Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:09

Ik snap je niet helemaal Barbabientje :'). Maar mooi dat het goed ging! :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:11

Nou als je dus kijkt naar mijn tabel :')
Bij les 1 liep ik per km 7.3 minuten... en dat gedurende 2,6 km zeg maar..
Nu loop ik per km ook 7.3 min, maar dat op 3,6 km _O- Dus loop per km even hard.. _O- Moest ik even delen :=
Nu nog op 3,6 km even snel als die 2,6 km, maar dat komt nog wel..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:23

Oh, zó! Dus je kan de afstand langer volhouden met hetzelfde tempo ;).

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:27

Ja, hoewel ik nu nog tussendoor wel loop met Evy :j Hahaha kwam even niet op die zin _O-

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:33

Goed gedaan Barbabientje! :) Nu door blijven lopen!

Ik kan even niet hardlopen. :\ Woensdag heb ik zo'n 12 km gelopen, maar ná het lopen ineens enorm veel last van mijn knie... Gelukkig is het nu bijna over, maar ben toch nog wat voorzichtig. Heb het nog nooit eerder gehad. Echt vreemd. :?
Vandaag wel een enorm gaaf vest voor het hardlopen gekocht. :+: Helemaal happy. :D En we hebben gekeken naar horloges. Waarschijnlijk wordt het er eentje van Garmin, met GPS en hartslagmeter. Jullie ervaringen met hardloophorloges?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:34

Ik heb vandaag voor het eerst mijn armband en telefoon gelopen, maar vond het wel fijn!

Als ik les 10 gehaald heb mag ik van mezelf ook eens voor kleding gaan kijken :j

Ben niet bekend met die horloges, hoewel ik van de week dood werd gegoid met die banners hieronder bij Bokt :')

Oeh last van je knie, niet fijn! Ik koel nu standaard even na het lopen en dat schijnt wel te werken!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:49

Hier nog een uitstellende hardloper, wou eerst donderdag, uitgesteld naar vrijdag, maar toen ging ik vrij onverwachts m'n pony scheren dus dat was niet zo handig om daarvoor ook nog te gaan lopen. Dan vandaag, maar ik heb verschrikkelijk lang uitgeslapen dus niet handig met tijd. Uitslapen opzich ook wel fijn, heb last van een enorm slaaptekort en alle uurtjes zijn welkom. Morgen heb ik een mini duathlon, m'n fiets staat nog op het station, 2km ( :') ) daar naartoe hardlopen en terug op de fiets. Normaal loop ik 5 km, dus ga kijken of ik in die 2 km een wat harder tempo mee kan pakken.
Horloges gebruik ik niet, lijkt me wel erg fijn ook icm met endurancetraining met mijn pony. Gebruik nu gewoon m'n telefoon die per km zegt hoe lang ik er over heb gelopen, werkt tot nu toe ook wel prima.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:26

Hoi! Hoe lopen jullie de volgende dag na een avondje met alcohol? Ik merk echt dat ik minder lekker loop en sneller moe raak. Soms drink ik maar 2 wijntjes, maar ook dat heeft weerslag op mijn lopen.
Gisteren ben ik met mijn vriend gaan uiteten en we hebben er zo'n lekkere wijn bij gehad. :)
Vandaag beetje prutsen, morgen weer lekker rennen.

Herkenbaar?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:27

Ik drink bijna niet, maar als ik dan een keer een paar glaasjes gedronken heb dan gaat het de dag erna ook echt slecht ja. :j

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:48

Cool!! Welke Duathlon? Een soortgenootje *\O/* hoop zo voor je dat het niet goesbeek is Hihi

Netjes bar! Begrijp alleen niet hoeveel 7.3 min per km is, is dat 7.30 of 7.20?

Ik net voor het eerst de 25km gelopen! Was echt de hell! Liep netjes 11km pu Tot ik over ging op vet verbranding, dit was bij 10km al! Dan is de komende 15km vreselijk :=

Normaal kan ik iets meer met eten doen, nu wel om 04.00 de wekker gezet maar was dus niet voldoende :(

Eindtijd 2.28! Trots

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:52

Waaaaanzing Romy! Kei goed gedaan!!! Hoe voel je dan dat je over gaat op vetverbranding? En wat bedoel je met dat je meer met eten kan doen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:34

Barbabientje schreef:
Nou als je dus kijkt naar mijn tabel :')
Bij les 1 liep ik per km 7.3 minuten... en dat gedurende 2,6 km zeg maar..
Nu loop ik per km ook 7.3 min, maar dat op 3,6 km _O- Dus loop per km even hard.. _O- Moest ik even delen :=
Nu nog op 3,6 km even snel als die 2,6 km, maar dat komt nog wel..

Super goed joh, das een goeie motivatie he? Als je dan de vooruitgang merkt bij jezelf?

Liedje: welk vest heb je gekocht? Ben benieuwd, altijd leuk zulke aanwinsten!

dejavu schreef:
Hoi! Hoe lopen jullie de volgende dag na een avondje met alcohol? Ik merk echt dat ik minder lekker loop en sneller moe raak. Soms drink ik maar 2 wijntjes, maar ook dat heeft weerslag op mijn lopen.
Gisteren ben ik met mijn vriend gaan uiteten en we hebben er zo'n lekkere wijn bij gehad. :)
Vandaag beetje prutsen, morgen weer lekker rennen.

Herkenbaar?

Herken ik inderdaad, ik loop ook als een natte dweil als er de volgende dag alcohol in het spel is geweest :))

Romyv schreef:
k net voor het eerst de 25km gelopen! Was echt de hell! Liep netjes 11km pu Tot ik over ging op vet verbranding, dit was bij 10km al! Dan is de komende 15km vreselijk

Wow, respect joh, echt!
Super goed gedaan, 25 km ik hoop dat ik t ook ooit mag halen :j

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:07

Zozo, jullie zijn allemaal goed bezig!

@Romy Doe je ook aan halve Marathonnen mee?

Ik heb afgelopen woensdag hardgelopen, ben gestopt omdat ik ontzettende pijn in mijn knieën en enkels kreeg..

Mijn vader zegt dat ik te hard liep en niet goed ben warm geworden, nu heb ik ook zwakke knieën en enkels dus het was wel een beetje te verwachten.
Van mijn knieën heb ik ook erg last met lang zwemmen (ooit met hockey over een stick van iemand uitgegleden en knak, onderbeen was te ver naar voren geknakt..) zwakke enkels heb ik gewoon van mijn vader overgenomen. Ben er nu hard aan het werken ook voor het paardrijden!

Voor de nieuwsgierige ik heb in totaal 3,84 km gelopen in 22:21 minuten. Snelste km was in 5:49 minuten. Beetje te snel voor een eerste keer denk ik?

Ook kan het aan mijn schoenen hebben gelegen omdat ik had hockeyschoenen aan. Krijg van mijn vader pas mooie hardloopschoenen als ik 3 maanden 2 x per week loop, hij zegt dat hij niet wil blijven kopen (mijn zus heeft die schoenen inmiddels wel verdiend :D )

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:16

Goed bezig iedereen! En 25 km.. respect!
Ik was gisteren helemaal trots op mezelf dat ik ondanks de regen toch ben gaan lopen..
Loop nu 2x in de week, vrijdag en zondag.. door de weeks kan het gewoon niet, het is al donker voor ik thuis ben. Voor mij was het les 5, was goed te doen.. Toch raar dat je met 2x in de week 25 minuten lopen conditie op kan bouwen??

Hartslagmeter met horloge moet ik ook nog ergens hebben liggen.. nu nog niet in gebruik, zou alleen maar schrikken vrees ik :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:34

Goed bezig allemaal hoor!
Super Romy!
Pffff, ik begin wel steeds meer te balen hoor, dat mijn blessure zo lang duurt. ^)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 01:03

Liedje schreef:
Waaaaanzing Romy! Kei goed gedaan!!! Hoe voel je dan dat je over gaat op vetverbranding? En wat bedoel je met dat je meer met eten kan doen?

thnx!:)
je voelt het doordat je met meer moeite kost terwijl je langzamer gaat. Ik zie het ook aan mn hartslag. normaal is die 165 als ik 11.5/12km/h loop. Bij vetverbranding loop ik dan 9km/h met een beetje pech!

Als je zorgt dat je spieren goed gevoed zijn, kan het meer energie opslaan en er dus uithalen. Duurt het dus langer tot je overgaat op vetverbranding :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 01:05

marieke: ja, CPC staat gepland. jij ook?

Kaar, snap ik!!! :(:) Al nieuws?

Mariska,waarom zou je schrikken?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:02

En hoe kun je dan je spieren het beste voeden?

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:16

@Romy Haha, nee ben net begonnen. Heb afgelopen week 1 keer gelopen, wil wel in januari 10 km gaan lopen. Het is alleen een beetje druk met 6 x in de week paardrijden, zware school en als er dan nog veel hardlopen bij komt is het gewoon moeilijk te redden. Maar ik probeer het wel! Mijn doel is eerst 'gewoon' de 10 km uit te lopen *stiekem wil ik het binnen een uur lopen*

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:32

Kan me goed voorstellen Karin, maar zorg eerst maar dat het allemaal 100% is voor je weer gaat lopen idd..
Zo 10km.. nou dat is nu nog echt 'ver van mijn bed show' hahaha

Zoo ook weer les 6 gehaald.. Ging wel lekker.. Had niet verwacht dat ik met 2x in de week lopen een soort conditie zou opbouwen. Volgende week bij een sportschool kijken, dan kan ik door de weeks ook trainen, op de band..

Waar ik van zou schrikken? Mijn hartslag zal wel veel hoger zijn dan dat zou moeten bij rustig hardlopen :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:53

Trotse loper hier :):)
Vanochtend 4 km gelopen, korter rondje dan normaal maar heb m'n tempo een stuk opgeschroeft en een soort interval gedaan, elke km een half minuutje rustig lopen en er dan weer tegenaan. Ging echt hartstikke goed, ik merkte dat ik het hogere tempo makkelijker vol kon houden! Helaas geeft de app van Nike alleen maar min/km aan ipv km/h, iemand enig idee hoe ik dat om kan rekenen? Ik heb gemiddeld 6'49 min over 1km gelopen, met als snelste km in 6'20 min.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:25

Ik heb ook de Nike app, omrekenen naar 1 uur? dan kijk je hoe vaak 6'49 in een uur past

Edit, bedenk me net dat het moeilijk is om te kijken hoe vaak het erin past omdat een minuut tot 60 gaat en de rekenmachine uitgaat van 100.. oeps

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:42

Dat probleem had ik ook ja :+

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:46

Hebben er meer mensen last van een verteringsstelsel die op gang komt tijdens het lopen? :B

Vind het nogal jammer dat ik na twee kilometer al naar huis moet lopen om de toilet te gaan utiliseren, terwijl mijn plan eigenlijk 9km lopen was.

Valt hier iets tegen te doen? Ik ga sws altijd van te voren naar de toilet ...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:24

Als je van min/km om wilt rekenen naar km/uur moet je 60 delen door het getal dat je hebt. Denk er dan wél heel goed aan dat als je 7,30 minuten over 1 km loopt volgens je app, dat dit dan 7 minuten en 30 seconden is en je dus 7,5 moet gebruiken.

Piekosjj loopt 6,49 min/km, dat is 6 minuten en 49 seconden. Dat is 6,81 in eenheid. 60 delen door 6,81 is 8,8 km/uur. Topsnelheid is makkelijker: 6,20 min/km. 20 sec = 1/3 minuut en dus 6,33. 60/6,33 = 9,48.

De berekening zal vast ook in 1 keer kunnen, maar die weet ik zo gauw niet :').

Snappie? ;)