Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:16

Jeetje :o Ja grootouders en paarden zijn over het algemeen geen goeie combi. Ik lees hier op Bokt ook zo vaak topics over mensen die ongevraagd je paard gaan lopen voeren... Man man man :n hoe kom je erbij...

Ja van die inzamelingsacties, ik weet het ook niet hoor. Je kunt nu eenmaal niet in mensen hun huishoudboekje kijken, bovendien, zelfs al hebben die mensen een kind genomen terwijl ze het zich niet konden veroorloven, dan is het kind daar alsnog de dupe van. Dat zou voor mij geen reden zijn om de inzamelingsactie af te keuren... Alhoewel, misschien een beetje. Het geeft wel aan dat het "okee" is om geen geld te hebben en wel een kind, ofzoiets.
Denk trouwens dat de mensen die er weinig aan hebben kunnen doen juist degenen zijn die zich schamen, en de profiteurs dan weer niet, terwijl het juist andersom zou moeten zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:37

Geen geld hebben kan dikke pech zijn idd. Een oud client van mij was advocaat, getrouwd, kind en top leven. Totdat hij zijn eerste psychose kreeg, hierdoor buiten zijn schuld aggressief werd etc. Vrouw wilde scheiden en toen begonnen de schulden. Zijn baan raakte hij kwijt en die man had dus niks meer.
Die was inderdaad blij als hij via de kringloop of ruilwinkel aan een knuffel of speelgoed kon komen om zijn dochtertje te geven voor haar verjaardag of met sinterklaas.

Ook van grote hoogte kun je heel hard vallen helaas.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:51

@Magrathea ik keur de acties ook absoluut niet af, ben er juist een groot voorstander van en wil ook nog wel eens wat doneren. alleen het feit dat het moet bestaan, dat vind ik zo erg, en ja juist voor de kinderen, die kunnen er namelijk niks aan doen dat papa en mama geen geld hebben. Ongeacht of de ouders voor die tijd geld hadden of niet.
Ik vind het alleen een kwalijke zaak dat juist vaak de ouders die zichzelf (en hun kinderen!) in zekere zin bewust in deze positie hebben geparkeerd het allerhardst schreeuwen dat hun kindjes zo zielig zijn, en dat die ook recht hebben op leuke spulletjes (ja, het ís ook zielig als ze niet mee kunnen doen met rages e.d. En daardoor buitengesloten worden, want dat gebeurt helaas) dan denk ik, hoe sneu voor die kinderen ook, je hebt het ze zelf aangedaan, ga dan ook niet lopen zeuren dat je kinderen het zooo slecht hebben.
En soms ook nog eens commentaar durven hebben op hetgeen de kinderen dan krijgen, want niet het goede merk/gewenste speelgoed (je gelooft het niet, maar je hebt ze ertussen)
(en dan heb ik het dus over de mensen die al een minimum inkomen hadden, maar wel drie kinderen nemen. Ouders die door wat voor reden ook aan lager wal zijn geraakt heb ik alleen maar respect voor)
Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik nog steeds met alle liefde af en toe wat geld, speelgoed of snoep doneer, de kinderen staan in dit verhaal nog steeds bovenaan de prioriteitenlijst wat mij betreft.

Ik doel een beetje op het feit dat jonge stellen misschien het idee krijgen dat ze ondanks slechte financiën wel kinderen kunnen nemen, want er zijn wel acties zodat de kinderen toch iets leuks krijgen, alsof een deel van de verantwoordelijkheid op dit soort acties afgeschoven kunnen worden

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:11

Ja precies, dan denken we er hetzelfde over :j
En vervelend dat de mensen die de schaamte zouden moeten voelen dit juist totaal niet hebben. Of inderdaad de spulletjes niet goed genoeg vinden :=

Zag laatst een gofundme van een meisje van 17-18 die zwanger was geraakt, vriend wilde er niets mee te maken hebben en is dus vertrokken, ouders hebben haar uit huis gezet. Ze had wel een appartementje gevonden maar zocht dus geld om het in te richten. Oja en ze was ook net klaar met het VMBO, geen verdere opleiding dus. Ik dacht echt van, ja, je kunt iemand niet dwingen tot abortus natuurlijk en ik kan me ook heus indenken dat het heel erg moeilijk is, maar hoe kun je nou denken dat dat een verstandige situatie is om een kind op de wereld te zetten :o?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:38

Tsja, ieder zn eigen keuze, en ik kan me ergens wel voorstellen dat wanneer dat kindje eenmaal in je zit dat je er eigenlijk geen afstand van wil doen (wanneer je een kinderwens hebt, of er iig anders in staat dan bijvoorbeeld ik) maar verstandig zou ik het niet noemen...
Al kán het wel goed gaan. Een kennis van me was tienermoeder. Vader van het kind kwam een maand voor de geboorte om bij een auto ongeluk, zij had zelf geen ouders meer, kwam er helemaal alleen voor te staan. Zij is uitgegroeid tot een moeder die als een leeuw vecht voor haar kindje en letterlijk alles doet om haar kind een goed leven te geven. Ik zou het niet kunnen, ook niet willen trouwens.

Overigens vind ik het in jouw verhaal walgelijk dat haar ouders haar uit huis hebben gezet. Als je een kind hebt heb je verdomme ook de plicht om je kind te steunen, in welke situatie dan ook. Arm meisje, zelf nog bijna kind :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:38

Een tienermeid waarbij de vader zijn verantwoordelijkheid niet neemt is wel wat anders dan een vader die verongelukt. Idem met de kwestie van de ouders. Die gofundme zou dus geen rotte cent van me krijgen, die andere meid zou ik met alle plezier van de wereld wel wat gunnen. Beiden een rotsituatie, geen van beide kinderen kiest ervoor om daarin geboren te worden, maar helaas is er toch écht wel een verschil in de achtergrond.
Ik heb het dan ook helemaal niet met mensen die geen nagel hebben om aan hun gat te krabben maar wel kinderen op de wereld zetten onder de noemer "ik heb er recht op!". Jij hebt recht op een kind, datzelfde kind heeft ook recht op een veilige en geschikte plek om op te groeien. Van liefde en lucht alleen worden ze niet groot, aan borstvoeding komt helaas ook ooit een einde. Dan zal ie toch echt mee gaan eten met wat de pot schaft, en klein mondje of niet, het moet wel gevuld kunnen worden. Liefst niet met chips, snoep, koek en cola of ander goedkoop fastfood.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:56

Geld is wel een extra reden hier om niet aan kinderen te beginnen. Als alle andere bezwaren er niet geweest waren, was die reden er nog steeds en zouden we het alsnog niet proberen. Ja, we hebben 3 honden en die kosten ook geld, maar bij lange na niet wat een kind kost. Maar dat is geen goede reden als je onze omgeving moet geloven. Die vinden het geld argument onzin.

Die acties voor sinterklaas bijvoorbeeld vind ik enorm goed, maar wel voor bepaalde mensen. Ik gun het elk kind, maar niet elke ouder idd, zoals jullie ook al benoemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:00

Eerlijk is eerlijk, als ik mijn paard en 3 pony's niet had, dan had ik ruim geld zat voor een kind.

Maar dan had ik waarschijnlijk daar alle geld in gestopt en had ik nooit 1ha weiland in bezit gehad. Wat een veel interessantere appel voor de dorst is voor als ik oud en grijs ben. Die kan ik altijd verkopen, een kind is geen garantie dat ze voor je gaan zorgen :+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:16

En naar t schijnt mag je kinderen niet verkopen Varekaj, goed excuus hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:22

Ja dat ook ja :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:27

Tja, als ik zie wat je als alleenstaande ouder aan toeslagen en extra budgetten krijgt... Er komt echt veel geld los dan. Ik als alleenstaande niet-ouder die knetterhard werkt zit netto maar iets boven een alleenstaande moeder die 2-3 dagen per week werkt maar wel alle toeslagen en budgetten krijgt. Ik wil echt níet ruilen en het is fijn dat het er is voor de mensen die het écht nodig hebben, maar soms trekt het wel heel scheef.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 23:29

Maar Berdien, als jij thuis bent heb je niet nog een extra baan die continue je aandacht vraagt en ervoor zorgt dat je de helft van het geld dat er binnenkomt gelijk weer door de wc kan spoelen :j

https://imgur.com/gallery/FCXf8
Kinderen zijn eng

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 23:42

Berdien schreef:
Tja, als ik zie wat je als alleenstaande ouder aan toeslagen en extra budgetten krijgt... Er komt echt veel geld los dan. Ik als alleenstaande niet-ouder die knetterhard werkt zit netto maar iets boven een alleenstaande moeder die 2-3 dagen per week werkt maar wel alle toeslagen en budgetten krijgt. Ik wil echt níet ruilen en het is fijn dat het er is voor de mensen die het écht nodig hebben, maar soms trekt het wel heel scheef.

Ik wil je humeur niet verpesten, maar op internet zijn ook berekeningen te vinden van alleenstaande ouders die helemaal niet werken (en dus bijstand krijgen). Met alle toeslagen, budgetten en gemeentelijke voordelen zaten die netto op bijna € 2.000...

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 23:53

Varekaj schreef:
Een tienermeid waarbij de vader zijn verantwoordelijkheid niet neemt is wel wat anders dan een vader die verongelukt. Idem met de kwestie van de ouders. Die gofundme zou dus geen rotte cent van me krijgen, die andere meid zou ik met alle plezier van de wereld wel wat gunnen. Beiden een rotsituatie, geen van beide kinderen kiest ervoor om daarin geboren te worden, maar helaas is er toch écht wel een verschil in de achtergrond.
Ik heb het dan ook helemaal niet met mensen die geen nagel hebben om aan hun gat te krabben maar wel kinderen op de wereld zetten onder de noemer "ik heb er recht op!". Jij hebt recht op een kind, datzelfde kind heeft ook recht op een veilige en geschikte plek om op te groeien. Van liefde en lucht alleen worden ze niet groot, aan borstvoeding komt helaas ook ooit een einde. Dan zal ie toch echt mee gaan eten met wat de pot schaft, en klein mondje of niet, het moet wel gevuld kunnen worden. Liefst niet met chips, snoep, koek en cola of ander goedkoop fastfood.

Iets met een spijker op zn kop slaan :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 23:58

Wat dacht je van die uitgeprocedeerde asielzoekers met kinderen die hier geboren zijn? Woest maakt het me. Die kinderen kunnen er niks aan doen...

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 07:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 07:41

Voor kleine kinderen is dat erg. Voor de grotere, die soms zelfs al op de hogeschool of unief zitten, de taal niet spreken, het land niet kennen... is dat nog een tikje erger. Kleine kinderen passen zich sneller aan, leren sneller een taal. Het blijft schrijnend, dat wel, maar het zijn nog meer kleine sponsjes.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 09:56

Ja voor die tieners die hier geboren, zijn school gelopen hebben en dan bijna afstuderen is dat een ramp. Heeft deze zomer zo'n verhaal in de krant gestaan. 16-jarige die terug moest naar land van herkomst? Taal niet kennen, geen vrienden of familie. Zodra die 18 is komt terug naar België om hier tussen haar vrienden, weer een studie op te pakken (weet niet of dat nu universitair was of niet.)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 09:59

petraaken schreef:
Ja voor die tieners die hier geboren, zijn school gelopen hebben en dan bijna afstuderen is dat een ramp. Heeft deze zomer zo'n verhaal in de krant gestaan. 16-jarige die terug moest naar land van herkomst? Taal niet kennen, geen vrienden of familie. Zodra die 18 is komt terug naar België om hier tussen haar vrienden, weer een studie op te pakken (weet niet of dat nu universitair was of niet.)

Ja dat zijn bizarre verhalen, maar in mijn ogen zijn de ouders daar schuldig aan. Die weten waarschijnlijk ook al 16 jaar lang dat ze weg moeten. De overheid mag wat mij betreft alleen wat eerder die mensen op het vliegtuig zetten...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:01

Vooral de overheid is daar schuldig aan, die laten mensen door procederen en handhaven daarna niet.
Die mensen hebben groot gelijk, op kosten van een ander meer krijgen dan thuis.
Maar oneerlijk is het wel voor de Nederlander die niets krijgt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:45

Mwah, ik zie het toch net weer wat anders: die ouders kiezen er bewust voor te emigreren en kinderen te krijgen. Verantwoordelijkheid van de ouders. zij kunnen er ook voor kiezen om geen kinderen te krijgen of om de kinderen wel gewoon de taal te leren, etc.
Zij maken die keuzes, de overheid geeft hen in ieder geval gelukkig nog geen fokpremie.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 11:11

Verantwoording hebben ze niet. Gaan ze ook nooit krijgen. Die zien alleen het betalende Nederland.
En ja dan zeg ik, ze hebben gelijk.
Maar als ik aan de deur klop krijg ik niks van Nederland, dat is wat mij steekt.
Want ja door hard werken ooit een huis gekocht. Dat mijn lijf nu kapot is is pech hebben. Je krijgt tegenwoordig echt geen (gedeeltelijke) uitkering meer daarom. Terwijl ik een gat in de lucht zou springen voor een bedrag gelijk aan bijstand. Die mensen die hier nog nooit wat ingebracht hebben en waarschijnlijk ook nooit gaan doen wel krijgen.
Maar dan discrimineer je :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 11:47

Ik voel mij ook gediscrimineerd, maar dat mag je niet zeggen en is niet zo, want dat kan blijkbaar niet. :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:29

Ik had dinsdag een kleuterklas in de bieb, met twee begeleiders....
Ze hebben "mijn" halve bieb overhoop getrokken |o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:16

Heb je die begeleiders aangesproken?