Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 01:51

Help! Ik loop normaal op mijn New Balance sneakers, maar ben nu door de zool heen..
Tijd voor échte wandelschoenen is het ook wel, want ik loop nu best regelmatig en veel. Wat is een fijne, betaalbare schoen? En heeft jullie voorkeur de hoge of de lage schoen?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 08:10

Allerbelangrijkste is dat ze goed passen, en dat zal per persoon / merk verschillen. Bij de meeste schoenenzaken hebben ze een hellinkje wat je af kan lopen om te checken of je niet naar voren schuift, zou zeker kijken of je thuis ook zoiets kunt proberen.
Ik wandel met mijn schoenen ook veel in de bergen of in natter gebied, dan vind ik hoge fijner. Ik heb zelf Meindl's, zijn niet direct de meest betaalbare maar gaan jaren mee en passen mij goed. Volgens mij verkoopt Decathlon ze tegenwoordig ook.
Bij de paarden loop ik zomers op lage wandelschoenen die wel heel betaalbaar zijn, die gaan alleen dan meestal maar een seizoen mee. Ik heb Hawks van de Makro, meestal rond de 50,- per paar.

Faringo

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:12

Ik heb net als Gaucho ook meindls. Zitten heerlijk maar inderdaad het duurdere segment. Anwb heeft ook fijne schoenen en goed betaalbaar, zeker in de uitverkoop. Maar ook decathlon heeft een groot assortiment. Mijn vader heeft daar z'n schoenen vandaan en loopt er fijn op.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:19

Ik heb hoge Lowe Alpine's, gekocht voor onze 5-daagse trektocht door Limburg.

Vind ze heel fijn. Ben toen bij Bever geweest voor advies :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:44

Die Meindi's hebben die een dikke dempende zool? Mijn tussenschijven zijn plat, due ik kan alleen lopen op schoenen met een goede dampened zool.
Morgen gaan wij naar de Declathon want ik loop nu te wandelen op mijn ecco laarsjes met dikke zool, en die zool is kapot.
Ik durf niet te wachten tot de uitverkoop in januari want met bang voor een reconfinement en dan mogen we allemaal weer niets en is alles gesloten.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:51

Meindls zijn er in verschillende klasses, maar die hebben wel fijne demping. Maar ik heb nooit andere gehad dus hoe het bij andere merken aan voelt durf ik niet te zeggen. Het is vooral ook veel proberen en dan voel je vaak vanzelf wat het lekkerste zit. Bij outdoorwinkels kunnen ze je daar vaak goed bij adviseren. Dat advies is bij de decathlon wat minder, maar ook daar kun je uiteraard zelf ook wel passen en proberen. Zou wel echt vervelend zijn als bij jullie ook alles weer dicht gaat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:02

Wij gaan naar Decathlon want zoveel outdoor winkels zijn hier gewoon niet. Ik kom er wel uit en als ze dit merk hebben en het heeft goede demping dan koop ik die, er van uit gaande dat ik er goed op kan lopen. Ik ga ook voor de half hoge. Dan kan ik later altijd nog in Breda (barst het van de outdoor winkels) proberen nog schoenen te scoren, die dan voor de zomer zijn en dus wat lager. Ik wil ook die goed tegen de blubber en regen kunnen, want Limousin is erg vochtig.
Tja het loopt weer op hier en nog lang niet die cijfers als in NL hoor (NL is 2 à 3x misschien 4x zo erg), maar Macron zit er boven op en gelijk heeft hij. En op het platteland zijn de mensen erg gehoorzaam. De winkels hebben geen keuze natuurlijk. Die moeten gewoon dicht.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:13

Ik heb hoge wandelschoenen omdat ik op de een of andere manier altijd wel zand of grind op schep wat dan in mijn schoen belandt. En als het nat is spetter je geen water op, dus met hoge schoenen altijd droge voeten.
Ik heb nu wandelschoenen van Salomon geloof ik, gekocht bij Decathlon. Waterdicht, stevig en zo soepel dat ik ze niet eens heb hoeven inlopen. Ik vind ze super.

Afbeelding

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:15

Oeh, en die vind ik er ook nog leuk uit zien! :) Hoe vallen ze? Liefst zou ik ook naar een winkel om te passen. Ik heb bij de ene schoen 41,5, de ander 42 en soms zelfs 43..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:21

Ik heb ook een verschil tussen links en rechts waardoor veel schoenen niet goed zitten, maar deze dus direct wel. Ik heb in principe maat 39 en ze zitten op die maat aan beide voeten super. Ze vallen dus zoals je ze verwacht.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:27

Ik denk inderdaad dat je het beste kunt slagen bij de ANWB of bij decathlon.
Mocht je korting willen bij de eerste, ik ben lid dus zou je via mij kunnen bestellen als je zelf geen lid bent.

Ik ben helemaal blij met collectie wandelgear

In de zomer loop ik veel op mijn lowa renegades. Gaan al 15 jaar mee. Afbeelding

Als het nat is in de zomer dan loop ik op deze ariats.
Afbeelding

In de winter als het nat en modderig is dan deze aigle laarzen. Zijn ook helemaal gevoerd. Dus kan ik bij extreme kou.
Afbeelding

Bij droog weer deze ariats

Afbeelding

En als het heel koud is deze uggs

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:31

Dreamy schreef:
Oeh, en die vind ik er ook nog leuk uit zien! :) Hoe vallen ze? Liefst zou ik ook naar een winkel om te passen. Ik heb bij de ene schoen 41,5, de ander 42 en soms zelfs 43..

Ik heb maat 41,5 gekocht. Normaal heb ik 40. Maar met dikke wandelsokken en voeten die opzetten na 10 km, was dit wel zo prettig

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:32

Goof die schoen heb ik ook opgeschreven en ik vind ze ook nog leuk! Ik denk aan wat ik zie, dat die zool super is als het op dempen aan komt.

Surelee, ik kan absoluut niet op laarzen lopen. Dan krijg ik ongelooflijk pijn aan mijn knieën dus die vallen allemaal al af (van de week geprobeerd). Die Lowa is inderdaad wel goed en ik denk ook dat die zool wat dempt. De rest valt af. :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:37

Ja precies Pien! Dikke zool, maar heel soepel en fijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:40

En wat ik zie, geven ze ook genoeg ondersteuning. Dat is dus het probleem bij laarzen. Op de een of ander manier ben ik dan te hypermobiel of zo, waardoor ik ongelooflijk pijn aan mijn knieën krijg en moet bellen naar mijn man dat hij me moet komen halen. Als ik goede schoenen heb, zoals die ecco's, dan kan ik uren lopen met mijn vriendinnen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:40

:wave:
Sorry voor mijn afwezigheid. Ik lees nog altijd mee, maar december is voor mij altijd een hectische periode.
Heb nog wel regelmatig gewandeld maar geen foto’s.

Mooie wandelschoenen!
Ik moet er ook eens aan. Wandel vooral op mn adidasjes.. heb hele moeilijke voeten en dat zijn de enige schoenen waarop ik echt lang kan lopen.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:58

Ik heb 2 jaar gewandeld op ANWB schoenen maar die gingen ook niet langer mee dan een jaartje, inmiddels had ik 4 paar versleten. Super fijne schoenen gehad en heerlijke op gelopen maar uiteindelijk kwalitatief minder. Ik wilde omdat ik steeds meer wandel graag echt goede schoenen met goede grip. Ik heb altijd hoge ivm slechte enkels. Ben toen naar een outdoorwinkel geweest met podotherapeut om echt goed passende schoenen te komen. Inderdaad wel het duurdere segment. Meindl gaf mij niet voldoende steun en Lowa was voor mij te smal. Uiteindelijk is het de Hanwag Tatra wide geworden voor, ik wil echt nooit meer anders. Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:01

pien_2010 schreef:
En wat ik zie, geven ze ook genoeg ondersteuning. Dat is dus het probleem bij laarzen. Op de een of ander manier ben ik dan te hypermobiel of zo, waardoor ik ongelooflijk pijn aan mijn knieën krijg en moet bellen naar mijn man dat hij me moet komen halen. Als ik goede schoenen heb, zoals die ecco's, dan kan ik uren lopen met mijn vriendinnen.

Goede schoenen doen veel!

In Nederland loop ik eigenlijk altijd ik rubber laarzen :') of op gewone schoenen.
Alleen in de duinen of in de bergen loop ik op alpina’s een oost Europees (Sloveens geloof ik) schoenen merk. Ik heb hele smalle voeten en deze zijn perfect voor mij. Heb ze al 10 jaar.

Ik lees altijd mee, maak weinig foto’s tijdens het wandelen en eigenlijk alleen van m’n hond

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:34

Ik heb nu Lowas en Hanwags, daarvoor had ik Meindls die ik heb stukgelopen(in 2 jaar ;)) . Maar helaas door de reisbeperkingen en lockdowns kon ik niet naar NL/DL om nieuwe te kopen.
Lage schoenen heb ik Solomons en Merrels gehad.
Maar ik heb wel zooltjes in m'n hoge wandelschoenen en dat helpt echt zoveel!

Prachtige foto's weer <3 Maak zelf erg weinig lange wandelingen en dus weinig foto's. Ik geniet dus lekker van jullie plaatjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:48

Ik loop hierop en wil zelf niets anders meer:
Afbeelding

Eigenlijk wil ik er nog een paar bij dat wat meer winterproof is, of wellicht een paar Vivo Barefoots.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:26

Sure_lee, loop je al 15 jaar op hetzelfde paar Lowa’s? Ik heb in juli een paar Renegades gekocht, heb nu aan de buiten-achterkanten de zolen al ver afgesleten. Vind ik best snel, ook al loop ik er veel op.
Ik heb ze gekocht bij een outdoorwinkel in Woerden, dus daar neem ik maar even contact mee op.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:43

Ja ik loop al 15 jaar op hetzelfde paar.
Wellicht was de kwaliteit toen beter.
Maar ik moet wel zeggen dat ik ook heel recht loop blijkbaar want mijn zolen slijten altijd gelijkwaardig.
Nu na 15 jaar zie je wel iets haha
Ik heb ze nog nooit echt schoongemaakt of ingevet....Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:48

Oh die zien er qua slijten heel anders uit dan de mijne := Ik slijt sowieso scheef af, maar ik zag dat mijn vader ook het profiel er onderuit gesleten heeft. Hij slijt iets minder scheef af dan ik, maar we hebben beiden dus al vlakke stukken ipv profiel. Beide lowa Renegade en beide gekocht in juli.
Ik vind het niet erg om geld uit te geven aan schoenen, en ze lopen hartstikke fijn, maar als ik na 6 maanden al nieuwe zolen moet...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:59

Is het merk zool bij jullie ook Vibram?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:04

Dreamy schreef:
Help! Ik loop normaal op mijn New Balance sneakers, maar ben nu door de zool heen..
Tijd voor échte wandelschoenen is het ook wel, want ik loop nu best regelmatig en veel. Wat is een fijne, betaalbare schoen? En heeft jullie voorkeur de hoge of de lage schoen?

Ik heb ook Lowa Renegades en allerlei andere wandelschoenen gehad. Uiteindelijk wandel ik in de zomer toch het liefst op mijn hardloopschoenen en in de winter op mijn mugboots. De renegades liggen werkloos in de kast. Ik wandel ook over ruw terrein in Zweden en Noorwegen, ook over fjorden en bergachtig gebied en heb aan mijn hardloopschoenen eigenlijk altijd voldoende grip. Ze zijn koel, licht en vaak makkelijk schoon te maken. Loop persoonlijk het liefste op Nike Zoom schoenen, zowel hardlopen als wandelen.

Ik vind wandelschoenen in de zomer snel te 'zwaar' en te warm aan m'n voeten. In de winter vind ik ze ook te zwaar en snel te koud.