Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xjewillemijn

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:40

Heeft ieamnd een idee hoeveel kcal er in
Een softijsje van de Hema zitten (die van 0,50 cent)? Kies er sowieso al voor om het ijsje in een bakje te nemen ipv een hoorntje

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:44

Even voor je gezocht op de MFP app daar staat een ikea softijs met 120 kcal en van de mac 115 kcal dus zal ongeveer hetzelfde zijn.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:48

Okee bedankt, is dat met of zonder hoorntje?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 16:16

Uiteindelijke lijstje:
O: choco schelpjes met melk
L: wrap met bieslook light, sla, kipfilet en ei
T: perzikstukjes en fruit mini breaker
A: rijst met kip kerrie en een ijsje na

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:19

manzano schreef:

Vind dit nou niet echt een onderbouwd artikel, het verwijst alleen naar blogs als bronnen. Het maakt mij niet of mensen fruit eten of niet hoor, en vat het niet aanvallend op.. Maar het is een groot misverstand dat als je gaat minderen met suiker je wel gewoon fruit kan blijven eten. Er zit echt ontzettend veel suiker in fruit en dat is net zo goed slecht voor je als wanneer je thee met tafelsuiker drinkt oid

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:58

Emmaa_ schreef:
manzano schreef:

Vind dit nou niet echt een onderbouwd artikel, het verwijst alleen naar blogs als bronnen. Het maakt mij niet of mensen fruit eten of niet hoor, en vat het niet aanvallend op.. Maar het is een groot misverstand dat als je gaat minderen met suiker je wel gewoon fruit kan blijven eten. Er zit echt ontzettend veel suiker in fruit en dat is net zo goed slecht voor je als wanneer je thee met tafelsuiker drinkt oid

Dit is wat ik vanochtend vroeg zo snel ff kon vinden. Is me door de diëtist net zo uitgelegd.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:08

Ietsje aangepast :))
O: Whey shake in banana milkshake (was laat uit bed)
L: Salade van 50gr baby spinazie, 2 gekookte eieren, 150gr aardbei en 10gr walnoot
T: Het overgebleven deel van de salade wat ik niet op kon & een whey shake in creamy coconut
A: Porstelein, aardappel en een rundervink & jus (boter en sap waar vlees in gebakken word + water) (eet met mn ouders mee vanavond)
T: 250gr magere kwark met wat aardbeitjes & een fijngesneden quest reep erdoor denk ik :))
B: Insanity

Had zo'n variety pack van whey perfection bij Body&fit besteld, best wel chill om elke keer een andere smaak te kunnen nemen :))

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:07

Heeft iemand per toeval briljante ideeën? Ik zit systematisch véél te hoog in koolhydraten, en véél te laag in eiwitten. Vetten is meestal prima. Het "grote" probleem is dat ik met minder koolhydraten met een enorm hongergevoel blijf zitten, en dan krijg ik de neiging om te gaan grazen, wat uiteraard ook niet de bedoeling is. Ik heb gewoon niet genoeg gegeten met 2 sneetjes brood of 100g rijst/pasta/aardappelen -O-

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:47

m'n lijstje voor vandaag aangepast :)
Lis_Ol schreef:
Lijstje voor vandaag:
O: Smootie met 100 gr magere yoghurt, 1 perzik en frambozen (geen idee of deze combi lekker is :') )
L: 30 gram veldsla, komkommer, gekookt ei, tomaat, mozerella, rozijnen, gooij bessen.
T: -
A: 150 gram bloemkool, 100 gram aardappels en een zigeuner schnitzel.
T: aardbeien en een blikje cola life.
B: ga zo me paard rijden en vanavond dan werken, dus veel lopen. net alarm gehad, dus moeten rennen naar de andere kant van het gebouw (ja en dit gebouw is groot :') ) vervolgens terug om de ambulance op te wachten en weer terug naar die afdeling. vervolgens terug naar m'n eigen afdeling en de rest van de avond verder werken.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:10

Vandaag eens onder de 1415 kcal en dan ook wel 'ruim' dus hier en daar speling in het meten daargelaten. Best blij :j

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:58

Ja navatu haha. Ik heb twee waterschildpadden. De heren zijn jaren geleden ruzie gaan maken en nu heb ik dus twee aquariums en ik slaap op zolder. Dus schoon water en het schoonmaken van die bak is een hele klus :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:11

Nette lijstjes lees ik! Mijne vandaag niet heel netjes haha! Niet veel maar wel slecht!
O: krentenbol en een uurtje later nog een sneetje vk brood met heksenkaas (heel dun, moet op)
L: broodje carpaccio ok een terrasje. Gerekend als 400 kcal (geen idee wat het echt moet zijn)
A: patat met mayo en een kaassouflé

Haha lekker gezond dus!
B: 30 min fietsen en kwartiertje paardrijden + wat gewandel over de hele dag :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:15

Hey luitjes mag ik me ook melden?
Ik wil niet perse afvallen, maar gewoon meer conditie krijgen en een wat strakker lijf, hoor ik dan wel hier of moet ik naar een ander topic verkassen? :+
Ik ben iig sinds 1,5 week aan het hardlopen en dat is heel wat voor me, hopelijk krijg ik dr een paar kilo af.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:19

bakkabouter schreef:
Heeft iemand per toeval briljante ideeën? Ik zit systematisch véél te hoog in koolhydraten, en véél te laag in eiwitten. Vetten is meestal prima. Het "grote" probleem is dat ik met minder koolhydraten met een enorm hongergevoel blijf zitten, en dan krijg ik de neiging om te gaan grazen, wat uiteraard ook niet de bedoeling is. Ik heb gewoon niet genoeg gegeten met 2 sneetjes brood of 100g rijst/pasta/aardappelen -O-

Maar je hoeft toch niet minder te eten dan maar vooral meer eiwitten? Dus bijvoorbeeld een broodmaaltijd vervangen voor kwark met fruit oid, een salade maken met tonijn en ei ofzo bij de lunch. Je maaltijd groter maken kun je doen door groentes toe te voegen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 23:32

anneliesdj schreef:
Hey luitjes mag ik me ook melden?
Ik wil niet perse afvallen, maar gewoon meer conditie krijgen en een wat strakker lijf, hoor ik dan wel hier of moet ik naar een ander topic verkassen? :+
Ik ben iig sinds 1,5 week aan het hardlopen en dat is heel wat voor me, hopelijk krijg ik dr een paar kilo af.

Ja natuurlijk, leuk! Welkom!
Ik ben nu 2 week aan het hardlopen, welk schema gebruik je?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 00:10

Geen :+
Ik ren gewoon een beetje raak :P

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 08:06

anneliesdj schreef:
Geen :+
Ik ren gewoon een beetje raak :P

Oh en wat voor afstand? Of wat voor tijd? Heb je ervaring met hardlopen?

Goedemorgen! Vandaag een verjaardag op de planning, ik zal me proberen in te houden, maar feest is feest :)
Mijn lijstje:
O: choco schelpjes met melk
L: wrap met bieslook light, sla, kipfilet en een gekookt ei
T: stukje taart en wat tafelhapjes
A: geen idee
B: hardlopen (24 minuten afwisselend hardlopen en wandelen en een dikke 10 minuten in- en uitlopen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:32

bakkabouter schreef:

Eiwitten geven juist een langer/beter gevoel van verzadiging. Dus als je minder koolhydraten eet en meer eiwitten ga je juist minder honger ervaren.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:48

Klopt. Al moet ik zeggen dat ik bijv wel 6 eieren kan eten en dan nog steeds honger hebben. En na kwark idem. Heel raar.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:06

Goedemorgen! Vandaag wakker geworden door kramp in me kuit wauw wat doet dat zeer zeg.. Gelukkig is het voor 98% weg.
Vanacht ook niet 'thuis' geslapen (gescheiden ouders) heb zoveel mogelijk gezonde dingen proberen mee te nemen.
Planning vandaag:
O: aardbei yoghurt smoothie (zonder banaan)
T: -
L: 2 rijstwafels met plak kipfilet en een appel
T: breaker high protein
A: pandan rijst met ayam paniki en sajoer boontjes
B: uurtje steps in de avond
D: water en thee zonder suiker
Zit nu (ongeveer) op 1.180 kcal (incl de olie waarin ik kook) geen weegschaal hier dus alles op het oog.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:07

Had me vanochtend verslapen, dus voor eerst niet echt kunnen ontbijten. Heb nu zo'n breaker high protein op het station gehaald. Niet echt super gezond, maar ja...... vast beter dan een wit broodje gezond ofzo :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:42

Waarom niet super gezond? Weinig koolhydraten, veel eiwitten en geen toegevoegde suiker?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:45

xNathaliee schreef:
Waarom niet super gezond? Weinig koolhydraten, veel eiwitten en geen toegevoegde suiker?

Nee, maar wel toegevoegde zoetstof (sucralose).
Zoals zo vaak als ze er met koeienletters op zetten dat er geen suiker in zit.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:25

ik wou net zeggen, vaak worden er zoetstoffen ergens in gestopt wanneer er zogenaamd geen suiker in zit :')

mijn lijstje voor vandaag:
O: 100 gram magere yoghurt met een perzik en stukjes meloen.
T: snack a jack paprika.
L: 40 gram veldsla, ei, tomaat, komkommer, mozzarella, advocado, rozijnen, olijfolie en basilicum azijn.
T: ?
A: hollandse pot? ik eet op werk en ze wilde gister nog niet verklappen wat ze vanavond gaan koken :+ (maandag en vrijdag koken ze zelf)
T: aardbeien en wat stukjes meloen + blikje coca cola life.

B: net een rondje met me paard gehobbeld en vanavond dan werken :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:33

Ik dacht dat de suiker die erin zat kwam uit fruitsuiker en er daarom geen toegevoegde suikers worden gebruikt.