Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:46

Ik ben zojuist overleden, pfffff... Level 2 is zwaar :wow: ~~}>

Marvel

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:56

Ik heb na een week niets doen 6w6p L1 weer opgepakt. Ben blij dat ik nog niet alles kwijt ben aan spieren, helaas wel wat vet om de buik en bovenbenen erbij. Maar goed, nu weer goed eten en sporten en dan komt t wel goed :j

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:17

pfoeee gisteren zelf oefeningen gedaan en vandaag kettlebell gekocht en shred it with weights gedaan
heb de 4 kg gekocht.. twijfel nu of ik de 6 kg ook ga halen..
Wat is verstandig?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:42

@secricible Haha, wacht maar tot level 3 dan. Die vind ik nog steeds killing :')
@Jotoma Succes :))
@MD_Triumph Hou er wel rekening mee dat de workouts van JM niet zijn bedoeld met zware gewichten. Als je je armspieren wilt trainen kan je dat beter op een andere manier doen :j Die meiden gebruiken ook niet zwaarder dan 4kg. Dus ik zou het bij max. 4kg laten.

Ik ga vrijdag naar de sportschool voor een test. Ze gaan op zoek naar mijn hartslagzone, dus de zone waarin ik het effectiefs kan trainen. Ik word gewogen en krijg een vetpercentagemeting. En ze gaan me zegmaar tips geven om mijn doel te bereiken. Doel is 5km in 30min. 5km loop ik momenteel rond de 9,5/9,7km/h dus moet nog iets harder.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:00

Zeg dat nou niey madelonsunny -O- straks durf ik echt niet meer.
Nee, zonder gekkigheid, bij level 1 was ik in het begin ook echt kapot, dus ik ga er vanuit dat ik halverwege level 2 wel een beetje beter bij kan houden, haha.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:52

Ja joh, dat komt vanzelf! Met 30DS level 3 heb ik het op dat moment altijd heel zwaar, is vind ik heel intensief. En dan ben ik klaar en dan heb ik toch nog veel energie over, is zo kort. Daarom doe ik 30DS niet meer :P
Komt helemaal goed met je! :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:09

Ja, dat heb ik nu ook al. Maar dat kan denk ik ook niet anders in 20minuten. Heb jij er bij de andere programma's minder last van?

Ik zag vandaag een reclame van een kniebrace (hansaplast) op tv. Ik vroeg me af of dat een positieve bijdrage kan leveren op mijn knieen, iemand die daar verstand van of ervaring mee heeft?

Ik merk ook dat ik gruwelijk de neiging heb om de moeilijke te doen, omdat dat bij level 1 aan het begin ook kon. Dus ik moet mezelf soms echt even een klap geven om gewoon de aangepaste versie te doen om niet te eindigen als een hijgend karrenpaard...

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:10

MadelonSunny schreef:
@secricible Haha, wacht maar tot level 3 dan. Die vind ik nog steeds killing :')
@Jotoma Succes :))
@MD_Triumph Hou er wel rekening mee dat de workouts van JM niet zijn bedoeld met zware gewichten. Als je je armspieren wilt trainen kan je dat beter op een andere manier doen :j Die meiden gebruiken ook niet zwaarder dan 4kg. Dus ik zou het bij max. 4kg laten.

Ik ga vrijdag naar de sportschool voor een test. Ze gaan op zoek naar mijn hartslagzone, dus de zone waarin ik het effectiefs kan trainen. Ik word gewogen en krijg een vetpercentagemeting. En ze gaan me zegmaar tips geven om mijn doel te bereiken. Doel is 5km in 30min. 5km loop ik momenteel rond de 9,5/9,7km/h dus moet nog iets harder.

Bedankt voor de tip!

Wat voor oefeningen kan ik dan het beste doen met zwaardere gewichten?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 20:45

@MD_Triump Sorry, helemaal vergeten te reageren! Zelf ben ik ook nog zoekende naar oefeningen voor kracht. Sowieso push ups maar verder kom ik ook nog niet. De sportschool moet goedkoper worden :') Dan kan ik daar gaan trainen.

Ik heb vandaag die test gehad en zit qua fitheid/conditie op een 4. Het gaat van 1 - 7 en daarbij is 5 goed. Mijn conditie is dus matig. Ik had zelf goed verwacht omdat ik een half uur door kan hardlopen. Maar nu blijkt dat mijn lichaam al heel snel gaat verzuren (te hoge hartslag). Ik heb 18 min gefietst en vanaf 7 minuten begon ik al te verzuren. Ik kan dus heel lang doorgaan maar dan ga ik dus verkeerd door. Ik ga vanaf nu op hartslag trainen (op hoop van zegen dat de sporthorloge van m'n oma het gaat doen) en dan kan het best zijn dat ik na 10min moet wandelen omdat m'n hartslag anders te hoog komt. Dit zal wel even wennen zijn. Ik ben altijd zo blij als ik een half uur door kan gaan :P Waar ik ook achter ben gekomen is dat ik het aan mijn lichaam merk dat ik ga verzuren. Ik heb namelijk bijna altijd last van m'n kuiten na zo'n 10min. Nu had ik dat met fietsen ook weer. Eigenlijk vanaf het moment dat mijn spieren begonnen te verzuren. Dus nu weet ik dat dat niet komt doordat m'n spieren niet getraind genoeg zijn :)
Mijn lichaamssamenstelling is wel heel goed. Ik heb een vetpercentage van 21% (moet tussen 20 en 30 zitten) dus ik mag niet afvallen. Gewicht van 56kg bij een lengte van 1.68cm en een buikomtrek van 64cm. :D
Ik heb een trainingsschema meegekregen waarbij ik nog maar 2 keer per week JM zal gaan doen. 1 dag intervaltraining (Tabata) met hardlopen, 1 keer Tabata van youtube, 1 keer duurtraining (30-45min), 1 keer core training en dus 2x JM. Met als doel dat ik over 3/4 maanden een fitheidslevel hoger zit.
Volgens haar train ik te zwaar voor wat mijn lichaam momenteel nog maar aan kan dus ik ga wat rustiger aan doen. Ik ga nu dus 6 keer per week trainen maar dat is een stuk minder zwaar. Tabata is bijvoorbeeld in totaal maar 4 minuten. Dan zal ik wel helemaal kapot zijn maar het is niet lang. En de duurtraining zal ook niet zwaar zijn omdat ik tussendoor moet wandelen.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken :j

Als jullie nog lekkere gezonde recepten zoeken >>> http://www.annekedenouden.nl
Dat is de blog van de vrouw waar ik die test bij gedaan heb. Staan echt lekkere recepten op! Morgen maar 's wat ingrediënten inslaan :))

Edit: Ik weet nu al dat ik na die 4min Tabata nog door zal gaan :') Ik ga het proberen braaf een week vol te houden maar denk dat ik Tabata met core training ga combineren :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:21

Wat is dat tabata precies? Klinkt iig alsof je goed geholpen bent en vooruit kan! Fijn!

Ik had vandaag besloten mezelf een rustdag te geven. Werd vanochtend wakker mey ontzettende pijn in mijn linkerpols, ik denk heel verkeers gelegen want mijn linkerarm sliep ook vanochtend. Dus planken e.d. Uit level 2 leek me echt heel erg niet verstandig. Aangezien ik bij mijn ouders was dacht ik "dan maar een dag vrij".
Maar nadat ik vanmiddag 4 chocolaatjes op had en een bbq (waar ik me best wel oke gedragen heb, maar toch) en heel veel zin had om te sporten toch maar de sportschoenen aan en net 30 minuten hardgelopen. Heb echt nog nooit gehad, dat ik zin had om toch ff te gaan sporten, haha.
Was weer voor het eerst na een week hardlopen en kon 17 minuten achter elkaar rennen, waarbij ook onder het viaduct door, dus bergje op. Was weer een mijlpaal voor me!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:27

Tabata is in totaal 4 minuten. Bij hardlopen is dat 20 sec sprinten, 10 sec wandelen of stilstaan, 20 sec sprinten, 10 sec wandelen of stilstaan, en dat door tot de 4 minuten. Ik heb dat net gedaan en damn, dat is echt heftig! Daarvoor nog wat krachttraining gedaan.
Op youtube staan filmpjes met andere oefeningen dan hardlopen. 20 sec arbeid, 10 sec stilstaan, 20 sec arbeid, 10 stilstaan. Ook weer totaal 4 minuten. Het wordt vaak gebruik als warming up of 's ochtends als men net opstaat.

Lekker is dat hea! Ik had dat pasgeleden ook. Toen had ik 's ochtends al KA gedaan en 's avonds had ik zo'n zin om te gaan hardlopen. Lekker gebruik van maken! Goed bezig!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:29

Hmm, dat ga ik wel onthouden.
Ben mezelf aan het proberen te overtuigen tegelijk op te staan als mijn man weg gaat (6uur 's ochtends) en dan nog iets te gaan doen. Maar zo vroeg is het park bij ons nog niet erg veilig, en in een appartement gaan staan springen om die tijd zie ik ook niet zitten. Nog 2 maanden...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 01:12

Wat is het voordeel precies van die Tabata? Ik bedoel, wat is het doel?

Oei Secricible, ik hoop dat je pols gauw beter is!

Edit: typo

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 01:18

Hmm, hij voelt nog steeds prut. Morgen weer hardlopen en eventueel buikspieroefeningen en cardio met aangepaste oefeningen maar voor level 2. Desnoods met ipv de 3 plankoefeningen weer iets uit level 1 ofzo, vind het nog wel erg lastig om zelf daarin te veranderen, maar ik wil nu ook niet stoppen...

Ik vond dit over tabata, heel interessant!
http://www.prorun.nl/training/overigeme ... r-minuten-

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:55

Tijdje stil geweest, fotos kan ik niet uploaden. Zometeen dag 10 toen, helaas 3dagen vertraging gehad ivm erge hoofdpijn.
Secricible; erg vervelend van je pols, ik ga het zeer waarschijnlijk ook krijgen, gezien ik alles snel overbelast (hypermobiel helaas).
Madelonsunny; een buik omtrek van 64cm wauww! Dat wil ik ook haha, ik ben begonnen met navelomvang op 86cm (om 1530 gemeten s morgens ben ik bijna helemaal plat) (weeg wel maar 63,5kg maar wel een buik dus:()

merk wel dat het allemaal wat strakker begint te worden, dus ben benieuwd na level 3

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:32

Pfff, ik heb nog steeds heel erg het gevoel niet verder te kunnen, dus hardlopen. Morgen moet ik van mezelf wel echt weer, heb nu al 2 dagen geen 30ds gedaan na vandaag. Was niet de afspraak met mezelf!

Ook besloten morgen de confrontatie met de weegschaal aan te moeten van mezelf, zodat ik ook progressie kan gaan bijhouden...

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:47

Het voordeel van Tabata is dat je de hele dag door extra calorieën verbrandt. Daarom wordt het veel 's ochtends gedaan :j Daarnaast is mijn doel met Tabata hardlopen om te trainen in mijn snelheid.
@Jackyy Ik heb eigenlijk geen idee wat een goede omvang is :P Het is bij mij 's middags gemeten, 's ochtends gaat er nog een paar cm af.
@secricible Succes op de weegschaal!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:55

Zow, vandaag weer een shred. Ik kan level 2 nu bijna volledig. Alleen de kracht van het laatste circuit is me nog teveel, dan moet ik echt af en toe even rust nemen. De plank oefeningen doe ik nog wel op makkelijk, de rest een beetje tussen makkelijk en moeilijk in (zo diep doorzakken trekken mijn knieen echt niet)
En de weegschaal is nog even in de kast gebleven, omdat ik eigenlijk echt vind dat ik ook moet gaan meten om niet ongemotiveerd te raken als ik niet afval... Dus ik stel het even uit tot het weekend.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:11

Interessant, die Tabata!

Klopt Secricible, en foto's nemen!

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:12

Die Tabata klinkt inderdaad wel interessant, daar ga ik eens wat meer over opzoeken!

secricible schreef:
Zow, vandaag weer een shred. Ik kan level 2 nu bijna volledig. Alleen de kracht van het laatste circuit is me nog teveel, dan moet ik echt af en toe even rust nemen. De plank oefeningen doe ik nog wel op makkelijk, de rest een beetje tussen makkelijk en moeilijk in (zo diep doorzakken trekken mijn knieen echt niet)
En de weegschaal is nog even in de kast gebleven, omdat ik eigenlijk echt vind dat ik ook moet gaan meten om niet ongemotiveerd te raken als ik niet afval... Dus ik stel het even uit tot het weekend.

Dat laatste circuit vond ik destijds ook niet echt simpel als ik het me goed herinner! Maar het blijft leuk om te merken dat je blijft vooruit gaan, toch? :D
Meten is trouwens inderdaad een goed idee, die weegschaal kan zo wispelturig zijn, om gek van te worden :) Dan kan je beter je motivatie behouden en gaan meten..

Oef ik heb er net workout 3 van BR opzitten, ik had het er toch moeilijker mee dan ik gedacht had wanneer ik het filmpje bekeek! Maar ik ben blij dat ik mijn ritme teruggevonden heb na toch enkele dagen overgeslaan te hebben door mijn dagen te vol te plannen nu ik eindelijk vakantie heb *\o/* Mijn eetpatroon was ook eventjes niet zo fantastisch, maar nu ga ik terug volledig voor een gezond leventje!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:23

Leuk topic! Wil het zeker gaan proberen alleen ik zit met de voeding. Kan nergens echt een goed voedingsschema vinden. Iemand tips daarover?

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:30

InezFlip schreef:
Leuk topic! Wil het zeker gaan proberen alleen ik zit met de voeding. Kan nergens echt een goed voedingsschema vinden. Iemand tips daarover?

Echt een voedingsschema kan ik niet geven, alles wat ik weet heb ik uit de verschillende delen van dit topic gehaald, heel wat informatie om te lezen dus ;)
Ik kan enkel aanraden om voldoende te eten (eventueel eens berekenen hoeveel calorieën je mag eten en eens bijhouden hoeveel je op een dag binnen krijgt als je eraan twijfelt) en verder zo gezond mogelijk, gezonde tussendoortjes, volkorenproducten ipv wit brood enzo, zo veel mogelijk vers ipv uit verpakking.. Dit is zo ongeveer waar ik me momenteel aan houd :)

Oef net even doodgegaan bij de cardio van BR, hoewel alle oefeningen steeds beter gaan, blijft mijn conditie echt slecht.. misschien toch maar eens overwegen om weer regelmatig te gaan lopen dan wordt dit misschien beter.. Ohn en nog iets langer wachten na het eten, want anders krijg ik daar dus last mee :P

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 16:22

Even een inval post in dit topic, geen idee of het al besproken is.

Maar Jillian Michaels heeft een nieuwe verzamel dvd uitgebracht. Het is een soort complete box geworden met allerlei verschillende soorten work outs.

Ik weet nog niet of dit allemaal oude work outs zijn of dat er nieuwe aan toegevoegd zijn.

Maar ik weet in elk geval wel dat het allerlei verschillende work outs zijn van shred-achtige videos tot yoga en kettlebell videos.

De verzamelbox moet rond de £30 gaan kosten.

Dus dames die wellicht dvds willen aanschaffen kunnen misschien beter nog eventjes wachten tot de dvd's overal in Europa verkrijgbaar zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:48

Ik ga het iig ff onthouden, hoewel er echt ook wel veel op youtube te vinden is...

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:11

Raponsje schreef:
Even een inval post in dit topic, geen idee of het al besproken is.

Maar Jillian Michaels heeft een nieuwe verzamel dvd uitgebracht. Het is een soort complete box geworden met allerlei verschillende soorten work outs.

Ik weet nog niet of dit allemaal oude work outs zijn of dat er nieuwe aan toegevoegd zijn.

Maar ik weet in elk geval wel dat het allerlei verschillende work outs zijn van shred-achtige videos tot yoga en kettlebell videos.

De verzamelbox moet rond de £30 gaan kosten.

Dus dames die wellicht dvds willen aanschaffen kunnen misschien beter nog eventjes wachten tot de dvd's overal in Europa verkrijgbaar zijn.

Ohn dat is wel interessant, dat ga ik ook even onthouden want dan kan ik misschien beter deze kopen!
Dankjewel om het te laten weten!