[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 23:11

Ik denk dat vooral het schieten en het gebruikte materiaal niet zo fijn zijn in je oren.

Een conch kan met beide gepiercet worden, maar is wel een van de meest traag genezende piercings en een ringetje is natuurlijk erg beweeglijk. Dat kan zorgen voor het verstoren van het genezingsproces. Dus ik zou sowieso eerst een staafje aanraden. Wat betreft slapen 'mag' dat toch de eerste tijd niet op je piercing ivm het vergroeien.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 23:22

Hier werd ook staafje aangeraden :j
Eerste week heb ik er niet op geslapen, daarna rolde ik automatisch op dat oor.
Tot nu toe een van mijn fijnste kraakbeenpiercings!

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 00:11

Die van mij is ook met een staafje gepierced en de piercer raadde ivm beweeglijkheid geen ringetje aan, al kan het natuurlijk wel! Ik vond het genezen echt een eitje, omdat hij dicht in je oor zit heb ik met slapen bijna geen last ervaren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 08:14

Conch is hier ook altijd heel rustig gebleven, slapen gaat prima als je een kuil in je kuissen drukt en daar je oor in. Of een handdoek oprollen in C vorm, reiskussentje kan ook :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:31

Sorry dat ik hier even random kom binnenvallen, maar ik heb een vraagje omtrent één van mijn stretchers.

Nu ongeveer al twee jaar geleden, heb ik mijn stretchers laten vergroten. Eerst stonden ze op 2mm, ze hebben ze met 2mm vergroot. Bij één oor is dit helemaal normaal verlopen, maar bij het andere oor kwam er wel een beetje bloed langs de randen en ook regelmatig wat vocht... In de piercingsshop zeiden ze dat dit niet zoveel kwaad kon.
Een tijd geleden is deze stretcher tijdens mijn slaap eens uit mijn oor gevallen, dit gebeurde wel regelmatiger en meestal kon ik hem er gewoon terug doorduwen maar nu was het op één nacht bijna helemaal dichtgegroeid en het hing eigenlijk gewoon vol met bloed, het 'korstje' was donkerrood. Naar een andere shop geweest in de buurt en een kleinere stretcher gekocht en die er terug doorgedrukt, ze zeiden dat ik het goed moest verzorgen.
Nu komt dus helaas het ding dat ik iemand ben die niet snel zorg draagt voor zo'n dingen, en de 'wonde' dus nog steeds niet genezen is... := Er komt geen vuiligheid uit gelukkig, maar ik heb er wel regelmatig korstjes aan. Nu heb ik de laatste week al enorm veel last van mijn nek en hoofdpijn, en de piercing lijkt het op bepaalde momenten te verergeren, aangezien ik pijnscheuten vanaf mijn oor door voel gaan naar mijn nek bij bepaalde bewegingen.

Nu is mijn vraag of mensen in dit topic hier misschien ervaring mee hebben? En of het nog kan verbeteren? De andere piercing is wel op een normale manier genezen en daar heb ik ook geen last van.
Misschien is het antwoord aan de ene kant gewoon al duidelijk en denken mensen van; haal het ding er toch gewoon uit. Maar ik wil niet dat één oor wel een gat erin heeft en het andere niet. :') (Ik zit eigenlijk al een hele tijd te wachten om ze nog één millimeter te vergroten en dan nog een conch te zetten + andere piercings aan één oor, maar daarvoor moet die ene piercing eerst nog kunnen genezen..)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 16:30

Sowieso niet terug gaan naar die shop :oo 2mm naar 4mm is een veel te grote stap! Zeker als het gaat bloeden. Stretchen hoort geen pijn te doen.
Ik zou zeggen downsizen en LITHA. Minimaal een maand laten genezen (zou nu zelfs langer adviseren).

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 17:00

Iemand die hier toevallig een goede piercing shop weet Veenendaal en omgeving ? Ik had er namelijk 1 in gedachte , tattoo roos en bodypiercing Theo maar daar hoor ik hele wisselende verhalen van. Het gaat om het zetten van een helix en 3de oorbel

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 00:50

Mastilo studios in Ede. Lina heeft echt kennis van zaken en is echt een toffe dame.

De shop in Ede is nieuw, maar ze heeft jaren in Veenendaal gewerkt, en is nu samen met haar man deze shop begonnen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 07:12

DezeNaam, ik zou de kleinere maat erin laten zitten en behandelen met tea tree olie.
Waarschijnlijk heb je een blow out en dat zul je toch echt goed moeten verzorgen.
Hopelijk belemmert het je verdere stretchen niet! Dat zou ik iig ergens anders laten doen!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:22

Hoi!
Zou iemand mij kunnen adviseren? Ik heb een maand of 2 terug een 2e helix laten zetten (het ringetje)
De eerste is een jaar terug gezet, die is net geheeld en sinds zonet is nu mijn oor opgezwollen?
Foto van mijn rechteroor zonder piercings ter vergelijking

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben nu aan het ontsmetten met zout water

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 00:05

Moet je toevallig bijna ongesteld worden?
Heb je last van hooikoorts?
Ben je verkouden/grieperig aan het worden?

Dat zijn bij mij dingen waarvan mijn piercings gaan irriteren/zwellen. Ze vertellen mij altijd lief een week van te voren dat ik verkouden ga worden :D

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 09:53

Ik wist niet dat dat ook invloed kon hebben! Moet niet ongesteld worden maar heb wel heel erg last van hooikoorts!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:14

Zeker :)) zodra ik mijn allergiepilletje vergeet merk ik dat gelijk ook aan mijn piercings. Omdat je immuunsysteem dan hard bezig is en alles gaat aanvallen :) .

Ik had vorige week ook een allergische reactie op ? .. mijn wang was gezwollen, bulten/blaasjes in mn hals en 2 gezwollen oren met ontstoken piercings.. die zitten er al 2 jaar in :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 16:30

Ohh wauw, dat wist ik ook niet!

De genezing van mijn neuspiercing ging heel goed, maar van de week perongeluk in mijn slaap hard aan mijn neus gewreven ;( Toen was het pijnlijk en geïrriteerd. Heb enorme last van hooikoorts en sinds vrijdag heb ik 2 vochtbultjes, 1 aan de binnenkant en 1 aan de buitenkant :(
Nu weer braaf met zoutspray aan de gang.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 16:41

Frummels schreef:
Ohh wauw, dat wist ik ook niet!

De genezing van mijn neuspiercing ging heel goed, maar van de week perongeluk in mijn slaap hard aan mijn neus gewreven ;( Toen was het pijnlijk en geïrriteerd. Heb enorme last van hooikoorts en sinds vrijdag heb ik 2 vochtbultjes, 1 aan de binnenkant en 1 aan de buitenkant :(
Nu weer braaf met zoutspray aan de gang.

Ohhh hier ook hooikoorts. En ook flink. Heel mijn neus is van binnen kapot :'(

Neuspiercing blijft bij mij wel altijd heel braaf en zit eigenlijk ook niet in de weg ofzo :j

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 17:38

Ik heb m’n neuspiercing na een aantal maanden weer opnieuw laten zetten, voelde me zo kaal zonder en ben dr weer zo blij mee. Bloedde wel een stuk meer dan de vorige keer.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:38

Ik heb een nieuw sieraad in mijn conch en ben er super blij mee! :D

Afbeelding

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 22:27

Niet de beste fotos. Maar vervangen sinds vandaag! Rechts was dit echt nodig zei de shop.

Links moet ik blijkbaar in de gaten houden, aangezien het staafje er bijna uitgroeide. Vandaar maar gekozen om links ook te doen. Anders is het ook een gek zicht. :P

Het is nog even wennen met bukken bijvoorbeeld, dan "vallen" ze mee zeg maar, is dat bij jou ook zo Yonker?

Afbeelding

Afbeelding

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 22:59

Mooie sieraadjes Macyy en Banyu :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 06:41

Ja moest ik int begin ook aan wennen maar nu geen last meer van. Heb je 6 of 8 mm?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 07:39

Is bij mij ook zo inderdaad, maar geldt ook voor mijn septum :))

Ik zou om heel eerlijk te zijn links eruit halen en opnieuw laten piercen, die zit echt niet op de goede plek (meer) := vind rechts ook redelijk 'oppervlakkig'.

Mooi sieraadje Macyy!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:23

Yonker schreef:
Ja moest ik int begin ook aan wennen maar nu geen last meer van. Heb je 6 of 8 mm?

Ik denk als ik aan jou foto zie, de 8 mm is. Zal het eens navragen! Helemaal vergeten gisteren.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:53

Moest wel lachen want vriend van me die zegt ineens, sinds wanneer heb jij een stuk ijzer daar in je oor? Uhmmm al vanaf juli maar toen viel die niet zo op als nu _O-

Ik heb geprobeerd mijn tragus zelf te vervangen, niet te doen.... Heb er met moeite mijn oorspronkelijke sieraad waarmee gepierced werd er weer ingekregen. Bloeden etc... nou ik doe dat dus ook niet meer _O- Even wachten tot die rustig is en dan toch maar naar de piercer :')

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 13:00

Hi!

Ik wil al een tijdje een eerste piercing laten zetten, een helix. Ik heb gezocht naar informatie, ook in andere topics. Het zijn alleen zoveel pagina’s en het liefst zou ik er morgen 1 laten zetten (als de piercer tijd heeft). Heeft iemand van jullie gelijk een ringetje laten zetten ipv een staafje en kan hij/zij hier iets over vertellen (lees tegenstrijdige info)? :)

En heeft iemand ervaring met Knuckledusters & Pony’s of een andere shop waar je ook kan piercen in Apeldoorn?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 14:42

Banyu schreef:
Yonker schreef:

Ik denk als ik aan jou foto zie, de 8 mm is. Zal het eens navragen! Helemaal vergeten gisteren.

Het is de 6mm.

Moet alleen zoutoplossing weer gebruiken. Hoe doen jullie dat, naspoelen of niet? Ook als je het zelf maakt? :)