[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:41

drawerlover schreef:
Nee sorry. Ik ben pas 13 en bijna een heel jaar ongesteld (ja niet achter elkaar natuurlijk) dus ja. Ik heb ook nog een vraag.

Kan ziek zijn ervoor zorgen dat je meer buikpijn hebt tijdens je menstruatie want ik ben ziek en heb nogal wat buikpijn.

Dat kan, buikgriep heerst nu ook. Weet niet wat je klachten zijn ;) Maar in principe kan je buikpijn van je menstruatie elke maand anders zijn. Zeker als je nog niet eens een heel jaar ongesteld bent, dan is je lijf nog heel erg zoekende :)

Snollygoster schreef:
Hebben jullie ook zo'n last van pijnlijke borsten als jullie menstruatie eraan zit te komen?
Ik ben al sinds m'n 10e ongesteld (nu 19), slik al 4 jaar de pil, maar heb ervoor nog nooit echt last gehad van gevoelige borsten, en nu is het al bijna twee weken aan de gang, ook weer veel last gehad van tussenbloedingen :\

En pijnlijke borsten komt vrij veel voor bij veel vrouwen. Google er maar eens op, dan zul je zien dat pijn in de borsten vrij normaal is vlak voordat je menstruatie begint. Als je echt twijfelt, gewoon langs de huisarts. Liever een keertje te veel, dan een keertje te weinig ;)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:34

Het zit echt onder in mijn buik. En normaal zijn mijn menstruaties zonder pil heel heftig. Nu is net mijn stopweek en het menstrueren zelf is minder maar de buikpijn is veel erger dan normaal met pil

Dus ik denk dat het komt omdat ik ziek ben

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:16

Het kan net zo goed aan de hormonen van de pil liggen. Weet nog heel goed dat toen ik net begon met de pil, ik echt niet wist wat me overkwam. Ik had nooit echt last van mijn menstruatie (was toen ongeveer een jaar ongesteld denk ik) maar toen ik aan de pil ging kon ik een paar dagen per maand echt niet meer naar school van de pijn. Dat is nu nog steeds zo, vandaar dat ik mijn stopweek altijd heel erg lang uitstel.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:33

Als het echt ónder in je buik is, is de kans groot dat het tóch gewoon te maken heeft met je menstruatie.
Net zoals Emmaa_ had ik nooit zo heel veel last ergens van en toen ik begon met de pil werd het veel erger.
Het is nu nogsteeds stukken erger, maar ik heb er wel mee leren dealen (voor zover dat lukt dan;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:36

Precies. Overigens heb ik alle andere "symptomen" van ongesteldheid ook pas gekregen toen ik aan de pil ging. Loop nu als ik ongesteld ben of moet worden met mega gevoelige borsten (tepels vooral), kan soms niet eens een BH aantrekken zonder dat ik de hele tijd aan het duwen en trekken ben om de hele boel goed te leggen, en ik ben ook sinds ik aan de pil ben heel emotioneel, huilerig en hongerig als ik ongesteld moet worden. Klinkt echt heel erg sex and the city maar als ik ongesteld moet worden heb ik altijd minstens 1 avond met een bak Ben & Jerry's en een jankfilm in bed

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:05

Ik ben vandaag ook gewoon ziek naar huis gegaan. Toen ik een keer mocht uitstellen omdat we op vakantie gingen toen had ik een sterkere pil en toen ging het perfect zoals ik het wou. Nu is het alleen de buikpijn. Dus ja... Kan zijn dat jullie gelijk hebben. Daar kom ik dan nog achter. We hebben toch speciale pilletjes om die buikpijn niet meer te voelen. Een paracetemol hielp al niet meer XD

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:42

Heb je alive feminax al een keer geprobeerd? Werkt bij mij erg goed (had vaak erg veel buikpijn, feminax was enige wat werkte, zit nu aan de prikpil dus uberhaupt niet meer ongesteld dus ook geen pijn meer xD)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:46

Bij mij helpt helemaal niets tegen de buikpijn := alive, perdofemina, paracetamol, ibuprofen...

Verder wel blij met de pil en de buikpijn duurt ook maar één dag, maar ik wil me toch informeren over de prikpil. Zodat ik op m'n 21ste (tot dan wordt mijn pil volledig terugbetaald) eventueel kan overstappen. Spiraaltje heb ik al veel positieve ervaringen van gehoord, maar ook enkele horrorverhalen...

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:35

Nee wij hebben pilletjes speciaal voor menstruatie pijn. Ben blij dat we die hebben. Gewone paracetemollen werken niet

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:40

drawerlover schreef:
Nee wij hebben pilletjes speciaal voor menstruatie pijn. Ben blij dat we die hebben. Gewone paracetemollen werken niet

Had je zin verkeerd gelezen haha, mijn fout xD

@billionache ik heb goede ervaringen met de prikpil tot nu toe :) Moet begin november 3e prik halen :) Echter zit aan prikpil wel een groter risico wat betreft botontkalking etc. Dus het is niet helemaal zonder risico's (ik geloof dat er meer risico's aan zitten dan bij de gewone pil. )

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:03

Hahah. De prikpil doe ik nog niet aan mee. Ik ben ook nog niet eens een jaar ongesteld. Maar zonder pil is het zo vreselijk. Mijn moeder zei zo, dat is heel onmenselijk hoe dat bij mij is

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:14

Haha ja zonder pil trek ik het niet meer van de pijn :) Gewone pil gaat tegenwoordig niet meer goed. Word er behoorlijk beroerd van (waarschijnlijk door de lactose. Ik mag geen lactose hebben). En nu als laatste optie de prikpil (spiraaltje is geen oplossing ivm het feit dat het soms nog wel eens buikklachten verergerd, dus dat risico wil ik niet nemen). Prikpil gaat tot nu toe erg goed :) Weinig pijn, geen ziekteklachten meer ^^

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:24

Ik heb even een vraag, begin zomer vakantie ben ik aan de pil gegaan en eind zomer vakantie gestopt, 2 strips opgemaakt en zonder stop week dit zei mijn HA. Ik moest van mijn HA niet wachten tot ik ongesteld werd omdat ik heel onregelmatig was en ik de pil had voor op vakantie. Na vakantie dus gestopt en toen heel hevig ongesteld geworden heel wat paracetamol er in gegooit. Na die keer ben ik niet meer ongesteld geworden nu 1,5 a 2 maanden geleden..

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:25

Wat is je vraag?

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:27

Oh idd niet heel duidelijk aangeven, zou dat door de pil kunnen komen?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:29

Zou goed kunnen dat het daarom zo heftig was, en het kan ook goed zijn dat je lichaam in de war is van die 2 maanden, en dat jij nu wéér pas na 2 maanden ongesteld bent..
Het kan, maar we zijn geen artsen.
Als je je echt zorgen maakt gewoon even de HA bellen :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:39

Toen ik begon met de pil was ik ook onregelmatig. Toen een jaar of 3 ofzo aan de pil gezeten en vorig jaar lente/zomer gestopt. Na 3 maanden weer begonnen omdat ik mn vriend had leren kennen maar in die tijd ook niet ongesteld geworden (heerlijk, niet ongesteld en geen hormonen jankzooi :') ). Nu heb jij m alleen voor de vakantie gehad maar je was al onregelmatig en volgens mij komt het wel vaker voor dat het daarna even kan duren dus tenzij je seks ofzo gehad hebt zou ik me er niet 123 zorgen om maken..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:40

Dat heb ik ook gehad. Nadat ik met de pil had verlengt was ik opeens 10 weken niet meer ongesteld geweest. En ik had ondertussen alweer de pil aangevraagd dus nog 4 weken erbij. 14 weken dus niet ongesteld geweest maar het is minder dan zonder pil alleen de buikpijn maar dat zal wel zijn omdat ik net deze week ook ziek ben

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:00

Nou, ik zou of naar het rutgershuis gaan of naar een goede natuurgeneeskundige.
Je mag heus in je eerste menstruatiejaar wat onregelmatig zijn, maar er zijn wel grenzen.
En pijn bij menstruatie, ik weet wel dat het vaak voorkomt maar het is goed te voorkomen (dus niet met pijnstillers, maar door je lichaam sterker te maken).
In plaats daarvan heeft je arts je een lapmiddel gegeven. Om even een vakantie door te maken, het zij zo, maar er hoort nu toch echt eens werk van gemaakt te worden.
Want menstruatie kan ook zonder pillezooi regelmatig worden en pijn is niet nodig.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:03

Ik zal het dan hier even vragen na maanden te twijfelen,want ikzelf weet niet meer hoe of wat !

Mijn menstruatie duurde altijd 3 volle dagen met héél weinig bloed,
sinds vorig jaar augustus heb ik een koperspiraal laten plaatsen ivm niet ongewenst zwanger willen worden ( kan niet tegen condoom of hormonen!).
Sinds ik mijn spiraal heb duren mijn regels altijd +- 10 dagen waarvan de eerste 3 dagen bijna niets van bloed.. maar nu het probleem : na dag 3 verga ik van de pijn en zit ik eigenlijk 3/4 van de dag op toilet omdat ik om de 5min door een extra plus tampon EN maandverband lekt !!
Ik neem hiervoor ook bloedstollers op hogere dosis maar het wil maar niet werken en heb ook heel vaak last van bloedarmoede hierdoor.

Ik en mijn vriend weten helemaal niet wat doen..want we willen niet ongewenst zwanger worden en ik bijt het eigenlijk elke maand 7 dagen lang ( kan hierdoor ook niet naar school).

Gynaecoloog had gesproken over een pil bovenop mijn spiraal,die geen hormonen bevat maar ervoor zorgt dat je menstruatie gewoon stopt..ik zie dit als enig middel nog maar maak me zorgen over mijn vruchtbaarheid voor later gezien je menstruatie zegt of alles goed is met je lichaam.

Weten jullie soms wat er nog kan helpen want ik vind het echt irritant en binnenkort word ik geopereerd waardoor ik maanden bedrust ga moeten nemen en zie het niet zitten om om de zoveel minuten naar wc te moeten gaan met veel pijn ( heel mijn rug word opgesneden).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:05

Waarom geen hormoonspiraal nemen?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:07

Ik word doodziek van hormonen, heb al vanalles geprobeerd kwa hormonen maar met allen dezelfde effect.. heb al last van stemmingswisselingen van mijn eigen maar met hormonen ga ik door het dolle heen.. altijd ziek/boos/agressief en overgeven/duizelig/misselijk..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:18

Dus hormoonspiraal al getest, jammer! Dat is het enige waar mijn schoonzus wel tegen kon qua hormonen, omdat het geen oestrogenen bevatte.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:19

Het klinkt alsof je baarmoeder eigenlijk te klein is voor het spiraaltje. Er was een tijdje terug een link van een koperspiraaltje dat een andere vorm heeft en geschikt is voor mensen met een kleinere baarmoeder. Het is vrij nieuw en wordt dus niet op veel plaatsen gedaan, maar gezien jouw lastige situatie wellicht iets om naar te kijken.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:25

Baarmoeder is gemeten voordat de spiraal geplaatst werd.. is dat dan mogelijk?
Heb je soms ergens een link?