Ik heb een nadeel ontdekt van slanker zijn. Ik heb het nu veel sneller koud
maar zou toch niet meer terug willen. Bijna 17 kilo kwijt inmiddels. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

heb het hele jaar geschommeld. Dan weer 2 eraf 2 er weer bij. Nu sinds halverwege november goed bezig, en het vliegt er zowat af

dan voer ik wel alvast voor de hele dag in. Zoals bijv laatst toen mijn man jarig was. Wilde toch echt wel taart, en toastjes. Maar dat zijn best veel kcal, dus niet ongelimiteerd aan de toastjes, maar een afgepaste hoeveelheid. Dat werkt goed. Als ik dat niet zou doen zit er geen rem op ben ik bang.
ik ben nu 23,5 kilo afgevallen. En nu komt kerst er aan. Met de diëtist wel afgesproken dat ik genieten mag van alles, maar het gevreet begint zolangzamerhand nu al.
.
ik probeer er zelf niet teveel over na te denken
, alhoewel, ik stop het zonder schuldgevoel in mijn mond als ik weet dat het qua kcal nog in mijn plan voor die dag past. Ik plan het dus wel en hou er rekening mee. Maar kan er dus echt van genieten op het moment dat ik het eet. Wat ook scheelt, ik merk dat ik veel eerder vol zit. Gisteren bijvoorbeeld eind van de middag een bakje patat gedeeld met mijn dochter (na zo'n hele dag op wedstrijd krijg je wel trek). Daarna had ik eigenlijk al geen trek meer. Terwijl ik er normaal echt een snack bij MOEST hebben. En nu had iemand naast me ook nog zeker 1/3 van mijn frietjes en de helft van de mayo op gegeten.