Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:37

Wat zien ze er goed uit en heerlijk het buitenrijden daar!
Wel naar dat je lichamelijk weer verslechterd. Ik duim hier nog steeds voor je.

Je kan copra proberen voor de schrale ribben. Ik voer dat hier eenmaal daags aan mijn voldbloed die snel gewicht verliest en hij doet het er geweldig op. Word mooi rond zonder een hangbuik te creeren en ook vacht gaat er mooi van glanzen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 12:06

Mijn schrale merrie krijgt lijnzaadolie en merriebrok om haar te laten groeien.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:49

Ik geef mijn ruin op dit moment een schep bietenpulp per dag met wat muesli er doorheen voor de smaak. geeft tot nu toe goede resultaten :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:56

Ik geef die van mij die ook altijd ribbig was en na een tijdje ergens anders gestaan te hebben broodmager terug kwam Sojaschroot
Afbeelding15-4

Afbeelding
15-6

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:24

Sojaschroot of zelfs sojakuil inderdaad.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:27

Ik zweer bij pulp en maïs lijnzaad brok

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 21:53

Thanks voor de berichtjes! Bietenpulp, slobber en luzerne krijgt ie al. Ook onbeperkt gras en hooi.

Vanavond foto's gemaakt van de big guy. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's even snel bewerkt, maar geloof dat ze wat donker geworden zijn. :+
Morgen even aanpassen, hihi.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:14

vind het zo fijn om te lezen dat je de moed en energie hebt (of neemt) om met de paarden aan de slag te gaan en te fotograferen!
vorig jaar in mijn zomervakantie las ik je topic volledig. iedere avond een stukje. Voor jou gaat je genezing niet snel genoeg en lijkt er geen licht aan het einde van de tunnel te zijn, maar als je ziet waar je vandaan gekomen bent....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:18

Hele mooie foto's!
idd. wat al gezegd word,je komt uit een héél lange diepe tunnel en het zal maar heel langzaam beter gaan. Maar je kan al rijden! en leuke dingen doen met de paarden.Is nog niet veel,maar het kán.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:12

Hoe gaat het nu met je? is er al iets veranderd lichamelijk?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 01:02

Het gaat. Laatste dagen enorm veel pijn in mijn buik met momenten. Echt felle pijnsteken, idee dat het buikvlies sinds de ontstekingen zo veel gevoeliger geworden is (nu is dat niet heel gek en ook niet zeldzaam). Maar met een drain en hersenvocht in die buikholte, is niet zo fijn. Tot een paar dagen terug ging dat best redelijk, wel regelmatig pijn steken (zeker meerdere keren per dag), maar vaak kort en eenmalig. Alsof er even een mes in gestoken wordt en er weer uit getrokken wordt. Nu blijft t echt lange tijd pijnlijk, mes vergeten eruit te halen.

Nu dus ook. Lig weer eens wakker van de pijn. Ook gaat mijn hoofd niet zo lekker, helaas. Heb t idee dat de drain in mijn hals geknikt zit. Je ziet (en voelt) m daar ook erg goed lopen. Als ik mijn hoofd naar links draai (drain zit rechts) dan trek je de drain "recht" en meestal hoor ik dan ook meteen de drain aflopen. Hoop alleen niet dat dat het daadwerkelijk is, dat betekend weer open maken...

We zullen zien, binnenkort weer naar de neurochirurg.

Maar ik kom wel echt gigantisch slaap te kort, slaap al maanden hooguit drie uurtjes per nacht. Hele tijd terug kon ik dan in de ochtend meestal nog wel wat slapen, maar dat zit er nu niet meer in. Vroeg wakker (helemaaaal niets voor mij :+ ), maar dan ook meteen echt klaar wakker. Maar ik vertik het in de middag even uurtje te gaan slapen...
Oké, soms geen keus als ik gewoon in slaap val. :=

Bedrijf is druk, veel werk, maar deze week weer twee paarden verkocht en koe is dus ook verkocht.

Afbeelding

Deze niet knap. <3

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:22

Ow dat ken ik zo goed,dat niet willen slapen in de middag een uurtje. Maar dat zou echt wel heel goed voor je zijn,je merkt vast wel dat áls je wel een uurtje slaapt,je toch wel meer opgeknapt bent.Maar ik ken het,je vind dat middag dutje meer voor oudere mensen hahaha,ik wel tenminste.

Dat w.b.t. dat de drain dubbel lijkt te zitten,daar lijkt het idd. wel op zoals je dat verteld.Dat je met draaien voelt of die recht getrokken word en dan goed door stroomt. Laten we maar hopen dat het niet dubbel zit,en áls dat wel zo is,dat die bij een draai opeens weer netjes recht schiet en blijft zitten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:19

Hoe gaat het nu met je?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:48

Zomaar een dikke knuf omdat ik nog steeds meeleef en meelees, al reageer ik niet zoveel meer.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 21:42

Dankjewel <3

T gaat niet zo heel lekker, veel pijn en hoofd werkt alles behalve mee... hoofd is gewoon echt stuk. :=
Vooral de ochtenden en avonden zijn echt waardeloos en meestal de middagen ook, maar t is niet anders.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:10

een :(:) voor jou.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:30

Pfff wat vreselijk... helemaal omdat je eindelijk een beetje de goede kant op leek te gaan!

Zit er weer een afspraak/controle op de loer of hoe nu verder?

Ik lees ook nogsteeds trouw mee ondanks mijn weinige reacties.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:15

Dikke knuffel voor je! Nog lang tot de neuro?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 21:18

Ja er staan alweer afspraken, helaas. Eerst naar de oogarts en daarna naar de neurochirurg, maar hoe en wat nu, ik weet t niet. Laatste week van september eerst naar nl, daarvoor naar de oogarts en daarna de neurochirurg.

Heb zelf t idee dat de drain niet volledig goed werkt, omdat ie in mijn nek gevouwen zit zeg maar. Hoor m ook niet zo vaak meer. Wordt steeds meer een gebed zonder eind.

Kracht en zo wordt ook steeds minder en minder ipv beter, ook gevoel wordt slechter en vaker tintelingen in armen/benen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:48

:(:) bah bah hoe is het toch mogelijk dat niets werkt en aanslaat bij je om je leven gewoon weer dragelijk te maken zonder allemaal rare extra's en bijwerkingen...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:21

Bah bah bah, dat zijn geen fijne berichten Alice...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:59

Dikke dikke dikke dikke knuffel Alice.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:21

Jeetje! daar word je toch ook moe van he,dat er maar niks in positieve zin veranderd.
En het duurt en duurt maar, ik begrijp hoe je je voelt.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 16:51

Facebook zet je soms weer even met twee benen op de grond.

Vandaag een herinneren van een jaar geleden. Een jaar geleden was ik echt dood en dood ziek, hersenvliesontsteking en buikvliesontsteking. De poging die onder controle te krijgen met antibiotica (inclusief allergische reactie op de vancomycine) om de drain te sparen (de enige drain die het echt echt goed gedaan heeft), die totaal mislukte en ik met de minuut zieker en zieker werd. Vandaag precies een jaar geleden werd ik met de ambulance van Maastricht naar Tilburg gereden, waar we onderweg op de A2 een enorm groot en heftig ongeluk tegen kwamen. Kregen verschillende meldingen van de meldkamer binnen en "wij", de ambulance waar ik in lag, waren het dichtstbij. Waardoor ze, na mijn toestemming (bizar eigenlijk dat ze dat moeten vragen, alsof zo iemand dat niet veel en veel harder nodig heeft op dat moment dan ik..), met sirene en zwaailicht er op af gingen... We waren toen dus als eerste bij het ongeluk. Toch wel dingen die ik nooit meer vergeet en zelfs in zo'n situatie dat de ambulance broeders, brandweer, politie, iedereen continue komen kijken en vragen hoe het gaat met mij. Respect voor deze mensen.

Heftig was dat ongeluk, twee personen in een auto die echt totaal gesloopt was (dat er überhaupt nog mensen in konden zitten). De vrouw was er slecht aan toe en ook met de trauma heli afgevoerd, ze had geen reflexen meer of iets. Soms vraag ik me nog wel eens af of ze het overleefd heeft en zo ja hoe ze er uit gekomen is...

Nadat de mensen afgevoerd waren met ambulance en heli zijn wij weer verder naar Tilburg gereden. Waar het in Tilburg heel hard berg afwaarts ging en de neurochirurg het niet meer verantwoord vond te wachten, dus direct naar de OK. Drain er dus uit.

Nu weer heel wat operaties verder, drains, nieuwe kleppen en een drukmeter in mijn hersenen rijker. Maar de infecties lijken nu wel onder controle. Nog altijd niet uit de gevaren zone, maar het lijkt oke te gaan.

Dus, vergeleken met een jaar geleden, gaat het zo heel slecht eigenlijk nog niet... En misschien wordt t wel nooit beter dan het nu gaat? Ik heb geen idee, niemand heeft een idee. Die hoop is in ieder geval echt nog maar heel erg klein, maar is er zeker nog wel. Wil graag, maar ik wil niet "alleen maar leven", ik wil ook gewoon echt kunnen leven.

Kwam van de week dit nummer tegen:

Citaat:
You had your maps drawn
You had other plans
To hang your hopes on
Every road they let you down felt so wrong
So you found another way

Zo toepasselijk...

Ook maar besloten om mijn keyboard eens onder het stof vandaan te gaan halen, staat nog bij mijn ouders. Weer "piano" gaan spelen, dat is zo lang geleden. En ook maar eens gaan sparen voor een echte piano, maar eerst kijken of ik t überhaupt nog kan. :=

Deze vind ik zo gaaf.

En ik hoop zo op goed/beter weer!! Het is hier zo slecht weer en al echt herfst, maar er staan prachtige paddenstoelen en zo. Wil naar buiten en foto's maken, maar met al die regen... Al is het natuurlijk niets met wat die orkanen aangericht hebben (en wellicht nog aan gaan richten, pff wat een ellende is er toch op de wereld...).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:22

Miss. duurt het steeds een jaar voordat je een klein beetje vooruit gaat? Je ziet zelf dat het wel ietsje beter is geworden dan een jaar geleden toch? Stel het gaat met 1 stapje per jaar vooruit? dat is idd. heel erg langzaam,maar het gaat vooruit,en niet achteruit moet je maar denken.
En wat je ook zegt, miss. kan het niet beter worden dan nu?
Blijf gewoon denken dat je elk jaar weer iets meer kan en het heel langzaam beter gaat.Want dat gunnen we je allemaal!