paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:51

En hoe was het bij de dietist Ladybird?

Ik heb een nadeel ontdekt van slanker zijn. Ik heb het nu veel sneller koud :brr: maar zou toch niet meer terug willen. Bijna 17 kilo kwijt inmiddels.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:25

Haha dat moet je dan maar voor lief nemen Susan!

Hier inmiddels - 5.7 *\o/*
Wel sinds januari :') heb het hele jaar geschommeld. Dan weer 2 eraf 2 er weer bij. Nu sinds halverwege november goed bezig, en het vliegt er zowat af :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:06

Jeej voor jou **\O/**

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18693
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:14

De diëtist zei vooral: wees super trots op je zelf! 20 kilo afvallen was niet niks.

Verder inderdaad toch dat ik meer eten moest 1600 was wel iets te weinig. Ik moest op zon apparaat gaan staan die ook vet enzo meet, maar dus ook je BMR. Hier kwam ik uit op 1940 kcal ofzo. Dat moest ik eigenlijk wel eten.

Toch heb ik hier meer vrede mee. Volgens BMR dingen op internet zat ik toch ver de 2000 in. 1940 is best te dien. Klinkt ook vriendelijker :’)

Voor de rest was drinken en groente en fruit een punt, maar dat wist ik al. Veel fruit kan Mn maag niet verdragen en veel groente lust ik niet door de structuur. Das dus een puntje

En ik mocht 2 bekers melk per dag. Meer zuivel iig. Ook hier is de optie eigenlijk alleen melk, want kwark en yoghurt is te zuur. Daarnaast moest ik sws 3a4 broodjes eten.

De vruchten werpen zich direct al af. Vanmorgen was ik 0,9 kilo afgevallen in vergelijking met maandag. Heel fijn, na 2 weken stil staan :D

Al met al dus een goede ervaring geweest. Ben nu druk aan het kijken hoe ik meer eten kan, en wat fan vooral. En kijken wat ik voor de afwisseling kan doen met fruit enzo

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:21

Misschien kan je van groente en wat fruit een smoothie maken?

Wel goed dat je meer bent gaan eten! Ook als is het soms wat tegenstrijdig

Sandyislief

Berichten: 2495
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:09

Klinkt goed Ladybird!! Bij mij staat de teller inmiddels op -27

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:45

Hier 17.5 eraf. En het daalt nog steeds.

Sandyislief

Berichten: 2495
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:55

Ook goed!! Gek dat het dan opeens weer daalt na zo'n lange tijd stilstaan he!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:25

Vind ik ook apart. Zeker omdat ik weer meer ben gaan eten.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:25

SusanH schreef:
Vind ik ook apart. Zeker omdat ik weer meer ben gaan eten.

Ik denk dat ik ook omhoog moet qua inname. Sonja is ook 1500 ofzo en ik wijzig ook amper qua gewicht op het moment. Blijf steken.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:40

Ik zal donderdag eens vragen hoeveel calorieën ik in mijn geval het beste kan eten.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:53

Het is stilletjes hier.

Dacht zal even een update geven.
Sinds een kleine twee maanden nu zit ik op mijn streefgewicht van rond de 70 kg wat ik graag vol wilde houden. Toen ben ik dus weer 1700-1750 kcal gaan eten i.p.v. de 1500 kcal.
Daarnaast blijf ik wel mijn beweging pakken met wandelen met de hond en rondjes (4km) voor mezelf hardlopen. Ik was een beetje bang om weer aan te komen met het eten van meer kcal maar ik moet zeggen tot nu toe gaat het goed.
Ik blijf mooi rond de 70 kg schommelen en kan dan eens een uitschieter hebben met uit eten gaan zolang ik dan doordeweeks mezelf maar netjes aan mijn kcal en beweging houdt.
Probeer dit nu nog een paar maanden zo aan te zien en zeker gezien de naderende feestdagen en nog een geplande vakantie van een weekje ben ik erg benieuwd of me dit gaat lukken.
Vindt het echt spannend en soms ook erg moeilijk nog om me aan deze nieuwe manier van leven (want zo zie ik het) te houden.
Het niet zomaar even meer iets tussendoor durven pakken en op alles wat je eet de kcal vooraf te bekijken. Ook leg ik vaak lekkere dingen die ik in de supermarkt zie weer terug in het schap als ik de kcal bekijk.
Maar tja als ik in de spiegel kijk en mijn kleding die ik weer kan dragen dan ben ik ook weer erg tevreden!

Nou ben ik ook wel weer benieuwd hoe het met jullie gaat en hoe jullie het wel of niet volhouden en erin staan met jullie gedachten?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 08:31

Ongeveer hetzelfde als jij :j ik ben ook best bang om weer aan te komen. Ik vind het een kleine moeite om alles bij te houden in de app. Dat blijf ik dus nog wel even doen. Dat geeft mij rust. Ik vind het niet moeilijk verder qua eten. Dat gaat goed.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 00:33

Fijn te horen dat ik niet de enige ben die daar angst voor heeft. Ook ik houdt nog netjes alles bij in mijn app, dat geeft mij houvast en rust. Ik vindt het soms echt weleens moeilijk met eten, zeker als je eens wat anders eet of een keer 'gewoon' ook een stukje chocolade of vettere koek wil pakken.
Laatst at ik eens een stuk Kaki fruit en ook hiervan schrok ik van het aantal kcal wat dit fruit bevat.
Ik heb gewoon echt nog even tijd nodig om eraan te wennen.
Hoop ook dat ik de vakantie met mijn familie een beetje doorkom zonder al teveel aan te komen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 07:45

O dat vind ik niet moeilijk, als het past binnen wat ik nog mag dan neem ik het gewoon :j dan voer ik wel alvast voor de hele dag in. Zoals bijv laatst toen mijn man jarig was. Wilde toch echt wel taart, en toastjes. Maar dat zijn best veel kcal, dus niet ongelimiteerd aan de toastjes, maar een afgepaste hoeveelheid. Dat werkt goed. Als ik dat niet zou doen zit er geen rem op ben ik bang.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:13

Jawel dat doe ik ook gewoon hoor als ik nog niet aan mijn maximale 1750 kcal zit pak ik ook gerust wat extra's maar soms heb ik al wat calorierijker gegeten en kan ik weinig meer pakken naast mijn gewone eten en dat vindt ik moeilijk.
Zeker als ik die dag bijvoorbeeld ook hardgelopen en gewandeld heb dan heb ik meer trek en eet ik dus ook wat meer en dan vallen tussendoortjes niet meer mee, vooral in de avond vindt ik het moeilijk.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18693
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 15:08

Ik heb echt even heel zwaar :( ik ben nu 23,5 kilo afgevallen. En nu komt kerst er aan. Met de diëtist wel afgesproken dat ik genieten mag van alles, maar het gevreet begint zolangzamerhand nu al.

Gister boodschappen gedaan met mam en zusjes. Als ik dan zie wat er allemaal in de kar verdween denk ik alleen maar: vreetzak, dikzak, daar gaat je 23 kilo. Na oud en nieuw Kun je helemaal overnieuw beginnnen. Doseren ben ik al mee bezig. Maar toch. Bij elke hap wat ongezond is denk ik, Jup weer een kilo extra

Sandyislief

Berichten: 2495
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 15:18

Ik ken het gevoel! Maar met 3 dagen lekker eten kan je nooit zoveel weer aankomen en het meeste is vocht dus is na 2 dagen weer weg! Dus gewoon lekker genieten en na de feestdagen gewoon weer verder waar je was gebleven!

Ik heb gisteren mijn kerstvakantie goed ingeluid met een leuke kerstrit bij de Mill Ranch! (En ik vond het leuk om te zien dat mijn zwembandje om mijn buik steeds minder wordt haha)

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:49

Lekker hoor zo'n buitenrit! Wij hebben mee gedaan aan een 24 uurs wedstrijd voor Kika op de manege waar onze dochter rijdt. Ik zat al om 6.30 te paard :O .

Ladybird: als je omgeving er niet zoveel rekening mee houdt is het wel moeilijk :(:) ik probeer er zelf niet teveel over na te denken :o, alhoewel, ik stop het zonder schuldgevoel in mijn mond als ik weet dat het qua kcal nog in mijn plan voor die dag past. Ik plan het dus wel en hou er rekening mee. Maar kan er dus echt van genieten op het moment dat ik het eet. Wat ook scheelt, ik merk dat ik veel eerder vol zit. Gisteren bijvoorbeeld eind van de middag een bakje patat gedeeld met mijn dochter (na zo'n hele dag op wedstrijd krijg je wel trek). Daarna had ik eigenlijk al geen trek meer. Terwijl ik er normaal echt een snack bij MOEST hebben. En nu had iemand naast me ook nog zeker 1/3 van mijn frietjes en de helft van de mayo op gegeten.

Sandyislief

Berichten: 2495
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:54

Wel heel gaaf zo'n wedstrijd!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:36

Ja was het ook! Mijn dressuur punten waren niet geweldig maar mijn man heeft het B springen gewonnen door als enige ook foutloos in de barrage te blijven.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18693
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:42

Ik mag van mama noiet meer de kcal bij houden, want dat levertteveel stress op. Dus nu is het lekker, alles met mate en zien waar het eindigd. Geeft toch meer rust


Heel veel plezier met rijden :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:45

Ik ga met deze dagen lekker eten. En 2 januari helemaal opnieuw beginnen. Strak op dieet. Net als vorig jaar. Kijken of we weer 20kg er af gaan werkenm

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 12:47

TurboTinker schreef:
Ik ga met deze dagen lekker eten. En 2 januari helemaal opnieuw beginnen. Strak op dieet. Net als vorig jaar. Kijken of we weer 20kg er af gaan werkenm

Dit is ook mijn plan

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18693
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:04

Nou mijn plan is om tussen kerst en o&n wel gewoon ff weer er op te gaan letten. Restjes opeten doet een ander maar. Theorie us goed, hoop dat het lukt xD