O- Maar het plezier in het rijden gaat er wel wat mee weg ja, als je niet eens normaal kunt zitten..

Lekker naar de sauna geweest ook! Veel plezier vanavond en geniet van je sushi :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:26

Ja, het is lastig. Ik wilde ook eigenlijk geen eigen zadel kopen omdat ik aan het sparen ben voor een eigen paard. Had mijn budget op 300 euro liggen voor een tweedehands merk dressuurzadel. Helaas heeft paard een moeilijke rug en gingen alle zadels binnen mijn budget knellen aan de voorkant. Deze was het dubbele, maar hij ligt wel top en ik voel me eindelijk weer een beetje een behoorlijke ruiter.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:39

Wel fijn dat je het toch gedaan hebt dan en dat je er lekker mee kunt gaan rijden :) Ik ga het denk ik niet doen. Ik rij hem nu nog maar 2 keer per week (voorheen 5 keer). Ik heb sinds vorige zomer zelf een jonge pony waarmee ik wil gaan mennen. Dus steek mijn geld dan liever in een mooie sulky en tuig op dit moment :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:32

Dat snap ik! Mennen is ook heerlijk. Toen ik nog op kamers zat in Zwolle mende ik ook vaak, soms zelfs door het centrum haha! Die pony’s waren echt heel braaf.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:02

Leuk hoor een nieuw zadel!! Ik heb gisteren nieuwe hardloopschoenen gekocht ook een rip uit mijn lijf maar geen smoesjes meer om het niet te doen nu :+

Lijstje voor vandaag (ik zet even een keer de kcal erbij)

O: skyr met ontbijtgranen (299 kcal)
T: komkommer, tomaat, wortel (67 kcal)
L: 3 vk boterhammen nog geen idee hoeveel kcal
T: appel + 2 mandarijnen (126)
A: zoete aardappel schotel met brocolli en kaas (757 kcal)
T: B&F shake (90 kcal)
B: hardlooptraining, nou ja opbouwen dus niet zo hele intensieve workouts zijn dat
Totaal zonder lunch 1.339 kcal dus heb voor de lunch en nog eventueel tussendoortje 661 kcal over. Moet lukken dacht is zo :) Ik probeer rond de 2000/2200 kcal te eten aangezien mijn bmr 1800 is en is gemiddeld per dag 2800/3000 verbrand.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:09

Netjes zeg Yonker! :) De zoete aardappel schotel klinkt erg lekker.

Maanlicht: wat leuk! Ik heb nooit eerder serieus gemend. Wel eens gemend met verschillende pony's, maar meer recreatief in het kader van "ik doe maar wat" haha. Vind het wel enorm leuk en kan niet wachten tot mijn kleintje aan de slag kan! :)

Mijn lijstje vandaag:
O: Brinta
T: cappuccino en handje noten
T: Mineola
L: 3 crackers met zuivelspread, tuinkers en cherrytomaat + kop soep
T: banaan en appel
T: kvarg
A: ik denk frietjes met truffelmayonaise <3 en een salade erbij
T: iets te snacken, weet nog niet wat.

B: uur krachttraining, 20 min cardio

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:13

Die linkte ik gisteren!! Had wel wat kcal over dus gisteren toch gemaakt en opzich was hij niet eens zo heel kcal rijk :D Lekker met Parmezaanse kaas :9 kijk er nu al naar uit om hem vanavond weer te eten haha.

Owwww lekker truffelmayo <3 Dat is zo lekker he..... Ik kan zo'n bakje in 1 dag opeten _O- Lekker met brood en dan carpaccio :9 nomnom

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:14

Ik kan ook zonder problemen een heel bakje wegwerken, vind het zo lekker! :')
Ik doe dan op de frietjes vaak zeezout, knoflook, Parmezaanse kaas en citroenrasp :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:32

En dan in de oven? Omg ik moet dat keer eten als ik kcal over heb _O- frietjes in de airfryer met parmezaanse kaas en truffelmayo klinkt als de hemel :9

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:32

Mennen is leuk om te doen :)

Hoe oud is je pony Frummels?

Ik heb echt nog nooit van Truffelmayo gehoord..
Misschien ook maar een keer proberen :)